Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

ogrzewanie elektryczne


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 50
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Tcit,

moje powyższe rozważania prowadziłem przy założeniu, że grzejemy wyłącznie konwektorami. Po dołączeniu kominka system zaczyna być przyjazny dla mieszkańców.

Dick,

wykorzystam fakt, że jesteś użytkownikiem pieców akumulacyjnych i zapytam Cię o kilka spraw, których nie znalazłem w ostatnim Muratorze:

- czy wentylatory w piecach są słyszalne w nocy (masz płynną regulację obrotów wentylatorów?) ?

- czy występują efekty uboczne takiego ogrzewania - suche powietrze, aromat przypieczonego kurzu ?

- jak gorąca jest obudowa naładowanego pieca - pytanie w kontekście małych dzieci ?

 

 

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Tomek (TCIC)!

Byłem dzisiaj w Poznaniu i wstąpiłem na chwilę do sklepu z ogrzewaniem. Pytałem o konwektory - czy wiesz że potrzeba do nich "elektryczny kocioł centralnego ogrzewania" ? Pytałem jaka moc powinna być na ogrzanie domu ok. 150m2 z Porothermu (taki jak masz Ty). Więc odpowiedzieli mi że na taki dom minimum 15kW. Mam też taką tabelkę, 6kW ogrzeje ok. 40-70m2. Więc ja nie wiem co teraz ?!

Żebyś nie zrobił takiego błędu, że będziesz musiał potem dokupić jeszcze raz tyle konwektorów, które kupisz na początku.

Czyli z tych propozycji wynika że 15kW na cały dom 150m2 to ok. 100W/m2.

Pozdrawiam

Zbyszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:smile: Fajnie może wygram! :smile: Ale naprawdę tutaj takie coś pisze. I to nie tak,że sprzedawca mi chciał wcisnąć towar.Mam ulotkę firmy KOSPEL z Koszalina (http://www.kospel.pl - wejdz w "PRODUKTY" i 2 pozycja to elektr. kotły centralnego ogrzewania.). Tabeli tej nie widzę na stronie,ale takie są parametry.

- 4kw - 30-50m2

- 6kw - 40-70m2

- 8kw - 60-100m2

- 12kw - 100-140m2

- 15kw - 130-180m2

- 18kw - 150-220m2

- 21kw - 180-250m2

- 24kw - 220-300m2

Więc ja nic już nie wiem ?!?!?!?!? :sad:

Zbyszek

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbychu - dlaczego potrzebna jest "kotlownia" do konwektorow?

Wogole tego nie "chwycilem". O co chodzi?

Jak ma robic instalacje CO, to wogole zrezygnuje z ogrzewania elektrycznego...

 

A do przedmowcy: dlaczego piszesz "wszystko, tylko nie konwektory"?

Napisz cos wiecej - jakies konkrety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja od siedmiu lat grzałem elektrycznie w domku kanadyjskim o powierzchni 60 m2. Miałem jedną taryfę a dom ogrzewany był tylko i wyłącznie przez elektryczne konwektory. Rocznie nigdy nie zapłaciłem więcej niż 2500 PLN za całość (ogrzewanie, RTV AGD, światło). Mój dom był bliźniakiem (obecnie ma innego właściciela) obok sąsiad grzał gazem i jeżeli chodzi o koszty to wychodziło podobnie. Dziwił się bardzo i nie wierzył. Obecnie jestem na etapie budowy i bez zastanowienia wybrałem elektrykę (parter podłogowe + kominek, góra konwektory) ponieważ to ogrzewanie uważam za najlepsze i tanie (szczerze to tylko myślałem nad pompą ciepła ale przeraziły mnie koszty instalacyjne). Obecnie można zastosować bardzo dokładną i inteligentną elektronikę do sterowania całym ogrzewaniem elelktrycznym w domu. Mam wstępne kosztorysy 5000 PLN za inteligentne ogrzewanie podłogowe na parterze (ok 70 m2), góra 4000 PLN za norweskie konwektory z elektronicznymi termostatami. Całość 9000 PLN przed negocjacjami. Jakoś nie wyobrażam sobie ogromnej białej butli z gazem stojącej przed wejściem do domu, czy zbiorników z olejem w piwnicy, dotego piece, plątanina rurek, cały casz dbanie i pilnowanie czy coś nie cieknie, dodatkowo serwisowanie, a jak przeczytałem w muratorze o 30 błędach które można popoełnić przy instalacji to po prostu mnie to wręcz przeraziło. A tak? Jeden komin w domu mniej, jedno pomieszczenie więcej, wtyczka w ścianę i jest ciepło. Na zakończenie uważam że u nas w Polsce króluje stare przeświadczenie że elektryczność jest droga. Na podstawie porównania mojego domku i sąsiada obliczyłem, że koszty ogrzewania elektrycznego (instalacja + ogrzewanie)w porównaniu do najtańszego - gazowego zrównają mi się po 30 latach. To są fakty i realne koszty a nie wyliczanki na podstawie jakiś tam norm. Pozdrawiam wszystkich.

 

[ Ta wiadomość była edytowana przez: Jubba dnia 2003-02-17 13:25 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Natomiast ja mam pytanie odnośnie ogrzewanie elektrycznego podłogowego. Można je mieć bezpośrednie i akumulacyjne. Ponoć to drugie jest sporo tańsze w użytkowaniu, ale nieco droższe i instalacji ze względu na skomplikowaną elektronikę. Czy może ktoś coś wie więcej na ten temat? Na rezie jestem na etapie bezpośredniego, bo jakoś nie czuje, że 10 cm wylewki przez cały dzień ogrzeje mój dom oraz tego że w nocy na II taryfie wyjdzie taniej. Przecież moc kabli do ogrzewania akumulacyjnego powinna być trzykrotnie większa, a 10 cm wylewka pierw sama się musi ogrzać. Prosze o pomoc. Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jubba - Twoj glos best bardzo wazny. Mysle, ze masz bardzo duzo racji z ta elektryka. Ja zreszta uparlem sie na podobne rozwiazanie (bez podlogowego).

 

Powiedz, jakie chcesz zastosowac konwektory i dlaczego ten model?

Jestem ciekaw. Ja na razie optuje za konwektorami ATLANTIC (Francja), gdyz:

(... i tu cytat):

 

" ....Element grzewczy stosowany w produkcji grzejników konwektorowych marki ATLANTIC stanowi drut oporowy wykonany z węglików wolframu, umieszczony w rurce ze stali nierdzewnej, wypełnionej wewnątrz izolatorem w postaci tlenku magnezu.

Element grzewczy połączony jest z radiatorami wykonanymi z aluminium, wyposażonymi w liczne powierzchnie dylatacyjne, których zadaniem jest szybsze oddawanie ciepła do otoczenia.

ARGUMENTY !

Zaletą tego rozwiązania technologicznego jest :

- pełne bezpieczeństwo użytkowania urządzenia wykluczające możliwość porażenia prądem elektrycznym /urządzenie posiada II klasę bezpieczeństwa, jest podwójnie izolowane IP 247 co umożliwia montaż urządzenia w łazience - w 2 strefie bezpieczeństwa/

- zredukowana do minimum możliwość spalania kurzu osiadającego na elemencie grzejnym /temperatura pracy elementu grzejnego jest niższa od temperatury spalania kurzu/,

- długowieczność, /średni okres żywotności urządzenia wynosi 20-25 lat/

- cicha praca /praca grzejnika jest nie słyszalna dla ludzkiego ucha/".

 

 

Co o tym myslisz? Jakie konwektory Ty preferujesz?

Podaj może jaka strone internetowa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również planuję ogrzewać domek 100m2 w całości elektrycznie. Grzejniki będą promiennikowe w sypialniach (w żadnym wypadku konwektorowe!) w salonie prawdopodobnie dam piec akumulacyjny (ale może niekoniecznie od razu) w kuchni być może podłogowe, w łazience podłogowe + konwektor z turbowentylatorem (dosłownie w minutę nagrzewa łazienkę do 25 stopni).

Prąd może nie być w cale drogi jeśli się go rozsądnie używa. Dla mnie największą zaletą jest przede wszystkim jakość (komfort użytkowania) grzejników promiennikowych. Nawet gdybym miał płacić dwa razy więcej to wolę ten rodzaj ogrzewania od jakiegokolwiek innego.

Jeśli chodzi o ceny - prąd można oswoić - podstawa to II taryfa. najlepiej ta dla firm, gdzie godziny drogie są jedynie między 8-11 oraz 17-21. Warto nawet założyć np na miesiąc firmę aby dostać tą taryfę. Bardzo dużo można zaoszczędzić dzięki automatyce. Po co ogrzewać w nocy łazienkę do 26C, a w dzień sypialnię (jeśli się z niej nie korzysta)? Czy nie lepiej uruchmić ogrzewanie podłogowe na 2-3 godziny przed wstaniem domowników ( i drogą taryfą), a pokoju dziennym nie odłączyć ogrzewania po opuszczeniu go przez domowników udających się na spoczynek (którzy przechodzą do nagrzanej wcześniej sypialni).

Poza tym całkiem inaczej organizm reaguje na ciepło pochodzące z promienników - 18-19 stopni daje poczucie ciepła, 21 stopni to gorąc uniemożliwiający zaśnięcie (przynajmniej mi). Mam takie ogrzewanie w bardzo słabo docieplonym (a w zasadzie niedocieplonym) przedwojennym mieszkaniu (nawet tynki prawie na całym obwodzie są zdewastowane) i rachunki za ogrzewanie to max 250zł miesięcznie (40m2).

Myślę, że w nowym 100m2 domu nowocześnie docieplonym (20cm wełny na poddaszu, 10cm ekofibru w ścianach, 10-20cm wełny pod podłogą, wentylacji z rekuperatorem, automatyką sterującą (której obecnie nie mam) nie będę płacił wiele więcej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planujemy ogrzewanie na max kominkiem, ale szukamy także alternatywnego rozwiązania - i chyba się zdecydujemy na elektryczne (niskie koszty inwestycji, ekspolatacja tylko w awaryjnych przypadkach).

 

Tym samym chcielibyśmy zrezygnować z pomieszczenia na kotłownię i tu pytanie - jak rozwiązaliście podgrzewanie ciepłej wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam konwektorów Convector.

Ogrzewam 72m2 prądem od 60 dni, pierwszy sezon.Domek bliźniczy. Ogrzewamy parter. Strop drewniany wełna 20 cm. Sciany BK 24 + 15 cm styropian.Od środka jako tynk płyta Gk 12 mm.

Koszt razem z boilerem i oswietleniem, pralką itp. za te 60 dni ok. 900 zł. Z tego myślę, że nie wiecej niż 750 zł to ogrzewanie.

Do niedawna wszyscy wokół palili na węgiel i było.. mnóstwo dymu i smrodu...

Uciekłam przed tym za miasto nad rzekę i jezioro. Stare (piece)jako nowe (kominki)przyszło za mną. Pocieszam się, że produkty spalania drzewa są mniej toksyczne niż węgla a podobno nawet oleju. Jednak pewnie refleksja u "kominkowców" nastąpi , gdy idąc spać i uchylając okno poczują dym z obcego komina. Palenie drewnem jest OK, ale nie non stop. Czyście kominy, palcie suchym, nie duście ognia szybrem dopóki się nie rozpali. Nie palcie śmieciami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ceny - prąd można oswoić - podstawa to II taryfa. najlepiej ta dla firm, gdzie godziny drogie są jedynie między 8-11 oraz 17-21. Warto nawet założyć np na miesiąc firmę aby dostać tą taryfę.

 

Mówisz o taryfie C12a.

Wszystko prawda, ale w efekcie trzeba grzać wyłącznie w II taryfie żeby wyjść na zero w porównaniu z C12b (zwykła II taryfowa, gdzie taniej jest w nocy i 2 godziny południowe)

Wyższe są prawie wszystkie opłaty - więc lepiej trochę akumulacji i C12b.

Skorzystaj z kalkulatora kosztów ZE - zobaczysz ile wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...