Z_I_G_I 29.03.2006 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 Mozna. Tylko wpierw misisz do sciany zamocowac np. katownik na ktorym oprzesz okno. Wrecz moze ono byc wysuniete na maksa czyli plaszczyzna wewnetrzna okna w lini z plaszczyzna zewnetrzna sciany Oooo, dzięki! Nie mogłem się tego doszukać. Miałem wrażenie, że instalacja w warstwie ocieplenia jest możliwa tylko dla ścian 3W, ale gdy zobaczyłem, że warstwa elewacyjna nie bierze udziału w mocowaniu okna (myślałem np. , że kotwy montuje się do warstwy konstrukcyjnej i elewacyjnej jednocześnie) to zacząłem się zastanawiać, czy przypadkiem nie da się tego zrobić dla ściany 2W. Właśnie myślałem o zamontowaniu kontownika. Myślałem o czymś takim: 1. Otwór okienny ze ścianą BK 24 cm 2. Na dole otworu okiennego znajduje się przykręcony prostopadle do ściany kątownik (może nawet ceownik) - jest wysunięty za obrys muru na około 8cm (mniej więcej tyle, co ościeże okna) 3. Wydaje mi się, że takich ceowników wystarczy dwa na otwór okienny lub drzwiowy. Takie dwa ceowniki wystające poza obrys warstwy konstrukcyjnej. 4. Stalowy kątownik jest oklejony taśmą termoizolacyjną (np. Illbruck) tak, jak to pokazane jest na stronach jareko. 5. Ceowniki są oczywiście dodatkowo osłonięte styropianem/wełną (wystają do warstwy izolacyjnej ściany). Jak to wygląda ? Moim zdaniem to tak samo dobre rozwiązanie, jak niemieckie kotwy przedstawione przez jareko. Tyle, że sporo tańsze (kotwy około 50zł), zwykłe kontowniki razem z nawiertami i mocowaniem - kilka złotych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 29.03.2006 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 oczywiscie katownik nie musi byc pod czla szeroskoscia okna - tu masz racje, Wrecz moga to byc "poleczki" przy krawedziach i pod slupkami. Malo tego - zamiast katownika wystarczy ze z BK wymyrujesz wystajaca pod okno o te 8cm polke - zaoszczedzisz na kosztach znacznie BK pozwala cuda wyczyniac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Z_I_G_I 29.03.2006 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 oczywiscie katownik nie musi byc pod czla szeroskoscia okna - tu masz racje, Wrecz moga to byc "poleczki" przy krawedziach i pod slupkami. Malo tego - zamiast katownika wystarczy ze z BK wymyrujesz wystajaca pod okno o te 8cm polke - zaoszczedzisz na kosztach znacznie BK pozwala cuda wyczyniac Boję się jednak, że wymurowanie tego z BK może mi tworzyć mostek termiczny, bo ten wysunięty bloczek będzie miał sporą powierzchnię. Z drugiej strony stalowe ceowniki przewodzą ciepło jak mało który materiał (Lambda na poziomie 58 W/K*m w porównaniu z betonem komórkowym 0,29 W/K*m). Planuje okna drewniane z szybami P4. Myślisz, że takie mocowanie da wystarczające podparcie pod okna, a samo okno spełni swoje "antywłamaniowe" zadania ?[/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 29.03.2006 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2006 a co to za okna? Bzdet Popatrz jak montuja i jakie ogromne okna montuja gdzie elewacja jest okladzina kamienna. Tam dopiero masz ciezary - spoko - nic dziac sie nie bedzie. Co do podparcia za pomoca BK - i tak pelne obciazenie pozniej przejmie parapet wewnetrzny a chyab o nim zapomniales i funkcji jaka pelni. POza tym nie przeginaj z tym mostkiem - pozostanie Ci i tak 17 cz styropianu w tym miejscu - nie dajmu sie po prostu zwariowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Z_I_G_I 30.05.2006 23:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2006 A jak uważasz, ile takich kotew potrzeba, żeby okno trzymało się w tej warstwie ? Montując w warstwie ocieplenia piana montażowa (wiem, że piana montażowa nie jest montażowa) nie będzie żadnym "usztywniaczem" okna. Przy dużych oknach - mam kilka przeszkleń 86x230 chcę mieć pewność, że coś sie nie przekrzywi po kilku latach. Dla informacji, chodzi o GaluxyOro, czyli dąb + szyby P4. Calość wydaje się bardzo ciężka. Przed podpisaniem umowy chcę ustalić szczegóły montażu za który zapłacę ekstra (bo w warstwie ocieplenia). Myślałem o kotwie co 25 cm, czyli w każdym pustaku ceramicznym (porotherm 25). Nie za dużo/mało ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 31.05.2006 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2006 masz na mysli punkt podparcia czy calosc? By oprzec okno na murze wystarczy podparcie przy narozach i w miejscu gdzie wypada ci slupek pionowy zas po obwodzie - jesli kotwy sa z gubej blachy (kotwy i ich jakosc to oddzielny temat) wystarczy zgodnie z zasadami czyli odstep miedzy nimi nie wiekszy niz 60cm jesli z blaszki po konserwach to co 30-40cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Z_I_G_I 31.05.2006 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2006 I myślisz, że to wystarczy, aby dębowe okno o profilu prawie 9cm, z szybą P4 i okuciami WK2 :- było wystarczająco dobrze i trwale zamontowane całkowicie w warstwie ocieplenia (czyli w sumie bez usztywnienia jaką daje piana)- było w jakiś tam sposób adekwatne do poziomu bezpieczeństwa, które daje rama + okucia + szyba (wiem, że czołgiem i tak wjedzie do środka nawet przez mój porotherm 25 + ocieplenie). Chodzi o to, żeby nikt tego łatwo nie wydłubał. - jest odpowiednie dla ściany zrobionej z ceramiki poryzowanej (czyli i słabsze i dziurawe)- jest odpowiednie dla ściany dwuwarstwowej 25 poryzowana ceramika + 25 styropian (czyli np. nie będzie węgarka o który można to okno oprzeć) Zakładając oczywiście, że podparcie okna będą stanowiły "kotwy" przedstawione kilka postów wyżej przez Ciebie (oczywiście robota własna, a nie 50zł/szt). Pytam głównie w kontekście kilku drzwi balkonowych ustawionych u mnie w wykuszu (2 wykusze po 4 okna 86x230). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 31.05.2006 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2006 mozesz dac jak chcesz co 10 cm piana nie daje usztywnienia tylko uszczelnienie tak jak napisalem zwlaszcza w przypadku okien drewnianych w zupelnosci wystarczy a co ceramiki - tu realnie istotny jest zastosowany kolek a nie sam material. Na epwno nie nadaje sie do tego celu kolek do szybkiego montazu wegarek do niczego nie jest potrzebny gdyz i tak okno powinno miec od niego dylatacje wiec nie pelni on funkcji oparcia okna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plonskij 31.05.2006 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2006 jareko - napisz wreszcie ten poradnik - apropo pokazanych kotew - widzialem podobne w obi - a nawet wystarczy kwadratowa rura lub ceownik wygiety w litere L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 31.05.2006 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2006 chrzanic poradnik A kto mi za moja wiedze zaplaci? pokazal sie jzu taki jeden - kosztuje ok 16 zeta a w srodku cuda nie widy ale przede wszystkim idealna reklama Veki i Ilbrucka Ksiazka wrecz sponsorowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sharoon 01.02.2010 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Podciągam, bo mnóstwo tu informacji. Dzięki, Jareko! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.