Mały Mariusz 05.03.2010 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 Witam,Pytanie które od dłuższego czasu nie daje mi spokoju.A mianowicie w przypadku braku zasilania pompa obiegowa CO nie działa , woda w kotle się nagrzewa i grawitacyjnie przechodzi przez zawór zwrotny i do góry w układ. Nurtuje mnie czy nie może się wracać do kotła przez pompę ?Pompa nie jest zwrotniakiem i woda może być mielona w kółko.Na jednym zdięciu w necie widziałem że ktoś miał założony zwrotniak za pompą i dlatego mnie to zastanowiło. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nx6 07.03.2010 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Witam,zadałem te pytania na forum "Wnętrza":http://forum.muratordom.pl/uzdatnianie-wody-w-mieszkaniu-w-bloku,t181475.htm...niestety bez odzewu, może tutaj będę miał więcej szczęścia: W skrócie:1) czy filtry osadnikowe chronią w jakikolwiek sposób przed kamieniem?2) czy filtry osadnikowe chronią baterie przed zniszczeniem - czy jest sens montowania ich w mieszkaniu w bloku?3) gdzie należy montować takie filtry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 07.03.2010 19:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Witam. Może Ty cos doradzisz? Najpierw przedstawię sytuacje jak wyglądą. Na dole rozdzielacz 8 sekcyjny, na poddaszu 4 sekcyjny (takie, jak na rysunku ponizej) z mieszaczami. http://lh4.ggpht.com/_hTpoXlqN1A0/SjIosuuPdCI/AAAAAAAAAE0/EqXQjiEMNQ8/s720/rozdzielacz%20%281%29.JPG Junkers Smart 3-14Kw, jednofunkcyjny Poddasze ma ok 320 metrów rurki, natomiast parter ok 600 m. Rurki HERZA 16mm. Żadna pętla nie ma więcej niz 90 m. Pompa na kotle (chyba Grunfos, 3 biegowa- I bieg 40W, II-60W, III 80W) pracuje na pierwszym biegu. Pompa na parterze pracuje na biegu III (3 biegowa-I bieg 33W, II-39W, III-44W), natomiast na poddaszu na biegu I. Przepływu ustawione na rotametrach na 0,5l/min Całośc działa w poprawnie (chyba), przy ok - 17, temperatura z kotła ok 48-50 stopni-po przejściu przez mieszacz temp zasilania podłogówki ok 32 stopnie, w domu ok 19,5 stopnia. Moje wątpliwości. Na poddaszu, mogę ustawić przepływ na poziomie od 0-3l/min bez wiekszego problemu. Dlaczego nie moge zwiększych przepływu na parterze? Max to 0,5l/min na III biegu. Zakręcając nawet 5 obiegów i zostawiając 3 sytuacja sie nie zmieniła. Juz zrobiłem tak, że odciąłem rozdzielacz na poddaszu i sytuacja nie ulegla zmianie. Co może byc powodem? 1. Uszkodzona pompa na rozdzielaczu? Pompa pracuje normalnie, nie przegrzewa się. 2. "Zatkany" częsciowo przepływ na pompie lub rotametrach? Czy jest jakis filtr siatkowy przed pompą na mieszaczu? 3. Technik z TECE mówił cos o za małym "złogu" czy jakos tak? Zdjęcie kotłowni: http://lh6.ggpht.com/_hTpoXlqN1A0/S47TUi_V0lI/AAAAAAAAAMg/PV9FPKIlxIs/s512/co-kotlowania.JPG Pozdrawiam i czekam na sugestie. Powodów może być kilka Osobiście tych mieszaczy nie montowałem moimi ulubionymi były firmy Kan, może wszystko nie jest odkręcone na maksa w mieszaczu Kanowskim na dolnej belce zaworek nie był do końca wykręcony a dla zmyłki nad nim była druga śruba blokująca która mogła być uznana za sam zawór Trochę zastanawia mnie zabezpieczenie termiczne to po lewej (5) może zbyt duży przepływ tą stroną ucieka czy jest tam jakaś regulacja Osobiście stawiam na zdławiony przepływ na którejś belce lub te zabezpieczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 07.03.2010 20:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 niezły czy słyszałeś może o firmie Domgaz z Marek pod w-wą i oferowanym przez nich kotle na olej Invar, może ktoś ma jakieś opinie o tym produkcie? http://www.domgaz.waw.pl/ Tą firmę zna dobrze jeszcze gdy produkowała proste kotły gazowe z olejowymi też kiedyś się spotkałem jest to tani i nie zaawansowany produkt dużo zależy od samego palnika Co mam napisać dużo będzie zależało od tzw. szczęścia jeśli trafi się jednostka pechowa zostaniesz i problemem choć generalnie kotły gazowe uważane są za długowieczne Jeśli masz blisko dobry serwis to możesz rozważyć tą propozycję Napiszę jeszcze raz spotkałem się z tą firmę ale dużego doświadczenie nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adi_ 07.03.2010 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 a nadal wykonujesz takie zbiorniki i czy da sie podpiac pod nie solary ? jestem zainteresowany takim zbiornikiem wlasnie takim jak piszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Saxxxnt 08.03.2010 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Jestem obecnie na etapie szerokich rozmyślań nad ogrzewaniem domu.Dom 130m2 kubatura około 670m3 Porotherm 30+14 styropian, dach 25 wełnyInstalator zaproponował mi parter podłogówka + jeden kaloryfer w holu. Kaloryfer (taki sporawy ponoć)ma robić za awaryjne źródło szybkiego podniesienia temperatury parteru o parę stopni zanim się nagrzeje podłogówka np. po dłuższej nieobecności w domu.Piętro-w pokojach kaloryfery , łazienka-podłogówka.Instalacja zasilana kotłem węglowym dolnego spalania.I wszystko by mi pasowało tylko nie wiem paru rzeczy odnośnie podłogówki.Ponoć długo się nagrzewa?? ile stygnie ???? skończę palić koło 18 w piecu to jaką temperaturę będzie miała podłoga o 7 rano???Może ktoś użytkuje instalację o podobnych parametrach to chętnie się dowiem jak działa.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 08.03.2010 15:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Witam. Może Ty cos doradzisz? Najpierw przedstawię sytuacje jak wyglądą. Na dole rozdzielacz 8 sekcyjny, na poddaszu 4 sekcyjny (takie, jak na rysunku ponizej) z mieszaczami. http://lh4.ggpht.com/_hTpoXlqN1A0/SjIosuuPdCI/AAAAAAAAAE0/EqXQjiEMNQ8/s720/rozdzielacz%20%281%29.JPG Junkers Smart 3-14Kw, jednofunkcyjny Poddasze ma ok 320 metrów rurki, natomiast parter ok 600 m. Rurki HERZA 16mm. Żadna pętla nie ma więcej niz 90 m. Pompa na kotle (chyba Grunfos, 3 biegowa- I bieg 40W, II-60W, III 80W) pracuje na pierwszym biegu. Pompa na parterze pracuje na biegu III (3 biegowa-I bieg 33W, II-39W, III-44W), natomiast na poddaszu na biegu I. Przepływu ustawione na rotametrach na 0,5l/min Całośc działa w poprawnie (chyba), przy ok - 17, temperatura z kotła ok 48-50 stopni-po przejściu przez mieszacz temp zasilania podłogówki ok 32 stopnie, w domu ok 19,5 stopnia. Moje wątpliwości. Na poddaszu, mogę ustawić przepływ na poziomie od 0-3l/min bez wiekszego problemu. Dlaczego nie moge zwiększych przepływu na parterze? Max to 0,5l/min na III biegu. Zakręcając nawet 5 obiegów i zostawiając 3 sytuacja sie nie zmieniła. Juz zrobiłem tak, że odciąłem rozdzielacz na poddaszu i sytuacja nie ulegla zmianie. Co może byc powodem? 1. Uszkodzona pompa na rozdzielaczu? Pompa pracuje normalnie, nie przegrzewa się. 2. "Zatkany" częsciowo przepływ na pompie lub rotametrach? Czy jest jakis filtr siatkowy przed pompą na mieszaczu? 3. Technik z TECE mówił cos o za małym "złogu" czy jakos tak? Zdjęcie kotłowni: http://lh6.ggpht.com/_hTpoXlqN1A0/S47TUi_V0lI/AAAAAAAAAMg/PV9FPKIlxIs/s512/co-kotlowania.JPG Pozdrawiam i czekam na sugestie. Powodów może być kilka Osobiście tych mieszaczy nie montowałem moimi ulubionymi były firmy Kan, może wszystko nie jest odkręcone na maksa w mieszaczu Kanowskim na dolnej belce zaworek nie był do końca wykręcony a dla zmyłki nad nim była druga śruba blokująca która mogła być uznana za sam zawór. Tą śruba juz kręciłem w obie strony (oczywiscie policzyłem sobie obroty) i nic się nie zmieniło. Trochę zastanawia mnie zabezpieczenie termiczne to po lewej (5) może zbyt duży przepływ tą stroną ucieka czy jest tam jakaś regulacja Osobiście stawiam na zdławiony przepływ na którejś belce lub te zabezpieczenie Ja juz nawet robiłem tak, ze zakręciłem wszystkie obwody i np zostawiłem jeden i praktycznie nie ma róznicy. Odciałem tez mieszacz i też bez różnicy. Wygląda tak, jakby bylo za mało wody. Może trzeba dac rurki od kotła o wiekszej średnicy? Może coś się przytkało przed zaworem termostatycznym? Juz myslałem, że może pompa cos nie działa (próbowałem na samej pompie z kotła i nic się nie zmieniło). Na wiosnę wezwę instalatora i to porozkręcamy. Najdziwniejsze jest to, że ogrzewanie spełnia swoja rolę, ale np w niektórych pomieszczeniach zwięksszyłbym przepływ do 1m/s PS Acha, mam takie brązowe osady na rotometrach - żelazo sie wytrąca? Dawać jakiś inhibitor czy cos takiego? PS jeszcze jedno: Przy dezynfekcji termiczenj zasobnika zaczęło mi kapać z zaworu bezpieczeństwa. Wcześniej tego nie było. Mam sie martiwć? Dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacekaqua 08.03.2010 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Witam. Może Ty cos doradzisz? Najpierw przedstawię sytuacje jak wyglądą. Na dole rozdzielacz 8 sekcyjny, na poddaszu 4 sekcyjny (takie, jak na rysunku ponizej) z mieszaczami. http://lh4.ggpht.com/_hTpoXlqN1A0/SjIosuuPdCI/AAAAAAAAAE0/EqXQjiEMNQ8/s720/rozdzielacz%20%281%29.JPG Junkers Smart 3-14Kw, jednofunkcyjny Poddasze ma ok 320 metrów rurki, natomiast parter ok 600 m. Rurki HERZA 16mm. Żadna pętla nie ma więcej niz 90 m. Pompa na kotle (chyba Grunfos, 3 biegowa- I bieg 40W, II-60W, III 80W) pracuje na pierwszym biegu. Pompa na parterze pracuje na biegu III (3 biegowa-I bieg 33W, II-39W, III-44W), natomiast na poddaszu na biegu I. Przepływu ustawione na rotametrach na 0,5l/min Całośc działa w poprawnie (chyba), przy ok - 17, temperatura z kotła ok 48-50 stopni-po przejściu przez mieszacz temp zasilania podłogówki ok 32 stopnie, w domu ok 19,5 stopnia. Moje wątpliwości. Na poddaszu, mogę ustawić przepływ na poziomie od 0-3l/min bez wiekszego problemu. Dlaczego nie moge zwiększych przepływu na parterze? Max to 0,5l/min na III biegu. Zakręcając nawet 5 obiegów i zostawiając 3 sytuacja sie nie zmieniła. Juz zrobiłem tak, że odciąłem rozdzielacz na poddaszu i sytuacja nie ulegla zmianie. Co może byc powodem? 1. Uszkodzona pompa na rozdzielaczu? Pompa pracuje normalnie, nie przegrzewa się. 2. "Zatkany" częsciowo przepływ na pompie lub rotametrach? Czy jest jakis filtr siatkowy przed pompą na mieszaczu? 3. Technik z TECE mówił cos o za małym "złogu" czy jakos tak? Zdjęcie kotłowni: http://lh6.ggpht.com/_hTpoXlqN1A0/S47TUi_V0lI/AAAAAAAAAMg/PV9FPKIlxIs/s512/co-kotlowania.JPG Pozdrawiam i czekam na sugestie. Powodów może być kilka Osobiście tych mieszaczy nie montowałem moimi ulubionymi były firmy Kan, może wszystko nie jest odkręcone na maksa w mieszaczu Kanowskim na dolnej belce zaworek nie był do końca wykręcony a dla zmyłki nad nim była druga śruba blokująca która mogła być uznana za sam zawór Trochę zastanawia mnie zabezpieczenie termiczne to po lewej (5) może zbyt duży przepływ tą stroną ucieka czy jest tam jakaś regulacja Osobiście stawiam na zdławiony przepływ na którejś belce lub te zabezpieczenie moge powiedzieć ze te rozdzielacze zeby dobrze pracowały muszą mieć parametr najmniej 50stopni na zasilaniu --- trzeba o tym pamiętać ,ogolnie ja nie lubie ich stosować ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 09.03.2010 05:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 moge powiedzieć ze te rozdzielacze zeby dobrze pracowały muszą mieć parametr najmniej 50stopni na zasilaniu --- trzeba o tym pamiętać ,ogolnie ja nie lubie ich stosować ;( Ja nie mam do nich zastrzeżeń odnosnie pracy. Pompy ciche. Jęsli chodzi o parametr zasilania to tez nie ma problemu - nie jest zimno, nawet przy -20. Kwestia tylko tych przepływów. Na 4 sekcyjnym jest ok (poddasze), a jak z 8 sekcyjnrgo zrobię 4 sekcyjny (pozamykane 4 obiegi i odciętę poddasze) to dalej jest 0,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 09.03.2010 20:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Witam Mam pytanie w sprawie odpowietrzenia pionu kanalizacyjnego. Wyszło tak że kibelek będę miał w odległości około 2 metry od pionu kanalizacyjnego który na końcu jest odpowietrzany na zewnątrz w dachu. Czy to że kibelek jest tak oddalony nie będzie wpływało na nieprawidłowe działanie odpowietrzenia i woda będzie wysysana z kibelka ? Czy może powinienem zrobić rozgałęzienie w odpowietrzeniu żeby dochodziło ono do rurki kanalizacyjnej ale zaraz za kibelkiem ? Pozdrawiam Andrzej Główne odpowietrzenie na pionie powinno wystarczyć ale rozumiem że jest to prawdziwe odpowietrzenie połączone z atmosferą a nie odpowietrznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 09.03.2010 21:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Witam, Pytanie które od dłuższego czasu nie daje mi spokoju. A mianowicie w przypadku braku zasilania pompa obiegowa CO nie działa , woda w kotle się nagrzewa i grawitacyjnie przechodzi przez zawór zwrotny i do góry w układ. Nurtuje mnie czy nie może się wracać do kotła przez pompę ? Pompa nie jest zwrotniakiem i woda może być mielona w kółko. Na jednym zdięciu w necie widziałem że ktoś miał założony zwrotniak za pompą i dlatego mnie to zastanowiło. pozdrawiam. Rozumiem że piszesz o kotle stałopalnym i typowym rozwiązaniu tzn. pompa na zasilaniu z kotła na tzw. obejściu zaworu różnicowego o tak http://www.allegro.pl/item937341669_pompa_obiegowa_25_60_srubunki_omnigena_kurier24h.html jeśli tak to zawór zwrotni nie jest potrzebny bo nic on nie da woda gorąca na pewno nie będzie mielona ponieważ taka ilość wody która zostanie uniesie się do góry instalacji zostanie uzupełniona powrotem Zawór zwrotny daje się przy pompie jeśli na tej samej instalacji jest jakaś inna pompa np. od drugiego kotła Chyba że źle zrozumiałem pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 09.03.2010 21:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Witam, zadałem te pytania na forum "Wnętrza": http://forum.muratordom.pl/uzdatnianie-wody-w-mieszkaniu-w-bloku,t181475.htm ...niestety bez odzewu, może tutaj będę miał więcej szczęścia: W skrócie: 1) czy filtry osadnikowe chronią w jakikolwiek sposób przed kamieniem? 2) czy filtry osadnikowe chronią baterie przed zniszczeniem - czy jest sens montowania ich w mieszkaniu w bloku? 3) gdzie należy montować takie filtry? Wszelkiego rodzaju filtry chronią przed zanieczyszczeniami stałymi w instalacji a kamień niestety jest to związek chemiczny w postaci płynnej i dopiero pod wpływem pewnych czynników jest wytrącany w postaci osadu By osunąć kamień ( związki wapnia i magnezu) z instalacji należy wodę uzdatniać ad 2 to zależy jakie masz baterie jeśli drogie to możesz zamontować główny filtr na wejściu do mieszkania najlepiej zaraz za wodomierzem ( niestety zajmuje on sporo miejsca ) Każdy blok jest ( powinien być ) wyposażony w taki właśnie filtr Znając życie takie zanieczyszczenia zawsze dostają się do instalacji najczęściej na skutek jakichkolwiek przeróbek instalacji lub sieci wodociągowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtideb 09.03.2010 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Witam buduję dom i zastanawiam się jak rozwiązać kwestie ogrzewania a mianowicie:Dom można podzielić na 3 części - więc zakładam że trzy obiegi sterowane osobno:część mieszkalna parter ok 75 m2 - ogrzewanie podłogowe z wyjątkiem łazienki (ogrzewanie mieszane podłogówka +grzejnik) część mieszkalna poddasze ok 75 m2 - ogrzewanie grzejnikowe z wyjątkiem łazienki (ogrzewanie mieszane podłogówka +grzejnik) część usługowa na parterze ok 100m2 - ogrzewanie podłogowe. Dom będzie ogrzewany gazowym kotłem kondensacyjnym prawdopodobnie Viessmann Vitodens 200 Czy powinna być regulacja pogodowa plus zawory termostayczne do poszczególnych pomieszczeń(jeden fachowie twierdzi, ze bez pogodówki kocioł kondensacyjny nie będie spełniał swojej funkcji i będzie grzał jak zwykły) Czy wystarczą np 3 termostaty programowalne plus zawory termostatyczne a może tylko 3 termostaty bez zaworów (ustawienia pomieszczeń tylko przez zawory w rozdzielaczu) Każdy fachowiec, z którym rozmawiam mówi co innego. A chciałbym móc sterować temp w każdej z 3 części osobno bo wiadomo sypialnie na górze to inna temp niż a części mieszkalnej na dole i różne godziny grzania tym bardziej w części usługowej. No i dodatkowo wiadomo, że w łązience musi być cieplej niż w pozostałych pomieszczeniach. P.S. W salonie ok 35m2 chcę zamontować na podłogówkę deskę warstwową (tzw barlinecką) salon na duże przeszklenia w sumie 8m2 czy sama pogłogówka da radę z ogrzaniem takiej powierzchni? Z góry dziękuję z rady i propozycje! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtideb 09.03.2010 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Witam buduję dom i zastanawiam się jak rozwiązać kwestie ogrzewania a mianowicie:Dom można podzielić na 3 części - więc zakładam że trzy obiegi sterowane osobno:część mieszkalna parter ok 75 m2 - ogrzewanie podłogowe z wyjątkiem łazienki (ogrzewanie mieszane podłogówka +grzejnik) część mieszkalna poddasze ok 75 m2 - ogrzewanie grzejnikowe z wyjątkiem łazienki (ogrzewanie mieszane podłogówka +grzejnik) część usługowa na parterze ok 100m2 - ogrzewanie podłogowe. Dom będzie ogrzewany gazowym kotłem kondensacyjnym prawdopodobnie Viessmann Vitodens 200 Czy powinna być regulacja pogodowa plus zawory termostayczne do poszczególnych pomieszczeń(jeden fachowie twierdzi, ze bez pogodówki kocioł kondensacyjny nie będie spełniał swojej funkcji i będzie grzał jak zwykły) Czy wystarczą np 3 termostaty programowalne plus zawory termostatyczne a może tylko 3 termostaty bez zaworów (ustawienia pomieszczeń tylko przez zawory w rozdzielaczu) Każdy fachowiec, z którym rozmawiam mówi co innego. A chciałbym móc sterować temp w każdej z 3 części osobno bo wiadomo sypialnie na górze to inna temp niż a części mieszkalnej na dole i różne godziny grzania tym bardziej w części usługowej. No i dodatkowo wiadomo, że w łązience musi być cieplej niż w pozostałych pomieszczeniach. P.S. W salonie ok 35m2 chcę zamontować na podłogówkę deskę warstwową (tzw barlinecką) salon na duże przeszklenia w sumie 8m2 czy sama pogłogówka da radę z ogrzaniem takiej powierzchni? Z góry dziękuję z rady i propozycje! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały Mariusz 10.03.2010 05:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Witam, niezły dziękuję za odpowiedz , dobrze mnie zrozumiałeś . Pytam dlatego że mam wrażenie że jak zamknę zawór kulowy przy pompie (pompa wyłączona) to grawitacyjnie lepiej śmiga . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 10.03.2010 21:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 a nadal wykonujesz takie zbiorniki i czy da sie podpiac pod nie solary ? jestem zainteresowany takim zbiornikiem wlasnie takim jak piszesz Wiem że moje zbiorniki są całkiem inne niż naszego Adama ale to dlatego że ja reprezentuję inną szkołę Generalnie z zawodem hydraulika pożegnałem się na dobre (chyba) Po pierwsze do takiego zbiornika można podłączyć prawie wszystko i to w bardzo prosty sposób solary jak najbardziej też, ale potrzebna by była dodatkowa wężownica ale to też nie problem myślę że najlepsza by była zrobiona z karbowanej rury z kwasówki taka jak w Makrotemnie można ją kopić na metry w dobrych hurtowniach hydraulicznych Sam nigdy takich zbiorników nie robiłem ja tylko je projektowałem kupowałem materiał i zlecałem spawanie dla spawacza a że był nim mój brat to inna kwestia, sam tez jestem spawaczem ale gazowym i do takiego zbiornika wspawywałem tylko na budowie potrzebne wyjścia Moja rada jest taka poszukaj na swoim terenie kogoś kto potrafi dobrze spawać migomatem może to być jakiś spawacz z firmy np. gazowni lub mleczarni który po godzinach chętnie sobie dorobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały Mariusz 11.03.2010 05:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 Ja też spawam gazowo , od tego zaczynałem Niby prosta sprawa a pamiętam jak nieraz trzeba się było gimnastykować i np lewą ręką spawać albo okienko wycinać. samo cięcie i pasowanie palnikiem również jest sztuką żeby nie zaszlakować materału. sory za OT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 12.03.2010 18:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 Jestem obecnie na etapie szerokich rozmyślań nad ogrzewaniem domu. Dom 130m2 kubatura około 670m3 Porotherm 30+14 styropian, dach 25 wełny Instalator zaproponował mi parter podłogówka + jeden kaloryfer w holu. Kaloryfer (taki sporawy ponoć)ma robić za awaryjne źródło szybkiego podniesienia temperatury parteru o parę stopni zanim się nagrzeje podłogówka np. po dłuższej nieobecności w domu. Piętro-w pokojach kaloryfery , łazienka-podłogówka. Instalacja zasilana kotłem węglowym dolnego spalania. I wszystko by mi pasowało tylko nie wiem paru rzeczy odnośnie podłogówki. Ponoć długo się nagrzewa?? ile stygnie ???? skończę palić koło 18 w piecu to jaką temperaturę będzie miała podłoga o 7 rano??? Może ktoś użytkuje instalację o podobnych parametrach to chętnie się dowiem jak działa. Pozdrawiam Pierwsza uwaga jest taka ze w przypadku ogrzewania podłogowego awaryjny grzejnik nie jest potrzebny myślę że wielu to potwierdzi Druga sprawa to palenie w zwykłym kotle bez żadnych ulepszeń, do takiego kotła podłogówka doskonale się sprawdza ponieważ rano będziesz miał jeszcze ciepłą podłogę ale palenie skończysz o 22 a nie o 18 o 18 to będziesz zaczynał palenie a tak w ogóle to bardzo bym Cię namawiał na zamontowanie akumulatora ciepła ( bufora) coś takiego jak mam ja lub Piczman w przeciwnym razie dołączysz do grona osób niezadowolonych z takiego kotła i będziesz ciągle go udoskonalał i uszczelniał ale niewiele to da Kociołek stałopalny bezpośrednio podłączony do instalacji nie zapewni wystarczającego komfortu cieplnego no chyba że będziesz palił węglem i mokrą brzozą i będziesz to wszystko dusił w kotle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Saxxxnt 12.03.2010 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 Bardzo dziękuje za odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
taka35 13.03.2010 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 witam ja z innej beczki poszukuje elektrody do spawania spaw ma wyglad srebrzysty i nie rdzewieje jest super twardy nie da sie go palnikiem odciąć a piłowanie boszem jest bardzo trudne co to moze byc za typ elektrody jesli mi moze ktos pomoc to bede wdzięczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.