Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Prosze o pomoc, jak mam ocieplić okno i wokół okna połaciowego.

Na zdjęciu widać dwie szczeliny jedna między dahówką a papą, a druga między deską a wełną. Czy moge je zakryć wełną . Prosze o podpowiedz jak ustawić profile wokół okien dachowych.

 

http://foto.onet.pl/upload/44/84/_582366_n.jpg

 

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/49404-jak-ociepli%C4%87-i-wyko%C5%84czy%C4%87-okno-po%C5%82aciowe/
Udostępnij na innych stronach

Naprawde nikt nic nie wie, to nie możliwe, pomóżcie robota stoi.

 

Ustawiam profile do krawędzi okna i myślałem o listwie typu u

ale doczego to przytwierdzić, czy złączyć ze sobą profile c z u. Co z ociepleniem między oknami, jest to bliżniacze okno dachowe.

 

http://foto.onet.pl/upload/22/79/_583585_n.jpg

 

Pozdrawiam

na dolnym zdjęciu wygląda to dobrze. W tą szczelinę w ramie okna wciskasz płytę i przykręcasz ją do stelaża. Pamiętaj aby zrobić 90*. Na dole okna i na górze powinno być 5 cm na 90* do okna o potem pionowo w dół i poziomo na górze. Tutaj musisz trochę kombinować z profilami i dać dłuższe wkręty aby złapały. Od tych 90 stopni możesz odjąć 2-3 mm na narożnik.

Płyty do okna nie przykręcaj bo ta szczelina będzie wystarczająco trzymać.

Co do górnego zdjęcia. To musisz dać folię którą przyczepisz do krokwi i do samego kancika ramy okna aby zabezpieczyć od zewnątrz. Następnie daj tam wełnę ile wejdzie i znowu folię. Niestety okna dachowe to najzimniejsze miejsca w dachu (teraz bym nie dawał)

Do mocowania foli możesz użyć "takera" koszt 20 zł a kiedyś przyda się też.

Co do górnego zdjęcia. To musisz dać folię którą przyczepisz do krokwi i do samego kancika ramy okna aby zabezpieczyć od zewnątrz. Następnie daj tam wełnę ile wejdzie i znowu folię. Niestety okna dachowe to najzimniejsze miejsca w dachu (teraz bym nie dawał)

Do mocowania foli możesz użyć "takera" koszt 20 zł a kiedyś przyda się też.

 

A tak swoją drogą to jeżeli masz papę to ona powinna być wywinięta na zewnętrzną stronę ramy okna, tak samo wywija się folię paroprzepuszczalną gdy nie mamy deskowania i nad oknem powinna być blacha która wrazie co skieruje wodę na bok okna.

Dzięki za odzew i podpowiedzi, ale to dość trudne.

Jak mam rozumieć

    Na dole okna i na górze powinno być 5 cm na 90* do okna o potem pionowo w dół i poziomo na górze

 

tzn. że najpierw równo z ramą okna a potem łapać pion i na górze poziom.

Rozumie, że płyta w szpare okna, a z drugiej strony do stelarza, między to pakuje wełne ( może styropian). czy profil u przykręcać do profilu c czy dopiero wkręty do płyty mają to złączy.

 

 

    Na zdjęciu widać dwie szczeliny jedna między dachówką a papą, a druga między deską a wełną

 

Trudno będzie mi zamątować folie między papą a oknem, ale czy moge bez foli wepchnąć tam wełnę, czy wiatr jej nie wywieje

Poz.

Dzięki za odzew i podpowiedzi, ale to dość trudne.

Jak mam rozumieć

    Na dole okna i na górze powinno być 5 cm na 90* do okna o potem pionowo w dół i poziomo na górze

tzn. że najpierw równo z ramą okna a potem łapać pion i na górze poziom.

Rozumie, że płyta w szpare okna, a z drugiej strony do stelarza, między to pakuje wełne ( może styropian). czy profil u przykręcać do profilu c czy dopiero wkręty do płyty mają to złączy.

 

    Na zdjęciu widać dwie szczeliny jedna między dachówką a papą, a druga między deską a wełną

Trudno będzie mi zamątować folie między papą a oknem, ale czy moge bez foli wepchnąć tam wełnę, czy wiatr jej nie wywieje

Poz.

 

Niektórzy robią tak że na dole mają prosto od ramy do pionu a na górze do poziomu a inni robią tak że dół i góra idzie pod kątem 90 stopni do ramy okna. W pierwszym przypadku jest to źle wykonane a w drugim powstaje brzydka skrzynia, która na dodatek zmniejsza światło. Dlatego te 5 cm jest takim kompromisem. (mogę przesłać zdjęcie )

 

Przy pierwszej szczelinie powinna być papa wywinięta na ramę okna a w drugiej szczelinie powinna być wywinięta folia. U Ciebie tego nie ma i dlatego zasegurowałem folię aby zabezpieczyć wełnę. Może styropian będzie tutaj lepszym rozwiązaniem ale jak z jego trwałością to nie wiem.

 

Co do profila to ja preferuję przykręcanie ale dopiero przez płytę, czyli wkręt złapie płytę i dwa profile.

 

Jak będziesz dawał już płyty to polecam dać na okno całą płytę i dopiero potem wyciąć otwór na okno, dzięki temu będzie mniej połączeń a mniej połączeń to mniej ewentualnych pęknięć szpachli.

Podoba mi się twój pomysł z tym 5cm. choć tego chyba nie widziałem, albo nie zwracałem na to uwagi (prosze prześlij zdjęcia).

Narazie myślałem o zrobieniu samych stelarzy wełny i foli paroprzepuszczalnej a płyta sam nie wiem kiedy. Nie mam pomysłu na obrobienie stelarzami krokwi między oknami, jak zamocować profil główny, czy też na wieszakach(bardzo mała szerokość zdj.)

http://foto.onet.pl/upload/1/96/_583625_n.jpg

 

Pozdrawiam.

Trochę to niebezpieczne - porady na forum. N stronie Veluxa jest Team Velux fachowcy dekarze od montowania okien,może będzie ktoś z Twojego miasta i zechce ci pomóc,myślę,że warto - nie da sie tego zrobić dobrze bez pomocy fachowca, bo skutki złego wykończenia mogą potwornie drogo kosztowac.Pozdrawiam
mi się wydaje że to co widac na fotkach, mimo że przez fachowców z doświadczeniem , jest zrobione źle, z takiego powodu że przy oknach dachowych powinno się zrobić otwór na okno tak żeby , częśc pod oknem ( ten niby parapet ) była prostopadła do podłogi , a część nad oknem równoległa do podłogi , a tu widać że jest zrobione na prosto, poprostu wnęka , wpada przez to o wiele mniej światła, pozatym okno tak umieszczone ma większe tendencje do parowania , bo jak się pod nim umieści grzejnik to powietrze nie cyrkuluje tak skutecznie jak przy rozwiązaniu zalecanym.
mi się wydaje że to co widac na fotkach, mimo że przez fachowców z doświadczeniem , jest zrobione źle, z takiego powodu że przy oknach dachowych powinno się zrobić otwór na okno tak żeby , częśc pod oknem ( ten niby parapet ) była prostopadła do podłogi , a część nad oknem równoległa do podłogi , a tu widać że jest zrobione na prosto, poprostu wnęka , wpada przez to o wiele mniej światła, pozatym okno tak umieszczone ma większe tendencje do parowania , bo jak się pod nim umieści grzejnik to powietrze nie cyrkuluje tak skutecznie jak przy rozwiązaniu zalecanym.

 

Tu sie z Toba nie zgodze. Wneke mam taka jak chcialem czyli symetrycznie. Okna sa od poludnia wiec swiatla jest dosyc. Co do parowania: pod kazdym mam grzejnik i jedynie co sie dzialo to w rogach okna czasem skraplala sie para.

I jedna wazna rzecz: okna mam dosc wysoko, wiec jakbym mial rownolegle do podlogi to bylyby klopoty z dotarciem do klamki, jak rowniez wyjrzeniem przez nie.

mi się wydaje że to co widac na fotkach, mimo że przez fachowców z doświadczeniem , jest zrobione źle, z takiego powodu że przy oknach dachowych powinno się zrobić otwór na okno tak żeby , częśc pod oknem ( ten niby parapet ) była prostopadła do podłogi , a część nad oknem równoległa do podłogi , a tu widać że jest zrobione na prosto, poprostu wnęka , wpada przez to o wiele mniej światła, pozatym okno tak umieszczone ma większe tendencje do parowania , bo jak się pod nim umieści grzejnik to powietrze nie cyrkuluje tak skutecznie jak przy rozwiązaniu zalecanym.

 

Tu sie z Toba nie zgodze. Wneke mam taka jak chcialem czyli symetrycznie. Okna sa od poludnia wiec swiatla jest dosyc. Co do parowania: pod kazdym mam grzejnik i jedynie co sie dzialo to w rogach okna czasem skraplala sie para.

I jedna wazna rzecz: okna mam dosc wysoko, wiec jakbym mial rownolegle do podlogi to bylyby klopoty z dotarciem do klamki, jak rowniez wyjrzeniem przez nie.

 

tylko że dolna powierzchnia powinna być PROSTOPADŁA do podłogi , wtedy łatwiej można dostać się do klamki i łatwiej wyjżeć przez okno, a górna RÓWNOLEGŁA do podłogi , bo wtedy tez łatwiej dojść do okna i trudniej się udezyć o górną krawędź:)

 

tylko że dolna powierzchnia powinna być PROSTOPADŁA do podłogi , wtedy łatwiej można dostać się do klamki i łatwiej wyjżeć przez okno, a górna RÓWNOLEGŁA do podłogi , bo wtedy tez łatwiej dojść do okna i trudniej się udezyć o górną krawędź:)

 

Widzialem takie okna i mi osobiscie sie nie podobaly. Zero symetrii wygladaly jak krzywe. Tak jak pisalem gorna krawedz mam wysoko wiec sie nie uderze. Okno jak otworze tez sie nie uderze, bo mam wysokosc osi wyzej niz w polowie a oprocz tego moge je otworzyc cale.

A z drugiej strony tak z ciekawosci, gdzie to jest napisane ze musi byc tu prostopadle, tam rownolegle? Gdzie sa jakies przepisy? Tak z ciekawosci pytam..

na dolnym zdjęciu wygląda to dobrze. W tą szczelinę w ramie okna wciskasz płytę i przykręcasz ją do stelaża. Pamiętaj aby zrobić 90*. Na dole okna i na górze powinno być 5 cm na 90* do okna o potem pionowo w dół i poziomo na górze. Tutaj musisz trochę kombinować z profilami i dać dłuższe wkręty aby złapały. Od tych 90 stopni możesz odjąć 2-3 mm na narożnik.

Płyty do okna nie przykręcaj bo ta szczelina będzie wystarczająco trzymać.

 

Czy te te fragmenty po 5 cm na 90* są po te żeby lepiej ocieplenie upchnąć, czy też są jeszcze jakieś zalecenia?

Bo chyba większość wykończonych okien nie ma tego elementu.

 

tylko że dolna powierzchnia powinna być PROSTOPADŁA do podłogi , wtedy łatwiej można dostać się do klamki i łatwiej wyjżeć przez okno, a górna RÓWNOLEGŁA do podłogi , bo wtedy tez łatwiej dojść do okna i trudniej się udezyć o górną krawędź:)

 

Widzialem takie okna i mi osobiscie sie nie podobaly. Zero symetrii wygladaly jak krzywe. Tak jak pisalem gorna krawedz mam wysoko wiec sie nie uderze. Okno jak otworze tez sie nie uderze, bo mam wysokosc osi wyzej niz w polowie a oprocz tego moge je otworzyc cale.

A z drugiej strony tak z ciekawosci, gdzie to jest napisane ze musi byc tu prostopadle, tam rownolegle? Gdzie sa jakies przepisy? Tak z ciekawosci pytam..

 

pewnie że nie ma przepisów, kazdy robi jak mu się podoba ( i na szczęście:) , ale ja będę robił tak jak opisałem, bo jest to jakoś uzasadnione ( więcej światła, brak wrażenia że okno jest "w tunelu" , lepsza cyrkulacja powietrza nad grzejnikiem, lepszy dostęp do okna i klamki )

na dolnym zdjęciu wygląda to dobrze. W tą szczelinę w ramie okna wciskasz płytę i przykręcasz ją do stelaża. Pamiętaj aby zrobić 90*. Na dole okna i na górze powinno być 5 cm na 90* do okna o potem pionowo w dół i poziomo na górze. Tutaj musisz trochę kombinować z profilami i dać dłuższe wkręty aby złapały. Od tych 90 stopni możesz odjąć 2-3 mm na narożnik.

Płyty do okna nie przykręcaj bo ta szczelina będzie wystarczająco trzymać.

 

Czy te te fragmenty po 5 cm na 90* są po te żeby lepiej ocieplenie upchnąć, czy też są jeszcze jakieś zalecenia?

Bo chyba większość wykończonych okien nie ma tego elementu.

 

Dolna krawędż obróbki okna powinna być pionowa, górna pozioma. Wykonując taką obróbkę od samej krawędzi okna nie ma możliwości (miejsca) na wykonanie izolacji termicznej.(zostaje nieocieplony klin) Dlatego zaleca się odcinek 5, nawet 10cm. od krawędzi okna wykonać prostopadle do niego aby uzyskać miejsce na tę izolację.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...