okdariusz 29.01.2009 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 Dzień dobry. Widzę, że chyba dobrze trafiłem, gdyż mam problem ze spłuczką podtynkową grohe, a konkretnie z cieknącą cały czas wodą. Problem polega na tym, że po naciśnięciu "guzika" zawór spustowy podnosi się do góry, ale nie opada. Początkowo myślałem, że to wężyki łączące przyciski z przeszkadzają, ale jednak to nie to. Może szanowny hydraulik mi coś doradzi? (jak naprawić). Będę bardzo wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stukpuk 30.01.2009 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 Może tutaj lepiej mi pójdzie Witam. Przymierzam się do wykonania kanalizy. Wyszło pare zmian i potrzebuje porady. Najpierw rzut parteru (nie ma proporcji, ale nie o to chodzi ) http://images25.fotosik.pl/317/b3814cca128deb15.jpg 1 zlewozmywak 2 zlew w łazience 3 prysznic 4 kibel 5 akwarium Na czerwono oryginalny projekt kanalizy. Na zielono moje "wypociny" I chodzi o: Czy do zlewu w kuchni może być trasa A czy B? A jak żonie zachce się zmywarka to jak jeszcze pociągnąć odpływ(jakiej średnicy) I kiedy przeskoczyć ze 110 na 70/75? Podobnie rozchodzi się w łazience? Czy poprowadzić C czy D? No bo do akwarium 5 to chyba dobrze?(F) Jaką średnicą polecieć? 50 wystarczy? I najważniejsze (zlikwidowalismy scianę nośną między salonem , a pokojem, linia przerywana)a tam leciał jeden z pionów do łazienki na poddaszu. http://images41.fotosik.pl/53/e949f7db475511a7.jpg 1kibel 2 jeden lub dwa zlewy 3 prysznico-wanna 4 pralka Czy można wszystkie te odbiorniki podłaczyć to jednego pionu(tego na ścianie między garażem a salonem?) Albo jak już ten pion musi zostać to zamienić stronami (zlew z kiblem) na prawą strone łazienki)bo w projekcie rura 75, bo będzie ją łatwiej ukryć(myśłlałem o przdłużeniu tej scianki działowej) Co o tym myslicie? Może macie inny pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Prezo 30.01.2009 23:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 A więc po kolei: Tak troszkę nie potrzebnie na około poszedłeś z ta kanalią do tej dolnej łazienki ;/ no ale jak już tak narysowałeś to do tego się dostosuje 1)Do zlewozmywaka w kuchni może być spokojnie trasa A Podjedź w konkretne miejsce rurą o średnicy 110 Jak już później będziesz wiedział dokładnie gdzie będzie zmywarka i zlewozmywak to zawsze można podjechać te kilkadziesiąt centymetrów po posadzce i wtedy już średnicą fi 50 2)W łazience może być śmiało C 3)Do akwarium może być 50 ale jakbym to sobie robił to bym dał 75 jak to mówią dla bezpieczeństwa no ale 50 jest na prawdę wystarczająca 4)Moim zdanie na górną łazienkę wystarczy jeden pion - ten w rogu przy tym kominie po prawej stronie Czyli po prawej stronie łazienki miałbyś kibelek i umywalkę a po lewej prysznico-wanne i pralkę P.S - tak dla wyjaśnienia bo dużo osób się myli zawsze zlewozmywak - jest w kuchni umywalka - jest w łazience Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stukpuk 31.01.2009 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2009 A więc po kolei: Tak troszkę nie potrzebnie na około poszedłeś z ta kanalią do tej dolnej łazienki ;/ no ale jak już tak narysowałeś to do tego się dostosuje 1)Do zlewozmywaka w kuchni może być spokojnie trasa A Podjedź w konkretne miejsce rurą o średnicy 110 Jak już później będziesz wiedział dokładnie gdzie będzie zmywarka i zlewozmywak to zawsze można podjechać te kilkadziesiąt centymetrów po posadzce i wtedy już średnicą fi 50 2)W łazience może być śmiało C 3)Do akwarium może być 50 ale jakbym to sobie robił to bym dał 75 jak to mówią dla bezpieczeństwa no ale 50 jest na prawdę wystarczająca 4)Moim zdanie na górną łazienkę wystarczy jeden pion - ten w rogu przy tym kominie po prawej stronie Czyli po prawej stronie łazienki miałbyś kibelek i umywalkę a po lewej prysznico-wanne i pralkę P.S - tak dla wyjaśnienia bo dużo osób się myli zawsze zlewozmywak - jest w kuchni umywalka - jest w łazience Pozdro Dzięki za fachową porade. Na czerwono to projektant narysował, i też mi nie pasuje, że tak dookoła kominka ma iść ta kanaliza. Ja myślałem zaraz za ścianą oddzielającą salon od garażu skręcić w lewo. I po prostej polecieć do zlewozmywaka w kuchni a po drodze "skanalizować" łazienke na dole. Co o tym myślicie? Jak można to jeszcze inaczej i prościej zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
derifter 31.01.2009 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2009 muszę dobić powietrza do hydroforu Rozumiem że trzeba wyłączyć pompę, spuścić wodę (tylko do końca czy do tego 1bara?) i wentylkiem dobić powietrze (do 2barów czy mniej)? Ja znalazlem na internecie instrukcje do swojego hydrofora i bylo powiedziane ze przy spuszczonej wodzie i otwartych zaworach ma byc 1.5 atmosfery. Jako ze nie za bardzo mialem chec spuszczac wode z calej instalacji (moze daloby sie tez odciac sam hydrofor, nie wnikalem) wiec zrobilem tak: (Cisnienie zalaczania pompy - 2 atm. wylaczania - 4). Gdy cisnienie spadlo do odrobine ponad 2 czyli lada chwila pompa by sie zalaczyla - dopompowalem ja pompka samochodowa do 4. Pozniej, gdy zuzylem troche wody i znowu bylo ponad 2 - jeszcze raz to samo. Po 3 razach czestotliwosc zalaczania sie hydrofora wrocila do podobnej jaka pamietalem ze byla na poczatku - uznalem ze wystarczy. Troche w tym partyzantki ale zabawy z woda w zimie to malo zabawna rzecz. Mialem obawe ze spuszcze wode a potem pompa nie zassie i po kilku godzinach byloby calkiem niewesolo jesli chodzi o temperature w domu. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Prezo 31.01.2009 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2009 A więc po kolei: Tak troszkę nie potrzebnie na około poszedłeś z ta kanalią do tej dolnej łazienki ;/ no ale jak już tak narysowałeś to do tego się dostosuje 1)Do zlewozmywaka w kuchni może być spokojnie trasa A Podjedź w konkretne miejsce rurą o średnicy 110 Jak już później będziesz wiedział dokładnie gdzie będzie zmywarka i zlewozmywak to zawsze można podjechać te kilkadziesiąt centymetrów po posadzce i wtedy już średnicą fi 50 2)W łazience może być śmiało C 3)Do akwarium może być 50 ale jakbym to sobie robił to bym dał 75 jak to mówią dla bezpieczeństwa no ale 50 jest na prawdę wystarczająca 4)Moim zdanie na górną łazienkę wystarczy jeden pion - ten w rogu przy tym kominie po prawej stronie Czyli po prawej stronie łazienki miałbyś kibelek i umywalkę a po lewej prysznico-wanne i pralkę P.S - tak dla wyjaśnienia bo dużo osób się myli zawsze zlewozmywak - jest w kuchni umywalka - jest w łazience Pozdro Dzięki za fachową porade. Na czerwono to projektant narysował, i też mi nie pasuje, że tak dookoła kominka ma iść ta kanaliza. Ja myślałem zaraz za ścianą oddzielającą salon od garażu skręcić w lewo. I po prostej polecieć do zlewozmywaka w kuchni a po drodze "skanalizować" łazienke na dole. Co o tym myślicie? Jak można to jeszcze inaczej i prościej zrobić? Możesz spokojnie za ścianą oddzielającą garaż od salonu skręcić w lewo i dalej złapiesz łazienkę a później kuchnie Tak będzie prościej i dla samej kanalizacji lepiej Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 31.01.2009 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2009 Od komina do okna dachowego/wyłazu jest ok. 1m. musiałbym kominek wentylacyjny wmontować między okno i komin. Okno to nie problem (pomieszczenie-graciarnia; wentylacja mechaniczna więc z reguły zamknięte) ale czy problemem nie jest bliska odległość i faktyczne przysłonięcie kominka wentylacyjnego przez szeroki komin? A może warto przesunąć kominek metr -dwa w stronę szczytu dachu? Czy może ktoś potwierdzić, że w łazience przy odległosci dwóch pionów kanalizacyjnych około 300-310 cm wystarczy jeden kominek wentylacyjny (w miejscu które jest bliżej szczytu dachu) ? "Hydraulik do usług"??? Poproszę / podnoszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 01.03.2009 20:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2009 Witam wszystkichNiestety dzisiaj jeszcze nie mogę odpowiedzieć na zaległe pytania ale chciałbym tylko poinformować że na czas nieograniczony zawieszam działalność zawodową ( hydraulika) w związku z tym proszę nie wysyłać mi zapytań ofertowych Mam nadzieję że już niedługo powrócę na Forum i dalej będę mógł służyć rada ale tylko radą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alpejczyk 11.03.2009 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2009 Moje pytanie dotyczy doboru pomp.Chcę kupić alpha 2 .Kociołek na groszek, podłogówka około 650mb rurki roth- 8 obwodów.Kaloryferki 6 szt na max. wysokości 3.5m, zbiornik 140 cwu, oraz obieg ciepłej wody.Jakiej mocy zastosować??Myslę o takim rozkładzie.Podłogówka 25-60kaloryferki 25-40cwu 25-40 oraz obiegowa UP 15-14B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 12.03.2009 05:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Moje pytanie dotyczy doboru pomp.Chcę kupić alpha 2 .Kociołek na groszek, podłogówka około 650mb rurki roth- 8 obwodów. Kaloryferki 6 szt na max. wysokości 3.5m, zbiornik 140 cwu, oraz obieg ciepłej wody. Jakiej mocy zastosować?? Myslę o takim rozkładzie. Podłogówka 25-60 kaloryferki 25-40 cwu 25-40 oraz obiegowa UP 15-14B. Spokojnie możesz dać takie Alphy.... to są pompy elektroniczne i same się wysterują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lesnik27 12.03.2009 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 mam pytanie dotyczące montażu zaworów termostarycznych przy grzejnikach. obiło mi się o uszy że muszą być one tak zamontowane żeby głowica znajdowała się w poziomie.więc 1 - czy to prawda ? 2 - jeśli prawda to czy to samo dotyczy równiez zaworów RTL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alpejczyk 12.03.2009 08:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Moje pytanie dotyczy doboru pomp.Chcę kupić alpha 2 .Kociołek na groszek, podłogówka około 650mb rurki roth- 8 obwodów. Kaloryferki 6 szt na max. wysokości 3.5m, zbiornik 140 cwu, oraz obieg ciepłej wody. Jakiej mocy zastosować?? Myslę o takim rozkładzie. Podłogówka 25-60 kaloryferki 25-40 cwu 25-40 oraz obiegowa UP 15-14B. Spokojnie możesz dać takie Alphy.... to są pompy elektroniczne i same się wysterują. Chodzi mi konkretnie o moce.Czy do podłogówki w ilosci 650mb- 8 obwodów wystarczy 25-40, czy 25-60.Jest znaczna róznica w cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 12.03.2009 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Moje pytanie dotyczy doboru pomp.Chcę kupić alpha 2 .Kociołek na groszek, podłogówka około 650mb rurki roth- 8 obwodów. Kaloryferki 6 szt na max. wysokości 3.5m, zbiornik 140 cwu, oraz obieg ciepłej wody. Jakiej mocy zastosować?? Myslę o takim rozkładzie. Podłogówka 25-60 kaloryferki 25-40 cwu 25-40 oraz obiegowa UP 15-14B. Spokojnie możesz dać takie Alphy.... to są pompy elektroniczne i same się wysterują. Chodzi mi konkretnie o moce.Czy do podłogówki w ilosci 650mb- 8 obwodów wystarczy 25-40, czy 25-60.Jest znaczna róznica w cenie. 25-40 powinna wystarczyć..... jeżeli obwody są równe... ale jeżeli są duże różnice to radę dać 60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 12.03.2009 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 mam pytanie dotyczące montażu zaworów termostarycznych przy grzejnikach. obiło mi się o uszy że muszą być one tak zamontowane żeby głowica znajdowała się w poziomie.więc 1 - czy to prawda ? 2 - jeśli prawda to czy to samo dotyczy równiez zaworów RTL Jest to zależne od producenta..... ale zazwyczaj powinny być w poziomie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 12.03.2009 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Pytanie jakich wiele : ile teraz biorą hydraulicy za punt i jak jest za m2 podłogówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 12.03.2009 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Pytanie jakich wiele : ile teraz biorą hydraulicy za punt i jak jest za m2 podłogówki? Odpowiedź jakich wiele...... to zależy od wielu czynników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 13.03.2009 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2009 No tak głupie pytanie głupia odpowiedź. To od czego zalezy cena? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MZ 13.03.2009 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2009 WITAM. Mam pytanko do fachowców: Jak powinna być wykonana instalacja na zaworze zewnętrznym np. do podlewania ogrodu. Jeżeli zastosujemy zawór kulowy i oczywiscie na rurociągu wewnątrz budynku drugi, to nawet otwarty zawór na zewnątrz pęka w czasie mrozów! Okazuje się, że pomiędzy kulą i obudową jest odrobina wody która rozsadza obudowę przy pierwszym mrozie Czy jest taki zawór który może zamarznąć bez uszkodzenia? Proszę o rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 14.03.2009 05:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 WITAM. Mam pytanko do fachowców: Jak powinna być wykonana instalacja na zaworze zewnętrznym np. do podlewania ogrodu. Jeżeli zastosujemy zawór kulowy i oczywiscie na rurociągu wewnątrz budynku drugi, to nawet otwarty zawór na zewnątrz pęka w czasie mrozów! Okazuje się, że pomiędzy kulą i obudową jest odrobina wody która rozsadza obudowę przy pierwszym mrozie Czy jest taki zawór który może zamarznąć bez uszkodzenia? Proszę o rady. Zawór kulowy na zewnątrz na zimę powinien być otwarty na 1/4. Ale są przecież zawory grzybkowe... starego typu... ona spokojnie wystrzymują. np taki http://www.allegro.pl/item575982499_zawor_grzybkowy_1_2_cala_wyplywowy_chrom.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jip 19.03.2009 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 witam z kuzynem zaraz będziemy brali się za rury c.o. i są pytania bynajmniej nie egzystencjalne (np. rury chińskie czy nie chińskie ): 1. czy dla danego systemu konieczne jest używanie dedykowanej mu zaciskarki, innymi słowy czy każda ze szczękami 16 będzie dobra dla rur 16 (zaciskarka ręczna wavina kosztuje w/g ich cennika 1.200 zgroza, ale na allegro zwykła ok. 300 zł) 2. jeżeli każda, to jaka jest dobra i niedroga? z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.