Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Hydraulik do usług


Hydraulik

Recommended Posts

Na temat sposobu odprowadzenia spalin nie będę się wypowiadał bo nie wiem jak masz to rozwiązane ale 1mb rury do kotła kondensacyjnego kosztuje około 60 zł a jeśli chodzi o grzejniki to nic nie trzeba zmieniać i na wat stara instalacja z grzejnikami żeliwnymi nadaje się do kotła kondensacyjnego

kociołek kondensacyjny tez jest normalnym kotłem gazowym i może grzać z taką sama temperaturą maksymalną jak zwykły atmosferyczny

Grzejniki w każdej instalacji są dobierane na określona temperaturę obliczeniową załóżmy że jest to -20 C i przy takiej temperaturze zewnętrznej kociołek kondensacyjny będzie pracował jak zwykły gazowy ale z każdym stopniem w górę grzejniki będą nam się robiły przewymiarowane a ile w sezonie jest dni z maksymalną temperaturą obliczeniową

Do obliczeń przyjmuje się zapotrzebowanie ciepła na poziomie 50-70 W/m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

kociołek kondensacyjny tez jest normalnym kotłem gazowym i może grzać z taką sama temperaturą maksymalną jak zwykły atmosferyczny

 

wiadomo ze moze ale jesli bedzie grzal 75/60 to nie bedzie kondensowal i zadnej oszczednosci nie bedzie

 

a grzejniki sa stalowe Kermi i na pewno nie sa przewymiarowane.

 

Moze wroce do mojego pierwotnego pytania: czy lepiej kupic kociol zeliwny bez modulacji z lepsza automatyka czy stalowy z modulacja i slabsza automatką ?

 

mam na mysli dwa modele:

1. Di Dietriech DTG 1305 Eco.NOx s150 (24KW, atmosferyczny-zeliwny, zasobnik 150L, sterowanie pogodowe)

2. Valiant VSC atmoCOMPACT VSC194-C150 (20KW, atmosferyczny, zasobnik 100L ladowany warstwowo, sterowanie pogodowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnoście materiałów do CO. Jeden hydraulik doradza mi miedź, drugi twierdzi, że to już przeszłość i teraz robi się ze specjalnie utwardzanego plastiku a miedż czasem się rozszczelnia. Proponuje też aby większość rur w kotłowni schować w ściany i zatynkować lub obłożyć płytkami. Nie wiem czy to bezpieczne i czy w razie przeciekania nie trzeba będzie rozwalać ścian.

Czy macie jakieś doświadczenia w tych tematach. Bardzo proszę o opinię i porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kociołek kondensacyjny tez jest normalnym kotłem gazowym i może grzać z taką sama temperaturą maksymalną jak zwykły atmosferyczny

 

wiadomo ze moze ale jesli bedzie grzal 75/60 to nie bedzie kondensowal i zadnej oszczednosci nie bedzie

 

a grzejniki sa stalowe Kermi i na pewno nie sa przewymiarowane.

 

Moze wroce do mojego pierwotnego pytania: czy lepiej kupic kociol zeliwny bez modulacji z lepsza automatyka czy stalowy z modulacja i slabsza automatką ?

 

mam na mysli dwa modele:

1. Di Dietriech DTG 1305 Eco.NOx s150 (24KW, atmosferyczny-zeliwny, zasobnik 150L, sterowanie pogodowe)

2. Valiant VSC atmoCOMPACT VSC194-C150 (20KW, atmosferyczny, zasobnik 100L ladowany warstwowo, sterowanie pogodowe)

 

 

 

Swego zdania oczywiście nie zmienię i jak informacja dla pozostałych dodam że kociołek kondensacyjny tej samej firmy z dobrym zasobnikiem 150L obcej firmy będzie droższy o niecałe 1000 zł od lodówki atmosferycznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnoście materiałów do CO. Jeden hydraulik doradza mi miedź, drugi twierdzi, że to już przeszłość i teraz robi się ze specjalnie utwardzanego plastiku a miedż czasem się rozszczelnia. Proponuje też aby większość rur w kotłowni schować w ściany i zatynkować lub obłożyć płytkami. Nie wiem czy to bezpieczne i czy w razie przeciekania nie trzeba będzie rozwalać ścian.

Czy macie jakieś doświadczenia w tych tematach. Bardzo proszę o opinię i porady.

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi ale tak generalnie jeśli masz kociołek na opał stały to miedz a jeśli kotłownia jest na olej lub gaz to wszystko co chcesz

instalacja wykonana z tzw. plastiku będzie tańsza a jej żywotność równie długa co miedzi

Odnośnie samej instalacji kotłowej to powinna być wykonana z miedzi i nie widzę potrzeby jej chowania w ścianę Popatrz na mojej stronie ( w stopce) jak może wyglądac taka przykładowa kotłownia i jak to wszystko wkuc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnoście materiałów do CO. Jeden hydraulik doradza mi miedź, drugi twierdzi, że to już przeszłość i teraz robi się ze specjalnie utwardzanego plastiku a miedż czasem się rozszczelnia. Proponuje też aby większość rur w kotłowni schować w ściany i zatynkować lub obłożyć płytkami. Nie wiem czy to bezpieczne i czy w razie przeciekania nie trzeba będzie rozwalać ścian.

Czy macie jakieś doświadczenia w tych tematach. Bardzo proszę o opinię i porady.

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi ale tak generalnie jeśli masz kociołek na opał stały to miedz a jeśli kotłownia jest na olej lub gaz to wszystko co chcesz

instalacja wykonana z tzw. plastiku będzie tańsza a jej żywotność równie długa co miedzi

Odnośnie samej instalacji kotłowej to powinna być wykonana z miedzi i nie widzę potrzeby jej chowania w ścianę Popatrz na mojej stronie ( w stopce) jak może wyglądac taka przykładowa kotłownia i jak to wszystko wkuc

 

Bardzo dziękuję za pomoc.

Mam jeszcze wątpliwości co do kotła i jego mocy. Planuję zakupić Ling DOU z podajnikiem jednak nie wiem jakiej mocy. Moja pow użytkowa to 160m2 + 35m2 garażu oraz strych nad garażem i kotłownią ok 50m2 po podłodze czyli jakieś 22m2 użytkowej. Na 110 m2 na dole planuję podłogówkę- reszta kaloryfery.

Czy 15KW wystarczy czy musi być 25kW? Dodam, że mam ściany 3 warstwowe (Porotherm 25+wełna 15cm, pustka powietrzna i 12cm osłonówka z porothermu). Okna 3 szybowe, ocieplenie dachu łącznie 25 cm wełny.

Słyszałem, że 15KW mi wystarczy przy opalaniu ciągłym ekogrozkiem a 25KW będzie zdecydowanie zbyt duży w moich warunkach i szkoda przepłacać bo nie wykorzystam tej mocy.

Wiem też, że producent zaleca użycie zaworu 4 drożnego i jakiegoś siłownika. Nie wiem dokładni o co chodzi ale dystrybutotor powiedział, że większość kupuje 3 drożne i coś wykonuje podczas instalacji aby zapewnić prawidłową temperaturę wody chyba na powrocie.

Proszę też o opinię w tej sprawie.

 

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką średnicę powinna mieć rura doprowadzająca ciepło do rozdzielacza podłogówki na piętrze. Piętro to bodajże 8 pętli i 120 m2 podłogi, nie pamiętam długości łącznej. Czy 25 wystarczy????

 

 

Nie wiem o jakim systemie mówisz ale 25 mm powinno wystarczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam do zmywarki pociagniete wode ciepla zimna i odprowadzenie do kanalizy, czy mozna podlaczyc zmywarke bezposrednio do tej kanalizy, czy potrzebny jest syfon, czy nie da sie tego zrobic i trzeba podlaczyc do syfonu zlewowego? moze potrzebne sa jakies przejsciowki??

 

Pozdrawiam

 

Marta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Pana hydraulika.

Mam pytanie natury technicznej i ekonomicznej.

Mam ogrzewanie podłogowe na całej powierzchni mojego domku parterowego (80m2). Z racji położenia geograficznego zastosuję piec "hef" 14kW (na węgiel) do grzania cwu i co.

Chcę zastosować bufor ciepła z zasobnikiem cwu.

Pozostają dwa rozwiązania:

1 - bufor 500l z zintegrowanym zasobnikiem cwu i z możliwością podłączenia pod solary (w przyszłości) - cena około 5000pln (SIS),

2 - bufor 300 - 500l tylko na CO a do tego osobno zbiornik 100l na CWU (jakiś wiszący). - cena (brak danych), chyba taniej niż ten jeden.

Miejsca w kotłowni jest na te dwa zbiorniki.

 

Jak jest z sterowaniem tych dwóch zbiorników.

Najpierw grzejemy bufor potem zasobnik, czy najpierw zasobnik, czy dużo z tym kłopotu podczas instalacji a później sterowania?

Czy są jakieś poważne wady takich rozwiązań?

Który polecasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Mam pytanie odnoście materiałów do CO. Jeden hydraulik doradza mi miedź, drugi twierdzi, że to już przeszłość i teraz robi się ze specjalnie utwardzanego plastiku a miedż czasem się rozszczelnia. Proponuje też aby większość rur w kotłowni schować w ściany i zatynkować lub obłożyć płytkami. Nie wiem czy to bezpieczne i czy w razie przeciekania nie trzeba będzie rozwalać ścian.

Czy macie jakieś doświadczenia w tych tematach. Bardzo proszę o opinię i porady.

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi ale tak generalnie jeśli masz kociołek na opał stały to miedz a jeśli kotłownia jest na olej lub gaz to wszystko co chcesz

instalacja wykonana z tzw. plastiku będzie tańsza a jej żywotność równie długa co miedzi

Odnośnie samej instalacji kotłowej to powinna być wykonana z miedzi i nie widzę potrzeby jej chowania w ścianę Popatrz na mojej stronie ( w stopce) jak może wyglądac taka przykładowa kotłownia i jak to wszystko wkuc

 

Bardzo dziękuję za pomoc.

Mam jeszcze wątpliwości co do kotła i jego mocy. Planuję zakupić Ling DOU z podajnikiem jednak nie wiem jakiej mocy. Moja pow użytkowa to 160m2 + 35m2 garażu oraz strych nad garażem i kotłownią ok 50m2 po podłodze czyli jakieś 22m2 użytkowej. Na 110 m2 na dole planuję podłogówkę- reszta kaloryfery.

Czy 15KW wystarczy czy musi być 25kW? Dodam, że mam ściany 3 warstwowe (Porotherm 25+wełna 15cm, pustka powietrzna i 12cm osłonówka z porothermu). Okna 3 szybowe, ocieplenie dachu łącznie 25 cm wełny.

Słyszałem, że 15KW mi wystarczy przy opalaniu ciągłym ekogrozkiem a 25KW będzie zdecydowanie zbyt duży w moich warunkach i szkoda przepłacać bo nie wykorzystam tej mocy.

Wiem też, że producent zaleca użycie zaworu 4 drożnego i jakiegoś siłownika. Nie wiem dokładni o co chodzi ale dystrybutotor powiedział, że większość kupuje 3 drożne i coś wykonuje podczas instalacji aby zapewnić prawidłową temperaturę wody chyba na powrocie.

Proszę też o opinię w tej sprawie.

 

Z góry dziękuję.

 

Wydaje mi się że te 15 kW tak normalnie powinno wystarczyć ale dokładnie musisz zapytać producenta co on na to

jestem zdania że każdy kociołek na opał stały powinien mieć zabezpieczenie termiczne powrotu w postaci jakiegoś zaworu ja preferuję zawory 3 drogowe termostatyczne bez nastawy (firmy ESBE) nie jestem zwolennikiem zaworów 4 drogowych a te które widziałem na zdjęciach na Forum uważam że są źle zamontowane no może sam montaż jest prawidłowy ale jak regulować parametry pracy takiego zaworu bez napędu i bez termometru zaraz za zaworem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do rozdzielacza parteru pojadę CU-28, stąd do rozdzielacza na poddaszu CU-22mm, oba maj po 7-8 obwodów, powierzchnia ok. 70m2/rozdzielacz

Jest to jak najbardziej prawidłowy sposób ale ja bardzo często robie oddzielne zasilanie z kotłowni do każdego rozdzielacza rozwiązanie takie daje więcej możliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam do zmywarki pociagniete wode ciepla zimna i odprowadzenie do kanalizy, czy mozna podlaczyc zmywarke bezposrednio do tej kanalizy, czy potrzebny jest syfon, czy nie da sie tego zrobic i trzeba podlaczyc do syfonu zlewowego? moze potrzebne sa jakies przejsciowki??

 

Pozdrawiam

 

Marta

Jeśli obok masz syfon zlewozmywakowy to możesz podłączyć do niego ale jeśli masz obok dodatkowe podejście do samej zmywarki to podłącz tam bezpośrednio zmywarkę ale potrzebna będzie Ci redukcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie mam ogromna prośbę do fachowców jak wykonać samodzielnie instalacje c.o. to znaczy jak z przekrojami rurek jak przeliczyć moc grzejników do powierzchni ogrzewanych pomieszczeń instalacja będzie w miedzi i rurkach PP ze względu na koszty materiału. Cała instalacja znajduje sie na jednym poziomie będzie nią ogrzewane w sumie 5 pomieszczeń plus ciepła woda jaka pompka naczynko system zamknięty w jaki sposób najlepiej ominąć drzwi bo tak wypadnie mi w 2 miejscach. Cało instalacje wykonuje nie dla siebie tylko mojej cioci. Jestem majsterkowiczem więc nie powinienem mieć z tym większych problemów z chencio poczytam porady od specjalistów wykonywałem nie jedno rzecz w życiu i przy pomocy fachowców udawało sie to bez komplikacji z góry dziękuje pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie!

Proszę o "rzut okiem" na propozycję cenową :).

Dom ocieplony- 170,7 m2, 3 poziomy, podłogówka: 60m2 w poziomie parteru i+15m2 poddasza.

Nie znam się zupełnie na temacie, a od czegoś muszę zacząć. Z pewnością zrezygnuję z proponowanego kominka- zależy mi na gilotynie i nowoczesnym wyglądzie. Proszę o opinię o piecu- jaka alternatywa ewentualnie.

Z góry dziękuję i pozdrawiam!

http://img199.imageshack.us/img199/9425/emip.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam, mam zainstalowany rozdzielacz na podłogówce bez rotametrów. W tej chwili nie bardzo wiem jaki jest przepływ przez poszczególne pętle. Dlatego chciałbym je dołożyć do zestawu ale nie wiem czy jest to warte zachodu czy lepiej je sobie odpuścić, jeżeli bedzie zbyt dużo problemów z wymianą.

Prosze o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...