Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

porotherm czy beton komórkowy


Recommended Posts

Witam.

Też miałem podobne dylematy ale:

- Porotherm 30 po 2,9 zł x 16 = 46,4 brutto w przyszłości -15% US.

- dom ma większą wartość przy sprzedaży.

- znajomy ma dom z styropianowych kształtek jak chciał sprzedać to ma problem.

- wyśmienita jakość porothermu z Gnaszyna pod Częstochową, zero odpadów.

- polecam ten materiał, nie babraj się w inne badziewia, szkoda czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 102
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

uważam ze najwiekszy wpływ na koszty całkowite budowy ma nie tyle sam materiał na ściany i jego róznice w cenie w zależności od regionu odległosci od wytworni, wielkości hurtowni i opustu, ale typ sciany, dwu, jedno lub trzywarstwowa.

 

z materiałem na sciany to jak z wyborem marki samochodu, kazdy ma swoje preferencje wyboru zalezne od wskaznika cena/jakosć

 

generalnie na scianę jednowarstwową bez ocieplenia polecam Porotherm,

 

dla krótkiego czasu realizacji, jezeli jeszcze w tym roku planujesz ocieplenie zew. i tynki wewnetrzne-Porotherm,

 

materiały typu beton komórkowy maja duzo w sobie wilgoci technologicznej która w dobrych przewietrzenia odparowuje około 1 roku

 

dla ściany trówarstwowej, tynkowanej -beton komórkowy ze względu na cene

 

itd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak spojrzycie na problem w aspekcie jakości. Chodzi o różnice między porotherm produkowanym przez wienerbergera a BK produkowanym przez X. OK są fabryki i fabryczki i to chyba też ważne? Inne pytanie to czy np bloczki SOLBETu to to samo co tzw. siporex z którego pewnie większość zamierza budować?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solbet jest (chyba polską?) grupą kapitałową która posiada kilka zakładów produkcji BK w Polsce.

a

Siporex to marka betonu komórkowego wytwarzanego w Szwecji od 1934 r. która przyjęła się w Polsce jako nazwa rodzajowa. A przy okazjii to historia BK sięga jeszcze dalej, pierwszy patent był w Niemczech w 1890 r.

 

Z uwagi na drobne różnice w technologii, mogą być różnice w osiąganych parametrach, tak samo zresztą jak przy ceramice ale to można sprawdzić u producenta choć niektórzy podają je w taki sposób aby nie było można ich porównać z konkurecją :evil:

 

Wienerberger też produkuje w różnych zakładach, więc jakość może być różna w zależności od dostępnych półproduktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stan surowy otwarty

 

i wszystko wskazuje ze optymalnym bedzie ten dom docieplic !!! ok 10 - 15 cm styropianu lub welny

 

WNIOSEK:

 

buduj z tego co najtansze i zdrowe - np. silikatowa cegla

i ocieplaj ok 20 cm

 

a i nie zapomniej o styropiania na podluzu - min. 20 cm i welnie w dachu c. 30 cm

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja postawiłem na BK. Będzie 36 cm jednowarstwowo. Bloczki z Solbet-Kolbuszowa. Połowa materiału juz na działce. :))

 

Uwierzyłeś w reklamę że taka sciana jednowarstwowa spełnia PN? Lepiej pomyśl o dociepleniu, chyba że prezes Gazpromu to Twoja rodzina :D

 

wsp. k dla takiego bloczka (bez uwzględniania mostków) to k= 0,39 W/mkwK przy normalnej wilgotności użytkowej

 

Przy dzisiejszych cenach nośników energii k= 0,2 to MAX

 

Ja też będę budował z bloczków z Kolbuszowej ale 30 cm + 20 cm styropianu.

Przemyśl to jeszcze i nie słuchaj tego co mówią goście z austriackich i szwedzkich firm oferujących materiały na ściany jednowarstwowe, co to niby spełniają polską normę :wink: to wykorzystywanie starych przepisów. Ciekawe czy u siebie tak samo budują :evil: inwestor by ich wyśmiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja postawiłem na BK. Będzie 36 cm jednowarstwowo. Bloczki z Solbet-Kolbuszowa. Połowa materiału juz na działce. :))

 

Uwierzyłeś w reklamę że taka sciana jednowarstwowa spełnia PN? Lepiej pomyśl o dociepleniu, chyba że prezes Gazpromu to Twoja rodzina :D

 

wsp. k dla takiego bloczka (bez uwzględniania mostków) to k= 0,39 W/mkwK przy normalnej wilgotności użytkowej

 

Przy dzisiejszych cenach nośników energii k= 0,2 to MAX

 

Ja też będę budował z bloczków z Kolbuszowej ale 30 cm + 20 cm styropianu.

Przemyśl to jeszcze i nie słuchaj tego co mówią goście z austriackich i szwedzkich firm oferujących materiały na ściany jednowarstwowe, co to niby spełniają polską normę :wink: to wykorzystywanie starych przepisów. Ciekawe czy u siebie tak samo budują :evil: inwestor by ich wyśmiał.

 

U dla bloczka 36 z Solbet-Kolbuszowa dla warunków ustabilizowanej wilgotności to 0,31. Pisze na podstawie badań jakimi dysponuje producent - taki info mam od producenta potwierdzone pismem. Gdzies je mam jak bedzie potrzeba to poszukam. U dla stanu suchego to 0,29.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U dla bloczka 36 z Solbet-Kolbuszowa dla warunków ustabilizowanej wilgotności to 0,31. Pisze na podstawie badań jakimi dysponuje producent - taki info mam od producenta potwierdzone pismem. Gdzies je mam jak bedzie potrzeba to poszukam. U dla stanu suchego to 0,29.

 

A o jakiej gęstości objętościowej są te bloczki?

 

Przy 400 kg/m3 to jest to możliwe, ....bo dla k=0,31 lambda = 0,11 co jest wartością normalną dla BK bezpopiołowego, tyle że oni podają ten parametr przy wilgotności "ustabilizowanej" która dla BK wynosi 1,5 do 5% masy.

Badania ITB stwierdzają natomiast że "użytkowa wilgotność ustabilizowana" kształtuje się w granicach 6-8 % masy. Dlatego do obliczeń lepiej przyjąć bardziej pesymistyczne dane. Ja przyjmuję że lambda dla odmiany 500 powinna się zmieścić w 0,14 W/mkwK.

 

I jeszcze:

- Przy docieplaniu można dać mniejszą grubość bloczka czyli taniej

- Odmiana 400 jest droższa od 500

- Przy ścianie jednowarstwowej trzeba robić na klej co wymusza większą dokładność wymiarową a zatem cena też idzie w górę

 

Nie liczyłem tego bo nigdy nie brałem pod uwagę ściany jednowarstwowej, ale kto wie czy różnica w cenie na 1 mkw nie pokryłaby ok. połowy kosztu docieplenia. A poza tym tynkowanie ściany robionej na klej prawdopodobnie nie obejdzie się bez wyrównania powierzchni, więc mogłoby się okazać że łączne koszty są zbliżone przy całkowicie różnych współczynnikach przenikania ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu także zapytam:

 

maciekkg - na jakiej podstawie to stwierdzasz, tym bardziej że w innym poście piszesz że budowałeś z Ytonga 40cm ?

 

zgadza sie:

 

prosze poczytaj moje posty

 

http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?p=1097607#1097607

 

teraz licze to, bo obawiam sie ze U=0,23 to juz nie optimum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JACKIE P
mam wybudowany dom z porothermu 44 P+W /bez docieplenia/ - w styczniu przy temp. -24 st.C zużycie nie przekroczyło pułapu 11 m3/dobę /zaznaczam I sezon grzewczy od 22 grudnia 2005/, jestem b. zadowolony, nie ma nadmiernego zużycia gazu, obecnie na poziomie 6-7 m3/dobę /razem z CWU/, 105m2 powierzchni, temp. 20 st.C, w nocy 18 st.C., warunek - b. dobre ocieplenie stropu /isover 20cm + isomata 5cm + paroizolacja+18mm płyta wiórowa/, dobre okna /drewniane Galux urzędowskiego/, a przede wszystkim super dokładność przy układaniu i klejeniu porothermu zaprawą - to podstawa aby uniknąć mostków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na BK 36,5, sąsiad ma POROTHERM 38 i po zimie się docieplał, pozdrawiam.

 

I co w tym dziwnego? Ściany 1W wymagają dużej dyscypliny technologicznej. Do tego PH 38 to najmniejsza grubość do ścian 1W. Jak ktoś jest jeszcze ciepłolubny to nic dziwnego w tym co piszesz. Sąsiad pobudował jednowarstwową z BK i też docieplił czyli co? Czyli nic.

 

sailor popiół dodaje się do szerych BK. Coś ściemnia ten majster...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months później...

O rany współczuję koledze rozterki. :roll:

Ja już się zdecydowałem i zdania nie zmienię a przekonała mnie między innymi Tasija z forum bydgosko-toruńskiego. Wyliczyła ona ze na materiały ściany 2W (30 BK+chyba 12 styro) wyda jakieś 99 zł nie licząc robocizny wiec stwierdziłem że nie warto budować 2W. :o

Rozmawiałem też z architektami i opinie są różne.

Większość mówi że jeśli jednowarstwowa to naprawdę gruba, na cienkiej zaprawie ciepłochłonnej lub kleju, bez odprysków lub uzupełniania ich zaprawą, natomiast jeśli 2W to zdecydowanie ocieplać wełną i to w sposób umożliwiający wentylacje warstwy. Jeśli już ocieplac styropianem to ryflowanym. Podobno pomiedzy warstwą nośną a ociepleniem panują idealne warunki dla rozwoju glonów, grzybów i pleśni i jak się zwali izolacje to ściana potrafi być cała zapleśniała. Mogę w to uwirzyć bo podgrzana wilgotna ściana niewentylowana to dla tych organizmów "mniód malyna" :lol:

Czas budowania też się liczy.

Tyle o ścianach a różniece pomiędzy ceramiką poryzowaną a BK solbetu lub BK Ytong musisz sam ocenić.

Ja sporo jeździłem po budowach, właziłem ludziom do domów (oczywiście jak byli na budowie) i pytałem i podpatrywałem. Mnie odstraszyła kruchość ceramiki i kłopotliwa obróbka powodująca ogromne odpady. Widziałem materiał na paletach który stał na płaskim podłożu a pustaki były potrzaskane. Owszem można to reklamować ale raczej ciężko. Majstry mówili, że kruszy się w czasie docinania lub obstukiwania a ściany nie wychodzą równiutkie. Podobno to świetny matariał (ten pokruszony) na taras ale dlaczego taki drogi. Poza tym to zimne ściany. 8) Już tłumaczę. Owszem mają niską przenikalność i są ciepłe ale jak się o nie oprzesz to ceramiczna ściana jest zimna w dotyku i pogarsza komfort.

Dlatego tez ja wybrałem BK na kleju i to w dodatku jednowarstwowy 40 cm. Ściana będzie z Ytonga bo Solbet mnie nieprzekonał a w dodatku

jego cena niemal dogania Ytong.

Z BK, moim zdaniem, ściany będą równe, ciepłe w dotyku bez większych odprysków, z cienkim tynkiem a do tego możesz sobie porobić wszelkiego typu fale i zawijasy. Bruzdowania lub dziurki pod gniazdka eleganckie, przekucia robisz nie dłutem a wiertełkiem mało wody potrzeba do murarki.

Mnie to przekonało. Najlepiej odwiedź budowy i popatrz na ściany jak wyglądają sam się przekonasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graczyk bo taka ściana 30BK + 12 styr to totalny bezsens ponieważ 30 cm jako uzasadnienie konstrukcujne jest zbedne a 12 cm styropianu to na dzisiejsze ceny nośników to ciut przymało.

 

Dla zwykłych domów parterowych spokojnie wystarczy nawet 18 ale w Polsce jest to 24 bo tak się utarło oki dla parterówek z poddaszem i piętrówek 24 to spokojnie (nie zakładając jakiś super fikuśnych konstrukcji ale wtedy wspomaga się projekt konstrukcjami z betonu.

Natomiast 12 cm na dzisiejsze ceny energii to ciut wg. mojej opini przymało, ale to tylko moje zdanie.

 

Osobiście bym tą w/w ścianę zamienił na 24 BK + 18 cm styr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście bym tą w/w ścianę zamienił na 24 BK + 18 cm styr.

 

No cóż każdy ma jakieś lęki i powiem tak że mnie nie zadowala ściana 24 cm. jako nośna poprostu jakoś tak wiotko wygląda :p i dlatego też wybrałbym 30 ale zato z lżejszej odmiany. Nieznam się specjalnie ale przy założeniu, że ściana 24 ma przenosic obciążenia to mysi mieć gorsze właściwości cieplne ponieważ jest zrobiona z gęstrzego materiału. Dlatego tez 30 z lżejszego +styro wydaje się optymalniejsza ale to takie gadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...