Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Hydraulik do usług


Hydraulik

Recommended Posts

Ja mam pytanie odnośnie kombinacji ze zdjęcia, tzn kocioł gazowy razem z kotłem na paliwo stałe. Chcielibyśmy zrobić coś takiego, ale ostatnio człowiek robiący przyłącze gazu stwierdził, że nie można łączyć w jednym pomieszczeniu takich kotłów, że producent kotła gazowego nie da na tak zamontowany kocioł gwarancji. Jak to wygląda?

Drugie pytanie, czy kocioł na paliwo stale pracuje w takim zestawieniu jako układ otwarty, a gazowy jako zamknięty? Podobno tak powinno być aby było bezpiecznie? Bardzo proszę o rady jak rozwiązać takie połączenie, nasz hydraulik ciągle myśli nad tematem i coś nic nie może wymyślić...

 

nie znam sie ale z tego co wiem

 

1. tak, osobne pomieszczenie

2. tak jak piszesz - tu otwarty a tam zamkniety

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam, mam takie pytanko - są na rynku dostępne 2 kotły kondensacyjne Vaillanta

eco tec plus VC 126 (moc modulacji CO od 6-12 kW)

i

eco tec plus VC 186 (moc modulacji CO od 7-18 kW)

 

Czy na moje warunki w zupełności wystarczy ten o modulacji do 12kW (dom BK 400 36,5 ocieplony 5 cm styro, podłoga 15 cm styro FS100, dach 22 cm toprock/superrock, okna 5kom. K1,0, went mech z reku) pow. 145m2 z poddaszem użytk.

Z bardzo ogólnych wyliczeń wynika, że powinien wystarczyć w zupełności.

Natomiast instalator sugeruje mi, że przy przygotowaniu c.w.u. taka moc kotła może być niewystarczająca i zasobnik będzie się długo nagrzewał.

Nie wiem co na to Vaillant (jeszcze nie dostałem odpowiedzi) - ale na stronce producenta podana jest informacja że dla obu kotłów jest ta sama moc nominalna 18 kW c.w.u.

http://www.vaillant.pl/Klienci_indywidualni/systems-and-products/gas/gastype1/produkt_vaillant/ecoTEC_VC_plus.html

Czy przy użyciu tych dwóch kotłów rzeczywiście nie będzie różnicy w szybkości przygotowania ciepłej wody???

Różnica w cenie nie jest kolosalna, ale słysząłem, że przy mniejszym kotle (nie przewymiarowanym) jest mniejsze zużycie gazu ze względu na lepszą modulację.

Czy ktoś mi pomoże w tym temacie?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam takie pytanko - są na rynku dostępne 2 kotły kondensacyjne Vaillanta

eco tec plus VC 126 (moc modulacji CO od 6-12 kW)

i

eco tec plus VC 186 (moc modulacji CO od 7-18 kW)

 

Czy na moje warunki w zupełności wystarczy ten o modulacji do 12kW (dom BK 400 36,5 ocieplony 5 cm styro, podłoga 15 cm styro FS100, dach 22 cm toprock/superrock, okna 5kom. K1,0, went mech z reku) pow. 145m2 z poddaszem użytk.

Z bardzo ogólnych wyliczeń wynika, że powinien wystarczyć w zupełności.

Natomiast instalator sugeruje mi, że przy przygotowaniu c.w.u. taka moc kotła może być niewystarczająca i zasobnik będzie się długo nagrzewał.

Nie wiem co na to Vaillant (jeszcze nie dostałem odpowiedzi) - ale na stronce producenta podana jest informacja że dla obu kotłów jest ta sama moc nominalna 18 kW c.w.u.

http://www.vaillant.pl/Klienci_indywidualni/systems-and-products/gas/gastype1/produkt_vaillant/ecoTEC_VC_plus.html

Czy przy użyciu tych dwóch kotłów rzeczywiście nie będzie różnicy w szybkości przygotowania ciepłej wody???

Różnica w cenie nie jest kolosalna, ale słysząłem, że przy mniejszym kotle (nie przewymiarowanym) jest mniejsze zużycie gazu ze względu na lepszą modulację.

Czy ktoś mi pomoże w tym temacie?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam takie pytanko - są na rynku dostępne 2 kotły kondensacyjne Vaillanta

eco tec plus VC 126 (moc modulacji CO od 6-12 kW)

i

eco tec plus VC 186 (moc modulacji CO od 7-18 kW)

 

Czy na moje warunki w zupełności wystarczy ten o modulacji do 12kW (dom BK 400 36,5 ocieplony 5 cm styro, podłoga 15 cm styro FS100, dach 22 cm toprock/superrock, okna 5kom. K1,0, went mech z reku) pow. 145m2 z poddaszem użytk.

Z bardzo ogólnych wyliczeń wynika, że powinien wystarczyć w zupełności.

Natomiast instalator sugeruje mi, że przy przygotowaniu c.w.u. taka moc kotła może być niewystarczająca i zasobnik będzie się długo nagrzewał.

Nie wiem co na to Vaillant (jeszcze nie dostałem odpowiedzi) - ale na stronce producenta podana jest informacja że dla obu kotłów jest ta sama moc nominalna 18 kW c.w.u.

http://www.vaillant.pl/Klienci_indywidualni/systems-and-products/gas/gastype1/produkt_vaillant/ecoTEC_VC_plus.html

Czy przy użyciu tych dwóch kotłów rzeczywiście nie będzie różnicy w szybkości przygotowania ciepłej wody???

Różnica w cenie nie jest kolosalna, ale słysząłem, że przy mniejszym kotle (nie przewymiarowanym) jest mniejsze zużycie gazu ze względu na lepszą modulację.

Czy ktoś mi pomoże w tym temacie?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomzoo

 

Witam mam taką sytuację:

W domu wyjdzie ok. 60 m2 ogrzewania podłogowego:

na dole salon, kuchnia, korytarz - pomiędzy nimi nie ma drzwi, łazienka przy sypialni. W sypialni grzejnik.

Na górze 3 pokoje grzejniki, 2 garderoby grzejniki, łazienka podłogowe.

Dom typu stodoła, dach dwuspadowy, bk 400 36,5 + styro 5-6 cm (styro w planie), podłoga ocieplona 15 cm styro, dach ocieplony będzie ok. 20-22 cm wełna. Komin przystosowany do kotła kondensacyjnego (2 przepływowy).

Wentylacja mechaniczna z rekuperatorem.

Chciałbym zastosować kocioł kondensacyjny i grzejniki zwymiarowane na niższą termp. Czy warto tak wymiarować? Czy lepiej zastosować jakiś układ mieszający przy podłogówce i temp. do grzejników 70-75?

No druga rzecz jaka mnie nurtuje. Wg instalatora wychodzi 6 obwodów podłogówki (2 salon, 1 kuchnia, 1łazienka parter, 1 łazienka piętro, 1 korytarz)

Jak powinno wyglądać sterowanie takim układem? aby można było z tym żyć? Czy wystarczy termostat przy rozdzielaczu podłogówki? Czy też lepiej zamontować w reprezentatywnym punkcie domu czujnik pomiaru temperatury połączony z elektrozaworami?

W salonie będzie kominek (palenisko zamknięte) tradycyjny. Czy tam w związku z okresowym paleniem w kominku (nie wiem jak częstym) może zamontować na jego obwody te elektrozawory, a na resztę podłogówki zastosować nastawy stałe na przepływach w rozdzielaczu?

No i pozostaje jeszcze kwestia kotła - chciałbym 1 funkcyjny z zasobnikiem. Jest mały kłopot z miejscem - albo będą oba wiszące i kocioł i zasobnik (ok. 100-120 l czy są takie wiszące?), albo kocioł by musiał być ze zintegrowanym zasobnikiem - instalator poleca Vitodens 222. Jaki kocioł będzie optymalny w moim przypadku? Rodzina 2 z planowaną rozbudową do 4 osób.

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

 

Ja tą kotłownie widział bym tak kociołek do tego sprzęgło hydrauliczne i zaraz za nim dwa obiegi grzewcze jeden bezpośredni na grzejniki a drugi z zaworem 3 drogowym do podłogówki każdy obieg obowiązkowo z własną pompką

Grzejniki dobierz na parametry 75/55 najlepiej lekko zawyżając zapotrzebowanie mocy na m2 ale zachowując jednakową proporcję dla wszystkich grzejników

Kupując kociołek do instalacji z podłogówką należy jednocześnie kupić odpowiednia automatyke do sterowania drugim obiegiem grzewczym z zaworem mieszającym ( czasami może to być niemiła niespodzianka finansowa)

Sterowanie podłogówką odbywa się centralnie za pomocą zaworu 3 drogowego Zasada powinna być taka że temperatura zasilania do ogrzewania podłogowego powinna być jak najniższa (30-35) a pompka powinna pracować jak najdłużej to tyle automatyka kotła Sterowanie podłogówka tak jak i grzejnikami odbywa się w ten sposób że ograniczamy ją od góry Do regulacji takiej w przypadku podłogówki będziemy potrzebowali napięcia 230V doprowadzonego do rozdzielacza od podłogówki oczywiście z przepływomierzami W większości przypadków na tym poprzestajemy nic więcej nie kupujemy i nie montujemy ale zawsze możemy bo mamy napięcie do automatyki Aby muc pewne obiegi podłogówki obniżyć do pewnej temperatury potrzebujemy listwy sterującej montowanej w szafce z w/w rozdzielaczem zaworów z siłownikami montowanych na belce rozdzielacza na poszczególnych obiegach i czujników temperatury w pomieszczeniach Te ostatnie mogą być radiowe lub też przewodowe i do tego celu od rozdzielacza do miejsca montowania czujnika prowadzimy przewód elektryczny oczywiście przed tynkami Bardzo ważna rzecz jeśli jesteśmy zdecydowani na ogrzewanie podłogowe z drewnem to musimy jednak takie czujniki zamontować ale jeszcze bardziej skomplikowane a mianowicie z dodatkowym czujnikiem zalanym w betonie zabezpieczającym parkiet przed wzrostem temperatury ponad 26 C

Do regulacji temperaturą w pomieszczeniu z ogrzewaniem podłogowym służy nastawa na zaworze 3 drogowym lub elektro zawory ale nie regulacja na przepływomierzach

Do każdego kociołka gazowego będzie pasował każdy zasobnik z wiszących polecam Biawar Quatro100L lub 150L lub dla wymagających ACV Smart z klasówki

Odnośnie kotłow preferuję marke Vaillant ale to mój wybór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JATANER

 

Oj chyba nasz Pan "niezły" hydraulik ma chyba sporo roboty w związku z pogodą jaka do nas przyszła.

 

A my czekam na podpowiedzi i sugesteie.

 

 

Pozdrawiam

 

To prawda początek sezonu grzewczego i ograniczony dostęp do internetu robi swoje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rusek007

 

Niezły, może Ty podpowiesz. Jak sterować dopływem wody do bojlera gdy spada temperatura w instalacji (bo gaśnie kominek) a pompy jeszcze chodzą.Jakie zastosować zawory by bojler nie działał jako bufor ciepła. Czyli grzejniki chłodne, a w bojlerze jest ciepła woda??

Najprostszy sposób to w odpowiednim momencie wyłączyć pompkę ładującą do zasobnika może to być jakieś proste sterowanie do pompki ( euroster) ustawiony na przykład na 40-60 C i temperatura wyłączenia pompki będzie temperaturą poniżej której zasobnik się nie wychłodzi a jeśli nie ma takiej możliwości to zostaje zawór kulowy i po każdorazowym nagrzaniu wody w zasobniku zamykamy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

anulcia 1234 Wysłany: 12 Wrz 2008 23:44 Temat postu: POMOCY-PROBLEM Z PIECEM CO!!!!!

 

wszystko było dobrze z piecem i ogrzewaniem dopóki nie przegrzałam wody w piecu do temperatury prawie 100 stopni.dodam ze piec jest z 10 letni na węgiel ale instalacja(kaloryfery i rury) ma ze 20,mamy zwykły piec bez pąmpki tylko w tamtym roku podpięliśmy bojler dwu płaszczowy do ciepłej wody.dodam że mamy zrobiony mały obieg zamykany na bojler i na tym zamkniętym obiegu wtedy mi się ta woda przegrzała.,od tej pory rozpalając w piecu temperatura momentalnie rośnie a ciepła woda i centralne prawie się nie nagrzewają!mąż wielokrotnie spuszczał wodę z całego układu bo myśleliśmy że się gdzieś coś zapowietrzyło ale to nic nie pomogło!proszę o pomoc co to może być!czy bez hydraulika się nie obędzie?

 

Z tych zdjęć wynika jedno że brak odpowietrzenia kotła Bojler jest podłączony do głównej rury wychodzącej z kotła do instalacji W normalnym okresie grzewczym wszystko powinno pracować ale latem gdy zawór kulowy jest zamknięty dość szybko wężownica w bojlerze się zapowietrzy Jak to rozwiązać może na poziomej górnej rurze od pionu do bojlera zamontować trójnik z odpowietrznikiem automatycznym

Może zawór w skutek wysokiej temperatury się zapiekł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

anulcia 1234 Wysłany: 12 Wrz 2008 23:44 Temat postu: POMOCY-PROBLEM Z PIECEM CO!!!!!

 

wszystko było dobrze z piecem i ogrzewaniem dopóki nie przegrzałam wody w piecu do temperatury prawie 100 stopni.dodam ze piec jest z 10 letni na węgiel ale instalacja(kaloryfery i rury) ma ze 20,mamy zwykły piec bez pąmpki tylko w tamtym roku podpięliśmy bojler dwu płaszczowy do ciepłej wody.dodam że mamy zrobiony mały obieg zamykany na bojler i na tym zamkniętym obiegu wtedy mi się ta woda przegrzała.,od tej pory rozpalając w piecu temperatura momentalnie rośnie a ciepła woda i centralne prawie się nie nagrzewają!mąż wielokrotnie spuszczał wodę z całego układu bo myśleliśmy że się gdzieś coś zapowietrzyło ale to nic nie pomogło!proszę o pomoc co to może być!czy bez hydraulika się nie obędzie?

 

Z tych zdjęć wynika jedno że brak odpowietrzenia kotła Bojler jest podłączony do głównej rury wychodzącej z kotła do instalacji W normalnym okresie grzewczym wszystko powinno pracować ale latem gdy zawór kulowy jest zamknięty dość szybko wężownica w bojlerze się zapowietrzy Jak to rozwiązać może na poziomej górnej rurze od pionu do bojlera zamontować trójnik z odpowietrznikiem automatycznym

Może zawór w skutek wysokiej temperatury się zapiekł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZbynioR Wysłany: 19 Wrz 2008 10:22 Temat postu:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

niezły napisał:

Cytat:

ZbynioR

 

Witaj Niezły

czy może mi wytłumaczyć jak wyregulować podlogówkę?

mam rozdzielacz z 5 obwodami każdy posiada przepływomierz wyskalowany w l/min.

obwod 1. - ma długosc około 70 m z pex 20

0bwod 2. - ma dlugosc okolo 70 m z pex 16

obwod 3. - ma dlugosc okolo 40 m z pex 16

obwod 4. - ma dlugosc okolo 30 m z pex 16

obwod 5. - ma dlugosc okolo 20 m z pex 16

 

pozdrawiam i dzieki za pomoc

zbyszek

 

 

 

Przepływomierze powinny wskazywać na poziomie 11/2 do 2 l/min szybszy przepływ oczywiście na dłuższych pętlach

 

 

Hello Niezly

wracam z dodatkowym pytaniem do pytan sprzed 6 miesiecy

a mianowicie jak mam na rozdzielaczu przeplywomierze ktore sa wyskalowane w l/m i mozna nimi krecic oraz mam na dolnej belce pokretla to czym trzeba krecic aby uzyskac wlasnie taki przeplyw. troche przykrecic przeplywomierz oraz kurek na dolnej belce ?? czy moze inaczej

 

pozdro i dzieki za pomoc

zbyszek

Do regulacji przepływu służą właśnie przepływomierze to nimi się kręci a na drugiej belce montuje się głowice do zamykania niektórych pętli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi się późno jutro dokończymy ale żeby temat nie był taki nudny będę wstawiał czasami coś z kolorowego Mogę też wstawić jakąś fotkę na życzenie

 

ftp://fotka%40mendrycki.pl:[email protected]/punkt%20red%20pom%202.jpg

 

 

ftp://fotka%40mendrycki.pl:[email protected]/punkt%20red%20pom.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Prośba o pomoc. Z tematem zmagam się od ponad miesiąca. Chodzi sposób podłączenia, który w tej chwili mnie nie zadowala i chcę to zmienić.

http://forum.muratordom.pl/kociol-granpal-na-pelety-i-olejak-buderus-jak-to-polaczyc,t140594.htm

 

Wariant 1 - "wygrzewanie powrotem".

Czy sprawę załatwi przełożenie powrotu ze zbiornika c.w.u. pomiędzy punkty 6 i 7 na schemacie A? Ale przy takim rozwiązaniu przypuszczam, że były by sytuacje, gdy kocił olejowy włączał by palnik. Zapewne nie spalałby dużo oleju. Chyba większym problemem w tym przypadku byłby brak uzyskiwania zmiennej temperatury kotła olejowego w zależności od temperatury zewnętrznej (tzw. pogodówka) oraz pory dnia, tj. obniżona temperatura nocna.

 

Wariant 2 - "wygrzewanie dodatkowym obiegiem równoległym".

Schemat takiego rozwiązania jest na rys. B. Sterowanie tym pompą dodatkowego obiegiem odbywałoby się ze sterownika Buderusa kotła w momencie, gdy sterownik uzna, że trzeba podwyższyć temperaturę kotła i da sygnał uruchomienia palnika. Kocioł na paliwo stałe utrzymywałby stałą temperaturę, a kocioł olejowy "dogrzewałby się" do temp. jaką sterownik obliczy wg charakterystyki grzania. Ale w tym rozwiązaniu nie wiem jakiej maksymalnej temperatury może oczekiwać kocioł olejowy przy nastawie zadanej temperatury na automat. Bo gdy na kotle na paliwo stałe będzie za niska temp. np. 75st.C pomniejszona o kilka stopni na wymienniku, al olejak będzie próbował nagrzać się do 80st.C, to taki proces nagrzewania kotła olejowego może trwać długo.

 

Jaki wariant wybrać?

 

Poniżej schemat instalacji c.o. - stan obecny i planowana modyfikacja.

A tutaj obrazek w pełnej rozdzielczości.

 

Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję.

http://www.kam.yoyo.pl/foto/instalacja_co_Granpal_Buderus_m.jpg

 

--------

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły proszę Cię pomóż :oops:

Dzisiaj hydraulik zamontował wc. Stelaż z Geberita (duofix), przycisk też (zgodnie z oznaczeniem na stelażu 115.100.XX.1). Po uruchomieniu obie częsci przycisku leją wodę z taką samą "siłą rażenia" (duuuużo). Zgodnie z informacjami producenta jedna część powinna lać 3 litry, druga 6 litrów.

Obie leją 6 l

Hydraulik nie wie dlaczego :o

Ja tym bardziej nie wiem :-?

Pomóż, proszę.

Co może być przyczyną???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piec elektromet. dymi z podajnika ,jak idzie dmuchawa ,zazwyczaj dzieje się to jak nie ma wysokiej temp. na piecu.co może byc przyczyną?komin i piec czysty. miałeś takie doświadczenie?

 

Ja mam piec Granpal z firmy Polimet, palę peletem i u mnie zdarzało się, że dym pojawiał się w zasobniku, gdy było mało paliwa w zasobniku - ok. 1/10 zasobnika (1 worek 20 kg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie!!!

Udało mi się przeczytać te 22 stronki :o :lol:

Nie było łatwo, ale udało się!

Na wiosnę startuję z budową mojego domu i mam prośbę do Niezłego, abyś napisał co sądzisz o takiej koncepcji instalacji c.o.

 

Domek będzie nieduży 110 m2. Zbudowany z BK 24cm + 12cm styro. Kubatura netto 430m3. Na parterze 62 m2, na poddaszu użytkowym 58m2. Pomieszczenia małe.Na dole małe wc, na górze łazienka - wanna i prysznic (bez panela). Ogrzewanie gazem ziemnym.Instalacja pexem.Zawory termost. na grzejnikach, ale instalacja raczej bez skomplikowanej automatyki.

Kominek bez płaszcza do przepalenia od czasu do czasu.

Myśle, żeby dać jeden rozdzielacz na górze - 6 grzejników+ jedna pętla podłogówki z RTL ogrzewająca ok. 8 m2 powierzchi podłogi.

Na dole rozdzielacz do którego wpięte będzie 5 grzejnikow i trzy petle podłogówki z RTL-ami ogrzewające odpowiednio: 5 m2, 5m2 i ok. 7 m2.Podłogówka będzie potrzebna tylko do tego aby było milej stąpać po terakocie.

Od pieca do rozdzielaczy nie jest najbliżej, ale podłączyłbym je niezależnie (osobno) pexem 25.

Nie bardzo wiem jaki piec dać do tego. Myślałem o kondensacyjnym dwufunkcyjnym z niedużym zasobnikiem. A może zwykły, jednofunkcyjny z zamkniętą komorą spalania?

Zastanawiam sie też nad tą podłogówką. Wiem, że nie jesteś zwolennikiem RTL, ale przy tak małej powierzchi może to wystarczy

Tylko czy w takim układzie pompa poradzi sobie z oporami przepływu ?

Niezły, jak Ty to widzisz? Za wszelkie uwagi będę bardzo wdzieczny!!!

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrulex

 

uklad otwartu, kociol na ekogroszek. kotlownia w piwnicy a dom 3 poziomowy

 

bulgocze, kapie i ogolnie glosno w kaloryferach i mowia zeby odpowietrzac

 

powietrza zawsze nieco wyskoczy ale pozniej woda leci

 

majster mowil zebym nawet z 1-2 litry spuszcza z kaloryfera to bedzie dobrze - tylko ma dpouszczac wody do naczynia na strychu

 

od kad mam zaczac odpowietrzanie. od poddasza, parteru czy piwnicy??

 

faktycznie az tyle ytrzeba spuszczac aby wywalic cale powietrze

 

ktos wspomnial o jakims separatorze ale to dodatkowe kilka stowek - jak trzeba bedzie to zamontuje ale o tym ewentualnie pozniej

 

instalacja na twardej miedzi, grzejniki purmo, rozdzielacz tylko do podlogowki na osobnej pompie

 

zawor chyba 4-drozny

 

Do odpowietrzania wcale nie trzeba spuszczać litrów wody zasada jest taka że odpowietrzamy dopóki syczy powietrze ( co chcesz odpowietrzając grzejniki przepłukać instalację ) Podstawowym objawem zapowietrzonych grzejników jest zimna tylnia cześć grzejnika lub nawet cały a hałas może być objawem żle wyregulowanej instalacji Może wystarczy zmniejszyć bieg na pompce Obniżenie temperatury zasilania kotła powinno zmniejszyć ilość wytrącanego powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie do niezłyego

Czy praktykuje sie łączenie instalacji podłogowej z grzejnikami typy Regulus?

Dom jest mały: na parterze 50m2 podłogówki + 2 grzejniki (w garazu i kotłowni) i mały drabinkowy w łazience wspomagajacy podgłowke.

Na pietrze 3 pokoje po 15 m2 plus mała garderoba, korytarz i łazienka.

W sumie na pietrze 5 grzejnikow + jeden drabinkowy.

Kociał CO Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C jednofunkcyjny + Zasobnik CWU 120 litrow.

Podłogowka ze sprzegłem hydraulicznym.

Dom nieduzy, dobrze ocieplony.

Czy połączenie grzejnikow zawierajacych mała ilosc wody (Regulusy) z podłogówka w ktorej tej wody jest raczej sporo ( 8 mb przewodow grzejnych na 1 m2 powierzchni) ma sens?

Czy da sie korzystac w tej sytuacji z zalety Regulusow (szybkie nagrzewanie, mała pojemnosc wody) lecz jednoczesnie nia tracic na zbednym "taktowaniu" kotła?

Grzejniki chciałbym aby pracowały w trybie niskotemperaturowym 55/40/20.

Ma to "rece i nogi" czy tez pomysł jest do bani?

Kocioł kupiony, podłogowka ułożona, stoje przed zakupem grzejnikow.

 

Wszystko jest dobrze Nie wiem czy zagląda tu Bogusław ale nigdy nie ukrywałem że nie jestem zwolennikiem tych grzejników (po prostu wolę inne) Nie wiem czemu upierasz się by mieć jak najmniejszą ilość wody w zładzie bo to właśnie przy małej ilości wody kociołek będzie szybciej taktował ale i temu tez można zaradzić Wybór grzejników to wybór indywidualny jeśli dobrze dobierzesz moc wszystkie będą grzały tak samo dobrze Przed zakupem dowolnego rodzaju grzejników radze udać się do sklepu i zobaczyć jak wyglądają

Oczywiście podłogówka będzie pracowała z zaworem mieszającym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...