Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Piec kondensacyjny - realne oszczędności.


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 185
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Z kotłami to jest podobnie jak z samochodami i instalacjami LPG. :-)

Jedni sa za, inni przeciw.

Jak ktoś ma duzy dom, zużywa dużo gazu wtedy oplaca się kupić kondensat, a jak ktoś ma mały domek to czas zwrotu zakupu droższego kotła może się nigdy nie zwrócić.

 

Ciekawe jest, że największa sprawność zwykłego kotła to 82% a najmniejsza sprawność kondensata to 84%, a wiec roznica minimalna.

Ale dla przecietnego kotla jaki mam (vitopend 100) sprawnosc wynosi 75% a dla kondensata 90%, a wiec 15% roznicy.

Biorąc pod uwagę obecne zuzycie 1070m3 gazu to oszczednosc wynioslaby juz 195zł. Cena zakupu kotła ze zbiornikiem to 4500zł, najtanszy kondensat ze zbiornikiem jak tu podaja to 6700zł. Roznica 2200zł, może zwróci się po 9-10 latach a wtedy kocioł pójdzie na śmieci, bo pewnie wszyscy beda zakladac jakies oszczedniejsze zrodla energii. :-)

[/url]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy sezon grzewczy

piec kondensacyjny

domek 140 m2

same grzejniki dobierane na 75C

 

Moje obserwacje są takie :

 

optymalna krzywa jaką ustawiłem wygląda tak że woda na grzejniki jest podawana w zakresie temp 0 - -15 o temp 50 - 60

można by obniżyć temp ale ponieważ mam okresy w których jest obniżona temp, temperaturka mogła by zbyt długo się podnosic

 

temp na zasilaniu o temp 75C była może ze 3 razy jak były wielkie mrozy (-30) w styczniu (ale wyglądało to tak że temperaturka momentalnie szła do góry - domek się szybciej nagrzewał niż przy -5 na dworzu.

 

Tak na mój rozumek jeśli domek jest dobrze ocieplony to wielkości dobranych kaloryferków też trzeba wziąść po uwagę (bo ciepełko nie ma gdzie uciekać więc po co takie kolubryny pakować)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

optymalna krzywa jaką ustawiłem wygląda tak że woda na grzejniki jest podawana w zakresie temp 0 - -15 o temp 50 - 60

można by obniżyć temp ale ponieważ mam okresy w których jest obniżona temp, temperaturka mogła by zbyt długo się podnosic

 

Tak się własnie zastanawiam, czy ekonomiczniej jest mieć wyższą temperaturę i okresy obniżenia jak powyżej, czy też cały czas "jechać"

na relatywnie niższej temperaturze (ale stosownie do czujnika zewnętrznego) ... Ktoś robił porównanie empiryczne ?

 

Pzdr

 

JKK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz mieć czujke zewnętrzną

bo jak temperatura spadnie na dworzu o powiedzmy 20C w nocy to twoja obniżona temperatura nie da rady utrzymać temperaturki w domku i nie bedzie mógł sterownik osiągnąc zadanej temperatury (będzie cały czas chodził) aż nie zmienisz temperaturki

 

można natomiast ustawić np: jakieś 21C na 24 h non stop ktoś gdzieś pisał że w ten sposób jest o jakieś 20% większe zużycie (ja tego nie potwierdze bo nie sprawdzałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, coraz więcej głosów o tanich kondensatach.

Jako podstawę swoich obliczeń brałem Viessmana (z zasobnikiem) zwykłego za 4 tys i Viessmana kondensata (z zasobnikiem) za 8 tys.

Jeżeli da się zejść do 6 tys za kondensata to chyba faktycznie robi się on opłacalny.

 

Możecie podać, jakiej firmy można takie tanie kondensaty kupić?

Ja np. po długim poszukiwaniu wybrałem Vaillanta VU 196 + VIH R120 :lol:

Cena katalogowa tego zestawu to 8360 netto - jest to kociol z zasobnikiem i zestawem przyłączeniowym ( zestaw bezpieczeństwa do zasobnika niestety trzeba dokupic). Teraz tylko kwestja jaki razbat się uzyska i czy zestaw będzie z vatem 22% czy 7% :wink: . Udało i sie uzyskać 20% rabat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, coraz więcej głosów o tanich kondensatach.

Jako podstawę swoich obliczeń brałem Viessmana (z zasobnikiem) zwykłego za 4 tys i Viessmana kondensata (z zasobnikiem) za 8 tys.

Jeżeli da się zejść do 6 tys za kondensata to chyba faktycznie robi się on opłacalny.

 

Możecie podać, jakiej firmy można takie tanie kondensaty kupić?

Ja np. po długim poszukiwaniu wybrałem Vaillanta VU 196 + VIH R120 :lol:

Cena katalogowa tego zestawu to 8360 netto - jest to kociol z zasobnikiem i zestawem przyłączeniowym ( zestaw bezpieczeństwa do zasobnika niestety trzeba dokupic). Teraz tylko kwestja jaki razbat się uzyska i czy zestaw będzie z vatem 22% czy 7% :wink: . Udało i sie uzyskać 20% rabat :D

 

Właśnie w temacie VAT:

nie orientujecie się czy kocioł podlega zwrotowi VAT za materiały budowlane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim okresie i metrażu ?

 

Od 1 listopada 2005 do 28 lutego 2006, metraż to ok. 220m2 w zabudowie szeregowej, ale dwóch sąsiadow jeszcze nie mieszka obok a ściany między sąsiadmi nie są ocieplane, a ojciec grzeje na ok. 9*C w całym budynku, tylko w pokoju w którym aktualnie coś robi (malowanie, itp) podnosi sobie do 14-15. Piwnica nie jest ogrzewana teraz jest 4,5*C, w najgorsze mrozy spadło do 2,2*C a tam jest kocioł. W garażu mały grzejnik i temp. 5*C. Okna od południa i północy, dach z blachy nie ocieplony, ale ostatni strop z cegły dziurawki, ocieplenie ma chyba 12cm steropianu i wylewka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na relatywnie niższej temperaturze (ale stosownie do czujnika zewnętrznego) ... Ktoś robił porównanie empiryczne ?

 

Ja testowalem rozne ustawienie ale na zwyklym kotle viessman vitopend 100 i wyszlo mi, ze najmniej mi spala na ustawieniach domyslnych, czyli jak ustawie moc na 100% i maksymalna temp. c.o. na 76*C.

Aha mam regulator pokojowy włacz/wyłacz. Z tego co obserwowałem to jak się właczy kocioł to i tak nie dochodzi do 76*C, dojdzie do 56-60*C i się wyłacza (regulator go wyłacza). Tak więc jak ktoś ma "pokojówkę" to najlepiej ustawić parametry na maksa.

Aha, na razie nie grzeję wody w zbiorniku, ustawione jest chyba na 12*C.

Obniżałem moc kotła do 44, 60, 80% mocy nominalnej, ale wtedy więcej zuzywał, np. przy 80% mocy zużycie było 2,58m3/h a przy 100% 2,56m3/h a przy wyzszej mocy szybciej podgrzewal wode w instalacji.

Co ciekawe zużycie gazu jest większe przy małych mocach od tego co podaje producent a mniejsze przy maksymalnej mocy, np. dla maks. mocy producen podaje 2,8m3/g (u mnie 2,56) a przy minimalne (10,5kW) producen podaje - 1,27 a mi wychodzi 1,44m3/h.

Swoje obliczenia oparłem o licznik gazu.

Być moze licznik ma bład i przy małych przepływach jest na "+" a przy dużych na "-".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom dzieki serdeczne za ten tekst - właśnie wydzwaniam do ludków n/t ustawień kociołka i spalania w zależności od tego.Widzę że masz nowego witopenda WHOA.

 

WHEA, jednofunkcyjny + zasobnik 120l. Dzwoniłem do serwisu viessmana, ale oni też niewiele powiedzą, bo co dom to inaczej może być, zresztą oni tego nie sprawdzają pod kątem oszczędności tylko montują. Dlatego eksperymentuje z ustawieniami i notuje wyniki. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom dzieki serdeczne za ten tekst - właśnie wydzwaniam do ludków n/t ustawień kociołka i spalania w zależności od tego.Widzę że masz nowego witopenda WHOA.

 

WHEA, jednofunkcyjny + zasobnik 120l. Dzwoniłem do serwisu viessmana, ale oni też niewiele powiedzą, bo co dom to inaczej może być, zresztą oni tego nie sprawdzają pod kątem oszczędności tylko montują. Dlatego eksperymentuje z ustawieniami i notuje wyniki. :-)

I chwała Tobie za to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyz

Cena za zestawy które podałem jako przykład dotyczy kotłów Vaillanta.

1. zestaw kocioł kondensacyjny ecoTEC (zamknięta komora) 20 kW z zasobnikiem 120 l

2. zestaw kocioł niekondensacyjny TURBOmax PLUS (zamknięta komora) 20 kW z zasobnikiem 120 l

 

Dzięki :) A może mógłby ktoś polecić sprawdzonego przedstawiciela vaillanta z okolic Lublina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu wątku głosuję za piecem kondensacyjnym dodatkowo z powodów dla których sam podjąłem decyzje o jego zakupie:

 

1) jest to nowsza technologia, a co za tym idzie będzie dłużej serwisowana (odsyłam do rozważań zakupu nowego telewizora, radia,komputera czy samochodu)

 

2) jest trend cywilizacyjny do oszczędności zasobów energetycznych globu, nie mamy żadnej pewności że za rok ceny gazu nie wzrosną 2,3-krotnie np. jak ceny gazu LPG do samochodów dziś 2,2pln/l 3lata temu 0,8pln/l

 

3) piec kondensacyjne ma jeszcze jedną zaletę - nie pobiera powietrza z pomieszczenia, obieg spalania jest całkowicie odizolowany, a z wentylacją, powietrzem w nowych domach wiele kłopotów,

 

4) przy zasilaniu pieca z butli z gazem płynnym piec kondensacyjny oznacza większe bezpieczeństwo energetyczne domu, paliwa starcza na dłuższą i mroźniejszą zimę jak ta, przez co unikniesz problemów z dojazdem cysterny do posesji zimą (droga lokalna zasypana) lub wiasną (nikt do nas nie wiedzie- tym bardziej cysterna błoto po osie)

 

Jesli wydaje się na dom, warto wydać na piec, wg mojej opinii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krotnie np. jak ceny gazu LPG do samochodów dziś 2,2pln/l 3lata temu 0,8pln/l

3) piec kondensacyjne ma jeszcze jedną zaletę - nie pobiera powietrza z pomieszczenia, obieg spalania jest całkowicie odizolowany, a z wentylacją, powietrzem w nowych domach wiele kłopotów,

3 lata temu i 2 miesiece montowalem lpg w samochodzie i we Wroclawiu lpg bylo po 1,5 (zima).. dzis na tej samej stacji lpg bylo chyba po 2,05

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...