mały_energetyk 19.01.2010 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 skoro już chcesz gasić piec, to gdy wystygnie:1. wygarnij popiół z retorty2. wyciągnij talerz (mogą być na bokach garnkach śruby 2 lub 3, których łatwo możesz nie odkręcić!!!!)3. oczyść talerz4. obróć talerz do góry nogami4. posmaruj silikonem wysokotemperaturowym (czarnym) pachwinę między tarczą, a tym walcem, który później wchodzi do garnka5. najlepiej przy pomocy odkurzacza wyssij pył z garnka6. taśmą aluminiową samoprzylepną oklej dół garnka na składaniach elementów7. Załóż talerz retorty i za pośrednictwem klocka drewnianego poklep go z góry, aby dobrze siadł, a silikon zapełnił wolne miejsca w szczelinie (śrub już nie dokręcaj, bo to nic nie daje)8. odczekaj chociaż z 1/2 godziny9. rozpal retortę10. przejdź na ustawienia automatycznego podawania i nadmuchu Jeśli masz sterownik dwustanowy (jedzie, stoi wg parametrów przez ciebie ustawionych), to skorzystaj z mojej dawnej (z sierpnia 2009) rady jak ustawić parametry optymalne. Znajdziesz to na blogu Zawijana http://www.zawijan.wordpress.com w zakładce algorytm spalania Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mały_energetyk 19.01.2010 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 re: marcin Kto ci ta instalację robił? Katechetka prosto po studiach, czy inny pedagog?Czy ty widzisz, to samo co ja?Twój biedny niczemu nie winien kociołek pracuje w pseudograwitacji, bo mu na dodatek pompa przeszkadza. Przewód za pompą (na tłocznym) jest spięty bypassem z zasilaniem pompy. Ponieważ opory instalacji są duże (małe przekroje rur, zawory termostastyczne na grzejnikach), to sobie woda z tłocznego zawraca na stronę ssania i trochę tłoczy w tą cienką gałązkę po lewej stronie fotki. A na dodatek jeszcze zawór n-drożny otwarty.To, że jeszcze nie zmarzłeś, to cud. Widzę, że bez Kałasznikowa się nie obędzie.Ściągnij tego "speca" i spytaj go, jak ta woda wg niego płynie. Wywal ten zwór n-drogowy, na boczniku (obok uchwytu mocującego do ściany) zabuduj zawór odcinający i zamknij go, gdy pracuje pompa. Masz głowice na grzejnikach, masz pompę z regulowanymi obrotami. Co ci więcej potrzeba, aby układ chodził jak po sznurku? Za czyn w tzw. afekcie dają często wyrok w zawieszeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majkov 19.01.2010 16:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 A co jest niby źle?Jak się nie znasz to się nie wypowiadaj!!!Widzisz to zielone ustrojstwo przy trójniku?To jest zawór grawitacyjny - w środku jest kulka, która zamyka przepływ pod wpływem ciśnienia wytwarzanego przez pompę. Jak nie będzie prądu kolega zamknie zawór przy pompie i układ ruszy w grawitacji. Nie wiem tylko po co jest ta cienka nitka. Ale podejrzewam, że to jakiegoś rodzaju przelew. Zawór masz sterowany siłownikiem chyba więc musisz go podłaczyć jakoś pod piec, albo jakiś osobny sterownik Szkoda, że w czasach gdy ja kupowałem piec nie było takich zaworów:/40 stopni na dom to trochę mało. Ja puszczam około 50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinmichu 19.01.2010 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 naprawde tutaj jest cos zle?? czerwone: zasilanieniebieskie: powrótczarne: grawitacyjne (jakby pradu zabrakło)zielone: dopuszczanie wody do układu a co do tego zaworu to jakie urzadzenie musialbym dokupic bo raczej pod piec nei da sie tego podłaczyc? http://images43.fotosik.pl/249/58af25ea57cbf7efmed.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mały_energetyk 19.01.2010 17:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 majkow A sprawdziłeś choć raz, jak działają te niby zwrotne zaworki kulkowe? Tak jak spłuczka, podziała, podziała i przelewa. Najpierw troszkę, a później ... prawie na full. Ponieważ opory na przepływach ma duże, to i kulkę i gniazdko szybko pulsacja szlag trafia. I robi się pętla zwrotna. Pompa pompuje część strugi na swoje zasilanie. Prawie na 100% jestem pewien, że ten zaworek nie trzyma. Gdyby było inaczej, to od samego początku układ by się kićkał. Im więcej badziewia, tym więcej problemów. Montują tandetę, kasują jak za markowe, a gdy klient w potrzebie, to go olewają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mały_energetyk 19.01.2010 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 re: majkov cd. Radź "mistrzu" gościowi, co się stało i jak z tego wybrnąć skoro jesteś tak doświadczony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mały_energetyk 19.01.2010 17:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 re: majkov cd. cd. napisałeś: "Jak nie będzie prądu kolega zamknie zawór przy pompie i układ ruszy w grawitacji." Jak nie będzie prądu, to ani kocioł nie będzie pracował, bo automatyczny i przy tym wymienniku bez wentylatora i sterownika nie będzie ani podawania, ani nadmuchu. Ruszt awaryjny może by i coś dal, tyle, że trzeba by zapewnić ciag kominowy rzędu 20 - 25 Pa. Chocby nawet ogien był, to rurki cienkie, grawitacja nie ruszy. Znasz się na tym? Nie? To nie krytykuj. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
laparia 19.01.2010 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Witam Jestem załamany. Przyszedł rachunek za prąd 160 zł na 2 m-ce. Nie mieszkamy. Pracuje tylko piec. Możliwe że tyle prądu zeżarł. Opiszę swój układ. Jest jedna pompka na wyjściu z pieca druga za wymiennikiem płytowym. Zestaw pompowy zabudowany w szafce, jedna pompka od grzejników druga od podłogówki wpięta w zawór trójdrożny. Czy to nie za dużo. Wszystkie pompki chodzą 24 h/d z wyjątkiem tych od ciepłej wody(dwie pompki). Może jakieś sugestie. Zmniejszyć wydajność na I. Chodzą teraz na III biegu. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.ps. Piec Elktromet 25 kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majkov 19.01.2010 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Nie chce wdawać się w głupią dyskusję z kolegą małym energetykiem, ale nie nawidzę ludzi, którzy nazywają "specjalistów" partaczami choć wykonali swoją pracę ok. Sam też musiałem poprawiać po specjalistach, ale to były już katastrofalne rzeczy. Montowanie zaworu grawitacyjnego to standard na dziś dzień. Po co korzystać ze zwykłych zaworów kulowych i pamiętać o ich otwieraniu/zamykaniu, a poza tym kulowe nieużywane lubią się zapiec. Gadka z tym a co by było żeby ruszyć grawitację to też głupoty, że nie będzie ciągu i takie sranie. Wystarczy, że otworzysz czopuch na maksa i uchylisz drzwiczki popielnika lub wykręcisz całkowicie dmuchawę i ciąg już jest wystarczający. Nie słyszałem też o puszczaniu zaworu grawitacyjnego, chyba, że ktoś przegrzał wodę i kulka się odkształciła. I to nie działa jak spłuczka (dla pewności zaglądnij do swojej) Kolego marcinie posłuchaj tylko uchem czy jak się załącza pompa, to w zaworze grawitacyjnym słychać puknięcie. Jak tak to jest ok. To dopuszczanie wody jest niepotrzebne, wodę do układu można dopuszczać przez drenaż pieca Sterownik automatyczny jest fajny bo możesz go zaprogramować, że będzie tyle a tyle puszczał na dom kiedy chcesz, zabezpieczy też piec przed rzekomym rosieniem. Wpisz w google sterownik zaworu trójdrożnego a będziesz wiedział czego szukasz. Podejrzewam też, że można go ustawiać manualnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinmichu 19.01.2010 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 dzieki narazie puka zwiekszylem temp na okolo 50 i bede czekal jak teraz bedzie pracowal.... szkoda ze do sterownika od pieca nei mozna podlaczyc tego siłownika do zaworu.... eh... znowu trzeba bedzie zainwestowac..... moze ze sterownikiem poprawi sie sprawność pieca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majkov 19.01.2010 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Nie wiem jakie masz pompy, ale u mnie na 3 biegu pompa ciągnie 80W, więc nabija 1kWh/12,5h to wychodzi jakieś 0,60 zł/dzień to wychodzi jakieś 18zł/miesiąc. Druga bierze tyle samo, czyli już mamy 36zł do tego piec 170 W ale nie przez cały czas i pozostałe pompy + opłaty przesyłowe i inne pierdoły. Wniosek jest to możliwe. Możesz zmniejszyć prędkość. Jak miałem ustawione na 3 szumiało mi strasznie w kaloryferach:)Teraz mam: pompa w obiegu CWU: Humax 4m na pierwszym biegu - 28Wpompa w obiegu CO : Humax 6m na drugim biegu - 62W Spróbuj zmniejszyć i zobacz czy wystarcza. U mnie jak zmniejszyłem pompę CO na pierwszy bieg, nie mogłem doczekać się zagrzania kaloryferów po grzaniu bojlera (mam priorytet CWU) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majkov 19.01.2010 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Sprawność pieca się raczej nie zwiększy. Ale w przyszłości będziesz wiedział, że jak na polu jest taka a taka temp, to należy tak ustawić zawór i zadać adekwatne d i U na piecu. Ja tabelę już mam. Jest tylko jeden warunek: jednakowy węgiel. W związku z węglem mam pytanie do forumowiczów. Korzystam teraz z grudniowej/nowej dostawy węgla i spala się dobrze na sypki popiół ale podczas spalania iskrzy. O czym to świadczy? Czy korzystał ktoś z Was z wynalazków typu Sadpal? Które rzekomo pomagają w czyszczeniu pieca ( w 20% oszczędność na węglu nie wierzę ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zuku8 19.01.2010 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 poszukuje dobrego instalatora ( hydraulika) ktory zna sie na naszym elektromecie, macie kogos do polecenia plz...( z okolic wawy)moja instalacja coraz bardziej mnie zastanawia musze to z kims madrym skonsultowac pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
laparia 20.01.2010 06:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Daj zdjęcia może ktoś pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały 20.01.2010 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Co do zaworuu 3d z siłownikiem - jeśli nie ma mozliwości sterowania przez automatykę kotła to:1- montaż i wydatek bez sensu (starczyłby ręczny)2- mozna kupić automatykę(np pogodową Wita) do sterowania tym zaworem (następny koszt)3- na razie steruj go ręcznie - po włączeniu pompy sprawdź czu rura koło pompy robi się gorąca, przekręcając pokrętło wyreguluj w/g potrzeb Co do zaworu różnicowego - wciąż widuję je w instalacjach nie mających mozliwości pracy w grawitacji, na zasadzie "bo tak trzeba". Dopuszczanie wody powinno być na powrocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
franzkru 20.01.2010 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Mam do was pytanie jaką macie ustawioną temperature na CWU ? Jako że nie wiedziałem wczesniej o tym że powinienem mieć pompkę do CWU i całość jest zasilana pompką do CO co powoduje że temp wody w zbiorniku rośnie mie bardzo powoli (Pompkę będę montować gdzieś za miesiąc). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelo_pl 20.01.2010 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Nie chce wdawać się w głupią dyskusję z kolegą małym energetykiem, ale nie nawidzę ludzi, którzy nazywają "specjalistów" partaczami choć wykonali swoją pracę ok. ....... Montowanie zaworu grawitacyjnego to standard na dziś dzień. Po co korzystać ze zwykłych zaworów kulowych i pamiętać o ich otwieraniu/zamykaniu, a poza tym kulowe nieużywane lubią się zapiec. Święte słowa - a jakby nie patrzeć prawie każda instalacja z piecem ma taki jeden lub kilka zaworów - jakby było z nimi coś nie tak - to by ich po prostu nie montowano ... W związku z węglem mam pytanie do forumowiczów. Korzystam teraz z grudniowej/nowej dostawy węgla i spala się dobrze na sypki popiół ale podczas spalania iskrzy. O czym to świadczy? Czy korzystał ktoś z Was z wynalazków typu Sadpal? Które rzekomo pomagają w czyszczeniu pieca ( w 20% oszczędność na węglu nie wierzę ) Co do iskrzenia to u mnie przestaje iskrzyć jak zmniejszy się dopływ powietrza. Co do stosowania Sadpala - stosuję u siebie ale nie widzę różnicy przy czyszczeniu pieca czy kominka jak używa się Sadpal czy bez niego. Niektórzy piszą o białych komorach spalania itp - u mnie czegoś takiego nie zaobserwowałem - ale profilaktycznie sypię . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinmichu 20.01.2010 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 A co sądzicie o tym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=4khgdMS82CA bo w moim przypadku w ogóle się to nie sprawdziło i duzo wiecej wegla szło niż przy małym płomieniu tz kiedy ta kupka nie jest taka wielka tylko mieści sie w krawędziach talerza co pozwala na lepsze wypalanie sie wegla dzieki czemu naprawde wyrzucamy popiół a nie na wpół dopalony groszek moja "niebieska bestia" -38kw ma programator typu REG-o5, gdzie jest troche zabawy z ustawieniami GRUPA NASTAW UŻYTKOWNIKA 1.NASTAWA TEMPERATURY WODY GRZEWCZEJ 2.WARTOŚĆ OBNIŻENIA TEMPERATURY (1) 3.WARTOŚĆ OBNIŻENIA TEMPERATURY (2) 4.NASTAWA OBROTÓW WENTYLATORA 5.TEMPERATURA ZBIORNIKA CWU 6.ILOŚĆ PODAWANEGO WĘGLA 7.POMIAR TEMPERATURY PODAJNIKA GRUPA NASTAW SERWISOWYCH 1.CZAS CYKLU PRACY 2.CZAS CYKLU PODTRZYMANIA 3.CZAS WYBIEGU WENTYLATORA 4.CZAS PRZEDMUCHU WENTYLATORA 5.TEMPERATURA ZAŁĄCZENIA POMPY CO 6.TEMPERATUR WYGASZENIA KOTŁA 7.CZAS PRACY POMPY CYRKULACYJNEJ 8.CZAS POSTUJU POMPY CYRKULACYJNEJ 9.NADWYŻKA TEMPERATURY CWU 10.PRIORYTET CWU 11.PRACA KOTŁA 12.OCHRONA KOTŁA PRZED PRZEGRZANIEM 13.MAKSYMALNA TEMPERATURA PODAJNIKA 14.NASTAWY FABRYCZNE GRUPA NASTAW CZASU 1.NASTAWA ZEGARA 2.CZAS ROZPOCZĘCIA OBNIŻANIA (1 lub 2) 3.CZAS ZAKOŃCZENIA OBNIŻANIA (1 lub 2) 4.POKAZUJ AKTUALNY CZAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zawijan 20.01.2010 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 W związku z węglem mam pytanie do forumowiczów. Korzystam teraz z grudniowej/nowej dostawy węgla i spala się dobrze na sypki popiół ale podczas spalania iskrzy. O czym to świadczy? Co do iskrzenia to u mnie przestaje iskrzyć jak zmniejszy się dopływ powietrza. Co do stosowania Sadpala - stosuję u siebie ale nie widzę różnicy przy czyszczeniu pieca czy kominka jak używa się Sadpal czy bez niego. Niektórzy piszą o białych komorach spalania itp - u mnie czegoś takiego nie zaobserwowałem - ale profilaktycznie sypię . Te iskierki - to rozżarzone drobniutkie ziarenka węgla (o średnicy ułamków mm), które wydmuchuje wentylator z palnika nim zdążą się dopalić. To nic strasznego. Zdążą się dopalić nim spadną do popielnika, lub dolecą do wymiennika (jeszcze drobniejszy pył). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gslaw 20.01.2010 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 zawijan a co się dzieje w przypadku, gdy piec jest w podtrzymaniu 1h, a węgiel żarzy się na retorcie tylko dzięki naturalnemu ciągowi kominowemu? czy wtedy rozwarcie czopucha nie ma znaczenia? W podtrzymaniu węgiel w palniku nie żarzy się dzięki naturalnemu ciągowi, bo powietrze może się do palnika dostać tylko z wentylatora. Żarzy się, bo węgiel w palniku ma dużą pojemność cieplną i nie ma powietrza. Gdyby miał powietrze, to bardzo szybko by się wypalił. Ciąg kominowy ciągnie powietrze przez nieszczelności (jeśli takie są) prosto do komina, obniżając temperaturę spalin wylotowych. Tych spalin jest jednak wtedy bardzo mało. Złoże węgla w palniku stawia tak wysoki opór, że ciąg kominowy nie jest w stanie pokonać tego oporu i ciągnąć powietrze przez stojący wentylator. Dlatego w podtrzymaniu trzeba od czasu do czasu dmuchnąć wentylatorem, bo inaczej żar zagaśnie. nie zgadzam się w całej rozciagłości z twoją teorią, powietrze jak najbardziej dostaje się do pieca przez dmuchawę kiedy ona nie pracuje. mozna to bardzo łatwo sparwdzić, gdy piec jest w podtrzymaniu i powiedzmy własnie skończył tryb praca - węgiel jescze się pali na retorcie - spróbuj całkowicie przymknąć przesłonę na wentylatorze a potem ją otwórz na max, zobaczysz że płomień się przydusi lub podskoczy. przesłona wentylatora i czopucha jak najbardziej regulują naturalny przepływ powietrza w piecu co się nazywa "ciągiem kominowym". gdyby tak było jak piszesz to w piecu byłoby mnóstwo czadu!! co byłoby niebezpieczne. Gdyby powietrze dostawałoby się do komina przez jakieś nieszczlności (może przy czopuchu ) to w momencie pracy pieca waliłby tamtędy dym. wszelkie nieszczelności komina spowodowałyby osłabienie ciągu w kominie. Nie wiem Kolego skąd takie teorie wysnułeś ale głupoty gadacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.