Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Hydraulik do usług


Hydraulik

Recommended Posts

Witam,

Podłączam się pod pytanie lukasz_p: identyczna sytuacja w ludziach i łazienkach, będzie Junkers Cerapur Smart 14 -3 . BIAWAR QUATTRO 150 l ma wężownicę o mocy ok. 25 KW. Czy może wystarczyłby Biawar Viking Plus 150 l, którego wężownica ma moc 15 KW? Viking jest tańszy - w czym będzie gorszy? Te 25 KW w Quattro chyba nie będą wykorzystane?

 

I drugie pytanie - będzie 100% podłogówka ( ok. 200 m2), zapotrzebowanie domu na ciepło teoretycznie 7-8 KW. Ma być pogodówka FW 100. Czy potrzebny będzie w kotłowni jakiś mieszacz do CO?

 

z góry dziękuję za pomoc, jutro chciałabym zamówić :)

 

 

Na pierwszą część pytania odpowiem tak pytasz o moje zdanie to Biawar Quatro

ale na drugą część pytania odpowiedzią było by wypracowanie Jednym zdaniem nie odpowiem

są zdania że może być bez mieszacza są że powinien być (również moje zdanie) ale jest jeszcze układ mieszany i grzejnikami w łazienkach i np. garażu i jeden z moich patentów w przypadku gdy cała kondygnacja jest w podłogówce to dobrze by było podłogówkę w łazience zrobić na RTL tak dla komfortu Moja rada musisz ustalić to z hydraulikiem bo pewnie ma jakąś wizję kotłowni

 

Dzięki za odpowiedź :D

Cała instalacja ma chodzić na jednej temperaturze. Ewentualny mieszacz miałby zapobiegać taktowaniu kotła, Ale to nie było jeszcze uzgadniane z hydraulikiem, tylko sugestia sprzedawcy sprzętu. Chciałabym jak najprostszą bezproblemową instalację...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam,

Podłączam się pod pytanie lukasz_p: identyczna sytuacja w ludziach i łazienkach, będzie Junkers Cerapur Smart 14 -3 . BIAWAR QUATTRO 150 l ma wężownicę o mocy ok. 25 KW. Czy może wystarczyłby Biawar Viking Plus 150 l, którego wężownica ma moc 15 KW? Viking jest tańszy - w czym będzie gorszy? Te 25 KW w Quattro chyba nie będą wykorzystane?

 

I drugie pytanie - będzie 100% podłogówka ( ok. 200 m2), zapotrzebowanie domu na ciepło teoretycznie 7-8 KW. Ma być pogodówka FW 100. Czy potrzebny będzie w kotłowni jakiś mieszacz do CO?

 

z góry dziękuję za pomoc, jutro chciałabym zamówić :)

 

 

Na pierwszą część pytania odpowiem tak pytasz o moje zdanie to Biawar Quatro

ale na drugą część pytania odpowiedzią było by wypracowanie Jednym zdaniem nie odpowiem

są zdania że może być bez mieszacza są że powinien być (również moje zdanie) ale jest jeszcze układ mieszany i grzejnikami w łazienkach i np. garażu i jeden z moich patentów w przypadku gdy cała kondygnacja jest w podłogówce to dobrze by było podłogówkę w łazience zrobić na RTL tak dla komfortu Moja rada musisz ustalić to z hydraulikiem bo pewnie ma jakąś wizję kotłowni

 

Dzięki za odpowiedź :D

Cała instalacja ma chodzić na jednej temperaturze. Ewentualny mieszacz miałby zapobiegać taktowaniu kotła, Ale to nie było jeszcze uzgadniane z hydraulikiem, tylko sugestia sprzedawcy sprzętu. Chciałabym jak najprostszą bezproblemową instalację...

 

Czy rzeczywiście taki mieszacz spełnia taką funkcję, tzn. zapobiega taktowaniu kotła? bo jeżeli jest 100% podłogówki to co ma on mieszać? przepraszam, jeżeli zadaję proste pytania, ale jestem zielony

:oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podłączam się pod pytanie lukasz_p: identyczna sytuacja w ludziach i łazienkach, będzie Junkers Cerapur Smart 14 -3 . BIAWAR QUATTRO 150 l ma wężownicę o mocy ok. 25 KW. Czy może wystarczyłby Biawar Viking Plus 150 l, którego wężownica ma moc 15 KW? Viking jest tańszy - w czym będzie gorszy? Te 25 KW w Quattro chyba nie będą wykorzystane?

 

I drugie pytanie - będzie 100% podłogówka ( ok. 200 m2), zapotrzebowanie domu na ciepło teoretycznie 7-8 KW. Ma być pogodówka FW 100. Czy potrzebny będzie w kotłowni jakiś mieszacz do CO?

 

z góry dziękuję za pomoc, jutro chciałabym zamówić :)

 

 

Na pierwszą część pytania odpowiem tak pytasz o moje zdanie to Biawar Quatro

ale na drugą część pytania odpowiedzią było by wypracowanie Jednym zdaniem nie odpowiem

są zdania że może być bez mieszacza są że powinien być (również moje zdanie) ale jest jeszcze układ mieszany i grzejnikami w łazienkach i np. garażu i jeden z moich patentów w przypadku gdy cała kondygnacja jest w podłogówce to dobrze by było podłogówkę w łazience zrobić na RTL tak dla komfortu Moja rada musisz ustalić to z hydraulikiem bo pewnie ma jakąś wizję kotłowni

 

Dzięki za odpowiedź :D

Cała instalacja ma chodzić na jednej temperaturze. Ewentualny mieszacz miałby zapobiegać taktowaniu kotła, Ale to nie było jeszcze uzgadniane z hydraulikiem, tylko sugestia sprzedawcy sprzętu. Chciałabym jak najprostszą bezproblemową instalację...

 

Czy rzeczywiście taki mieszacz spełnia taką funkcję, tzn. zapobiega taktowaniu kotła? bo jeżeli jest 100% podłogówki to co ma on mieszać? przepraszam, jeżeli zadaję proste pytania, ale jestem zielony

:oops:

 

Zawór mieszający zapewni nam precyzyjne sterowanie zasilaniem podłogówki

Poczytajcie na tym Forum na jakich parametrach zasilania przy obecnej temperaturze na zewnątrz pracują podłogówki jest to grubo poniżej 30 sc C takiej temperatury zasilania podłogówki samym kotłem trudno uzyskać a co w przypadku podłogówki na drewnie gdzie temperatury podłogi nie możemy przekroczyć powyżej 26 stC

Są dwie szkoły jedna mówi że jeśli w całym domu jest podłogówka i kociołek kondensacyjny to żaden zawór mieszający nie jest potrzebny i druga szkoła że taki zawór powinien być to też moja szkoła a i jeszcze jedno każcie swoim hydraulikom montować termometry na wyjściu zaworów mieszających zarówno 3 jak i 4 drogowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Potrzebuje porady w następującej kwestii... otóż wyciąłem stary odpływ z WC z rury żeliwnej 100 celem przesunięcia nieco sedesu, ze ściany piętro niżej po starym odpływie wystaje kielich żeliwny do którego muszę się nawiązać.... moje pytanie dotyczy samego nawiązania się z nowym kombinowanym odpływem PCV do starego pionu żeliwnego... W sklepie z artykułami hydraulicznymi sprzedali mi taką gumową wkładkę i powiedzieli żeby włożyć to w kielich, a w tą gumę bezpośrednio rurę PCV... wszystko ładnie pięknie miałoby to ręce i nogi ale owa gumowa "przejściówka" wchodzi mi w kielich dość luźno wg mnie za luźno bo mogę swobodnie to wyjąć itp poza tym przy złożeniu całego odpływu okazuje się że cieknie właśnie w miejscu łączenia gumowej wkładki i żeliwnego kielicha...

Aż się prosi żeby to gumowe przejście wkleić na jakiś silikon albo inny klej tylko jaki...? Chyba że zastosować jakieś inne rozwiązanie...albo użyć innego przejścia z żeliwa na pcv?

 

 

 

Z góry dziękuję

 

Pozdrawiam

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj niezły

Mam dom pow.użytkowa160m2 na ścianach 18cm styro,8cm wpodłodze,30poddasze,wszędzie podłogówka jak i grzejniki.

 

Mam zamiar ogrzewać gazem,jaki piec wybrać? myślałem o junkersie cerapur smart czy to dobry wybór? ,i jaka moc?

 

Zastanawiam sie również nad likwidacją grzejników tzn. jeszcze ich nie mam tylko mam wystawione doprowadzenia ze ścian w postaci pętelek,

wystarczyło by je tylko schować w ścianach w bruzdach których hydraulicy nie zalepili ,dociąć płytę gipsową odpowiednio do otworu i już

 

Rozstaw rurek od podłogówki około 20cm, może obejdzie się bez grzejników?, nie ukrywam że chce wykonać to najniższym kosztem bo muszę się szybko wprowadzić w razie czego gdyby coś mi się odmieniło lub będzie większy napływ gotówki zawsze będę mógł założyć grzejniki, a może wogóle one nie będą potrzebne?

Myślę również o jakimś piecu na wszystko ponieważ posiadam trochę lasu.

jak te dwa piece najlepiej spiąć ze sobą za pomocą bufora ?

A w dalekiej przyszłości planuję solary lub pompa ciepła do cwu.tak więc bufor chyba będzie wskazany jeśli tak to jaka optymalna wielkość tego bufora?Pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej niezły,

 

Mam do Ciebie pytanko:

 

Mam taką instalację:

Kocioł na paliwo stałe, który zasila 4 obiegi:

pierwszy i jakby główny to spirala w bojlerze na ciepłą wodę 28 mm w miedzi. Od niego są 3 odgałęzienia:

1) łazienka rurą 18 i nad nią grzejnik na poddaszu z odpowietrznikiem automatycznym.

2) 4 pokoje (parter i poddasze po 2) pion to rura 18, do grzejników odczepy na 15. Pion z poddasza idzie dalej 18 do zbiornika wzbiorczego.

3) grzejnik w kuchni i wiatrołapie z odpowietrznikiem automatycznym.

 

Instalacja została przerobiona ostatnio tak, że pierwszy obieg (odczep najbliżej kotła) jest teraz większy. Na poddaszy wywaliłem grzejnik i rozdzieliłem rurę na dwie pętle. Jedna to dwa grzejniki w kuchni doprowadzone 18 przy grzejnikach i podzielone na dwie 15 do każdego z nich. Druga to grzejnik w łazience (nad dolną łazienka) + wyprowadzenie rur na strych. Powrotna zaślepiona, a doprowadzająca zakończona odpowietrznikiem. Docelowo będzie tam jeszcze grzejnik a odpowietrznik będzie po prostu wyżej.

 

Pytanie dotyczy naczynia wzbiorczego. Czy nie będzie kłopotu z przeniesieniem go na przerobioną pętlę a w jego miejsce danie odpowietrzinak automatrycznego. Da mi to możliwość wywalenia go poza przestrzeń mieszkalną (teraz jest tam gdzie chcę zrobić pokój) a do tego będę mógł podłaczyć go do kanalizacji i zapomnieć o misce i wiadrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

posiadam zestaw Vaillant VU turboTEC plus 202-5 + zasobnik na cwu.

chciałbym do tego dokupić http://www.allegro.pl/item831094824_przewodowy_regulator_temp_euroster_2006.html

i tu mam pytanko:

kocioł posiada złącze ebus i czy ten sterownik da radę pod niego podpiąć?

czy tym sterownikiem będę mógł również regulować temperaturę w zasobniku cwu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Niezły pytanie mam.

Czy uzasadnione jest zamontowanie bufora ciepła np. 500-600l w instalacji gdzie w chwili obecnej jedynym źródłem zasilania będzie piec na ekogroszek z automatycznym podajnikiem? Pozdrawiam.

 

Ideą montowania buforów ciepła (akumulatorów) jest możliwość lepszego wykorzystania ciepła pochodzącego z kotłów na opał stały ponieważ kotły te najbardziej efektywnie pracują z pełna mocą a co w okresach przejściowych jak właśnie teraz możemy kociołek „dusić „ co nie dopuści do podniesienia temperatury ale opał w kotle i tak się spali a jeśli kociołek będzie pracował z pełną mocą to będziemy mieli saunę w domu Najlepszym rozwiązaniem było by aby kociołek pracował na maksa a w domu była taka temperatura jaka zaplanowaliśmy i do tego właśnie służy bufor ciepła gromadzi nadmiar energii W przypadku kotła na opał stały problemem jest tez utrzymanie stałej temperatury w czasie gdy w kotle nie palimy i do tego właśnie tez służy bufor

W przypadku gdy mamy do czynienia z kotłem który potrafi dozować opał do paleniska bufor taki jest zbędny zwłaszcza o tak małej pojemności ale to tylko moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Potrzebuje porady w następującej kwestii... otóż wyciąłem stary odpływ z WC z rury żeliwnej 100 celem przesunięcia nieco sedesu, ze ściany piętro niżej po starym odpływie wystaje kielich żeliwny do którego muszę się nawiązać.... moje pytanie dotyczy samego nawiązania się z nowym kombinowanym odpływem PCV do starego pionu żeliwnego... W sklepie z artykułami hydraulicznymi sprzedali mi taką gumową wkładkę i powiedzieli żeby włożyć to w kielich, a w tą gumę bezpośrednio rurę PCV... wszystko ładnie pięknie miałoby to ręce i nogi ale owa gumowa "przejściówka" wchodzi mi w kielich dość luźno wg mnie za luźno bo mogę swobodnie to wyjąć itp poza tym przy złożeniu całego odpływu okazuje się że cieknie właśnie w miejscu łączenia gumowej wkładki i żeliwnego kielicha...

Aż się prosi żeby to gumowe przejście wkleić na jakiś silikon albo inny klej tylko jaki...? Chyba że zastosować jakieś inne rozwiązanie...albo użyć innego przejścia z żeliwa na pcv?

 

 

 

Z góry dziękuję

 

Pozdrawiam

Pawel

 

Tez myślę że taka przejściówka powinna pasować ale widocznie nie zawsze można rozwiązać to w tradycyjny sposób włożyć nową rurę do kielicha żeliwnego następnie do połowy głębokości kielicha uszczelnić rurę np. . gazetą a pozostałą część cementem lub dobrym silikonem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj niezły

Mam dom pow.użytkowa160m2 na ścianach 18cm styro,8cm wpodłodze,30poddasze,wszędzie podłogówka jak i grzejniki.

 

Mam zamiar ogrzewać gazem,jaki piec wybrać? myślałem o junkersie cerapur smart czy to dobry wybór? ,i jaka moc?

 

Zastanawiam sie również nad likwidacją grzejników tzn. jeszcze ich nie mam tylko mam wystawione doprowadzenia ze ścian w postaci pętelek,

wystarczyło by je tylko schować w ścianach w bruzdach których hydraulicy nie zalepili ,dociąć płytę gipsową odpowiednio do otworu i już

 

Rozstaw rurek od podłogówki około 20cm, może obejdzie się bez grzejników?, nie ukrywam że chce wykonać to najniższym kosztem bo muszę się szybko wprowadzić w razie czego gdyby coś mi się odmieniło lub będzie większy napływ gotówki zawsze będę mógł założyć grzejniki, a może wogóle one nie będą potrzebne?

Myślę również o jakimś piecu na wszystko ponieważ posiadam trochę lasu.

jak te dwa piece najlepiej spiąć ze sobą za pomocą bufora ?

A w dalekiej przyszłości planuję solary lub pompa ciepła do cwu.tak więc bufor chyba będzie wskazany jeśli tak to jaka optymalna wielkość tego bufora?Pozdrawiam :wink:

 

 

Odnośnie firmy moje typy to Vaillant i Immergass moc myślę że około 18 kW ale to należało by obliczyć podejrzewam że na cele ogrzewania będzie sporo mniej ale kociołek ma też służyć do grzania ciepłej wody a tu moc minimalna jest niezbędna tak na poziomie 18 kW ale to tez zależy od ilości odbiorników ciepłej wody i upodobań domowników jak i sposobu grzania ciepłej wody

 

Z chowaniem podejścia pod grzejnik tak właśnie zrób choć z doświadczenia wiem że podłogówka powinna wystarczyć

 

Masz możliwość grzania gazem to go wykorzystaj ale jeśli masz też dostęp do taniego opału to też aż prosi się o wykorzystanie tego zawsze to dwa niezależne źródła grzania a sposób podłączenia tego to całkiem inna sprawa zależny od ilości miejsca w kotłowni jak tez od umiejętności osoby która by to poskładała w całość Mając gaz ziemny i las w ogóle nie bierz pod uwagę możliwości grzania solarami Jak już to skupił bym się na odpowiednim wykorzystaniu kotła na opał stały

jeśli chciałbyś bufor ciepła to jego minimalna pojemność wynosi 60 L na każdy 1 kW zapotrzebowania ciepła

Z buforem jest tak jaz z pompa ciepła dolne źródło nigdy nie jest za duże może być tylko za małe tak samo jest z buforem nigdy nie jest za duży W związku z tym ze bufor taki zajmuje sporo miejsca wszystkie jakie wykonałem robiłem własnoręcznie i były to zbiorniki prostopadłościenne

Zajmują dużo mniej miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej niezły,

 

Mam do Ciebie pytanko:

 

Mam taką instalację:

Kocioł na paliwo stałe, który zasila 4 obiegi:

pierwszy i jakby główny to spirala w bojlerze na ciepłą wodę 28 mm w miedzi. Od niego są 3 odgałęzienia:

1) łazienka rurą 18 i nad nią grzejnik na poddaszu z odpowietrznikiem automatycznym.

2) 4 pokoje (parter i poddasze po 2) pion to rura 18, do grzejników odczepy na 15. Pion z poddasza idzie dalej 18 do zbiornika wzbiorczego.

3) grzejnik w kuchni i wiatrołapie z odpowietrznikiem automatycznym.

 

Instalacja została przerobiona ostatnio tak, że pierwszy obieg (odczep najbliżej kotła) jest teraz większy. Na poddaszy wywaliłem grzejnik i rozdzieliłem rurę na dwie pętle. Jedna to dwa grzejniki w kuchni doprowadzone 18 przy grzejnikach i podzielone na dwie 15 do każdego z nich. Druga to grzejnik w łazience (nad dolną łazienka) + wyprowadzenie rur na strych. Powrotna zaślepiona, a doprowadzająca zakończona odpowietrznikiem. Docelowo będzie tam jeszcze grzejnik a odpowietrznik będzie po prostu wyżej.

 

Pytanie dotyczy naczynia wzbiorczego. Czy nie będzie kłopotu z przeniesieniem go na przerobioną pętlę a w jego miejsce danie odpowietrzinak automatrycznego. Da mi to możliwość wywalenia go poza przestrzeń mieszkalną (teraz jest tam gdzie chcę zrobić pokój) a do tego będę mógł podłaczyć go do kanalizacji i zapomnieć o misce i wiadrze

 

 

Zgodnie z przepisami takie naczynko powinno być zamontowane w najwyższym punkcie instalacji połączenie z kotłem powinno być rurą o średnicy 28 mm a nie tak jak to sugerujesz na odgałęzieniu obiegu i ta średnica

Tak to powinno mniej więcej wyglądać oczywiście przepisy przepisami a życie sobie . Wykonanie takie jakie proponujesz jest możliwe pamiętaj że robisz to sobie i na własne ryzyko problem może się pojawić jeśli w kotle zagotujesz wodę może dodatkowy zawór bezpieczeństwa przy kotle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przepisy przepisami a naczynie już jest na rurce 18 tylko na innym odgałęzieniu więc gorzej raczej nie będzie. Tym bardziej że średnica będzie ta co już jest, kocioł z tym układem spokojnie się gotuje i nic jeszcze się nie rozwaliło a właśnie chce to przenieść aby było to w najwyższym punkcie instalacji bo dołożę grzejnik na strychu powyżej obecnego naczynia. Do tego kwestia wylewania wody po gotowanku - wolę mieć to do kanalizy jednak.

 

Na wiosnę (teraz nie mam czasu przez remont) zrobię sobie przepustnice do kotła ze sterownikiem PID utrzymującą stałą zadaną temperaturę i ryzyko zagotowania zniknie (z wyjątkiem może 3 dni w roku jak nie będzie prądu). Przy okazji nie będę musiał dygać do kotła co 20 min bo jak na drzewie da się go ustawić taką klapką na łańcuszku to na węglu już za nic w świecie tego nie umiem zrobić. Zresztą jak zimą spada temperatura do -15 to na piecu miło czasem mieć 80 stopni a tu już trzeba mocno planować. Choć może teraz (po ociepleniu dachu ) nie będzie trzeba tak szaleć.

 

W każdym razie dzięki za opinie.

 

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj niezły

Mam dom pow.użytkowa160m2 na ścianach 18cm styro,8cm wpodłodze,30poddasze,wszędzie podłogówka jak i grzejniki.

 

Mam zamiar ogrzewać gazem,jaki piec wybrać? myślałem o junkersie cerapur smart czy to dobry wybór? ,i jaka moc?

 

Zastanawiam sie również nad likwidacją grzejników tzn. jeszcze ich nie mam tylko mam wystawione doprowadzenia ze ścian w postaci pętelek,

wystarczyło by je tylko schować w ścianach w bruzdach których hydraulicy nie zalepili ,dociąć płytę gipsową odpowiednio do otworu i już

 

Rozstaw rurek od podłogówki około 20cm, może obejdzie się bez grzejników?, nie ukrywam że chce wykonać to najniższym kosztem bo muszę się szybko wprowadzić w razie czego gdyby coś mi się odmieniło lub będzie większy napływ gotówki zawsze będę mógł założyć grzejniki, a może wogóle one nie będą potrzebne?

Myślę również o jakimś piecu na wszystko ponieważ posiadam trochę lasu.

jak te dwa piece najlepiej spiąć ze sobą za pomocą bufora ?

A w dalekiej przyszłości planuję solary lub pompa ciepła do cwu.tak więc bufor chyba będzie wskazany jeśli tak to jaka optymalna wielkość tego bufora?Pozdrawiam :wink:

 

 

Odnośnie firmy moje typy to Vaillant i Immergass moc myślę że około 18 kW ale to należało by obliczyć podejrzewam że na cele ogrzewania będzie sporo mniej ale kociołek ma też służyć do grzania ciepłej wody a tu moc minimalna jest niezbędna tak na poziomie 18 kW ale to tez zależy od ilości odbiorników ciepłej wody i upodobań domowników jak i sposobu grzania ciepłej wody

 

Z chowaniem podejścia pod grzejnik tak właśnie zrób choć z doświadczenia wiem że podłogówka powinna wystarczyć

 

Masz możliwość grzania gazem to go wykorzystaj ale jeśli masz też dostęp do taniego opału to też aż prosi się o wykorzystanie tego zawsze to dwa niezależne źródła grzania a sposób podłączenia tego to całkiem inna sprawa zależny od ilości miejsca w kotłowni jak tez od umiejętności osoby która by to poskładała w całość Mając gaz ziemny i las w ogóle nie bierz pod uwagę możliwości grzania solarami Jak już to skupił bym się na odpowiednim wykorzystaniu kotła na opał stały

jeśli chciałbyś bufor ciepła to jego minimalna pojemność wynosi 60 L na każdy 1 kW zapotrzebowania ciepła

Z buforem jest tak jaz z pompa ciepła dolne źródło nigdy nie jest za duże może być tylko za małe tak samo jest z buforem nigdy nie jest za duży W związku z tym ze bufor taki zajmuje sporo miejsca wszystkie jakie wykonałem robiłem własnoręcznie i były to zbiorniki prostopadłościenne

Zajmują dużo mniej miejsca

 

Dzięki za odpowiedż mam jeszcze pytanie odnośnie wykonanej instalacji ,ponieważ jest ona na jednym obiegu czyli w kotłowni wychodzą tylko dwie rury powrót i zasilanie ,a skrzynek rozdzielczych mam w sumie cztery, dwie na pietrze(jedna od podłogówki a druga od grzejników)i dwie takie same na parterze,w skrzynkach od podłogówek są mieszacze z taką chromową rurką dosyć małej średnicy łączącą oba rozdzielacze.

Tak sobie myślę ze gdybym jednak zdecydował się na grzanie również grzejnikami to czy da się tym wszystkim sterować przy jednym obiegu, i przy piecu na paliwo stałe (dodam jeszcze ze cała instalacja na plastikach)i czy jedna pompka(czy raczej pompa)która będzie w kotłowni da radę rozbujać taką ilość wody (rur było ponad 1000mb)

Pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ostatni etap wykończenia kotłowni i nie wiem co wybrać a rozważam dwie opcje:

1. Kocioł na paliwo stałe + kombinowany bufor firmy Galmet 380L/120L z bojlerem w środku + podłogówka w całym domu.

2. Kocioł na paliwo stałe + bufor firmy Galmet 300L + 120L bojler zewnętrznym + podłogówka w całym domu.

 

Czy obie opcje będą działać bez problemu. Mój hydraulik twierdzi, że z 2 wariantem mogą być problemy i jest więcej roboty.

 

Co wybrać? Czym się kierować?

Tańszy jest wariant 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam nie lada problem. Mam piec Galmet 25kW dom z lat 70 mury 50cm. Jak był stary piec i stara instalacja wszystko było ok. Po wymianie okien na nowe i wymianie całkowicie całej instalacji co (teraz miedź) w domu mam 16 stopni a na zewnątrz -12. Piec mam na 55 stopni, podłogówka ok. 30m2 , dwa grzejniki 60x160 w pokojach 18m2, jeden grzejnik 60x120 pod oknem w salonie + podłogówka, drabinka w łazience + podłogówka i w wiatrołapie 60x90 (wszystkie dwu-panelowe dwu-konwektorowe). Zawór trójdrożny przy piecu na centralne i osobny na podłogówkę. Mam trzy pompy LFP 25POr40C : bojler, podłogówka i grzejniki. Otworzyłem termostaty i zawory wylotowe (dławiące) na maksa. Wszystko odpowietrzone. Pompy pracują na 3 biegu. Proszę o pomoc i poradę.

ps. Jaki wpływ ma bieg pompy i zawór dławiący wylotowy, jak je ustawić.

Piec jest w piwnicy, kaloryfery są na wysokości 1,5 m nad piecem (niska piwnica)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Mam prośbe do speca od hydrauliki. Kilka dni temu na budowie był znajomy, który trochę się zna na hydraulice i miał zastrzeżenia do średnicy głównej rurki odchodzącej od kotła a zasilającej grzejniki na poddaszu. Na poddaszu będe miała łacznie 7 grzejników ( w tym 1 drabinka łazienkowa) i podłogówke w łazience. Łaczna moc grzejników na poddaszu ok 10kW. Moja rurka ma fi 20 a znajomy powiedział, że powinno się ją wymienić na większą bo przy takiej średnicy grzejniki nie osiągną właściwej mocy i w duże mrozy grzejniki będa ledwo ciepłe. Dodam tylko, że będe grzała piecem kondensacyjnym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbe do speca od hydrauliki. Kilka dni temu na budowie był znajomy, który trochę się zna na hydraulice i miał zastrzeżenia do średnicy głównej rurki odchodzącej od kotła a zasilającej grzejniki na poddaszu. Na poddaszu będe miała łacznie 7 grzejników ( w tym 1 drabinka łazienkowa) i podłogówke w łazience. Łaczna moc grzejników na poddaszu ok 10kW. Moja rurka ma fi 20 a znajomy powiedział, że powinno się ją wymienić na większą bo przy takiej średnicy grzejniki nie osiągną właściwej mocy i w duże mrozy grzejniki będa ledwo ciepłe. Dodam tylko, że będe grzała piecem kondensacyjnym.

 

Fachowcem nie jestem, ale z tego co wiem dla 10 kW odpowiednia jest rurka 1" więc znajomy raczej ma rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jamaju, ja się na tym wogóle nie znam. Instalacje robił mi zawodowy hydraulik, a jednak... może być różnie. Chciałabym by jakiś hydraulik się wypowiedział. Wszytsko mam już pod posadzką ale jeszcze bez wykończonych podłóg i zabudowanych szachtów więc jakby trzeba było wymienić na większa średnice to lepiej teraz niż później
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...