usal 01.12.2011 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2011 Czy takie sprzęgło pasuje do mojej małej kotłowni (16kW):http://allegro.pl/sprzeglo-hydrauliczne-kwasoodporne-i1969263875.htmlZazwyczaj sprzęgła stosuje się do kotłowni powyżej 25kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
konrad.bebenek 03.12.2011 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Czy wykonuję się nadal grawitacyjne instalacje CO??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 03.12.2011 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 jak znajdziesz hydraulika co ma jeszcze gwintownice to moze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
konrad.bebenek 03.12.2011 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Powinienem zacząć od poczytania:-) ale już wiem o co kaman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hamer 23.02.2012 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 witam:-) podnoszę i proszę o radę: w mojej istniejącej instalacji chcę zrobić dodatkowy obieg do nowych pomieszczeń na poddasze, wygląda to ma mniej więcej tak:http://images39.fotosik.pl/1323/074728c96f5de9bbmed.jpg nowy obieg to ten kolorowy, będzie to działać tak że sterownik pokojowy będzie włączał pompę zależnie od temp. w pokoju i tu pojawia się problem , mam żeliwnego viadrusa i boję się o to że kiedy włączy mi się pompka z nowego obiegu to pośle zimną wodę wprost do rozgrzanego pieca...więc chyba powinienem założyć na powrocie przed nową(zieloną na rysunku) pompą zawór 3d i ustawić go tak, żeby temp. na powrocie zawsze była wystarczająco wysoka, myślałem nad 3d termostatycznym ale chyba nie zdążyłby zareagować po włączeniu pompy i zimna woda i tak zdążyła by dopłynąć do kotła.... czy dobrze myślę? jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marszowice 100 26.02.2012 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2012 Saunier Duval Posiadam Kocioł F 30 As + sterownik exacontrol EA7R te kotły mają WADĘ FABRYCZNĄ w oprogramowaniu sterownika .Skutek taki że piec bez jakiejkolwiek kontroli pracował z pełną mocą ,mimo zupełnie innych nastaw, wybiło zwór bezpieczeństwa a on dalej pracował . W ciągu jednej doby zużył gazu za ponad 200 zł w domu było ponad 27 stopni. Sprawa nie dotyczy jednego urządzenia wszystkie mają taką wadę , oprogramowanie nr 2.1 .Wymieniono mi sterownik z czujnikiem temperatury wesja 2,2i w momencie przejścia na 2012 kocioł znowu przestał pracować !. Czekam ponad 1.5 miesiąca na naprawędostałem nowe exacontrol radio wersja 2,2 strefa 1 i na następny dzień nowa usterka nie czyta temperatury zewnętrznej czyli krzywe grzewczenie działają .Vaillant i Saunier Duval - na dzień dzisiejszy to chyba jedna firma ten sam serwis etc!!!!Osobiście zastanawia mnie jak taki zestaw mógł otrzymać certyfikat ten zestaw jest po prostu niebezpieczny.Zachowanie Centrali w Warszawie jest nie na miejscu , Serwis tu nie wiele może zrobić bo wadę oprogramowanianaprawić nie mogą muszą czekać od producenta ,żebym chociaż usłyszał przepraszam !!!!Przestrzegam wszystkich właścicieli sterowników exacontrol Radio -saunier teraz je wymienia ale przyznać do błędu i zagrożeń się nie chce .Dla przestrogi innych będe opisywał sprawę gdzie się da !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 26.02.2012 15:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2012 Jak widać nowoczesne urządzenia nie zawsze są super bezpieczne, należy pilnować sprawności zaworów bezpieczeństwa. Inne pytanie do fachowców. W zmontowanym właśnie ogrzewaniu podłogowym mam pewną niejasność. Na wszelki wypadek (po mojej sugestii), instalator na parterze i piętrze zamontował dwa rozdzielacze wraz z pompami na każdy poziom. Łączna długość alu pex 16mm to ok. 1000m, z tego ok. 600m na parterze. Orientacyjnie wydajność pompy kotłowej (Cerapur Smart 14-3)mogłaby wystarczyć do prawidłowego działania. Czy w przypadku wyłączenia pomp na rozdzielaczach, woda będzie tłoczona przez pompę kotłową bez dodatkowych oporów? Czy jest szansa że pompa kotłowa obsłuży to OP? Oczywiście nie włączałbym niepotrzebnie pomp na rozdzielaczach. Dzięki z góry za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajmanxxl 26.02.2012 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2012 Jak widać nowoczesne urządzenia nie zawsze są super bezpieczne, należy pilnować sprawności zaworów bezpieczeństwa. Inne pytanie do fachowców. W zmontowanym właśnie ogrzewaniu podłogowym mam pewną niejasność. Na wszelki wypadek (po mojej sugestii), instalator na parterze i piętrze zamontował dwa rozdzielacze wraz z pompami na każdy poziom. Łączna długość alu pex 16mm to ok. 1000m, z tego ok. 600m na parterze. Orientacyjnie wydajność pompy kotłowej (Cerapur Smart 14-3)mogłaby wystarczyć do prawidłowego działania. Czy w przypadku wyłączenia pomp na rozdzielaczach, woda będzie tłoczona przez pompę kotłową bez dodatkowych oporów? Czy jest szansa że pompa kotłowa obsłuży to OP? Oczywiście nie włączałbym niepotrzebnie pomp na rozdzielaczach. Dzięki z góry za pomoc. mało prawdopodobne by pompa kotłowa obsłużyła te podłogówkę mogą jedynie działać niektóre pętle ale na pewno nie całość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajmanxxl 26.02.2012 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2012 jak znajdziesz hydraulika co ma jeszcze gwintownice to moze.... a co na miedzi nie da się zrobić grawitacji ?????? oczywiście że się da grawitacja nie polega na gwintownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 06.05.2012 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2012 Dwa pytania o gwint. Wiem że po pierwszym montażu kraników, baterii wszystko się samo wyjaśnia, ale ja jestem przed tym pierwszym montażem - jakim gwintem (W/Z, rozmiar) powinny się kończyć rury przy odbiorach? (kibel, zlew, pralka etc) - jak powinien wystawać albo się chować taki gwint? Dotyczy głównie baterii. Jak sobie poradzić z faktem że jeszcze nie ma tynków ani płytek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariobros35 06.05.2012 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2012 Dwa pytania o gwint. Wiem że po pierwszym montażu kraników, baterii wszystko się samo wyjaśnia, ale ja jestem przed tym pierwszym montażem - jakim gwintem (W/Z, rozmiar) powinny się kończyć rury przy odbiorach? (kibel, zlew, pralka etc) - jak powinien wystawać albo się chować taki gwint? Dotyczy głównie baterii. Jak sobie poradzić z faktem że jeszcze nie ma tynków ani płytek? gwinty przy odbiorach gwint wewnętrzny 1/2 cala wystawiasz koniec gwintu równo z licem cegły zaślepiasz długimi plastikowymi korkami przychodzi tynk i płytki wykrencasz korki i sztukujesz brakujący odcinek odpowiedniej długości przedłużką na równo z płytkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 07.05.2012 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 Jak zrealizować "rurę cyrkulacyjną w razie co"? Kuchnię mam oddaloną od źródła CWU, i gdybym jednak chciał cyrkulację to żeby rurka już była. Może po prostu zakończyć trzecią rurę gwintem i w razie co potem połączyć trójnikiem/wężykiem pod zlewozmywakiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dudi1978 25.05.2012 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Witam,Chciałem się Was doradzić, gdyz jestem przed instalacjami hydraulicznymi. Zamierzam mieć cały parter oraz łazienke i pralnie na pietrze w ogrzewaniu podłogowym. Tylko sypialnie na pietrze grzejniki. Jaki system wybrać Kan Therm czy Roth. Mój hydraulik na którego zdecydowałem sie proponuje mi oprzeć sie na Kanie. W dwóch hurtowniach gdzie mają te produkty proponują Roth, gdyz maja lepszą automatykę. Tak więc proszę Was o informację które produkty bardziej polecacie. Nadmienię iż chciałem wykorzystać termostaty pokojowe i będę miał ich sześć, podłogówki ok 90m2. Proszę o pomoc, z góry będę wdzięczny za uzyskane informację od Państwa.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hydraulik_ 26.05.2012 04:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2012 Witam, Chciałem się Was doradzić, gdyz jestem przed instalacjami hydraulicznymi. Zamierzam mieć cały parter oraz łazienke i pralnie na pietrze w ogrzewaniu podłogowym. Tylko sypialnie na pietrze grzejniki. Jaki system wybrać Kan Therm czy Roth. Mój hydraulik na którego zdecydowałem sie proponuje mi oprzeć sie na Kanie. W dwóch hurtowniach gdzie mają te produkty proponują Roth, gdyz maja lepszą automatykę. Tak więc proszę Was o informację które produkty bardziej polecacie. Nadmienię iż chciałem wykorzystać termostaty pokojowe i będę miał ich sześć, podłogówki ok 90m2. Proszę o pomoc, z góry będę wdzięczny za uzyskane informację od Państwa. Pozdrawiam Jedno i drugie jest dobre . Ale jak hydraulik woli kan to daj Kan. Da gwarancję na całość (może ma autoryzację -to będzie ubezpieczenie systemu) I co nie jest bez znaczenia zarobi na materiale (będzie się mniej śpieszył na następną robotę). A ma na pewno trochę elementów z inne budowy ,wiec nie będzie latał za każdym kolankiem do hurtownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dudi1978 26.05.2012 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2012 Jedno i drugie jest dobre . Ale jak hydraulik woli kan to daj Kan. Dziękuję za odpowiedź. Myślałem wcześniej o podłogówce opartej na firmie Uponor ale mnie trochę koszty przeraziły, dlatego chciałem coś taniej ale nie najtaniej. Średniej klasy. Tak więc KAn jest tym średniakiem? Jeśli mogę to chciałem zapytać o termostaty pokojowe czy robić je jako przewodowe czy bez przewodowe, oraz jakie możesz polecić. Oczywiście chciałbym aby jakoś wizualnie wyglądały bardziej nowocześnie niż z połowy lat 90-tych. Mam jeszcze pytanie. Czy ma sens robienie kawałka ogrzewania podłogowego w sypialniach na piętrze na szerokości okien balkonowych takiego placka 180x80cm, tak aby nie było tzw. przemarzania. Oczywiście głównym ogrzewaniem w sypialniach jest zwykły grzejnik. Główna sypialnia okno balkonowe o szerokości 270cm. Dziekuję za odpowieź. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cieszynianka 26.05.2012 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2012 Dziękuję za odpowiedź. Myślałem wcześniej o podłogówce opartej na firmie Uponor ale mnie trochę koszty przeraziły, dlatego chciałem coś taniej ale nie najtaniej. Średniej klasy. Tak więc KAn jest tym średniakiem? Jeśli mogę to chciałem zapytać o termostaty pokojowe czy robić je jako przewodowe czy bez przewodowe, oraz jakie możesz polecić. Oczywiście chciałbym aby jakoś wizualnie wyglądały bardziej nowocześnie niż z połowy lat 90-tych. Mam jeszcze pytanie. Czy ma sens robienie kawałka ogrzewania podłogowego w sypialniach na piętrze na szerokości okien balkonowych takiego placka 180x80cm, tak aby nie było tzw. przemarzania. Oczywiście głównym ogrzewaniem w sypialniach jest zwykły grzejnik. Główna sypialnia okno balkonowe o szerokości 270cm. Dziekuję za odpowieź. Pozdrawiam Wtrącę się, bo mam wszystko z KanThermu, termostaty i siłowniki też. Takie: http://www.kanshop.pl/pl/p/Elektroniczny-termostat-pokojowy-z-dioda-230V-Kan-Therm/311 Termostaty są przewodowe. A tak z ciekawości zapytam z jakiego powodu chcesz mieć w sypialniach grzejniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dudi1978 26.05.2012 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2012 Wtrącę się, bo mam wszystko z KanThermu, termostaty i siłowniki też. Takie: http://www.kanshop.pl/pl/p/Elektroniczny-termostat-pokojowy-z-dioda-230V-Kan-Therm/311 Termostaty są przewodowe. A tak z ciekawości zapytam z jakiego powodu chcesz mieć w sypialniach grzejniki? Szczerze nie do końca umiem wytłumaczyć sensownie dlaczego. Hydraulik mnie nie przekonuje do podłogówki, nie wiem dlaczego. Tyle ile wiem z netu ze lepiej grzejnik. Rozmawiałem z kilkoma hydraulikami i radzili że lepiej w sypialniach grzejniki. A ty masz podłogówkę w sypialniach? Napisz cos więcej. Jesli nie chcesz na forum to na maila [email protected] Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
atsyrut 07.08.2012 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 Witajcie... zdecydowałem się na piec wszytskopalny dolnego spalania... Jaką firmę polecilibyście ? tak żeby była jak najlepsza relacja ceny w stosunku do jakosci? do ogrzania mam 155 metrów powierzchni użytkowej - w pokojach grzejniki - w korytarzach kuchni i łazienkach podłogówka. Dom dobrze ocieplony. dodatkowo chcę dołożyć kominek z płaszczem wodnym, a jak starczy finansów to kolektory. z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelpiwowarczyk 22.08.2012 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 Chciałbym dowiedzieć się kilku rzeczy odnośnie rozdzielaczy do C.O. 1.W co należy uzbroić rozdzielacz do grzejników tradycyjnych?Czy wystarczy jak na obu belkach zastosuję zawór kulowy na wejściu/wyjściu belki i odpowietrznik na samej belce? 2.W co należy uzbroić rozdzielacz do podłogówki?(przed rozdzielaczem znajduje się układ mieszający, dostosowujący temperaturę wody do wymagań podłogówki)Czy wystarczy jak na obu belkach zastosuję zawór kulowy na wejściu/wyjściu belki oraz odpowietrznik, zawory odcinające na belce zasilającej, przepływomierze na belce powrotnej? 3.Na której belce umieścić przepływomierze? Wydawało mi się, że na powrocie, ale widziałem że zestawy z RTLami (które przecież montuje się na powrocie) mają przepływomierze na belce zasilającej. 4.Czy przepływomierze mogę skręcić tak, by w sytuacji awaryjnej, odciąć całkowicie dopływ (w sumie powrót) wody do gałęzi? 5.Czy ma jakiekolwiek znaczenie, która belka (zasilająca, powrotna) znajduje się u góry? 6.Jak zabezpieczyć się przed uszkodzeniem podłogówki spowodowanej awarią kotła i zbyt wysoką temperaturą wody?Zastosować zawór termostatyczny na wejściu rozdzielacza zasilającego podłogówkę? (zakładam, że całkowite odcięcie podłogówki nie wywoła awarii układu, ponieważ nadwyżkę ciepła odbiorą grzejniki tradycyjne) Będę wdzięczny za odpowiedzi na te pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lobuz09 04.10.2012 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2012 (edytowane) Mógłby mi ktoś pomóc? Mam w domu starą muszę klozetową, która zaczęła być nieszczelna (dokładniej nieszczelny jest baniak z wodą, bowiem ciągle kapie z niej woda do muszli). Postanowiłem ją wymienić na nową i stąd moje pytania: na co muszę szczególnie zwrócić uwagę przy kupnie nowej? Z racji tego, że budynek jest stary (kilkadziesiąt lat), będę miał problem z szerokością rury odpływowej (mieszkam na parterze i rura wchodzi pionowo w podłogę, bowiem z tyłu jej nie ma )? A przy demontażu czekają mnie niespodzianki? Przejrzałem trochę ten wątek, ale za dużo o wymianie nie znalazłem... Edytowane 4 Października 2012 przez lobuz09 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.