jorg1975 28.07.2014 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 Witam,czy któryś z użytkowników wymieniał może sterownik pieca R501. Pytam, bo chyba mi padł,tzn napięcie do niego mi podaje, ale dalej niestety żadnych napięć, nawet na wyświetlaczu. Bezpieczniki też ok. CWU sobie grzałem a tu przychodzę do kotłowni a tu cisza. Pytam o koszt takiego sterownika, to mnie najbardziej interesuje i czy ktoś to sobie sam robił (bo to żadna filozofia) czy trzeba chłopa z uprawnieniami.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorg1975 28.07.2014 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 Węgiel musisz dopalić lub wybrać. Ślimak będzie "chudszy" bliżej palnika, a powinien być na całej długości, jednakowej grubości. Rym. Ja kupowałem w Elektromecie, bez problemu. Witam, ja miałem nadgryziony w środkowej części, reguły nie ma. 5 lat mi wytrzymał. Można go też kupić w sklepach instalacyjnych, ja tam kupiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ADAMOJO 29.09.2014 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2014 Witam, ma problem z silnikiem do ślimaka, niby działa ale tak jakby go coś blokowało i wentylator zwalnia no i nie kręci wałkiem który napędza ślimak. Czy ktoś z was spotkał się może z takim problemem? Można się za to zabrać samemu czy lepiej oddać to fachowcom ? Może jakieś sprawdzone firmy na Śląsku?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 29.09.2014 23:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2014 sprawdzić kondensatory wymienić samemu jak padłykoszta niewielkie rzędu 15zł /sztuka i chwila zabawy ze śrubokrętem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ADAMOJO 01.10.2014 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2014 Niestety kondensator nic nie pomógł. Ma ktoś jakieś namiary na firmę która coś takiego naprawia? Firma która wyprodukowała motoreduktor niestety nie naprawia tylko wymienia. Koszt? Ok. 680zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 01.10.2014 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2014 Próbowałeś wykręcić i sprawdzić bez ślimaka. Może coś zablokowało ślimaka po prosu mechanicznie. Wtedy trochu grzebania ale wyciągasz przyczynę i grzejesz dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ADAMOJO 02.10.2014 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2014 Tak, nawet luzem nie działa... tzn kręcie się ale bardzo bardzo wolno, słyszałem że można ponoć silnik rozebrać z reduktorem ale w moim przypadku chyba się coś przyblokowało... znalazłem firmę która przekazała mi że nie opłaca się tego naprawiać bo za ok 300zł można dostać nowy reduktor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
archivi 02.10.2014 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2014 ADAMOJO za 300 zł silnik z reduktorem? czy do starego silnika reduktor? Jak komplet, to ja bym do darł na siłę - od mega kluczy, żabek itp. po szlifierkę. Jak nie siłą to - młotkiem! I tak nie ma nic do stracenia. Jeżeli silnik się kręci (jest sprawny) to tam są tylko łożyska, simmeringi i zębatki... zębatki by nie siadły, a już na pewno nie z dnia na dzień, więc przypuszczalnie łożysko się posypało... Koszt naprawy w takim wypadku do 30 zł (z simmeringiem). No chyba że jakaś ośka nie wytrzymała... Ale i tu dobry zakład tokarski chyba sobie poradzi. Byle przed zimą! A firmy - nie jedna tak powie żeby tylko sprzedać nówkę sztukę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ADAMOJO 03.10.2014 05:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2014 Nie, do starego silnika dopasowują reduktor. Ok ten gośc też mi powiedział że łożyska to może być koszt ok 50-60zł + robota, o ile to będzie tylko to... a co naprawy to chętnie dałbym to komuś do przejrzenia, ale gdzie nie zapukam to wszyscy mnie odsyłają z kwitkiem. Dziwi mnie tylko firma która sprzedaje to razem z piecem że nie naprawiają takich rzeczy, gdyby to było na gwarancji to oczywiście z miłą chęcią...a po gwarancji mają człowieka w d... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
archivi 03.10.2014 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2014 No serwisy niestety nie bawia sie w naprawy tanim kosztem, tylko "profesionalnie" wymieniaja kompletne moduly... Tak jest wszedzie - ostatnio chcieli mi w firmie wymienic modul sterowania wozkiem widlowym za 1300zl, a skoro nie dzialal to go rozebralem, wyczyscilem i zaoszczedzilem 100% tej kasy... 30min roboty. Ja bym uderzal do rozgarnietych mechanikow samochodowych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ziutekt 04.10.2014 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2014 Witam Wszystkich "szczęśliwych" posiadaczy Elektromet 25 kw, puki co jestem w kotłowni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dertyh 08.10.2014 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Posiadam kocioł Elektromet ECO-KWP 25kW ze sterownikiem R501, ogrzewa dom 250m2, dobrze ocieplony. Moje pytanie dotyczy sprawności tego pieca przy obniżonej mocy. Producent podaje, że przy mocy nominalnej (parametr d=30) piec ma sprawność 86%. Czy jeśli obniżam parametr d a tym samym moc pieca czy sprawność pozostaje na tym samym poziomie, obniża się, rośnie? Co jest zatem korzystniejsze: eksploatacja pieca z mocą nominalną, co powoduje, że przy malym zapotrzebowaniu na ciepło piec pracuje przez większość czasu na podtrzymaniu - ładuje CWU, CO, pomieszczenia są nagrzane do temp ustawionej na termostacie pokojowym, temp na piecu też nie przekracza wartości zadanej. Czy też lepiej obniżać moc pieca tak aby kocioł pracował bez długich przerw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
archivi 09.10.2014 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Co jest zatem korzystniejsze: Kolego, sprawdzenie tego jest nie możliwe - można tylko teoretyzować. Poprostu palić. Wiesz że nie zaleca się schodzenia z temperaturą poniżej 60°C? Tego bym się trzymał. Ja osobiście trzymałbym te 60 stopni, grzejniki ustawione wg tego co się lubi. Piec w podtrzymaniu (nawet jak trzyma 60°) bierze bardzo mało paliwa. U mnie podanie węgla w podtrzymaniu co 120min. Jak nie puszcza wody na grzejniki, to nawet te 120min potrafi utrzymać temperaturę 60 stopni. Nawet jak zaczniesz rozważać co bardziej się opłaca, potem weź pod uwagę jak odbija się to na czystości kominów, na rdzewieniu pieca, na wygodzie użytkowania itp itd. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ziutekt 13.10.2014 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Kupiłem taki termostat na AllegroSTEROWNIK AURATON 2025RTH NOWA WERSJAz wysyłką 250 zł. http://allegro.pl/sterownik-auraton-2025rth-nowa-wersja-wys-gratis-i4667835481.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ziutekt 17.10.2014 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2014 No nie wiem, tu już chyba nikt nie pisze, jest jakieś inne Forum na temat tego pieca ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
archivi 17.10.2014 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2014 ziutekt nie było pytania, więc co tu pisać? Zimy też jeszcze nie ma.... Cóż mogę napisać - fajnie że sterownik bezprzewodowy - ja wziąłem euroster`a. Nigdy w życiu nie wezmę przewodowego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ziutekt 20.10.2014 06:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2014 (edytowane) z lewej strony wyjście na grzejniki, w prawo wyjście z pieca, w dół nawrót, jak ten 3d ma być ustawiany, w którą stronę większy nawrót ? Bo już sam nie wiem, ma ktoś może podobny 3d ? Edytowane 20 Października 2014 przez ziutekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
archivi 20.10.2014 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2014 nawrot ma byc ustawiony tak, aby roznica pomiedzy zasilaniem a powrotem wynosila... yyyy... nie pamietam - w instrukcji jest napisane. Chodzi o to zeby zbyt zimna woda nie wracala na piec i zeby nie wykraplala sie woda na sciankach pieca. w zaleznosci od warunkow grzania roznie sie to ustawia. jak odpalasz grzanie, teoretycznie bardzo duzo czynnika powinno wracac na kociol, jak juz grzejniki sa mocno rozgrzane, na powrot wraca mniej czynnika - trzeba znalezc zloty srodek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ziutekt 20.10.2014 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2014 (edytowane) Różnica temp. między wyjściem na grzejniki a nawrotem wynosi około 3-5 st.C.oczywiście na grzejniki wyższa, już się bałem, że to jest coś źle ustawiona ta dźwignia.założyłem termometry w tych miejscach i stąd wiem jakie mam te temperatury.ale do końca nie jestem przekonany, czy ta dźwignia jest ustawiona w tą stronę co powinna. Edytowane 20 Października 2014 przez ziutekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ziutekt 25.10.2014 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 (edytowane) Witamnie dawał mi spokoju ten 3d i pojechałem do sklepu i osobiście na własne oczy zobaczyłem, i pokręciłem sobie tym ustrojstwem.I co się okazuje, na mój rozum ta wajcha ma chodzić w prawej górnej ćwiartce, czyli wg zegarka od 12-tej do 15-tej.I to jest w tej chwili OK, to widać na wskazaniach termometrów. Zakupiłem oryginalne ruszta żeliwne do tego potwora, i jak chodzę "poobserwować" to mu trochę wrzucam drewna, a mam tego pół kotłowni, drewno liściaste.Mój dotychczasowy Zębiec 25 kw zaczął cieknąć pod koniec sierpnia b.r., po 11 latach nienagannej pracy.Kocioł zainstalowany i rozpalony 10.10.2014 r., zainstalowali, ustawili fabryczne, no zaczęło się piekło.Miałem szczęście, że dość szybko wpadłem na to FORUM, bo chyba bym go wygasił.W tej chwili, wydaje mi się, że go opanowałem.Dom stary nieocieplony, około 200-210 m2, jedna pompka wspólna na CWU i CO, zwykły bojler 150 l z wężownicą, żadnych podłogówek, na czopuchu brak przesłony, (muszę zapytać instalatora, gdzie się podziała), instalacja 20-to letnia wszystko grawitacja, tak że braku prądu się nie boję, grzejniki wszystko żeliwo z zaworami zwykłymi kulowymi, w tej chwili poskręcane dla uzyskania odpowiedniej temp. w poszczególnych pomieszczeniach.Jak na razie nie jest źle, dobrze, że mam kotłownię pod kuchnią, bo inaczej żylaki murowane.Czytam, czytam, kombinuję, znowu czytam, ważne, że widać efekty, popiołek fajny, mało spieków, w domu cieplutko, sterownik REG05, termostat pezprzewodowy Auraton, w tej chwili wyłączony. A to wszystko dzięki Wam i Forum. PS. eko-groszek z Juliana (3 tony, suchutki jak pieprz), w Zębcu też paliłem Julianem (grubym) przez ostatnie 8 lat, nie wybierałem z pieca przez całą zimę, wszystko przeleciało przez ruszta.Dobry węgiel, zresztą innych ostatnio nie próbowałem.Nie szukam na tym Forum konkretnych ustawień, bo to nie możliwe, ale ogólnych zasad postępowania z tym potworem. Edytowane 25 Października 2014 przez ziutekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.