Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Gość Arturo72
Witam.

Pozwolicie, że podepnę się pod temat.

Mam zrobioną charakterystykę energetyczną budynku.

Wychodzi mi zapotrzebowanie na energię końcową i ciepłą wodę: 49,2kWh/mkw/rok.

Wiem, mogło być lepiej, ale tak wyszło.

Budynek ok 190mkw powierzchni ogrzewanej.

Całość podłogówka.

I teraz po takich danych mam wyceny na pompy ciepła od 8,4 do 12 kW.

Może ktoś podpowiedzieć jak to ma wyglądać, bo rozrzut 50% to sporo.

Pozdrawiam

Na tym świadectwie powinny być dane na temat obciążenia cieplnego domu w kW przy określonych parametrach temperaturowych np.-20st.C +21st.C

Na tej podstawie można optymalnie dobrać pompę,musi ona gwarantować minimum taką moc grzewczą przy -20st.C jakie jest obciążenie cieplne ale żeby zapewnić również grzanie w II taryfie dobrze jest ją lekko przewymiarować.

Ale bliżej wg mnie będzie do 8kW niż do 12kW,bo obciążenie strzelam będzie na poziomie 5-6kW.

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Masz na wejsciu wody uzytkowej do domu reduktor cisnienia? Masz pomiar cisnienia wody w instalacji (przed i za reduktorem)?

Nie kojaze abym mial reduktor i tez go znalezc nie moge.

jedyne co mam opomiarowane to 'jakies' dwie butle laczace sie z CO/CWU: niebieska 4bar i czerwona 1,7bar.

Jezeli chodzi o samo cisnienie wody zimnej to jest naprawde duze tylko ta ciepla strasznie wolno leci :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie, wszystko bylo ok wczesniej (przez 4 lata)

dopiero od paru tyg zauwazalnie wolniej leci ciepla

 

zobacz czy nie masz jakiegoś filtra albo zaworu odcinającego z filtrem na wejściu zimnej wody do zasobnika (albo gdzieś na wyjściu ciepłej na budynek), jak znajdziesz to wyczyść, jak nie masz to będziemy myśleć dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem tylko jeden ale to jest glowny na wejsciu do PC.

jest jeszcze drugi na pompke obiegowa wody uzytkowej ale jest od zawsze odciety i obieg jest nie uzywany.

 

chyba ze jest jakis filtr w zewnetrznym zbiorniku CWU (nibe VPA) ?

Edytowane przez phoenix*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym świadectwie powinny być dane na temat obciążenia cieplnego domu w kW przy określonych parametrach temperaturowych np.-20st.C +21st.C

 

Niestety może tego nie być...

 

Witam.

Pozwolicie, że podepnę się pod temat....

 

Jak nie będzie obciążenia, to podaj jeszcze wartość EP, albo wrzuć skan tabelki z "Podział zapotrzebowania na energię".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jesteś pewien, że to nie filtr to znaczy, że gdzieś w instalacji masz jakiś problem mechaniczny, załamana rurka? osad? bród? kamień?

jak masz taką możliwość to podłącz zimną wodę bezpośrednio w obieg ciepłej za zasobnikiem i zobacz czy ciśnienie w kranach się zwiększy, jeżeli tak to szukaj w zasobniku, jeżeli nie to problem jest gdzieś pomiędzy zasobnikiem a pierwszym punktem poboru bo chyba wspominałeś że we wszystkich kranach jest słabe ciśnienie CWU

 

(chyba że masz zrobioną instalację CWU zbyt małą średnicą to może być kwestia oporów, a to by była mega wpadka hydraulika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie we wszystkich kranach ciepla leci slabiutko.

teraz po urlopie tygodniowym, mam wrazenie ze jest jeszcze gorzej :(

moze to jednak kamien :(

 

sprawdze jutro czy jest mozliwosc podlaczenia zimnej w obieg cieplej (choc mi sie wydaje ze takije mozliwosci jednak nie ma)

Edytowane przez phoenix*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety może tego nie być...

 

 

 

Jak nie będzie obciążenia, to podaj jeszcze wartość EP, albo wrzuć skan tabelki z "Podział zapotrzebowania na energię".

 

ja też mam certyfikat i tego nie ma:no:

a pytam z ciekawości co da wartość EP bo mam zrobione OZC

i chcę porównać jak ma się jedno do drugiego

 

u mnie EP 106,2kWh(m2rok)

Edytowane przez zieli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety może tego nie być...

 

 

 

Jak nie będzie obciążenia, to podaj jeszcze wartość EP, albo wrzuć skan tabelki z "Podział zapotrzebowania na energię".

Witam.

Chyba jest.

Projektowane obciążenie cieplne 6,87kW.

Zapotrzebowanie na ciepło na ciepłą wodę użytkową 1809kWh/rok.

Mam też podział zapotrzebowania na energię końcową:

37,84 ogrzewanie i wentylacja.

11,35 ciepła woda

5,67 urządzenia pomocnicze.

54,85kWh/mkw/rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Rozliczylem dzis energie za okres dokladnie 40 dni i zuzycie wyszlo w I taryf. 220 w II taryf. 1331 temepratura utrzymywana 15C-17 C pompa ma zadane w taniej temperaturze 18C, budynek nie zamieszkany i nie mam zadnych drzwi wew.(a garaz 38m2 tak wiec troche wychladza poniewaz drzwi garazowe 4600x2250) trwaja prace zwiazane z kladzeniem ostatniej warstwy welny i plyt kar-gp.

Nie wiem jak u was to wygladalo z wygrzewaniem (PC dziala od polowy listopada) mysle ze posadzki powinny sie juz wygrzac i osobiscie uwazam ze zuzycie jest troche duze jak na utrzymywana temp. narazie nie panikuje poniewaz nie mam drzwi wewnetrznych no i budynek wysycha no i na 200m2 z garazem nie jest to az taki koszmar mysle ze jak sie zamieszka to utrzymam zuzycie na tym poziomie oczywiscie z wyzsza temp , chociaż w waszych przypadkach jest ono nizsze .

PC polska 14kW(sprez scroll) odwierty 3x 82m 1600 mb podlogowki

Pozdrawiam i co wy na to moze zmienic ustawienia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zadbasz, przypilnujesz i zapiankujesz wszystko ze 100% szczelnością, to pianka powinna wystarczyć. Jeśli zdasz się na montażystów okien, to pianka na pewno nie wystarczy.

To co piszesz to prawda, jednakże jeśli przy taśmach zda się na montażystów okien to też może nie wystarczyć. Taśmy są moim zdaniem mocno przereklamowane. W przypadku taśm to tylko bardzo dobrzy montażyści, którzy od razu przy montażu okien ocieplą ościeże tak jak to robi Jareko - inaczej trudno będzie znaleźć ociepleniowców, którym będzie chciało się "bawić" w dokładne docieplenie taśm. No i trzeba zmawiać "zdrowaśki", żeby taśmy nie zaczęły się odklejać do momentu wejścia tynkarzy, oraz aby nie były ani za bardzo napięte, ani za luźne. No i żeby jeszcze parapet dało się wstawić bez naruszania taśm paroszczelnych od strony wewnętrznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim w sumie malutkim domku jak opisales, to pompa gruntowa 5kW z 80-90m odwiertu z paluszkiem w uchu da rade. Kosztowo w eksploatacji bedzie 4x taniej niz czystm pradem. Jak dasz pompe 7kW to pewnie nie wyjdziesz poza tania taryfe przez 90% sezonu. Zakladam typowe zapotrzebowanie na CWU.

 

Jak bym liczyl powietrzna, to taka 8kW jesli nie chcesz uzywac grzalek, bo mieszkasz juz w rejonie, gdzie moze byc chlodniej.

 

BTW: Piszesz, ze w centrum domu kominek, ale brak komina. ;) Brak komina w kotlowni jak rozumiem?

 

Do gruntowej 7kW to ile kolektora pionowego? Z wierzchu glina i bardzo mokro, niżej nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...