jorg1975 10.11.2012 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 gslaw, dzięki za info. Postaram się dziś klasnąć fotki i zamieszczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
renia12 10.11.2012 13:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 (edytowane) Przypadek przy braku prądu zawsze może się zdarzyć niezależnie od obecności termostatu. Dlatego żeby nie doszło do tragedii stosuje się instalację otwartą, zawory bezpieczeństwa oraz naczynia przeponowe. Dzięki za odpowiedzi, myślę, że kupię to 'cudo' i powalczę z jego możliwościami.Hmmm, uważasz gslaw, że jedna temp.przez cały dzień lepiej się sprawdza od tej zmiennej - dzień/noc?a propos obiegu - u mnie jest obieg zamknięty (najpierw był otwarty, później któryś z kolejnych fachowców go przerobił-chyba po założeniu podłogówki na całym poddaszu), jest zbiorniczek jakiś nad piecem, jest zegar ciśnieniowy, który trzeba "pilnować", żeby ciśnienie było około 1,5bara, no i zawory, które mają "w razie czego" zadziałać, jaka jest Wasza opinia na temat tych instalacji, generalnie powinno się stosować obiegi zamknięte czy otwarte-bo mnie się wydawało,że otwarty jest bezpieczniejszy-w razie czego woda wybije naczynkiem,a te zawory-to przecież nigdy nie wiadomo-mogą wtedy kiedy trzeba poprostu nie zadziałać..... Aha,jeszcze jedno pytanie do jakiej temperatury na zewnątrz termostat sprawdza się najlepiej, kiedy jest go lepiej odłączyć? Edytowane 10 Listopada 2012 przez renia12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gslaw 10.11.2012 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 Uważam, że lepiej jest trzymać stałą temperaturę. Piec też ma lżej, gdyż nie musi nadganiać np 3 st różnicy na co pójdzie mnóstwo opału - taka jest moja teoria, a do tego nie odczuwa się wtedy tak bardzo falowania temperatury. Szczególnie będzie to miało znaczenie podczas dużych mrozów - wtedy najlepiej włączyć piec w tryb ciągłej pracy i regulować tylko termostatami na kaloryferach - tak jak masz to teraz u siebie. Przy temp. jak teraz czyli 0 do 8st piec ma dużo łatwiej i szybciej rozgrzewa dom, czym chłodniej tym będzie mu coraz ciężej a w skrajnych przypadkach nie będzie dawał rady ogrzać domu. Co do obiegów, otwarty czy zamknięty... Producent zaleca bezwzględnie stosowanie otwartego obiegu, nie mniej jednak fachowcy często montują ten piec na obiegu zamkniętym. Ja mam również na zamkniętym, ponieważ mam jeszcze do tego wpięty piec gazowy, który z kolei musi być na zamkniętym. Moje zabezpieczenia są takie same jak twoje: zawór bezpieczeństwa, naczynie przeponowe oraz obserwacja manometru:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
renia12 10.11.2012 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 (edytowane) http://allegro.pl/sterownik-auraton-2025rth-nowa-wersja-wys-gratis-i2760057544.html czy ten model różni się czymś "konkretnym"od tego, o który pytałam wcześniej? gslaw - czarna magia jeśli chodzi o te instalacje hydrauliczne...jestem księgową-pomimo gąszczu przepisów-wydaje mi się to o wiele prostsze Aha...czy w garażu powinnam mieć drugi termostat?Zaznaczam, że garaż na chwilę obecną jest ogrzewany do temp.max.17-18st-nie ma potrzeby ogrzewania go do temp.wyższej - jak temp.jest osiągnięta garaż zostaje odłączony od ogrzewania przez wyłączenie pompy cyrkulacyjnej, jak temperatura w garażu spada pompka ponownie zostaje załączana. Edytowane 10 Listopada 2012 przez renia12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gslaw 10.11.2012 17:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 AURATON 2025RTH - jest bardziej wybajerzony od 2005TX plus. Jednakże podstawową różnicą jest histeryza. 2025TH ma histeryzę ±0,2°C / ±0,4°C zaś 2005TX 0,5°C / ±1°C. Oznacza to że sterownik będzie załączał piec po spadku temp np. 0,4 °C od zadanej a wyłączał przy temp o 0,4°C wyższej od zadanej, czyli jeżeli zadana jest 21°C to piec załączy się do grzania przy 20,6°C a wyłączy przy 21,4°C. Amplituda temp dla histeryzy w tym przypadku wyniesie 0,8°C. Mniejszej tzn 0,2°C bym nie ustawiał. W sterowniku 2005TX dla histeryzy 0,5°C amplituda wyniesie 1°C zaś dla 1°C amplituda będzie 2°C. Nie wiem czy jasno się wyrażam:) Ogólnie 2025RTH wydaje się być fajną propozycją pod warunkiem stosowania histeryzy 0,4°C, aczkolwiek 2005TX też da radę dodatkowym atutem może być zwiększony zasięg w 2025RTH. Ja wogóle nie ogrzewam garażu, choć mam tam grzejnik to głowica termostatyczna ustawiona jest na " * " czyli temp przeciwzamrożeniową. szkoda opału na garaż a on i tak się nigdy tak bardzo nie wyziębia. Poza tym ciepły garaż w ziemie to zabójstwo dla samochodu choć dla nas wygoda. Moja rada spróbuj wyłączyć garaż wogóle z ogrzewania gdyż pochłania on bardzo dużo opału. Ja nawet wyłączyłem pompę cyrkulacyjną CWU bo tylko wodę w zbiorniku wychładzało. P.S. Ja też nie jestem fachowcem acz tylko zwykłym użytkownikiem tego pieca. Na początku też nie wiedziałem co i jak ale godziny spędzone w kotłowni i analizowanie własnej instalacji sprawiły że zrozumiałem jak to działa. To samo napewno powie każdy użytkownik tego forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
renia12 10.11.2012 17:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 AURATON 2025RTH - jest bardziej wybajerzony od 2005TX plus. Jednakże podstawową różnicą jest histeryza. 2025TH ma histeryzę ±0,2°C / ±0,4°C zaś 2005TX 0,5°C / ±1°C. Oznacza to że sterownik będzie załączał piec po spadku temp np. 0,4 °C od zadanej a wyłączał przy temp o 0,4°C wyższej od zadanej, czyli jeżeli zadana jest 21°C to piec załączy się do grzania przy 20,6°C a wyłączy przy 21,4°C. Amplituda temp dla histeryzy w tym przypadku wyniesie 0,8°C. Mniejszej tzn 0,2°C bym nie ustawiał. W sterowniku 2005TX dla histeryzy 0,5°C amplituda wyniesie 1°C zaś dla 1°C amplituda będzie 2°C. Nie wiem czy jasno się wyrażam:) Ogólnie 2025RTH wydaje się być fajną propozycją pod warunkiem stosowania histeryzy 0,4°C, aczkolwiek 2005TX też da radę dodatkowym atutem może być zwiększony zasięg w 2025RTH. Ja wogóle nie ogrzewam garażu, choć mam tam grzejnik to głowica termostatyczna ustawiona jest na " * " czyli temp przeciwzamrożeniową. szkoda opału na garaż a on i tak się nigdy tak bardzo nie wyziębia. Poza tym ciepły garaż w ziemie to zabójstwo dla samochodu choć dla nas wygoda. Moja rada spróbuj wyłączyć garaż wogóle z ogrzewania gdyż pochłania on bardzo dużo opału. Ja nawet wyłączyłem pompę cyrkulacyjną CWU bo tylko wodę w zbiorniku wychładzało. No tak wyrażasz się bardzo jasno, ale i tak za bardzo z tych "histeryz" nie rozumiem, zrozumiałam tyle, że ten model będzie bardziej czuły i szybciej reaguje na załączanie się i wyłączanie po uzyskaniu temperatury , a jeśli chodzi o wyłączenie garażu-to niestety nie wchodzi w grę-służy on nie tylko do przechowywania samochodu i niestety dogrzewany być musi A co sądzisz gslaw na temat instalacji termostatu w domu i ogrzewaniu garażu-nadal trzeba będzie sterować to ręcznie na zasadzie włączania/wyłączania pompy cyrkulacyjnej po uzyskaniu oczekiwanej temperatury czy np.garaż będzie ogrzewany na taką samą temperaturę co dom?bo jakoś nie mogę tego zrozumieć. gdybym zmuszona była kupić drugi termostat-do garażu, to wolałabym jednak nic już nie zmieniać.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gslaw 10.11.2012 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 (edytowane) Ten ogrzewany garaż niestety trochę komplikuje sprawę. Troszkę mnie dziwi rozwiązanie ogrzewania garażu na dodatkowej pompie recyrkulacyjnej. Czy masz jakiś specjalny grzejnik w garażu czy taki sam jak w reszcie domu? Czy jest możliwość założenia na nim głowicy termostatycznej, która sama regulowałaby temperaturę w garażu? Termostat pokojowy w momencie osiągnięcia zadanej temp w domu przestawia piec w tryb podtrzymania. Oznacza to, że zostaje wyłączona pompa CO zaś piec za pomocą parametrów L i o (oraz oczywiście b i d) dba tylko o to aby nie wygasł zużywając minimalne ilości opału - w tym miejscu pojawiają się oszczędności związane ze stosowaniem termostatu pokojowego. Oczywiście cały czas działa zabezpieczenie 75stC, przy których piec uruchomi pompę CO i schłodzi się dbając o to żeby nie zagotować wody. W przypadku konieczności włączenia tej dodatkowej (garażowej) pompy w trybie podtrzymania piec po prostu się wychłodzi gdyż w podtrzymaniu parametr n nie jest brany pod uwagę albo inaczej mówiąc wg instrukcji w podtrzymaniu n = 35stC. Jeżeli temp spadnie poniżej 35st piec uzna że wygasł i nie wznowi pracy oczekując na ponowne rozpalenie. Zatem załączenie tej dodatkowej pompy podczas pracy w podtrzymaniu będzie mijać się z celem. Drugiego termostatu nie kupuj. Nie ma możliwości aby piec współdziałał z dwoma oddzielnymi termostatami. Nie wiem jak do końca jest zorganizowana u Ciebie instalacja ogrzewania garażu, ale widzę tu dwa rozwiązania: 1. Jeżeli to możliwe wyrzucić tą dodatkową pompę garażową i załóż na grzejniku głowicę termostatyczną.2. Jeżeli powyższe nie jest możliwe, tzn pompa musi zostać bo jest to odrębny obieg, proponuję podłączyć ją głównej pompy CO oraz założyć głowicę termostatyczną na grzejniku. Garaż będzie nadal ogrzewany ale o właściwą temp. będzie dbać głowica termostatyczna a nie pompa. Garaż będzie dogrzewany równocześnie z resztą domu.O jego zbytnie wyziębienie bym się nie obawiał. Obie pompy będą załączane równocześnie - takie rozwiązanie jest jak najbardziej możliwe gdyż sam je praktykowałem przez jakiś czas, trzeb tylko troszkę pobawić się elektryką. Należy rozciąć kabel zasilający pompę CO z pieca i na kawałku który jest podłączony do pieca zainstalować gniazdo przedłużacza na dwie wtyki, zaś na kawałku podłączonym do pompy instalujemy wtykę. Wtedy wtyki obu pomp podłączamy do gniazda i vuola:) mamy sterowanie obiema pompami na raz. Przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac elektrycznych należy bezwzględnie całkowicie odłączyć piec od zasilania poprzez wyjęcie wtyczki z kontaktu. Edytowane 10 Listopada 2012 przez gslaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mauer111 11.11.2012 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 Co do dwóch obiegów CO to przy termostacie w domu istnieje ryzyko niedogzania garażu i tu żadna głowica ni pomoże. Jeśli nie grzejesz CWU to proponuję wykorzystać ten obieg jako grzanie garażu. Czujnik zamontuj w garażu na grzejniku lub na rurce zasilania obiegu i ustaw priorytet cwu. Niedogodnością tego rozwiązania jest to że najpierw będzie grzany garaż. Ja nie jestem również żadnym fachowcem to tylko moje ludowe mądrości. A może najlepszym rozwiązaniem jest kontakt z fachowcami np z elektrometu lub firmy jumar. Ja ostatnio w sterowniku reg 05 znalazłem błąd w oprogramowaniu i nie było problemu z otrzymaniem drugiego:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
renia12 11.11.2012 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 (edytowane) Jeśli chodzi o obiegi-to mam w sumie 3-jedna pompka na podłogówkę(góra domu-poddasze), druga na grzejniki w domu(dół domu-brak podłogowki), trzecia na garaż - tam są same grzejniki i oddzielna nitka hydrauliczna poprowadzona od pieca, bo wcześniej garaż był na osobnym ogrzewaniu. Fachowców było już kilku, każdy coś nowego wymyślił, przerobił i ...poszedł sobie a my z tym się męczyliśmy. Przychodził kolejny i od nowa coś nowego, raz obieg otwarty raz zamknięty...co fachowiec to jakiś inny pomysł. Był też z elektrometu-3 albo 4 razy naprawiał sterownik (wtedy był R501), wymienił na REG05. Ostatni z fachowców hydraulicznych był chyba najbardziej zorientowany i to co stworzył w tej kotłowni tak już zostało. Doszliśmy do wniosku,że to bez sensu wciąż przerabiać (tymbardziej,że na początku wogóle nie chciało to wszystko chodzić-piec nowy a tu nie chciało grzać). Teraz przynajmniej wszędzie jak trzeba grzeje-był tylko problem z wyregulowaniem pieca, jak był dołączany garaż do ogrzewania przez włączenie pompki cyrkulacyjnej na garaż-to piec wciąż mielił i mielił i wogóle nie osiągał zadanej temp (zresztą jak sam dom grzał też dobijał tylko do ok.42-45st).W tym roku udało się go wyregulować - garaż też jak się dołączy to nie ma problemu-ale...nie mamy mrozów, pewnie będzie znowu problem jak temp.będą minusowe-tego się obawiam. Stąd pomyślałam, żeby zamontować ten termostat, ale żeby na próżno nie wydawać znowu pieniędzy, bo później się okaże, że coś jednak nie gra-stąd moje pytanie do Was-bo wiem,że tacy PRAKTYCY są o wiele lepsi od tych wszystkich fachowców razem wziętych. Bardzo dziękuję za wszystkie uwagi i pomysły.Nad termostatem jeszcze dumam,bo właśnie mam wątpliwości podobne jak mauer111 że piec może będzie się wygaszał, ale w sumie gslaw chyba też ma rację i to co pisze ma sens.....może trzeba by to znowu skonsultować z jakimś fachowcem, ale jak o tym pomyślę to mam "dreszcze" Edytowane 11 Listopada 2012 przez renia12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gslaw 11.11.2012 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 (edytowane) na chwilę obecną zatem proponowałbym jeszcze inne rozwiązanie, które może zastosować każdy kto się waha z zakupem termostatu pokojowego lub po prostu nie chce na niego wydawać pieniędzy, a chciałby przyoszczędzić w cieplejsze dni lub ręcznie wprowadzić piec w tryb podtrzymania. Rozwiązanie te nie będzie jednak w pełni automatyczne jak przy zastosowaniu termostatu gdyż to my będziemy pełnić jego rolę. Ale do rzeczy.. Proponuję do sterownika pieca podpiąć kabel tak jak to ma miejsce w przypadku podłączania termostatu, jednakże na jego końcu nie montujemy odbiornika termostatu lecz zwykły włącznik włącz/wyłącz, którym będziemy zwierać lub rozwierać obwód. Zasada działania będzie taka sama jak przy termostacie: Włącznik załączony - piec działa w trybie praca, na sterowniku zapala się dioda termostat pokojowy. włącznik wyłączony - piec wchodzi w podtrzymanie, dioda termostat pokojowy nie świeci się. Czyli gdy jest za gorąco w domu to biegniemy do pieca i rozłączmy, a gdy robi się chłodniej włączamy. Wiem, że jest to rozwiązanie upierdliwe ale pomoże nam przetestować zachowanie pieca i domu przy współpracy z termostatem bez konieczności jego zakupu. Jedyna różnica to że to my musimy pilnować temp. w domu. Koszt tego eksperymentu żaden: kawałek kabla napewno masz w domu a najprostszy wyłącznik kosztuje kilka zł lub można też zaadoptować coś od starej lampki nocnej a nawet zewrzeć kable ręcznie - będzie to bezpieczne gdyż w kablu tym nie ma prądu:) P.S. nie ma szans żeby piec wygasł w podtrzymaniu tylko należy sensownie ustawić sterownik ja mam o25 (min) L1 (jedno podanie podczas okresu o) b60 d22 L i o - ustawienia dla podtrzymania b i d - ustawienia mocy pieca Edytowane 11 Listopada 2012 przez gslaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mauer111 11.11.2012 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 Jeśli chodzi o obiegi-to mam w sumie 3-jedna pompka na podłogówkę(góra domu-poddasze), druga na grzejniki w domu(dół domu-brak podłogowki), trzecia na garaż - tam są same grzejniki i oddzielna nitka hydrauliczna poprowadzona od pieca, bo wcześniej garaż był na osobnym ogrzewaniu. Fachowców było już kilku, każdy coś nowego wymyślił, przerobił i ...poszedł sobie a my z tym się męczyliśmy. Przychodził kolejny i od nowa coś nowego, raz obieg otwarty raz zamknięty...co fachowiec to jakiś inny pomysł. Był też z elektrometu-3 albo 4 razy naprawiał sterownik (wtedy był R501), wymienił na REG05. Ostatni z fachowców hydraulicznych był chyba najbardziej zorientowany i to co stworzył w tej kotłowni tak już zostało. Doszliśmy do wniosku,że to bez sensu wciąż przerabiać (tymbardziej,że na początku wogóle nie chciało to wszystko chodzić-piec nowy a tu nie chciało grzać). Teraz przynajmniej wszędzie jak trzeba grzeje-był tylko problem z wyregulowaniem pieca, jak był dołączany garaż do ogrzewania przez włączenie pompki cyrkulacyjnej na garaż-to piec wciąż mielił i mielił i wogóle nie osiągał zadanej temp (zresztą jak sam dom grzał też dobijał tylko do ok.42-45st).W tym roku udało się go wyregulować - garaż też jak się dołączy to nie ma problemu-ale...nie mamy mrozów, pewnie będzie znowu problem jak temp.będą minusowe-tego się obawiam. Stąd pomyślałam, żeby zamontować ten termostat, ale żeby na próżno nie wydawać znowu pieniędzy, bo później się okaże, że coś jednak nie gra-stąd moje pytanie do Was-bo wiem,że tacy PRAKTYCY są o wiele lepsi od tych wszystkich fachowców razem wziętych. Bardzo dziękuję za wszystkie uwagi i pomysły.Nad termostatem jeszcze dumam,bo właśnie mam wątpliwości podobne jak mauer111 że piec może będzie się wygaszał, ale w sumie gslaw chyba też ma rację i to co pisze ma sens.....może trzeba by to znowu skonsultować z jakimś fachowcem, ale jak o tym pomyślę to mam "dreszcze" Nigdy nie mówiłem że piec będzie gasł. Od tego jest podtrzymanie:D napisałem tylko że garaż może być nie dogrzany. Załanczanie pompki, która zasila garaż na stałe nie ma sensu przy termostacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
renia12 11.11.2012 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 (edytowane) Nigdy nie mówiłem że piec będzie gasł. Od tego jest podtrzymanie:D napisałem tylko że garaż może być nie dogrzany. Załanczanie pompki, która zasila garaż na stałe nie ma sensu przy termostacie. Przepraszam musiałam coś źle zrozumieć....a garaż może być trochę niedogrzany, byle temp. za bardzo nie spadała szczególnie w mrozy. Teraz mam tak, że jeśli nie uruchomię pompki cyrkulacyjnej na garaż to garaż wogóle nie jest wtedy ogrzewany-tak to funkcjonuje... Gslaw ciekawy pomysł, do przemyślenia no i ewentualnie wypróbowania ale nie wcześniej jak w weekend. Zawory na grzejnikach w garażu są pozakładane, a więc jest możliwość przykręcenia na zaworach, żeby za bardzo nie grzało, tylko wtedy trzebaby uruchomić grzanie garażu na stałe, termostat w domu i wtedy zobaczyć co się będzie działo (teraz jak jest cieplej to garaż jest ogrzewany np.przez 3-4 godz. a potem odłączany no i w ten sposób jest trochę oszczędzany opał-czy to nie wyjdzie "szyte na przebite"-bo jak będzie non stop chodził garaż to oszczędności z termostatu "pożre" cały czas podłączony garaż). Pewnie jak nie spróbuję to się nie dowiem, sądziłam, że jest to prostsze w przewidzeniach i można na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć przed zakupem takiego urządzenia, no ale mój przypadek jest trochę skomplikowany i pewnie po raz kolejny jak nie dokonam "przeróbek" to się nie dowiem.... Edytowane 11 Listopada 2012 przez renia12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gslaw 11.11.2012 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 Renia, żeby pompa w garażu nie była włączona cały czas podłącz jej zasilanie do pompy (pomp), która jest zasilana z pieca. Możliwe że w tej chwili pompa od kaloryferów oraz od podłogówki włączają się u Ciebie razem i są zasilane z pieca, trzeba będzie do nich po prostu dołączyć jeszcze tą garażową pompę, wtedy piec będzie sterował wszystkimi pompami na raz. Wiem, że trudno to teraz zrozumieć bo nie widziałaś nigdy jak piec pracuje w podtrzymaniu i co się dzieje wtedy z pompami. Prawdopodobnie, obecnie pompy od podłogówki i kaloryferów pracują u Ciebie cały czas. Rzeczywiście dołożenie oddzielnie zasilanej pompy na garaż wtedy ma jak najbardziej sens. Jednakże w połączeniu z termostatem pokojowym to rozwiązanie przestaje być sensowne, gdyż termostat i piec sterują włączaniem i wyłączaniem pomp CO. Zbiorę to teraz do kupy 1. podłączyć wszystkie pompy do zasilania z pieca 2. ustawić w garażu na głowicy termostatycznej żądaną temperaturę 3. przeprowadzić doświadczenie - symulacja termostatu za pomocą kabla i włącznika. 4. zakupić termostat pokojowy Jedyna przeróbka jaka Cię czeka to robota elektryczna, a więc koszt i ryzyko niewielkie bo całość całkowicie odwracalna. Zrobi to twój mąż albo osoba, która chociaż trochę potrafi posługiwać się śrubokrętem i probówką elektryczną Czy wszystkie trzy pompy są w niewielkiej odległości od siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
renia12 11.11.2012 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 (edytowane) Czy wszystkie trzy pompy są w niewielkiej odległości od siebie? Pompy są niby blisko siebie ale jednak odchodzą tak jakby z trzech oddzielnych nitek hydraulicznych od pieca...ufff, chyba dobrze to wytłumaczyłam-wynika to z tego, że najpierw w domu z pieca był zasilany tylko dół, potem po wykończeniu góry oddzielna nitka z pompką idzie do pieca a potem na koniec dołączył garaż ze swoją nitką hydrauliczną razem z pompką... Z pieca odchodzi kolektor i od tego idą te nitki hydrauliczne z pompkami w trzy różne strony tj.w prawo, w lewo i na wprost...pompki na dom są wpięte pod piec, a ta na garaż - nie- jest włączana i wyłączana ręcznie. Gslaw czy przy takim rozwiązaniu powinnam zrobić to co proponujesz?pompki na dom z tego co wiem załącza piec jak dobije do 40st (bo tak jest ustawione na sterowniku pieca)-czyli to chyba jednak piec steruje tymi pompkami na dom Edytowane 11 Listopada 2012 przez renia12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
waldek 25kW 11.11.2012 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 Witam!A czy nie prościej wstawić do garażu jakiś piec nadmuchowy (np na zużyty olej, jest ich pełno na allegro) kiedy potrzeba włączysz i masz ciepło?W.K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
renia12 11.11.2012 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 (edytowane) Witam! A czy nie prościej wstawić do garażu jakiś piec nadmuchowy (np na zużyty olej, jest ich pełno na allegro) kiedy potrzeba włączysz i masz ciepło? W.K. Podobny pomysł już był przerobiony-piec tzw."śmieciuch"-nie sprawdziło się opalanie dwoma piecami, trzebaby zatrudnić chyba kotłowego, a organizowanie i składowanie opału na dwa piece wymaga niezłego "gimnastykowania się" , więc kolejny zakup pieca i kolejne przeróbki w tym zakresie nie wchodzą w grę, musimy "dopracować" to co jest....pozdrawiam.RENIA12. Edytowane 11 Listopada 2012 przez renia12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gslaw 11.11.2012 23:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 Renia, Dokładnie. Podepnij tą garażową pompkę do pieca ( tak jak te dwie pozostałe) i przetestuj rozwiązanie z "termostatem pokojowym". Faktycznie fachowcom nie chce się babrać z termostatmi przy tych piecach, bo elektromet nie oferuje ich w sprzedaży. Po prostu wstawiają piec i pozostawiają go na ustawieniach fabrycznych w ciągłym trybie praca a użytkownik dopiero ma zagwozdkę. Ja też tak miałem do puki nie wyczytałem na tym forum o takiej możliwości. Sam zakupiłem termostat i zamontowałem go przy piecu i od tej pory proponuję każdemu zrobić to samo. Jeszcze raz opiszę działanie termostatu. 1. Termostat po wykryciu spadku temp po niżej zadanej wprowadzi piec tryb praca. Piec zacznie działać dokładnie w ten sam sposób jak to dzieje się u Ciebie teraz, tzn. ciepło popłynie do domu i do garażu. Pracować będą wszystkie 3 pompy. 2. Po osiągnięciu w domu odpowiedniej temp termostat wprowadzi piec w tryb podtrzymania. Pompy się wyłączą (tu też będzie oszczędność prądu ) a piec będzie tylko dbać o to żeby nie wygasł realizując np raz na 25 min jedno podanie o parametrach b i d - im dłużej piec będzie przebywał w stanie podtrzymania tym większe oszczędności osiągniesz. Tryb podtrzymania w przypadku wyłączenia termostatem jest trochę inny od podtrzymania które ma miejsce w przypadku gdy piec jest w trybie praca, czyli tak jak masz teraz. Teraz po osiągnięciu zadanej temp na kotle następuje jego wyłączenie zaś po spadku temp o dwa stC następuje jego ponowne włączenie (dmuchawa, podawanie węgla itd), jednakże pompy cały czas pracują. Przy podtrzymaniu z termostatem, pompy zostają odłączone a piec nie uruchomi się nawet jeżeli jego temp spadnie poniżej zadanej o 10stC, choć raczej nie ma to miejsca. Ciepło przestaje płynąć do kaloryferów. Wcześniej pisałaś o problemach z osiągnięciem przez piec zadanej temp. Proponuję podnieść parametr "temp załączania pompy CO" do 45 lub nawet 50 st. Piec będzie miał łatwiej z dobiciem do zadanej temp. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mauer111 12.11.2012 06:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 Pamiętaj tylko że obciążalność styku pompy CO to 100W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
laparia 12.11.2012 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 Czy macie ustawioną różnicę w temperaturze nocnej i dziennej albo jak nie ma nikogo w domu. Robił ktoś doświadczenia co się bardziej opłaca stała temperatura czy niższa w nocy o np. 2 stopnie.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gslaw 12.11.2012 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 No niby tak, ale powinno dać radę. U mnie chodziły 3 pompy danfossa na 3 biegu i nic się nie działo. Obciążenie było 3x45W=135W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.