Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Hydraulik do usług


Hydraulik

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam,

 

Hydraulik nie spuścił mi wody z części instalacji CO woda w dwóch kaloryfeach drabinkowych zamarzła powodując ich uszkodzenie grzejniki do wywalenia. Mam obawy czy pozostała część instalacji z Wavin Tigris Alupex nadaje się do uzytku.

Mam nastepujące pytanie.Czy test ciśnieniowy tej instalacji wystarczy aby to stwiedzić z całą pewnością? czy należałoby jednak wymienić cała instalację?

 

Z góry dziekuję za odp

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj niezły

Mam dom pow.użytkowa160m2 na ścianach 18cm styro,8cm wpodłodze,30poddasze,wszędzie podłogówka jak i grzejniki.

 

Mam zamiar ogrzewać gazem,jaki piec wybrać? myślałem o junkersie cerapur smart czy to dobry wybór? ,i jaka moc?

 

Zastanawiam sie również nad likwidacją grzejników tzn. jeszcze ich nie mam tylko mam wystawione doprowadzenia ze ścian w postaci pętelek,

wystarczyło by je tylko schować w ścianach w bruzdach których hydraulicy nie zalepili ,dociąć płytę gipsową odpowiednio do otworu i już

 

Rozstaw rurek od podłogówki około 20cm, może obejdzie się bez grzejników?, nie ukrywam że chce wykonać to najniższym kosztem bo muszę się szybko wprowadzić w razie czego gdyby coś mi się odmieniło lub będzie większy napływ gotówki zawsze będę mógł założyć grzejniki, a może wogóle one nie będą potrzebne?

Myślę również o jakimś piecu na wszystko ponieważ posiadam trochę lasu.

jak te dwa piece najlepiej spiąć ze sobą za pomocą bufora ?

A w dalekiej przyszłości planuję solary lub pompa ciepła do cwu.tak więc bufor chyba będzie wskazany jeśli tak to jaka optymalna wielkość tego bufora?Pozdrawiam :wink:

 

 

Odnośnie firmy moje typy to Vaillant i Immergass moc myślę że około 18 kW ale to należało by obliczyć podejrzewam że na cele ogrzewania będzie sporo mniej ale kociołek ma też służyć do grzania ciepłej wody a tu moc minimalna jest niezbędna tak na poziomie 18 kW ale to tez zależy od ilości odbiorników ciepłej wody i upodobań domowników jak i sposobu grzania ciepłej wody

 

Z chowaniem podejścia pod grzejnik tak właśnie zrób choć z doświadczenia wiem że podłogówka powinna wystarczyć

 

Masz możliwość grzania gazem to go wykorzystaj ale jeśli masz też dostęp do taniego opału to też aż prosi się o wykorzystanie tego zawsze to dwa niezależne źródła grzania a sposób podłączenia tego to całkiem inna sprawa zależny od ilości miejsca w kotłowni jak tez od umiejętności osoby która by to poskładała w całość Mając gaz ziemny i las w ogóle nie bierz pod uwagę możliwości grzania solarami Jak już to skupił bym się na odpowiednim wykorzystaniu kotła na opał stały

jeśli chciałbyś bufor ciepła to jego minimalna pojemność wynosi 60 L na każdy 1 kW zapotrzebowania ciepła

Z buforem jest tak jaz z pompa ciepła dolne źródło nigdy nie jest za duże może być tylko za małe tak samo jest z buforem nigdy nie jest za duży W związku z tym ze bufor taki zajmuje sporo miejsca wszystkie jakie wykonałem robiłem własnoręcznie i były to zbiorniki prostopadłościenne

Zajmują dużo mniej miejsca

 

Dzięki za odpowiedż mam jeszcze pytanie odnośnie wykonanej instalacji ,ponieważ jest ona na jednym obiegu czyli w kotłowni wychodzą tylko dwie rury powrót i zasilanie ,a skrzynek rozdzielczych mam w sumie cztery, dwie na pietrze(jedna od podłogówki a druga od grzejników)i dwie takie same na parterze,w skrzynkach od podłogówek są mieszacze z taką chromową rurką dosyć małej średnicy łączącą oba rozdzielacze.

Tak sobie myślę ze gdybym jednak zdecydował się na grzanie również grzejnikami to czy da się tym wszystkim sterować przy jednym obiegu, i przy piecu na paliwo stałe (dodam jeszcze ze cała instalacja na plastikach)i czy jedna pompka(czy raczej pompa)która będzie w kotłowni da radę rozbujać taką ilość wody (rur było ponad 1000mb)

Pozdrawiam :wink:

 

Pisząc mieszacz masz na myśli gotowy zestaw mieszający i własna pompka taki jaki ma np. Kan lub TC

Kociołek z jedną pompka przy kotle powinien sobie poradzić z cała instalacją ale piszę tu powinien bo nie wiem jak z ewentualnymi błędami przy wykonaniu instalacji

Schemat ideowy takiej instalacji to jedno a znalezienie odpowiedniego wykonawcy naszego pomysłu to drugie

Kiedyś gdy jeszcze wykonywałem instalacje CO to starałem się robić tak by każdy rozdzielacz był niezależnie zasilany z kotłowni a nie łączony gdzieś po drodze na trójniki W przypadku dużych domów dobre jest tez by oddzielnie dać pompkę do poszczególnych kondygnacji ale jedna pompka do całości też będzie działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ostatni etap wykończenia kotłowni i nie wiem co wybrać a rozważam dwie opcje:

1. Kocioł na paliwo stałe + kombinowany bufor firmy Galmet 380L/120L z bojlerem w środku + podłogówka w całym domu.

2. Kocioł na paliwo stałe + bufor firmy Galmet 300L + 120L bojler zewnętrznym + podłogówka w całym domu.

 

Czy obie opcje będą działać bez problemu. Mój hydraulik twierdzi, że z 2 wariantem mogą być problemy i jest więcej roboty.

 

Co wybrać? Czym się kierować?

Tańszy jest wariant 2.

 

 

Mój konik :wink:

 

Wariat 3

Kociołek na opał stały do tego jak największy bufor i do tego zasobnik zewnętrzny 150L i obowiązkowo z grzałką elektryczna

Moja własna kotłownia to kociołek na wszystko 28 kW do tego bufor 1500 L prostopadłościenny i zasobnik 250 L z grzałką elektryczną oczywiście i wiesz mi że czasami się przydaje

Kilka razy o tym pisałem ale napiszę jeszcze raz z Buforem jest jak z dolnym źródłem może być za mały ( tzn nie powinien być za mały) ale nigdy nie jest za duży a taka rozsądna pojemność to około 60 L pojemności bufora na 1 kW zapotrzebowania ciepła

Drugi lepszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam nie lada problem. Mam piec Galmet 25kW dom z lat 70 mury 50cm. Jak był stary piec i stara instalacja wszystko było ok. Po wymianie okien na nowe i wymianie całkowicie całej instalacji co (teraz miedź) w domu mam 16 stopni a na zewnątrz -12. Piec mam na 55 stopni, podłogówka ok. 30m2 , dwa grzejniki 60x160 w pokojach 18m2, jeden grzejnik 60x120 pod oknem w salonie + podłogówka, drabinka w łazience + podłogówka i w wiatrołapie 60x90 (wszystkie dwu-panelowe dwu-konwektorowe). Zawór trójdrożny przy piecu na centralne i osobny na podłogówkę. Mam trzy pompy LFP 25POr40C : bojler, podłogówka i grzejniki. Otworzyłem termostaty i zawory wylotowe (dławiące) na maksa. Wszystko odpowietrzone. Pompy pracują na 3 biegu. Proszę o pomoc i poradę.

ps. Jaki wpływ ma bieg pompy i zawór dławiący wylotowy, jak je ustawić.

Piec jest w piwnicy, kaloryfery są na wysokości 1,5 m nad piecem (niska piwnica)

 

Potrzebna fotka kotłowni a zwłaszcza tych zaworów w kotłowni

Jak jest rozłożone ciepło w grzejniku czy cały grzeje i jaka jest temperatura powrotu do kotła co to za zawory 3 D a co się dzieje jak podniesiesz temperaturę na kotle do 70 st C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbe do speca od hydrauliki. Kilka dni temu na budowie był znajomy, który trochę się zna na hydraulice i miał zastrzeżenia do średnicy głównej rurki odchodzącej od kotła a zasilającej grzejniki na poddaszu. Na poddaszu będe miała łacznie 7 grzejników ( w tym 1 drabinka łazienkowa) i podłogówke w łazience. Łaczna moc grzejników na poddaszu ok 10kW. Moja rurka ma fi 20 a znajomy powiedział, że powinno się ją wymienić na większą bo przy takiej średnicy grzejniki nie osiągną właściwej mocy i w duże mrozy grzejniki będa ledwo ciepłe. Dodam tylko, że będe grzała piecem kondensacyjnym.

 

 

Nie wiem co to za rurka fi 20 domyślam się ze plastik zgrzewany PP jeśli tak to za mała średnica ale jeśli jest to miedz 22 mm to wszystko Ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Hydraulik nie spuścił mi wody z części instalacji CO woda w dwóch kaloryfeach drabinkowych zamarzła powodując ich uszkodzenie grzejniki do wywalenia. Mam obawy czy pozostała część instalacji z Wavin Tigris Alupex nadaje się do uzytku.

Mam nastepujące pytanie.Czy test ciśnieniowy tej instalacji wystarczy aby to stwiedzić z całą pewnością? czy należałoby jednak wymienić cała instalację?

 

Z góry dziekuję za odp

 

Pozdrawiam

 

 

No co mam napisać jest żle test szczelności potwierdzi tylko czy instalacja jest szczelna ale nic nie powie na temat ewentualnych uszkodzeń związanych z drzym wzrostem objętości lodu w rurach i złączkach Piszesz że instalacja jest zrobiona z ale/pexa wkładka aluminiowa w rurze to tez metal i może wyglądać jak ten grzejnik ale nie musi najlepiej będzie jeśli Sam to sprawdzisz jeśli wszystko masz zakryte to w jednym miejscu musisz odkuć rurę i ją obejrzeć a najlepiej jeśli nawet ją przetniesz jeśli wygląda bobrze i próba pomyślna to chyba możesz spać spokojnie ale jeśli rura jest rozdęta to według mnie jest uszkodzona

Musisz obejrzeć instalację jeśli są ślady wybrzuszeń to instalacja mimo szczelności uszkodzona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbe do speca od hydrauliki. Kilka dni temu na budowie był znajomy, który trochę się zna na hydraulice i miał zastrzeżenia do średnicy głównej rurki odchodzącej od kotła a zasilającej grzejniki na poddaszu. Na poddaszu będe miała łacznie 7 grzejników ( w tym 1 drabinka łazienkowa) i podłogówke w łazience. Łaczna moc grzejników na poddaszu ok 10kW. Moja rurka ma fi 20 a znajomy powiedział, że powinno się ją wymienić na większą bo przy takiej średnicy grzejniki nie osiągną właściwej mocy i w duże mrozy grzejniki będa ledwo ciepłe. Dodam tylko, że będe grzała piecem kondensacyjnym.

 

 

Nie wiem co to za rurka fi 20 domyślam się ze plastik zgrzewany PP jeśli tak to za mała średnica ale jeśli jest to miedz 22 mm to wszystko Ok.

Włąśnie jest to instalacja w plastiku. Wielkie dzięki za info.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No co mam napisać jest żle test szczelności potwierdzi tylko czy instalacja jest szczelna ale nic nie powie na temat ewentualnych uszkodzeń związanych z drzym wzrostem objętości lodu w rurach i złączkach Piszesz że instalacja jest zrobiona z ale/pexa wkładka aluminiowa w rurze to tez metal i może wyglądać jak ten grzejnik ale nie musi najlepiej będzie jeśli Sam to sprawdzisz jeśli wszystko masz zakryte to w jednym miejscu musisz odkuć rurę i ją obejrzeć a najlepiej jeśli nawet ją przetniesz jeśli wygląda bobrze i próba pomyślna to chyba możesz spać spokojnie ale jeśli rura jest rozdęta to według mnie jest uszkodzona

Musisz obejrzeć instalację jeśli są ślady wybrzuszeń to instalacja mimo szczelności uszkodzona

 

To właśnie chciałem wiedzieć. Instalacja nie jest jeszcze zalana wylewkami ani zatynkowana, alupexy idą w izolacji termicznej? Jutro będę to oglądał z hydraulikiem, który dał d... i ma to naprawić na swój koszt. Będę go naciskał na wymianę całej instalacji ewentualnie oświadczenie, że instalacja jest dobra i w razie czego pokrywa koszty całego remontu.

 

Dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj Niezły

Mam nietypowe pytanie, co sądzisz o wypełnieniu instalacji C.O. olejem zamiast wodą.

 

Pozdrawiam Jacek

 

NIE

 

 

po co chcesz napełniać instalację grzewczą olejem podejrzewam że w ten sposób chcesz ochronić ją przed mrozem ale olej nie nadaje się do niektórych materiałów użytych do wykonania instalacji takich jak zwykła pompa do co i niektóre uszczelnienia gumowe, z własnego doświadczenia dużo większy problem z uszczelnieniem takiej instalacji na śrubunkach a i grzejniki powinny być większe niż w przypadku gdy czynnikiem jest woda

No dobrze załóżmy że mimo wszystko wlałeś olej a co z instalacją wody użytkowej

Jeśli chcesz mieć instalację grzewczą odporną na mrozy to są odpowiednie płyny do tego np. Boryszew robi coś takiego w cenie podobnej do borygo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prohan

pytanie brzmi pex/al/pex czy miedź do c.o.? w okolicy instalatorzy tylko miedź bo nie będą robić. czy pex jest, aż tak kiepsk?i

 

nie nie jest, poszukaj innych instalatorów a co więcej w niektórych przypadkach jest o wiele lepszy :D

 

 

 

niezły

kilka postów wcześniej piszesz o pojemności zładu bufora. Zgadzam się z tobą, że ogólnie czym większy bufor tym lepszy ale, żeby dawać aż 60l na 1kW mocy kotła to czy czasem nie za dużo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE

 

 

po co chcesz napełniać instalację grzewczą olejem podejrzewam że w ten sposób chcesz ochronić ją przed mrozem ale olej nie nadaje się do niektórych materiałów użytych do wykonania instalacji takich jak zwykła pompa do co i niektóre uszczelnienia gumowe, z własnego doświadczenia dużo większy problem z uszczelnieniem takiej instalacji na śrubunkach a i grzejniki powinny być większe niż w przypadku gdy czynnikiem jest woda

No dobrze załóżmy że mimo wszystko wlałeś olej a co z instalacją wody użytkowej

Jeśli chcesz mieć instalację grzewczą odporną na mrozy to są odpowiednie płyny do tego np. Boryszew robi coś takiego w cenie podobnej do borygo

 

To było tylko teoretyczne założenie, potwierdziłeś moje przypuszczenia odnośnie szczelności i samej pracy pomp. Dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie brzmi pex/al/pex czy miedź do c.o.? w okolicy instalatorzy tylko miedź bo nie będą robić. czy pex jest, aż tak kiepsk?i

 

 

Alu pex jest równie dobrym materiałem co miedz a nawet lepszym bo tańszym, szybszym i lżejszym w montażu

Oba mają swoje wady i zalety miedz głównie do instalacji z kotłem na opał stały 90 % instalacji jakie wykonałem to był alu pex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...