AndrzejZdzis 23.02.2006 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 Witam, akurat jestem na etapie wykończenia kominka. Mam już wkład obudowany płytą kartonowo-gipsową. Nie wiem co dalej ? czy obudowywać kominek jakimś kamieniem czy wykończyć i pomalować jakaś farbą ? czy ktoś z Was mógłby mi coś doradzić ?co jest lepsze ? jeżeli kamień to jaki ? jeżeli malowanie to czym ? pozdrawiamandrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
justyna99 23.02.2006 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 Jestem na odobnym etapie co Ty. I po długich poszukiwaniach wybrałam marmur chociaż wiem, że nie jest odporny na np. kwasy. Ale granit jakoś mi się źle kojarzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
2112wojtek 23.02.2006 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 . I po długich poszukiwaniach wybrałam marmur chociaż wiem, że nie jest odporny na np. kwasy. . Marmur jest nieodporny nie tylko na kwasy, ale nawet na goraca szklanke herbaty, nie wspomne o czerwonym winie/moze byc w temp. pokojowej / Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AndrzejZdzis 23.02.2006 10:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 to w takim razie co polozyć na front kominka ? albo czym to pomalować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawel_l 23.02.2006 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 Przyłączam się do pytania. A jak będą się trzymały płytki? I lepiej ceramiczne czy gres? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
2112wojtek 23.02.2006 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 to w takim razie co polozyć na front kominka ? albo czym to pomalować ? Kamien /polerowany, plomieniowany, ciosany, lupany etc/, tynk, stiuk, farba, cegla, stal,miedz, mosiadz, szklo , ceramika, gres a nawet drewno. Farba dowolna, nie moze byc tylko w miejscach gdzie jest wysoka temperatura, tu material musi byc calkowicie ognioodporny. Obudowa z plyt g-k jedynie na ruszcie stalowym a plyta gipsowa ognioodporna tzw. "czerwona". Pawel_l nie ma roznicy w "trzymaniu" plytek Klej musi byc elestyczny a sciana zgodnie z zasadami w miejscach goracych izolowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawel_l 23.02.2006 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 OK, a jak zaizolować obudowę w miejscach przyległych do frontu obudowy? Tam płytki (a więc i płyta) będą bezpośrednio przy wkładzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
2112wojtek 23.02.2006 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 OK, a jak zaizolować obudowę w miejscach przyległych do frontu obudowy? Tam płytki (a więc i płyta) będą bezpośrednio przy wkładzie. Nie bardzo chwytam o jakim miejscu mowisz. Tam gdzie znajduje sie scianka z g-k , tyl wkladu, nadproze, izoluje sie od kasety plytami welny szklanej na bazie folii alumiowej /czasem nawet karbowanej/ ze szczelina dla cyrkulacji powietrza. Podstawa wkladu nie moze stac na g-k a ni na plytkach, musi byc szczelina wiec nie nagrzewa to sie do niebotycznych temperatur. Inna sprawa , ze nie wiem o jakiego typu obudowie mowisz. Czy to kominek postawiony na trzonie, kastea zabudowana czy kominek portalowy ? Trudno cos doradzac nic o tym nie wiedzac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
justyna99 23.02.2006 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 . I po długich poszukiwaniach wybrałam marmur chociaż wiem, że nie jest odporny na np. kwasy. . Marmur jest nieodporny nie tylko na kwasy, ale nawet na goraca szklanke herbaty, nie wspomne o czerwonym winie/moze byc w temp. pokojowej / Czyli co, marmur wcale się nie nadaje? Przecież np http://www.interstone.pl reklamuje marmur na obudowę kominka. U mnie będzie to tylko płyta pełniąca rolę półki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawel_l 23.02.2006 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 Nie bardzo chwytam o jakim miejscu mowisz. Tam gdzie znajduje sie scianka z g-k , tyl wkladu, nadproze, izoluje sie od kasety plytami welny szklanej na bazie folii alumiowej /czasem nawet karbowanej/ ze szczelina dla cyrkulacji powietrza. Podstawa wkladu nie moze stac na g-k a ni na plytkach, musi byc szczelina wiec nie nagrzewa to sie do niebotycznych temperatur. Inna sprawa , ze nie wiem o jakiego typu obudowie mowisz. Czy to kominek postawiony na trzonie, kastea zabudowana czy kominek portalowy ? Trudno cos doradzac nic o tym nie wiedzac. Zdjęcie mojego wkładu jest tu: http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=40057&start=660 front obudowy chcę zlicować z frontem wkładu. A chodzi mi właśnie o miejsce gdzie płytki (i g-k) będzie bezpośrednio przy froncie wkładu. Inna sprawa że nie bardzo jest jak zrobić izolację na samym froncie- dystrybutor nie zostawia na to miejsca. Może wystarczy tylko szczelina między dystrybutorem a płytą (mówię o froncie). W końcu dystrybutor daje 5-10 cm dystans od wkładu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
2112wojtek 23.02.2006 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 . I po długich poszukiwaniach wybrałam marmur chociaż wiem, że nie jest odporny na np. kwasy. . Marmur jest nieodporny nie tylko na kwasy, ale nawet na goraca szklanke herbaty, nie wspomne o czerwonym winie/moze byc w temp. pokojowej / Czyli co, marmur wcale się nie nadaje? Przecież np http://www.interstone.pl reklamuje marmur na obudowę kominka. U mnie będzie to tylko płyta pełniąca rolę półki. Eeeee! Nic takiego nie powiedzialem, ze sie nie nadaje, przeczytaj uwaznie Nadaje sie na kominki, na stoliki czasem nawet na podlogi. Trzeba tylko uwazac na plamy i przebarwienia. Juz podczas klejenia marmuru mozna go przebarwic stosujac niewlasciwy klej. Na kominki uzywa sie tez piaskowiec, ktory w porownaniu z marmurem jest jak gabka . Dobrze jednak jesli prog-parapet kominka jest wykonany z mateialu , ktory latwo sie czysci . Tam zawsze spadnie jakis zar, sadza.Sa tez impregnaty do kamienia, ktore czesciowo eliminuja nieszczesliwe przypadki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
2112wojtek 23.02.2006 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 A chodzi mi właśnie o miejsce gdzie płytki (i g-k) będzie bezpośrednio przy froncie wkładu. Inna sprawa że nie bardzo jest jak zrobić izolację na samym froncie- dystrybutor nie zostawia na to miejsca. Może wystarczy tylko szczelina między dystrybutorem a płytą (mówię o froncie). W końcu dystrybutor daje 5-10 cm dystans od wkładu. Moim zdaniem nie powinno sie to az tak grzac , zeby plytki odpadaly. Scianke musisz zrobic na konstrukcji a i ja odsunac od obudowy. Elewacja /to chyba scianka / nie powinna wychodzic zbyt przed czolo kasety i tam musi byc tez szczelina kilkucentymetrowa.Grzalo nadmiernie sie to bedzie tylko w momencie , jesli ogien z paleniska wydostanie sie na zewnatrz Wokol frontu kasety musi byc przerwa i tamtedy bedzie przeciez zasysane zimne powietrze. Aha ! Welna szklana na foli do izolacji wkladow jest cienka ma grubosc ok 12mm -20mm. W kazdym razie tak to robia Francuzi w Cheminees Godin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawel_l 23.02.2006 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 Moim zdaniem nie powinno sie to az tak grzac , zeby plytki odpadaly. Scianke musisz zrobic na konstrukcji a i ja odsunac od obudowy. Elewacja /to chyba scianka / nie powinna wychodzic zbyt przed czolo kasety i tam musi byc tez szczelina kilkucentymetrowa.Grzalo nadmiernie sie to bedzie tylko w momencie , jesli ogien z paleniska wydostanie sie na zewnatrz Wokol frontu kasety musi byc przerwa i tamtedy bedzie przeciez zasysane zimne powietrze. No właśnie tu jest problem, że aby płytki były w tej samej płaszczyźnie (no powiedzmy 5mm wysunięte do przodu) co front wkładu to bok płyty g-k musi być powiedzmy 1cm od boku frontu wkładu. I już tego 1 cm nie ma jak zaizolować. A może lepiej zrobić front z betonu komórkowego? Tylko że wtedy wychodzi mi cofnięcie wkładu o jakieś 8 cm od frontu płytek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
2112wojtek 23.02.2006 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 No właśnie tu jest problem, że aby płytki były w tej samej płaszczyźnie (no powiedzmy 5mm wysunięte do przodu) co front wkładu to bok płyty g-k musi być powiedzmy 1cm od boku frontu wkładu. I już tego 1 cm nie ma jak zaizolować. . Tylko czy konstrukcja kasety pozwala na takie zlicowanie elewacji i drzwi. Z reguly lico drzwiczek chowa sie lekko w glab elewacji a nadproza sie izoluje jak mowilem , bo one najmocniej sie nagrzewaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawel_l 23.02.2006 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 Ale przecież zawsze jest miejsce w którym obudowa (płytka, marmur, piaskowiec...) jest w odległości kilku mm od nagrzanej części wkładu. Zrobię później jakieś zdjęcie to namaluję jaki element budzi moje wątpliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
2112wojtek 23.02.2006 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 Ale przecież zawsze jest miejsce w którym obudowa (płytka, marmur, piaskowiec...) jest w odległości kilku mm od nagrzanej części wkładu. Moim zdaniem nie masz racji. Odleglosci sa znacznie wieksze niz kilka mm. Tak w kazdym razie widzialem w kominkach z obudowa g-k jakie mi bylo dane ogladac. Ale moze jeszcze malo widzialem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maciek-MZM 24.02.2006 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2006 Ja mam kominek z marmurem, piaskowcem, drewniana belka, a czopuch z tynku akrylowego - drobny baranek. Wyglada tak: http://img223.imageshack.us/img223/521/imga03784aj.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AndrzejZdzis 27.02.2006 07:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2006 a może będziecie orientować się w cenie ? myślałem nad trawertynem. potrzebuję go na położenie na kominku o powierzchni 1,5x1,5m - reszta będzie malowana. ile mogę za to mniej/wiecej zapłacić ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sonika 27.02.2006 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2006 a może będziecie orientować się w cenie ? myślałem nad trawertynem. potrzebuję go na położenie na kominku o powierzchni 1,5x1,5m - reszta będzie malowana. ile mogę za to mniej/wiecej zapłacić ?? Cena trawertynu uzależniona jest od jego rodzaju, koloru, kraju pochodzenia, jak również od wykończenia samej płyty. Najtańszy i najładniejszy wg. mnie jest naturalny - z "dziurami", ale niepraktyczny, bo dziury się kurzą i trudno to potem doczyścić, potem jest szpachlowany, a na końcu żywicowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AndrzejZdzis 27.02.2006 08:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2006 w takim razie jaka moze byc cena bezowego trawertynu gladkiego z przezeczniem na kominek ? obudowa 1,5mX1,5m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.