Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Zmienia :)

TRI pracują z pełną mocą do -20st.C i są drogie ;)

E-jak wspomniałes są bez grzałek i słaby sterownik

S-ma to co nie ma E

TRI-wyższa technologia

:)

nie wierz w foldery reklamowe, pogadaj z instalatorem :) do se mozna dokupic grzalki bez problemu, odnosnie sterownika to co tam niby sterowac, chodzio to aby dzialao dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja pompa bardzo wolno podgrzewala do osiagniecia zadanej temperatuty, przez co bardzo dlugo pracowala. Nie dawalo mi to spokoju i okazalo sie ze w filtrze DZ nazbieralo sie pelno smieci i przeplyw byl ograniczony, myslalem ze to zalatwi sprawe, ale niestety, jakiejs rewelacyjnej poprawy nie ma. Co moze byc powodem oszronionego zaworu rozpreznego? Czy powinien on byc oszroniony czy raczej nie?

 

to ile czasu twoja pc podgrzewa zależ od bardzo wielu rzeczy szkoda czasu żeby je wszystkie wymieniać, musisz podać szczeg. twojej instalacji CO i szczeg domu, co do zaworu rozprężnego to gaz przy rozprężaniu zazwyczaj ma temp ujemne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialem z moim instalatorem, twierdzi ze nie powinien zawor byc zaszroniony i ze pompa zdecydowanie za dlugo chodzi przy tych temperaturach, kazal m zrobic test na cwu, od 40 st do maksa czyli gdzies do 55st powinna zagrzac wode wg niego w jakies 10 min, u mnie to trwalo 30min, ma podjechac w tygodniu i posprawdzac wszystko, dodatkowo chce przepompowac DZ, bo wydaje sie byc zapowietrzone, caly czas slychac szumy przelewajacego sie plynu.Glownym powodem zmartwien byla zalaczajaca sie grzalka na CO przy aktualnych temperaturach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialem z moim instalatorem, twierdzi ze nie powinien zawor byc zaszroniony

Czy zawór rozprężny szroni czy nie, zależy od temperatury czynnika (glikolu) na wejściu do PC oraz od przepływu. "Freon" za zaworem rozprężnym ma temp. o kilka stopni niższą niż glikol na wyjściu. O tej porze roku większość pomp pracuje na odparowaniu poniżej zera.

Czy dolne źródło jest dostatecznie wydajne, m.in. nie zapowietrzone, można zaobserwować po temperaturach we/wy glikolu. To powinieneś sprawdzić w PIERWSZEJ kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem szczerze że najbliżej mi do pomysłu z elektrycznymi kaloryferami

 

... albo najtańsze klimatyzatory z opcją grzania, tylko takie, żeby pociągnęły w razie czego do -20 st.C - koszt jednego zestawu z montażem 1500-2000 zł, może nawet mniej. Będziesz miał dwa w jednym - zimą natychmiast ciepełko w pokojach, a w lato, jak goście przyjadą - klimę. Rozwiązanie często stosowane w pensjonatach, albo domach wczasowych, gdzie nie zawsze, albo wręcz rzadko ktoś mieszka w danym pomieszczeniu. Pełen komfort.

Chociaż na Twoim miejscu i tak skłaniałbym się dodatkowo na położenie rurek w posadzce. Nie musisz nawet ich podłączać do rozdzielacza, itp. Byle zalać je wylewką i mieć możliwość w przyszłości odpalić jak się zmieni funkcja poddasza, albo ...sprzedasz dom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... albo najtańsze klimatyzatory z opcją grzania, tylko takie, żeby pociągnęły w razie czego do -20 st.C - koszt jednego zestawu z montażem 1500-2000 zł, może nawet mniej. Będziesz miał dwa w jednym - zimą natychmiast ciepełko w pokojach, a w lato, jak goście przyjadą - klimę. Rozwiązanie często stosowane w pensjonatach, albo domach wczasowych, gdzie nie zawsze, albo wręcz rzadko ktoś mieszka w danym pomieszczeniu. Pełen komfort.

Chociaż na Twoim miejscu i tak skłaniałbym się dodatkowo na położenie rurek w posadzce. Nie musisz nawet ich podłączać do rozdzielacza, itp. Byle zalać je wylewką i mieć możliwość w przyszłości odpalić jak się zmieni funkcja poddasza, albo ...sprzedasz dom.

 

:yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ryba1977 napisał:

Przepraszam ale na ich stronie nie zauważyłem takiej informacji. Możesz napisać coś więcej? Skąd masz takie informacje?

 

Sprawdź w jakiejkolwiek firmie zajmującej się klimatyzacją lub chłodnictwem. W krajach Europy Zachodniej od wielu lat, u nas od kilku nie można stosować R22, jest zakazany. Pewnie ciągnie na lewo z Ukrainy bezpośrednio lub przez kogoś, bo ponoć tak robią co niektórzy. W każdym razie na oficjalnym rynku nie funkcjonuje R22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest u mnie montowana pompa ciepła. Widzę, że są zastosowane kształtki (głównie kolanka) stalowe ocynkowane, mosiężne zawory, jednocześnie wymiennik ciepła będzie z miedzi. Czy tym kształtkom ocynkowanym nie grozi przyspieszona korozja z racji tego, że w obwodzie jest element miedziany a obwód CO jest przecież zamknięty ? Po jakim czasie eksploatacji takiej instalacji należy liczyć się z koniecznością wymiany kształtek ocynkowanych ? Czy stosować inhibitory korozji - je zdaje się i tak co 2-3 lata trzeba uzupełniać/wymieniać ? Instalator pompy uspokajał mnie twierdzeniem, że zagrożenie jest tylko przy bezpośrednim styku stali ocynkowanej i miedzi, jednakże w artykule http://www.instalator.pl/archi/mi1(53)/33.pdf można przeczytać iż

"Jeżeli w jednej instalacji są elementy stalowe ocynkowane i elementy

miedziane, to szybkość korozji będzie jeszcze większa. Obecność jonów miedzi w wodzie ma szkodliwe działanie w stosunku do powierzchni

stalowych i stalowych ocynkowanych. Spowodowane jest to wtórnym wydzielaniem się miedzi na powierzchniach przewodów i tym samym

powstawaniem dodatkowych ogniw korozyjnych. Ponadto obecność miedzi na powierzchniach cynku sprzyja zmianie biegunowości

cynk-żelazo. Wg opinii Duńskiego Ośrodka Korozyjnego, obecność jonów miedziowych w wodzie jest główną przyczyną korozji rur ocynkowanych

i to zarówno w instalacjach i urządzeniach zimnej, jak i ciepłej."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest u mnie montowana pompa ciepła. Widzę, że są zastosowane kształtki (głównie kolanka) stalowe ocynkowane, mosiężne zawory, jednocześnie wymiennik ciepła będzie z miedzi. Czy tym kształtkom ocynkowanym nie grozi przyspieszona korozja z racji tego, że w obwodzie jest element miedziany a obwód CO jest przecież zamknięty ? Po jakim czasie eksploatacji takiej instalacji należy liczyć się z koniecznością wymiany kształtek ocynkowanych ? Czy stosować inhibitory korozji - je zdaje się i tak co 2-3 lata trzeba uzupełniać/wymieniać ? Instalator pompy uspokajał mnie twierdzeniem, że zagrożenie jest tylko przy bezpośrednim styku stali ocynkowanej i miedzi, jednakże w artykule http://www.instalator.pl/archi/mi1(53)/33.pdf można przeczytać iż

"Jeżeli w jednej instalacji są elementy stalowe ocynkowane i elementy

miedziane, to szybkość korozji będzie jeszcze większa. Obecność jonów miedzi w wodzie ma szkodliwe działanie w stosunku do powierzchni

stalowych i stalowych ocynkowanych. Spowodowane jest to wtórnym wydzielaniem się miedzi na powierzchniach przewodów i tym samym

powstawaniem dodatkowych ogniw korozyjnych. Ponadto obecność miedzi na powierzchniach cynku sprzyja zmianie biegunowości

cynk-żelazo. Wg opinii Duńskiego Ośrodka Korozyjnego, obecność jonów miedziowych w wodzie jest główną przyczyną korozji rur ocynkowanych

i to zarówno w instalacjach i urządzeniach zimnej, jak i ciepłej."

 

sam sobie odpowiedziałeś na pytanie zadane na wstępie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... albo najtańsze klimatyzatory z opcją grzania, tylko takie, żeby pociągnęły w razie czego do -20 st.C - koszt jednego zestawu z montażem 1500-2000 zł, może nawet mniej. Będziesz miał dwa w jednym - zimą natychmiast ciepełko w pokojach, a w lato, jak goście przyjadą - klimę. Rozwiązanie często stosowane w pensjonatach, albo domach wczasowych, gdzie nie zawsze, albo wręcz rzadko ktoś mieszka w danym pomieszczeniu. Pełen komfort.

Chociaż na Twoim miejscu i tak skłaniałbym się dodatkowo na położenie rurek w posadzce. Nie musisz nawet ich podłączać do rozdzielacza, itp. Byle zalać je wylewką i mieć możliwość w przyszłości odpalić jak się zmieni funkcja poddasza, albo ...sprzedasz dom.

OK a możesz podać jakąś nazwę model bo szukam na alleg... i nie za bardzo orientuje się w tym

 

klimatyzator składa się z jednostki wewnętrznej i zewnętrznej tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie do użytkowników- co to za numer. Pompa grzeje ok i wodę i w podłogówce. natomiast w pewnych sytuacjach głupieje czujni temperatury powrotu. Otóż najczęściej po grzaniu CWU, kiedy jest zapotrzebowanie na ciepło w podłogówce - zawór trójdrożny przełącza na podłogę i po krótkim czasie temperatura powrotu spada do 19-20 stopni. Raz miałem nawet 10 stopni !!! Normalnie delta T wynosi przy ogrzewaniu podłogi ok 5-6 stopni, a w tej sytuacji delta wzrasta do 10-12 stopni. Powoduje to niepotrzebne przepały energii i przegrzewanie podłogi, ponieważ dojście temperatury powrotu do temperatury zadanej zajmuje więcej czasu. Teraz najciekawsze - po wyłączeniu pompy na chwilę - wyłączam różnicówkę, włączam pompę z powrotem - i wszystko wraca do normy - delta T taka jak powinna być, tzn 5-6 stopni(np przed wyłączeniem - zasilanie 33, powrót - 22, powrót oczekiwany 26, po zresetowaniu - napływ - 33, powrót - 27,8, powrót oczekiwany 26. PO pewnym czasie pompa się wyłącza, bo na powrocie 28 czyli powrót oczekiwany 26 plus histereza 2 stopnie. Wyobraźcie sobie, po jakim czasie doszlibyśmy do 28, jeżeli nie zresetowałbym pompy). Czy ktoś miał podobny problem i jak wyleczyć pompę. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaka pompa i czy ze zbiornikiem etc., ale u mnie np. poczatek grzania co zaraz po cwu jst tez troszke popie****ny. Czujnik odczytuje wyzsza temp. zaraz po wylaczeniu cwu poniewaz od owego grzania cieple sa rurki tuz za PCi, dopiero po jakims czasie jak temp. spadnie to zaczynaja byc prawidlowe odczyty.

To nie jest wina pompy -w moim przypadku, ale umieszczenia czujnika temp. na rurze, nie da sie go przeniesc bo w innych miejscach sa juz "plastiki" a za pompa mam jeszcze "metalowe" laczniki i na nich przymocowany czujnik-jakies 15 cm od PCi.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...