piotrulex 19.09.2008 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2008 Ja mam pytanie odnośnie kombinacji ze zdjęcia, tzn kocioł gazowy razem z kotłem na paliwo stałe. Chcielibyśmy zrobić coś takiego, ale ostatnio człowiek robiący przyłącze gazu stwierdził, że nie można łączyć w jednym pomieszczeniu takich kotłów, że producent kotła gazowego nie da na tak zamontowany kocioł gwarancji. Jak to wygląda? Drugie pytanie, czy kocioł na paliwo stale pracuje w takim zestawieniu jako układ otwarty, a gazowy jako zamknięty? Podobno tak powinno być aby było bezpiecznie? Bardzo proszę o rady jak rozwiązać takie połączenie, nasz hydraulik ciągle myśli nad tematem i coś nic nie może wymyślić... nie znam sie ale z tego co wiem 1. tak, osobne pomieszczenie 2. tak jak piszesz - tu otwarty a tam zamkniety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomzoo 24.09.2008 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2008 Witam, mam takie pytanko - są na rynku dostępne 2 kotły kondensacyjne Vaillanta eco tec plus VC 126 (moc modulacji CO od 6-12 kW)i eco tec plus VC 186 (moc modulacji CO od 7-18 kW) Czy na moje warunki w zupełności wystarczy ten o modulacji do 12kW (dom BK 400 36,5 ocieplony 5 cm styro, podłoga 15 cm styro FS100, dach 22 cm toprock/superrock, okna 5kom. K1,0, went mech z reku) pow. 145m2 z poddaszem użytk. Z bardzo ogólnych wyliczeń wynika, że powinien wystarczyć w zupełności. Natomiast instalator sugeruje mi, że przy przygotowaniu c.w.u. taka moc kotła może być niewystarczająca i zasobnik będzie się długo nagrzewał. Nie wiem co na to Vaillant (jeszcze nie dostałem odpowiedzi) - ale na stronce producenta podana jest informacja że dla obu kotłów jest ta sama moc nominalna 18 kW c.w.u. http://www.vaillant.pl/Klienci_indywidualni/systems-and-products/gas/gastype1/produkt_vaillant/ecoTEC_VC_plus.htmlCzy przy użyciu tych dwóch kotłów rzeczywiście nie będzie różnicy w szybkości przygotowania ciepłej wody??? Różnica w cenie nie jest kolosalna, ale słysząłem, że przy mniejszym kotle (nie przewymiarowanym) jest mniejsze zużycie gazu ze względu na lepszą modulację.Czy ktoś mi pomoże w tym temacie?Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomzoo 24.09.2008 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2008 Witam, mam takie pytanko - są na rynku dostępne 2 kotły kondensacyjne Vaillanta eco tec plus VC 126 (moc modulacji CO od 6-12 kW)i eco tec plus VC 186 (moc modulacji CO od 7-18 kW) Czy na moje warunki w zupełności wystarczy ten o modulacji do 12kW (dom BK 400 36,5 ocieplony 5 cm styro, podłoga 15 cm styro FS100, dach 22 cm toprock/superrock, okna 5kom. K1,0, went mech z reku) pow. 145m2 z poddaszem użytk. Z bardzo ogólnych wyliczeń wynika, że powinien wystarczyć w zupełności. Natomiast instalator sugeruje mi, że przy przygotowaniu c.w.u. taka moc kotła może być niewystarczająca i zasobnik będzie się długo nagrzewał. Nie wiem co na to Vaillant (jeszcze nie dostałem odpowiedzi) - ale na stronce producenta podana jest informacja że dla obu kotłów jest ta sama moc nominalna 18 kW c.w.u. http://www.vaillant.pl/Klienci_indywidualni/systems-and-products/gas/gastype1/produkt_vaillant/ecoTEC_VC_plus.htmlCzy przy użyciu tych dwóch kotłów rzeczywiście nie będzie różnicy w szybkości przygotowania ciepłej wody??? Różnica w cenie nie jest kolosalna, ale słysząłem, że przy mniejszym kotle (nie przewymiarowanym) jest mniejsze zużycie gazu ze względu na lepszą modulację.Czy ktoś mi pomoże w tym temacie?Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomzoo 24.09.2008 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2008 Witam, mam takie pytanko - są na rynku dostępne 2 kotły kondensacyjne Vaillanta eco tec plus VC 126 (moc modulacji CO od 6-12 kW)i eco tec plus VC 186 (moc modulacji CO od 7-18 kW) Czy na moje warunki w zupełności wystarczy ten o modulacji do 12kW (dom BK 400 36,5 ocieplony 5 cm styro, podłoga 15 cm styro FS100, dach 22 cm toprock/superrock, okna 5kom. K1,0, went mech z reku) pow. 145m2 z poddaszem użytk. Z bardzo ogólnych wyliczeń wynika, że powinien wystarczyć w zupełności. Natomiast instalator sugeruje mi, że przy przygotowaniu c.w.u. taka moc kotła może być niewystarczająca i zasobnik będzie się długo nagrzewał. Nie wiem co na to Vaillant (jeszcze nie dostałem odpowiedzi) - ale na stronce producenta podana jest informacja że dla obu kotłów jest ta sama moc nominalna 18 kW c.w.u. http://www.vaillant.pl/Klienci_indywidualni/systems-and-products/gas/gastype1/produkt_vaillant/ecoTEC_VC_plus.htmlCzy przy użyciu tych dwóch kotłów rzeczywiście nie będzie różnicy w szybkości przygotowania ciepłej wody??? Różnica w cenie nie jest kolosalna, ale słysząłem, że przy mniejszym kotle (nie przewymiarowanym) jest mniejsze zużycie gazu ze względu na lepszą modulację.Czy ktoś mi pomoże w tym temacie?Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JATANER 24.09.2008 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2008 Oj chyba nasz Pan "niezły" hydraulik ma chyba sporo roboty w związku z pogodą jaka do nas przyszła. A my czekam na podpowiedzi i sugesteie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 24.09.2008 18:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2008 tomzoo Witam mam taką sytuację: W domu wyjdzie ok. 60 m2 ogrzewania podłogowego: na dole salon, kuchnia, korytarz - pomiędzy nimi nie ma drzwi, łazienka przy sypialni. W sypialni grzejnik. Na górze 3 pokoje grzejniki, 2 garderoby grzejniki, łazienka podłogowe. Dom typu stodoła, dach dwuspadowy, bk 400 36,5 + styro 5-6 cm (styro w planie), podłoga ocieplona 15 cm styro, dach ocieplony będzie ok. 20-22 cm wełna. Komin przystosowany do kotła kondensacyjnego (2 przepływowy). Wentylacja mechaniczna z rekuperatorem. Chciałbym zastosować kocioł kondensacyjny i grzejniki zwymiarowane na niższą termp. Czy warto tak wymiarować? Czy lepiej zastosować jakiś układ mieszający przy podłogówce i temp. do grzejników 70-75? No druga rzecz jaka mnie nurtuje. Wg instalatora wychodzi 6 obwodów podłogówki (2 salon, 1 kuchnia, 1łazienka parter, 1 łazienka piętro, 1 korytarz) Jak powinno wyglądać sterowanie takim układem? aby można było z tym żyć? Czy wystarczy termostat przy rozdzielaczu podłogówki? Czy też lepiej zamontować w reprezentatywnym punkcie domu czujnik pomiaru temperatury połączony z elektrozaworami? W salonie będzie kominek (palenisko zamknięte) tradycyjny. Czy tam w związku z okresowym paleniem w kominku (nie wiem jak częstym) może zamontować na jego obwody te elektrozawory, a na resztę podłogówki zastosować nastawy stałe na przepływach w rozdzielaczu? No i pozostaje jeszcze kwestia kotła - chciałbym 1 funkcyjny z zasobnikiem. Jest mały kłopot z miejscem - albo będą oba wiszące i kocioł i zasobnik (ok. 100-120 l czy są takie wiszące?), albo kocioł by musiał być ze zintegrowanym zasobnikiem - instalator poleca Vitodens 222. Jaki kocioł będzie optymalny w moim przypadku? Rodzina 2 z planowaną rozbudową do 4 osób. Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc. Ja tą kotłownie widział bym tak kociołek do tego sprzęgło hydrauliczne i zaraz za nim dwa obiegi grzewcze jeden bezpośredni na grzejniki a drugi z zaworem 3 drogowym do podłogówki każdy obieg obowiązkowo z własną pompką Grzejniki dobierz na parametry 75/55 najlepiej lekko zawyżając zapotrzebowanie mocy na m2 ale zachowując jednakową proporcję dla wszystkich grzejników Kupując kociołek do instalacji z podłogówką należy jednocześnie kupić odpowiednia automatyke do sterowania drugim obiegiem grzewczym z zaworem mieszającym ( czasami może to być niemiła niespodzianka finansowa) Sterowanie podłogówką odbywa się centralnie za pomocą zaworu 3 drogowego Zasada powinna być taka że temperatura zasilania do ogrzewania podłogowego powinna być jak najniższa (30-35) a pompka powinna pracować jak najdłużej to tyle automatyka kotła Sterowanie podłogówka tak jak i grzejnikami odbywa się w ten sposób że ograniczamy ją od góry Do regulacji takiej w przypadku podłogówki będziemy potrzebowali napięcia 230V doprowadzonego do rozdzielacza od podłogówki oczywiście z przepływomierzami W większości przypadków na tym poprzestajemy nic więcej nie kupujemy i nie montujemy ale zawsze możemy bo mamy napięcie do automatyki Aby muc pewne obiegi podłogówki obniżyć do pewnej temperatury potrzebujemy listwy sterującej montowanej w szafce z w/w rozdzielaczem zaworów z siłownikami montowanych na belce rozdzielacza na poszczególnych obiegach i czujników temperatury w pomieszczeniach Te ostatnie mogą być radiowe lub też przewodowe i do tego celu od rozdzielacza do miejsca montowania czujnika prowadzimy przewód elektryczny oczywiście przed tynkami Bardzo ważna rzecz jeśli jesteśmy zdecydowani na ogrzewanie podłogowe z drewnem to musimy jednak takie czujniki zamontować ale jeszcze bardziej skomplikowane a mianowicie z dodatkowym czujnikiem zalanym w betonie zabezpieczającym parkiet przed wzrostem temperatury ponad 26 C Do regulacji temperaturą w pomieszczeniu z ogrzewaniem podłogowym służy nastawa na zaworze 3 drogowym lub elektro zawory ale nie regulacja na przepływomierzach Do każdego kociołka gazowego będzie pasował każdy zasobnik z wiszących polecam Biawar Quatro100L lub 150L lub dla wymagających ACV Smart z klasówki Odnośnie kotłow preferuję marke Vaillant ale to mój wybór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 24.09.2008 18:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2008 JATANER Oj chyba nasz Pan "niezły" hydraulik ma chyba sporo roboty w związku z pogodą jaka do nas przyszła. A my czekam na podpowiedzi i sugesteie. Pozdrawiam To prawda początek sezonu grzewczego i ograniczony dostęp do internetu robi swoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 24.09.2008 18:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2008 rusek007 Niezły, może Ty podpowiesz. Jak sterować dopływem wody do bojlera gdy spada temperatura w instalacji (bo gaśnie kominek) a pompy jeszcze chodzą.Jakie zastosować zawory by bojler nie działał jako bufor ciepła. Czyli grzejniki chłodne, a w bojlerze jest ciepła woda?? Najprostszy sposób to w odpowiednim momencie wyłączyć pompkę ładującą do zasobnika może to być jakieś proste sterowanie do pompki ( euroster) ustawiony na przykład na 40-60 C i temperatura wyłączenia pompki będzie temperaturą poniżej której zasobnik się nie wychłodzi a jeśli nie ma takiej możliwości to zostaje zawór kulowy i po każdorazowym nagrzaniu wody w zasobniku zamykamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 24.09.2008 19:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2008 anulcia 1234 Wysłany: 12 Wrz 2008 23:44 Temat postu: POMOCY-PROBLEM Z PIECEM CO!!!!! wszystko było dobrze z piecem i ogrzewaniem dopóki nie przegrzałam wody w piecu do temperatury prawie 100 stopni.dodam ze piec jest z 10 letni na węgiel ale instalacja(kaloryfery i rury) ma ze 20,mamy zwykły piec bez pąmpki tylko w tamtym roku podpięliśmy bojler dwu płaszczowy do ciepłej wody.dodam że mamy zrobiony mały obieg zamykany na bojler i na tym zamkniętym obiegu wtedy mi się ta woda przegrzała.,od tej pory rozpalając w piecu temperatura momentalnie rośnie a ciepła woda i centralne prawie się nie nagrzewają!mąż wielokrotnie spuszczał wodę z całego układu bo myśleliśmy że się gdzieś coś zapowietrzyło ale to nic nie pomogło!proszę o pomoc co to może być!czy bez hydraulika się nie obędzie? Z tych zdjęć wynika jedno że brak odpowietrzenia kotła Bojler jest podłączony do głównej rury wychodzącej z kotła do instalacji W normalnym okresie grzewczym wszystko powinno pracować ale latem gdy zawór kulowy jest zamknięty dość szybko wężownica w bojlerze się zapowietrzy Jak to rozwiązać może na poziomej górnej rurze od pionu do bojlera zamontować trójnik z odpowietrznikiem automatycznym Może zawór w skutek wysokiej temperatury się zapiekł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 24.09.2008 19:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2008 anulcia 1234 Wysłany: 12 Wrz 2008 23:44 Temat postu: POMOCY-PROBLEM Z PIECEM CO!!!!! wszystko było dobrze z piecem i ogrzewaniem dopóki nie przegrzałam wody w piecu do temperatury prawie 100 stopni.dodam ze piec jest z 10 letni na węgiel ale instalacja(kaloryfery i rury) ma ze 20,mamy zwykły piec bez pąmpki tylko w tamtym roku podpięliśmy bojler dwu płaszczowy do ciepłej wody.dodam że mamy zrobiony mały obieg zamykany na bojler i na tym zamkniętym obiegu wtedy mi się ta woda przegrzała.,od tej pory rozpalając w piecu temperatura momentalnie rośnie a ciepła woda i centralne prawie się nie nagrzewają!mąż wielokrotnie spuszczał wodę z całego układu bo myśleliśmy że się gdzieś coś zapowietrzyło ale to nic nie pomogło!proszę o pomoc co to może być!czy bez hydraulika się nie obędzie? Z tych zdjęć wynika jedno że brak odpowietrzenia kotła Bojler jest podłączony do głównej rury wychodzącej z kotła do instalacji W normalnym okresie grzewczym wszystko powinno pracować ale latem gdy zawór kulowy jest zamknięty dość szybko wężownica w bojlerze się zapowietrzy Jak to rozwiązać może na poziomej górnej rurze od pionu do bojlera zamontować trójnik z odpowietrznikiem automatycznym Może zawór w skutek wysokiej temperatury się zapiekł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 24.09.2008 19:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2008 ZbynioR Wysłany: 19 Wrz 2008 10:22 Temat postu: -------------------------------------------------------------------------------- niezły napisał: Cytat: ZbynioR Witaj Niezły czy może mi wytłumaczyć jak wyregulować podlogówkę? mam rozdzielacz z 5 obwodami każdy posiada przepływomierz wyskalowany w l/min. obwod 1. - ma długosc około 70 m z pex 20 0bwod 2. - ma dlugosc okolo 70 m z pex 16 obwod 3. - ma dlugosc okolo 40 m z pex 16 obwod 4. - ma dlugosc okolo 30 m z pex 16 obwod 5. - ma dlugosc okolo 20 m z pex 16 pozdrawiam i dzieki za pomoc zbyszek Przepływomierze powinny wskazywać na poziomie 11/2 do 2 l/min szybszy przepływ oczywiście na dłuższych pętlach Hello Niezly wracam z dodatkowym pytaniem do pytan sprzed 6 miesiecy a mianowicie jak mam na rozdzielaczu przeplywomierze ktore sa wyskalowane w l/m i mozna nimi krecic oraz mam na dolnej belce pokretla to czym trzeba krecic aby uzyskac wlasnie taki przeplyw. troche przykrecic przeplywomierz oraz kurek na dolnej belce ?? czy moze inaczej pozdro i dzieki za pomoc zbyszek Do regulacji przepływu służą właśnie przepływomierze to nimi się kręci a na drugiej belce montuje się głowice do zamykania niektórych pętli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 24.09.2008 20:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2008 Robi się późno jutro dokończymy ale żeby temat nie był taki nudny będę wstawiał czasami coś z kolorowego Mogę też wstawić jakąś fotkę na życzenie ftp://fotka%40mendrycki.pl:[email protected]/punkt%20red%20pom%202.jpg ftp://fotka%40mendrycki.pl:[email protected]/punkt%20red%20pom.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
guik 25.09.2008 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2008 Witam wszystkich. Prośba o pomoc. Z tematem zmagam się od ponad miesiąca. Chodzi sposób podłączenia, który w tej chwili mnie nie zadowala i chcę to zmienić.http://forum.muratordom.pl/kociol-granpal-na-pelety-i-olejak-buderus-jak-to-polaczyc,t140594.htm Wariant 1 - "wygrzewanie powrotem".Czy sprawę załatwi przełożenie powrotu ze zbiornika c.w.u. pomiędzy punkty 6 i 7 na schemacie A? Ale przy takim rozwiązaniu przypuszczam, że były by sytuacje, gdy kocił olejowy włączał by palnik. Zapewne nie spalałby dużo oleju. Chyba większym problemem w tym przypadku byłby brak uzyskiwania zmiennej temperatury kotła olejowego w zależności od temperatury zewnętrznej (tzw. pogodówka) oraz pory dnia, tj. obniżona temperatura nocna. Wariant 2 - "wygrzewanie dodatkowym obiegiem równoległym".Schemat takiego rozwiązania jest na rys. B. Sterowanie tym pompą dodatkowego obiegiem odbywałoby się ze sterownika Buderusa kotła w momencie, gdy sterownik uzna, że trzeba podwyższyć temperaturę kotła i da sygnał uruchomienia palnika. Kocioł na paliwo stałe utrzymywałby stałą temperaturę, a kocioł olejowy "dogrzewałby się" do temp. jaką sterownik obliczy wg charakterystyki grzania. Ale w tym rozwiązaniu nie wiem jakiej maksymalnej temperatury może oczekiwać kocioł olejowy przy nastawie zadanej temperatury na automat. Bo gdy na kotle na paliwo stałe będzie za niska temp. np. 75st.C pomniejszona o kilka stopni na wymienniku, al olejak będzie próbował nagrzać się do 80st.C, to taki proces nagrzewania kotła olejowego może trwać długo. Jaki wariant wybrać? Poniżej schemat instalacji c.o. - stan obecny i planowana modyfikacja. A tutaj obrazek w pełnej rozdzielczości. Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję.http://www.kam.yoyo.pl/foto/instalacja_co_Granpal_Buderus_m.jpg --------Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anulcia 1234 25.09.2008 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2008 DZIĘKUJE!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maly789 26.09.2008 05:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2008 piec elektromet. dymi z podajnika ,jak idzie dmuchawa ,zazwyczaj dzieje się to jak nie ma wysokiej temp. na piecu.co może byc przyczyną?komin i piec czysty. miałeś takie doświadczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cieszynianka 26.09.2008 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2008 Niezły proszę Cię pomóż Dzisiaj hydraulik zamontował wc. Stelaż z Geberita (duofix), przycisk też (zgodnie z oznaczeniem na stelażu 115.100.XX.1). Po uruchomieniu obie częsci przycisku leją wodę z taką samą "siłą rażenia" (duuuużo). Zgodnie z informacjami producenta jedna część powinna lać 3 litry, druga 6 litrów. Obie leją 6 l Hydraulik nie wie dlaczego Ja tym bardziej nie wiem Pomóż, proszę. Co może być przyczyną??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
guik 27.09.2008 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2008 piec elektromet. dymi z podajnika ,jak idzie dmuchawa ,zazwyczaj dzieje się to jak nie ma wysokiej temp. na piecu.co może byc przyczyną?komin i piec czysty. miałeś takie doświadczenie? Ja mam piec Granpal z firmy Polimet, palę peletem i u mnie zdarzało się, że dym pojawiał się w zasobniku, gdy było mało paliwa w zasobniku - ok. 1/10 zasobnika (1 worek 20 kg). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gadek5 29.09.2008 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2008 Witam wszystkich serdecznie!!! Udało mi się przeczytać te 22 stronki Nie było łatwo, ale udało się! Na wiosnę startuję z budową mojego domu i mam prośbę do Niezłego, abyś napisał co sądzisz o takiej koncepcji instalacji c.o. Domek będzie nieduży 110 m2. Zbudowany z BK 24cm + 12cm styro. Kubatura netto 430m3. Na parterze 62 m2, na poddaszu użytkowym 58m2. Pomieszczenia małe.Na dole małe wc, na górze łazienka - wanna i prysznic (bez panela). Ogrzewanie gazem ziemnym.Instalacja pexem.Zawory termost. na grzejnikach, ale instalacja raczej bez skomplikowanej automatyki. Kominek bez płaszcza do przepalenia od czasu do czasu. Myśle, żeby dać jeden rozdzielacz na górze - 6 grzejników+ jedna pętla podłogówki z RTL ogrzewająca ok. 8 m2 powierzchi podłogi. Na dole rozdzielacz do którego wpięte będzie 5 grzejnikow i trzy petle podłogówki z RTL-ami ogrzewające odpowiednio: 5 m2, 5m2 i ok. 7 m2.Podłogówka będzie potrzebna tylko do tego aby było milej stąpać po terakocie. Od pieca do rozdzielaczy nie jest najbliżej, ale podłączyłbym je niezależnie (osobno) pexem 25. Nie bardzo wiem jaki piec dać do tego. Myślałem o kondensacyjnym dwufunkcyjnym z niedużym zasobnikiem. A może zwykły, jednofunkcyjny z zamkniętą komorą spalania? Zastanawiam sie też nad tą podłogówką. Wiem, że nie jesteś zwolennikiem RTL, ale przy tak małej powierzchi może to wystarczy Tylko czy w takim układzie pompa poradzi sobie z oporami przepływu ? Niezły, jak Ty to widzisz? Za wszelkie uwagi będę bardzo wdzieczny!!! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 30.09.2008 20:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2008 piotrulex uklad otwartu, kociol na ekogroszek. kotlownia w piwnicy a dom 3 poziomowy bulgocze, kapie i ogolnie glosno w kaloryferach i mowia zeby odpowietrzac powietrza zawsze nieco wyskoczy ale pozniej woda leci majster mowil zebym nawet z 1-2 litry spuszcza z kaloryfera to bedzie dobrze - tylko ma dpouszczac wody do naczynia na strychu od kad mam zaczac odpowietrzanie. od poddasza, parteru czy piwnicy?? faktycznie az tyle ytrzeba spuszczac aby wywalic cale powietrze ktos wspomnial o jakims separatorze ale to dodatkowe kilka stowek - jak trzeba bedzie to zamontuje ale o tym ewentualnie pozniej instalacja na twardej miedzi, grzejniki purmo, rozdzielacz tylko do podlogowki na osobnej pompie zawor chyba 4-drozny Do odpowietrzania wcale nie trzeba spuszczać litrów wody zasada jest taka że odpowietrzamy dopóki syczy powietrze ( co chcesz odpowietrzając grzejniki przepłukać instalację ) Podstawowym objawem zapowietrzonych grzejników jest zimna tylnia cześć grzejnika lub nawet cały a hałas może być objawem żle wyregulowanej instalacji Może wystarczy zmniejszyć bieg na pompce Obniżenie temperatury zasilania kotła powinno zmniejszyć ilość wytrącanego powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 30.09.2008 20:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2008 pytanie do niezłyego Czy praktykuje sie łączenie instalacji podłogowej z grzejnikami typy Regulus? Dom jest mały: na parterze 50m2 podłogówki + 2 grzejniki (w garazu i kotłowni) i mały drabinkowy w łazience wspomagajacy podgłowke. Na pietrze 3 pokoje po 15 m2 plus mała garderoba, korytarz i łazienka. W sumie na pietrze 5 grzejnikow + jeden drabinkowy. Kociał CO Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C jednofunkcyjny + Zasobnik CWU 120 litrow. Podłogowka ze sprzegłem hydraulicznym. Dom nieduzy, dobrze ocieplony. Czy połączenie grzejnikow zawierajacych mała ilosc wody (Regulusy) z podłogówka w ktorej tej wody jest raczej sporo ( 8 mb przewodow grzejnych na 1 m2 powierzchni) ma sens? Czy da sie korzystac w tej sytuacji z zalety Regulusow (szybkie nagrzewanie, mała pojemnosc wody) lecz jednoczesnie nia tracic na zbednym "taktowaniu" kotła? Grzejniki chciałbym aby pracowały w trybie niskotemperaturowym 55/40/20. Ma to "rece i nogi" czy tez pomysł jest do bani? Kocioł kupiony, podłogowka ułożona, stoje przed zakupem grzejnikow. Wszystko jest dobrze Nie wiem czy zagląda tu Bogusław ale nigdy nie ukrywałem że nie jestem zwolennikiem tych grzejników (po prostu wolę inne) Nie wiem czemu upierasz się by mieć jak najmniejszą ilość wody w zładzie bo to właśnie przy małej ilości wody kociołek będzie szybciej taktował ale i temu tez można zaradzić Wybór grzejników to wybór indywidualny jeśli dobrze dobierzesz moc wszystkie będą grzały tak samo dobrze Przed zakupem dowolnego rodzaju grzejników radze udać się do sklepu i zobaczyć jak wyglądają Oczywiście podłogówka będzie pracowała z zaworem mieszającym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.