imported_NIEZŁY 18.06.2009 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2009 Na temat sposobu odprowadzenia spalin nie będę się wypowiadał bo nie wiem jak masz to rozwiązane ale 1mb rury do kotła kondensacyjnego kosztuje około 60 zł a jeśli chodzi o grzejniki to nic nie trzeba zmieniać i na wat stara instalacja z grzejnikami żeliwnymi nadaje się do kotła kondensacyjnego kociołek kondensacyjny tez jest normalnym kotłem gazowym i może grzać z taką sama temperaturą maksymalną jak zwykły atmosferyczny Grzejniki w każdej instalacji są dobierane na określona temperaturę obliczeniową załóżmy że jest to -20 C i przy takiej temperaturze zewnętrznej kociołek kondensacyjny będzie pracował jak zwykły gazowy ale z każdym stopniem w górę grzejniki będą nam się robiły przewymiarowane a ile w sezonie jest dni z maksymalną temperaturą obliczeniową Do obliczeń przyjmuje się zapotrzebowanie ciepła na poziomie 50-70 W/m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
melon23 19.06.2009 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2009 kociołek kondensacyjny tez jest normalnym kotłem gazowym i może grzać z taką sama temperaturą maksymalną jak zwykły atmosferyczny wiadomo ze moze ale jesli bedzie grzal 75/60 to nie bedzie kondensowal i zadnej oszczednosci nie bedzie a grzejniki sa stalowe Kermi i na pewno nie sa przewymiarowane. Moze wroce do mojego pierwotnego pytania: czy lepiej kupic kociol zeliwny bez modulacji z lepsza automatyka czy stalowy z modulacja i slabsza automatką ? mam na mysli dwa modele: 1. Di Dietriech DTG 1305 Eco.NOx s150 (24KW, atmosferyczny-zeliwny, zasobnik 150L, sterowanie pogodowe) 2. Valiant VSC atmoCOMPACT VSC194-C150 (20KW, atmosferyczny, zasobnik 100L ladowany warstwowo, sterowanie pogodowe) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imported_NIEZŁY 19.06.2009 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2009 opcja 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trurl 20.06.2009 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2009 nieźle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bedziu 21.06.2009 06:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2009 Mam pytanie odnoście materiałów do CO. Jeden hydraulik doradza mi miedź, drugi twierdzi, że to już przeszłość i teraz robi się ze specjalnie utwardzanego plastiku a miedż czasem się rozszczelnia. Proponuje też aby większość rur w kotłowni schować w ściany i zatynkować lub obłożyć płytkami. Nie wiem czy to bezpieczne i czy w razie przeciekania nie trzeba będzie rozwalać ścian. Czy macie jakieś doświadczenia w tych tematach. Bardzo proszę o opinię i porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 21.06.2009 19:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2009 kociołek kondensacyjny tez jest normalnym kotłem gazowym i może grzać z taką sama temperaturą maksymalną jak zwykły atmosferyczny wiadomo ze moze ale jesli bedzie grzal 75/60 to nie bedzie kondensowal i zadnej oszczednosci nie bedzie a grzejniki sa stalowe Kermi i na pewno nie sa przewymiarowane. Moze wroce do mojego pierwotnego pytania: czy lepiej kupic kociol zeliwny bez modulacji z lepsza automatyka czy stalowy z modulacja i slabsza automatką ? mam na mysli dwa modele: 1. Di Dietriech DTG 1305 Eco.NOx s150 (24KW, atmosferyczny-zeliwny, zasobnik 150L, sterowanie pogodowe) 2. Valiant VSC atmoCOMPACT VSC194-C150 (20KW, atmosferyczny, zasobnik 100L ladowany warstwowo, sterowanie pogodowe) Swego zdania oczywiście nie zmienię i jak informacja dla pozostałych dodam że kociołek kondensacyjny tej samej firmy z dobrym zasobnikiem 150L obcej firmy będzie droższy o niecałe 1000 zł od lodówki atmosferycznej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 21.06.2009 21:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2009 Mam pytanie odnoście materiałów do CO. Jeden hydraulik doradza mi miedź, drugi twierdzi, że to już przeszłość i teraz robi się ze specjalnie utwardzanego plastiku a miedż czasem się rozszczelnia. Proponuje też aby większość rur w kotłowni schować w ściany i zatynkować lub obłożyć płytkami. Nie wiem czy to bezpieczne i czy w razie przeciekania nie trzeba będzie rozwalać ścian. Czy macie jakieś doświadczenia w tych tematach. Bardzo proszę o opinię i porady.Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi ale tak generalnie jeśli masz kociołek na opał stały to miedz a jeśli kotłownia jest na olej lub gaz to wszystko co chcesz instalacja wykonana z tzw. plastiku będzie tańsza a jej żywotność równie długa co miedzi Odnośnie samej instalacji kotłowej to powinna być wykonana z miedzi i nie widzę potrzeby jej chowania w ścianę Popatrz na mojej stronie ( w stopce) jak może wyglądac taka przykładowa kotłownia i jak to wszystko wkuc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 22.06.2009 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2009 Jaką średnicę powinna mieć rura doprowadzająca ciepło do rozdzielacza podłogówki na piętrze. Piętro to bodajże 8 pętli i 120 m2 podłogi, nie pamiętam długości łącznej. Czy 25 wystarczy???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bedziu 22.06.2009 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2009 Mam pytanie odnoście materiałów do CO. Jeden hydraulik doradza mi miedź, drugi twierdzi, że to już przeszłość i teraz robi się ze specjalnie utwardzanego plastiku a miedż czasem się rozszczelnia. Proponuje też aby większość rur w kotłowni schować w ściany i zatynkować lub obłożyć płytkami. Nie wiem czy to bezpieczne i czy w razie przeciekania nie trzeba będzie rozwalać ścian. Czy macie jakieś doświadczenia w tych tematach. Bardzo proszę o opinię i porady.Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi ale tak generalnie jeśli masz kociołek na opał stały to miedz a jeśli kotłownia jest na olej lub gaz to wszystko co chcesz instalacja wykonana z tzw. plastiku będzie tańsza a jej żywotność równie długa co miedzi Odnośnie samej instalacji kotłowej to powinna być wykonana z miedzi i nie widzę potrzeby jej chowania w ścianę Popatrz na mojej stronie ( w stopce) jak może wyglądac taka przykładowa kotłownia i jak to wszystko wkuc Bardzo dziękuję za pomoc. Mam jeszcze wątpliwości co do kotła i jego mocy. Planuję zakupić Ling DOU z podajnikiem jednak nie wiem jakiej mocy. Moja pow użytkowa to 160m2 + 35m2 garażu oraz strych nad garażem i kotłownią ok 50m2 po podłodze czyli jakieś 22m2 użytkowej. Na 110 m2 na dole planuję podłogówkę- reszta kaloryfery. Czy 15KW wystarczy czy musi być 25kW? Dodam, że mam ściany 3 warstwowe (Porotherm 25+wełna 15cm, pustka powietrzna i 12cm osłonówka z porothermu). Okna 3 szybowe, ocieplenie dachu łącznie 25 cm wełny. Słyszałem, że 15KW mi wystarczy przy opalaniu ciągłym ekogrozkiem a 25KW będzie zdecydowanie zbyt duży w moich warunkach i szkoda przepłacać bo nie wykorzystam tej mocy. Wiem też, że producent zaleca użycie zaworu 4 drożnego i jakiegoś siłownika. Nie wiem dokładni o co chodzi ale dystrybutotor powiedział, że większość kupuje 3 drożne i coś wykonuje podczas instalacji aby zapewnić prawidłową temperaturę wody chyba na powrocie. Proszę też o opinię w tej sprawie. Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 23.06.2009 21:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2009 Jaką średnicę powinna mieć rura doprowadzająca ciepło do rozdzielacza podłogówki na piętrze. Piętro to bodajże 8 pętli i 120 m2 podłogi, nie pamiętam długości łącznej. Czy 25 wystarczy???? Nie wiem o jakim systemie mówisz ale 25 mm powinno wystarczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 24.06.2009 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 ja do rozdzielacza parteru pojadę CU-28, stąd do rozdzielacza na poddaszu CU-22mm, oba maj po 7-8 obwodów, powierzchnia ok. 70m2/rozdzielacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markoto 25.06.2009 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2009 Witam! Mam do zmywarki pociagniete wode ciepla zimna i odprowadzenie do kanalizy, czy mozna podlaczyc zmywarke bezposrednio do tej kanalizy, czy potrzebny jest syfon, czy nie da sie tego zrobic i trzeba podlaczyc do syfonu zlewowego? moze potrzebne sa jakies przejsciowki?? Pozdrawiam Marta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remik_Programista 28.06.2009 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2009 Witam Pana hydraulika.Mam pytanie natury technicznej i ekonomicznej.Mam ogrzewanie podłogowe na całej powierzchni mojego domku parterowego (80m2). Z racji położenia geograficznego zastosuję piec "hef" 14kW (na węgiel) do grzania cwu i co. Chcę zastosować bufor ciepła z zasobnikiem cwu.Pozostają dwa rozwiązania:1 - bufor 500l z zintegrowanym zasobnikiem cwu i z możliwością podłączenia pod solary (w przyszłości) - cena około 5000pln (SIS),2 - bufor 300 - 500l tylko na CO a do tego osobno zbiornik 100l na CWU (jakiś wiszący). - cena (brak danych), chyba taniej niż ten jeden.Miejsca w kotłowni jest na te dwa zbiorniki. Jak jest z sterowaniem tych dwóch zbiorników.Najpierw grzejemy bufor potem zasobnik, czy najpierw zasobnik, czy dużo z tym kłopotu podczas instalacji a później sterowania?Czy są jakieś poważne wady takich rozwiązań?Który polecasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 08.07.2009 17:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2009 Mam pytanie odnoście materiałów do CO. Jeden hydraulik doradza mi miedź, drugi twierdzi, że to już przeszłość i teraz robi się ze specjalnie utwardzanego plastiku a miedż czasem się rozszczelnia. Proponuje też aby większość rur w kotłowni schować w ściany i zatynkować lub obłożyć płytkami. Nie wiem czy to bezpieczne i czy w razie przeciekania nie trzeba będzie rozwalać ścian. Czy macie jakieś doświadczenia w tych tematach. Bardzo proszę o opinię i porady.Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi ale tak generalnie jeśli masz kociołek na opał stały to miedz a jeśli kotłownia jest na olej lub gaz to wszystko co chcesz instalacja wykonana z tzw. plastiku będzie tańsza a jej żywotność równie długa co miedzi Odnośnie samej instalacji kotłowej to powinna być wykonana z miedzi i nie widzę potrzeby jej chowania w ścianę Popatrz na mojej stronie ( w stopce) jak może wyglądac taka przykładowa kotłownia i jak to wszystko wkuc Bardzo dziękuję za pomoc. Mam jeszcze wątpliwości co do kotła i jego mocy. Planuję zakupić Ling DOU z podajnikiem jednak nie wiem jakiej mocy. Moja pow użytkowa to 160m2 + 35m2 garażu oraz strych nad garażem i kotłownią ok 50m2 po podłodze czyli jakieś 22m2 użytkowej. Na 110 m2 na dole planuję podłogówkę- reszta kaloryfery. Czy 15KW wystarczy czy musi być 25kW? Dodam, że mam ściany 3 warstwowe (Porotherm 25+wełna 15cm, pustka powietrzna i 12cm osłonówka z porothermu). Okna 3 szybowe, ocieplenie dachu łącznie 25 cm wełny. Słyszałem, że 15KW mi wystarczy przy opalaniu ciągłym ekogrozkiem a 25KW będzie zdecydowanie zbyt duży w moich warunkach i szkoda przepłacać bo nie wykorzystam tej mocy. Wiem też, że producent zaleca użycie zaworu 4 drożnego i jakiegoś siłownika. Nie wiem dokładni o co chodzi ale dystrybutotor powiedział, że większość kupuje 3 drożne i coś wykonuje podczas instalacji aby zapewnić prawidłową temperaturę wody chyba na powrocie. Proszę też o opinię w tej sprawie. Z góry dziękuję. Wydaje mi się że te 15 kW tak normalnie powinno wystarczyć ale dokładnie musisz zapytać producenta co on na to jestem zdania że każdy kociołek na opał stały powinien mieć zabezpieczenie termiczne powrotu w postaci jakiegoś zaworu ja preferuję zawory 3 drogowe termostatyczne bez nastawy (firmy ESBE) nie jestem zwolennikiem zaworów 4 drogowych a te które widziałem na zdjęciach na Forum uważam że są źle zamontowane no może sam montaż jest prawidłowy ale jak regulować parametry pracy takiego zaworu bez napędu i bez termometru zaraz za zaworem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 08.07.2009 18:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2009 ja do rozdzielacza parteru pojadę CU-28, stąd do rozdzielacza na poddaszu CU-22mm, oba maj po 7-8 obwodów, powierzchnia ok. 70m2/rozdzielacz Jest to jak najbardziej prawidłowy sposób ale ja bardzo często robie oddzielne zasilanie z kotłowni do każdego rozdzielacza rozwiązanie takie daje więcej możliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 08.07.2009 18:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2009 Witam! Mam do zmywarki pociagniete wode ciepla zimna i odprowadzenie do kanalizy, czy mozna podlaczyc zmywarke bezposrednio do tej kanalizy, czy potrzebny jest syfon, czy nie da sie tego zrobic i trzeba podlaczyc do syfonu zlewowego? moze potrzebne sa jakies przejsciowki?? Pozdrawiam MartaJeśli obok masz syfon zlewozmywakowy to możesz podłączyć do niego ale jeśli masz obok dodatkowe podejście do samej zmywarki to podłącz tam bezpośrednio zmywarkę ale potrzebna będzie Ci redukcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mariuszczarny 12.07.2009 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2009 Witam serdecznie mam ogromna prośbę do fachowców jak wykonać samodzielnie instalacje c.o. to znaczy jak z przekrojami rurek jak przeliczyć moc grzejników do powierzchni ogrzewanych pomieszczeń instalacja będzie w miedzi i rurkach PP ze względu na koszty materiału. Cała instalacja znajduje sie na jednym poziomie będzie nią ogrzewane w sumie 5 pomieszczeń plus ciepła woda jaka pompka naczynko system zamknięty w jaki sposób najlepiej ominąć drzwi bo tak wypadnie mi w 2 miejscach. Cało instalacje wykonuje nie dla siebie tylko mojej cioci. Jestem majsterkowiczem więc nie powinienem mieć z tym większych problemów z chencio poczytam porady od specjalistów wykonywałem nie jedno rzecz w życiu i przy pomocy fachowców udawało sie to bez komplikacji z góry dziękuje pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kazek_78 15.07.2009 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2009 Witam serdecznie! Proszę o "rzut okiem" na propozycję cenową . Dom ocieplony- 170,7 m2, 3 poziomy, podłogówka: 60m2 w poziomie parteru i+15m2 poddasza. Nie znam się zupełnie na temacie, a od czegoś muszę zacząć. Z pewnością zrezygnuję z proponowanego kominka- zależy mi na gilotynie i nowoczesnym wyglądzie. Proszę o opinię o piecu- jaka alternatywa ewentualnie. Z góry dziękuję i pozdrawiam! http://img199.imageshack.us/img199/9425/emip.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kazek_78 15.07.2009 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2009 O matko! Przepraszam za wielkość skanu! Coś mnie tu przerosło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
widmoboy 24.07.2009 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2009 Witam, mam zainstalowany rozdzielacz na podłogówce bez rotametrów. W tej chwili nie bardzo wiem jaki jest przepływ przez poszczególne pętle. Dlatego chciałbym je dołożyć do zestawu ale nie wiem czy jest to warte zachodu czy lepiej je sobie odpuścić, jeżeli bedzie zbyt dużo problemów z wymianą. Prosze o poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.