Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Hydraulik do usług


Hydraulik

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Niezły, chciałem jeszcze zapytać, :)

Jakimi średnicami rury pex/al/pex zasilić rozdzielacze 6 i 8 sekcyny a każdy z nich ma obsłużyć 60m2 podłogówki. Rozdzielenie na 2 gałęzie zrobić bezpośrednio przy piecu czy od rozdzielacza na parterze zrobić odejście na poddasze (miej-więcej rozdzielacze będą w 1 linii w pionie, około 6m w poziomie od pieca).

z góry dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pablitoo

 

Mam pytanie do fachowców w kwesti instalacji c.w.u -

 

Czy przeponowe naczynie wzbiorcze jest niezbędne w instalacji wody użytkowej ?? - jeżeli tak to jaka powinna być jego pojemność jeżeli w układzie funkcjonuje zbiornik 120l ??

 

W instalacji wodnej panuje ciśnienie 3 bar / po reduktorze / , przed zasobnikiem zawór odcinający i zawór jednokierunkowy . Wodę w zasobniku grzeję do temp 40 stopni - max ciśnienie po podgrzaniu wody w zasobniku jakie udało mi się zaobserwować to przy 45 stopniach 4,6 bar / mam manometr zainstalowany na zasobniku / . Zawór bezpieczeństwa na 6 bar.

 

Czy trzeba doinstalować naczynie przeponowe czy taka instalacja bez niego może być ??

 

I jeszcze jedno pytanie - czy naczynie przeponowe musi byc zainstalowane bezpośrednio na rurze z wodą ?? , czy może być połączone z rurą za pomocą trójnika i przewodu giętkiego i stać około metra poniżej ??

 

Wielkość naczynka przeponowego powinna wynosić około 10 % pojemności zasobnika i powinno być montowane ( nie wiem czy jest taki obowiązek) a co do miejsca montażu to w zależności od miejsca Do dyspozycji mamy odcinek od miejsca za zaworem zwrotnym przed zasobnikiem na zimnej wodzie do wyjścia z ciepłą wodą z zasobnika Można naczynko połączyć wężykiem elastycznym ale osobiście odradzam ponieważ wężyki elastyczne są jednym z najsłabszych elementów instalacji Idealnym rozwiązaniem są naczynka przepływowe montowane na rurze jest to dość istotne ze względu na to że woda na odcinku od trójnika na rurze do samego naczynka będzie stała i będą mogły rozwijać się jakieś bakterie ( ważne dla osób które mają wodę o przekroczonych parametrach )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit-blondi

 

A ja mam pytanie takie....

 

Domek około 170m2, kominek z PW 19kw, w planach piec gazowy +zasobnik lub bufor ciepla.

No własnie czy oplaca się zainstalowć taki bufor czy jest to zbyt duzy wydatek i szybko sie nie zwróci?

Nadmienie, że podłogówka tylko w łazienkach i kuchni, reszta domu to kaloryfery. Głównym źródłem ciepła ma byc kominek a piec gazowy awaryjnie.

Jesli jest to opłacalne to jakiej wielkości bufor powinnam zainstalować i czy lepszy jest taki z zasobnikiem w srodku czy raczej osobno? No i doczytałam, że w wypadku zainstalowania bufora piec powinien być dwufunkcyjny a nie jedno, ale wtedy podobno nie da sie zrobic cyrkujacji (tak twierdzi mój hydraulik)

niezły doradź jak powinno to byc zrobione, żeby miało ręce i nogi

 

Szkoda że nie mieszkasz bliżej ponieważ uwielbiam takie tematy

 

Jeżeli to kominek z płaszczem wodnym ma być głównym źródłem ciepła a kociołek gazowy tylko jego uzupełnieniem to ja bym zrobił tak

Dowolny kominek z płaszczem wodnym a do niego obowiązkowo bufor ciepła o pojemności koło 60L/kW kominka Zatopiony zbiornik do ciepłej wody w buforze to dobry pomysł Do tego kociołek gazowy ale obowiązkowo 1 funkcyjny z możliwością podłączenia zasobnika Zbiornik na ciepłą wodę montujemy tak aby można było go ogrzewać zarówno kominkiem jak i kotłem gazowym ( do grzania kotłem gazowym wykorzystał bym wężownice w zbiorniku) Nie widzę problemu z podłączeniem cyrkulacji ciepłej wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

listek

 

Witam.

Ja zadam proste pytanie.

Zastanawiam sie nad ewentualnym wyborem rodzaju kotła.

1. Który zużyje mniej gazu GZ50 ?

- dwufunkcyjny

- jednofunkyjny z zasobnikiem powiedzmy 100l + cyrkulcja

 

2. Polecaja mi Buderusa - jakie masz o nim zdanie

 

Dane:

kubatura ok 400m^3

powierzchnia do ogrzania ok 100 m^2

2 osby dorosłe + dziecko.

domek nie podpiwniczony z mozliwościa zabudowy poddasz

łazienka+wc+kuchnia

najdalszy punkt pobodru ciepłej wody od pieca-ok 8m

 

Z gór dziekuje za odp.

 

Odpowiedz jest prosta kociołek 2-funkcyjny zużyje mniej gazu do ciepłej wody niż 1-funkcyjny z zasobnikiem

Ale prawda jest taka że komfort rośnie wraz z kosztami Znam wiele przypadków osób mających kotły 2-funkcyjne chcących zamontować sobie zasobnik

Kiedyś pisałem że kociołek 2-funkcyjny jest dla lokatorów lub emerytów

Nie wiem o który kociołek Buderusa chodzi Generalnie o Buderusach mam dobre zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły mam nurtujący mnie od jakiegoś czasu problem z doborem sprzętu do podłogówki, którą chcę dołączyć do aktualnej instalacji CO.

 

Instalacja ma już ok. 10 lat i jest bardzo prosta:

- stary ale dobrze działający 2f piecyk gazowy predom termet z regulatorem

http://lobo.forall.pl/rozne/regulator.jpg

ogrzewający około 100m2 powierzchni użytkowej (2 kondygnacje)

- rozprowadzenie przewodów w pętli dwururowej po obwodzie mieszkania.

 

Do tego teraz skułem wylewkę i chciałem na jednej kondygnacji położyć 4 pętle ogrzewania podłogowego(salon, hall, kuchnia i łazienka ok. 50m2), które tylko będzie uzupełnieniem już istniejącej instalacji grzewczej. Chciałem podpiąć się jak kolejny grzejnik.

 

Założenie jest takie, że na całej powierzchni będą płytki i temperatura podłogi ma być złamana z lekkim wspomaganiem istniejącej instalacji. Chciałbym aby temperaturą sterował dalej ten regulator jak na zdjęciu, ale żebym mógł indywidualnie ustawić temperaturę podłogi w każdym z obiegów ręczenie (nie elektrycznie)

 

I teraz dochodzimy do wyboru sprzętu, jednak sprawa nie jest prosta ponieważ znajomy instalator radzi abym kupił gotowy zespół mieszająco-pompowy + rozdzielacz i tu nasuwa się pytanie czy do założeń jakie mam takie rozwiązanie jest dobre i najbardziej ekonomiczne?

 

Dużo czytałem i oglądałem prospektów różnych producentów i na razie mój typ to:

 

http://kisan.pl/obrazki/oferta_nowa_wersja/rozdzielacze.4.jpg

Rozdzielacz kompletny 1" do ogrzewania podłogowego lub grzejnikowego typ RPTO-WPz – z wyjściem 3/4 ze wskaźnikami przepływu na zasileniu, z zaworami termostatycznymi na powrocie, z zespołami odpowietrzająco-spustowymi

 

oraz

http://kisan.pl/obrazki/oferta_nowa_wersja/ogrzewanie_podlogowe_-_elementy_obnizajace_tem_czynnika.4.jpg

kompletny układ mieszający do montażu na rozdzielaczu

 

lub komplet:

http://kisan.pl/obrazki/oferta_nowa_wersja/ogrzewanie_podlogowe_-_elementy_obnizajace_tem_czynnika.1.jpg

Jednak to wychodzi bardzo drogo (ponad 2k PLN)

 

Jak to powinno być zrobione, żeby było zrobione dobrze i w miarę ekonomicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jaki zaproponowałbyś ogólny schemat CO i CWU zawierającego:

*piec na paliwo stałe (zwykły bez podajnika ewent. z prostym regulatorem)

*piec gazowy kondesacyjny 1 f + zasobnik ok 120-140 l

*grzejniki i podłogówka(w kuchni, holu i łazience)

Założenie jest takie że jak nas nie ma w domu to pracuje sobie piec gazowy - jak wracamy z pracy to palimy w węglowym (jak nam się chce :))

Jak to zrobić żeby to dobrze funkcnonowało?

Z góry dziekuję

Pozdr

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam problem z podłogowką (położone mam: folia, styropian 10 cm i rurki) od poniedziałku ma być zalewana jednakże przez deszcze cieknie mi niedokończony dach przez co nagromadziła się woda pod styropianem. Co się może dziać gdy zalejemy podłogówkę a pod styropianem będzie woda??? Czy ktoś kto zna się na rzeczy może mi pomóc w tej kwesti??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sailor_ro

 

Witam

 

W najblizszej przyszlosci czeka mnie rozprowadzenie kanalizacji na parterze naszego domku.Zamierzam wykonac to z pomoca rodziny.Moje pytanie dotyczy nastepujacej rzeczy w projekcie inst. kan. mam zrobione dwie kratki ściekowe jedna w garażu druga w pom gosp.O ile z ta w pom gosp nie mam wiekszego problemu,to ta w garazu mnie troche zastanawia,czy warto ja robic,czy nie ma zadnych przeciwskazan by podlaczyc ja do kanalizy??

 

Druga sprawa to umiejscowienie rury kanalizacyjnej w kuchni.Jak umiescic taka rure by bylo to uniwersalne??Pytam,bo modne jest ostatnio jest umieszczanie zlewu pod oknem,ale nie wiem czy od razu bedzie mnie stac na zabudowe kuchni,wiec moze sie okazac ze tymczasowo beda jakies dziedziczne szafki,chcialbym zrobic ta rurke tak by nie bylo problemow z pozniejsza zmiana??Co musialbym wziac pod uwage??

 

Pozdrawiam

 

Prawie we wszystkich domach gdzie robię instalacje kanalizacyjne robie wyjście pod kanalizację w garażu Mam tez u siebie i jestem zadowolony Osobiście preferuję odwodnienie liniowe zamiast zwykłej kratki ściekowej i jeszcze jedno najlepiej jeśli spadki ze wszystkich stron są pod samochód Najlepiej jeśli w sposób fachowy (syfon) będzie podłączona do kanalizacji

Najlepiej jeśli zrobisz podejście kanalizacyjne dokładnie tak jak ma ono wyglądać a zlew tymczasowy i tak bez problemu podłączysz promieniu 2 m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek1

 

NEZŁY

 

jeden kaloryfer, w sypialni akurat, grzeje słabo, góra ciepła dół zimny Co się stało? oczywiście odpowietrzony w środku sezonu. To purmo zwykły z zasilaniem od dołu. Dobrze,że jest ciepło bo zona by się czepiała ostro ?ł

 

Sprawdź nastawy na wkładce zaworowej po odkręceniu głowicy termostatycznej (wartość powinna być największa)

Wyższy bieg na pompce

Zmniejszenie nastaw na grzejnikach które grzeją najmocniej lub są najmniejsze

 

Sam fakt że grzejnik jest chłodny u dołu nie jest niczym błędnym Ważna jest temperatura w pomieszczeniu

Pamiętajcie ż grzejniki dobiera się na parametry np. 70/50/20 znaczy to że powrów grzejnika powinien być chłodniejszy o 20 st C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

joannmarii

 

Cytat:

 

Niezly

 

Jeśli chodzi o wodę użytkową to radze zrobić to z rur zgrzewanych PP bardzo dobry stosunek ceny do jakości i dobra wytrzymałość

Z tego co piszesz wnioskuje że kociołek jest na opał stały Instalacja grawitacyjna w stali ma sporo zalet (może działać bez pompki, bardziej korzystna dla samego kotła, w przypadku wykonania z rur czarnych spawanych bardzo długowieczna) )ale ma tez i wady (duże średnice, instalacja widoczna , pracochłonna, duży koszt złączek, nie modna , niewielu potrafi zrobić) W przypadku kotła na opał stały instalacja grzewcza powinna być zrobiona z rur odpornych na temperaturę (miedz lub stal) stal będzie tańsza ale w przypadku instalacji stalowej łączonej na gwint niewiele tańsza

Tak jakoś się porobiło że najlepsze instalacje mają ludzie najbiedniejsi ponieważ do kotła na wszystko nie można zrobić instalacji z plastiku

 

Moja rada do wody plastik zgrzewany PP a do co miedz

Instalacji wody ciepłej nie można robić z rur ocynkowanych

 

 

 

Wielkie dzieki za rzeczowa odpowiedz.

 

Zapomnialem napisac ze kociol bedzie na gaz ziemny (z sieci miejskiej).

Czy w takim wypadku mozna uzyc rurek plastikowych?

 

Dlaczego cieplej wody nie mozna robic z rur ocynkowanych? Czy chodzi o wydzielanie/uwalnianie jakichs zwiazkow pod wplywem ciepla?

 

2xtak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomlolo

 

Niezły, chciałem jeszcze zapytać,

Jakimi średnicami rury pex/al/pex zasilić rozdzielacze 6 i 8 sekcyny a każdy z nich ma obsłużyć 60m2 podłogówki. Rozdzielenie na 2 gałęzie zrobić bezpośrednio przy piecu czy od rozdzielacza na parterze zrobić odejście na poddasze (miej-więcej rozdzielacze będą w 1 linii w pionie, około 6m w poziomie od pieca).

z góry dzięki !

 

W większości przypadków używam rury fi 25 a zasilanie do rozdzielaczy zawsze lepiej jest niezależnie pociągnąć z kotłowni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

listek

 

Witam.

Ja zadam proste pytanie.

Zastanawiam sie nad ewentualnym wyborem rodzaju kotła.

1. Który zużyje mniej gazu GZ50 ?

- dwufunkcyjny

- jednofunkyjny z zasobnikiem powiedzmy 100l + cyrkulcja

 

2. Polecaja mi Buderusa - jakie masz o nim zdanie

 

Dane:

kubatura ok 400m^3

powierzchnia do ogrzania ok 100 m^2

2 osby dorosłe + dziecko.

domek nie podpiwniczony z mozliwościa zabudowy poddasz

łazienka+wc+kuchnia

najdalszy punkt pobodru ciepłej wody od pieca-ok 8m

 

Z gór dziekuje za odp.

 

Odpowiedz jest prosta kociołek 2-funkcyjny zużyje mniej gazu do ciepłej wody niż 1-funkcyjny z zasobnikiem

Ale prawda jest taka że komfort rośnie wraz z kosztami Znam wiele przypadków osób mających kotły 2-funkcyjne chcących zamontować sobie zasobnik

Kiedyś pisałem że kociołek 2-funkcyjny jest dla lokatorów lub emerytów

Nie wiem o który kociołek Buderusa chodzi Generalnie o Buderusach mam dobre zdanie

 

Chyba chodzi o ten:

http://www.buderus.pl/?page_id=3463

 

Dzięki Niezły za odp.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit-blondi

 

A ja mam pytanie takie....

 

Domek około 170m2, kominek z PW 19kw, w planach piec gazowy +zasobnik lub bufor ciepla.

No własnie czy oplaca się zainstalowć taki bufor czy jest to zbyt duzy wydatek i szybko sie nie zwróci?

Nadmienie, że podłogówka tylko w łazienkach i kuchni, reszta domu to kaloryfery. Głównym źródłem ciepła ma byc kominek a piec gazowy awaryjnie.

Jesli jest to opłacalne to jakiej wielkości bufor powinnam zainstalować i czy lepszy jest taki z zasobnikiem w srodku czy raczej osobno? No i doczytałam, że w wypadku zainstalowania bufora piec powinien być dwufunkcyjny a nie jedno, ale wtedy podobno nie da sie zrobic cyrkujacji (tak twierdzi mój hydraulik)

niezły doradź jak powinno to byc zrobione, żeby miało ręce i nogi

 

Szkoda że nie mieszkasz bliżej ponieważ uwielbiam takie tematy

 

Jeżeli to kominek z płaszczem wodnym ma być głównym źródłem ciepła a kociołek gazowy tylko jego uzupełnieniem to ja bym zrobił tak

Dowolny kominek z płaszczem wodnym a do niego obowiązkowo bufor ciepła o pojemności koło 60L/kW kominka Zatopiony zbiornik do ciepłej wody w buforze to dobry pomysł Do tego kociołek gazowy ale obowiązkowo 1 funkcyjny z możliwością podłączenia zasobnika Zbiornik na ciepłą wodę montujemy tak aby można było go ogrzewać zarówno kominkiem jak i kotłem gazowym ( do grzania kotłem gazowym wykorzystał bym wężownice w zbiorniku) Nie widzę problemu z podłączeniem cyrkulacji ciepłej wody

 

No też żałuję, że nie masz bliżej bo jestes super fachowcem i żadne nowinki techniczne nie są ci obce.

Jesli mówimy o piecu jednofunkcyjnym to też nie ma problemu z cyrlulacją (hydraulik mówił, że przy dwufunkcyjnym byłby problem).

Czyli jeśli mam kominek 19kw to bufor powinien być około 1100-1200l plus ok150l zasobnik?

Niezły gdybyś znalazł chwilke to mógłbys mi wrzucic jakis schemacik tak żebym mogła wiedzieć, czego żadać od hydraulika? :lol: Z góry bardzo dziękuję. :wink: [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły napisał :

Osobiście preferuję odwodnienie liniowe zamiast zwykłej kratki ściekowej i jeszcze jedno najlepiej jeśli spadki ze wszystkich stron są pod samochód Najlepiej jeśli w sposób fachowy (syfon) będzie podłączona do kanalizacji

Zamierzam tak dokładnie zrobić , szukam syfona do tego i nie mogę nigdzie znależć.

Od razu dodam że zaplanowane odwodnienie liniowe jest prawie na jednej linii

(uwzględniając oczywiście spadek) z doprowadzonym wlotem odpływu.

Niezły Czy mógłbyś podać jakiś przykład pasujacego do tego syfona

w necie lub gdziekolwiek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam pytanie do "niezłego"... Rurki plastikowe, zgrzewane - do wody powinny być w izolacji... poniżej wklejam zdjęcie:

 

http://www.chata-morgana.com/images/rurki.jpg

 

Natomiast moje pytanie dotyczy kolanek - hydraulik powiedział, że ich się nie izoluje specjalnym czymś, bo same w sobie są grubsze (podwójna grubość plastiku) i nie izoluje się ich dodatkowo...

Czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponawiam pytanie: czy rurę karbowaną można stsować do podłączenia odpływu z WC czy tez jest to sprowadzanie sobie kłopotów w przyszłości?

 

I drugie pytanie - montaż geberitu - już obudowany płytą g -k - wywiercone otwory i pytanie:

czy gwintowane prety mogą być tylko lekko wkręcone w otwory stelażu - a potem po zawieszeniu miski dokręca się nakrętki czy też pręty gwintowane już wewnątrz zabudowy muszą być unieruchomione nakrętką do stelażu (jeśli druga opcja to od wewnątrz czy od zewnątrz?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...