Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Bo mu zrobili na zasadzie: "ja tak mam" i (lub) "będzie pan zadowolony" - nikt mu nie wyliczał, a w ciemno można zaryzykować, że dla suchego piasku to max. 15W z każdego mb kolektora - czyli na każdy 1kW mocy PCi potrzeba około (minimum) 70mb kolektora poziomego.

 

Zawieżył fachowcom teraz chce się sądzić, ale czy wygra? Tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Gdy kiedyś przed rozpoczęciem budowy zapytałem kolegę ile kosztuje wybudowanie. Powiedział mi bardzo fajne słowa. Jest tylko cena minimalna na to co chcesz kupić. W górę nie ma limitu wydanych pieniędzy. Teraz to tez już wiem. Baterię do umywalki mogłem kupić za 65 pln a kupiłem za 300. Czy przepłaciłem? Wg Was tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy kiedyś przed rozpoczęciem budowy zapytałem kolegę ile kosztuje wybudowanie. Powiedział mi bardzo fajne słowa. Jest tylko cena minimalna na to co chcesz kupić. W górę nie ma limitu wydanych pieniędzy. Teraz to tez już wiem. Baterię do umywalki mogłem kupić za 65 pln a kupiłem za 300. Czy przepłaciłem? Wg Was tak.

 

Ja też kupiłem drogie baterie i właśnie w zeszłym tygodniu jedna z nich wyleciała za okno. Natomiast w kuchni mam tanią za 100zł z wyciąganą wylewką i sprawuje się bardzo dobrze.

Oczywiście, jeżeli ktoś chce jeść srebrnymi łyżkami to jego sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MNie ojciec uczył, że biedny nie może oszczędzać na jakości bo traci dwa razy.

 

Oczywiście że nie powinno się oszczędzać na jakości!!! Tylko jaką masz gwarancję, że ta twoja jakość jest wyższa od mojej? Przykład kranu właśnie podałem. To nie te czasy, że jak coś jest droższe to i lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MNie ojciec uczył, że biedny nie może oszczędzać na jakości bo traci dwa razy.

 

No to niech Ci teraz sponsoruje po takiej edukacji.;)

Biednego nie stac na kupowanie "gowna", ktore wyrzuci za chwile, ale jesli sa 2 rzeczy ktore spelnia jego oczekiwania (beda dzialaly rownie dlugo i skutecznie), gdzie jedna kosztuje 30 tys a druga 50, to ja radze "biednemu", zeby bral ta za 30 tys. Spytaj tate, a na pewno potwierdzi. :)

 

Jako ciekawostke powiem, ze moj ojciec tez jakosc rzeczy bezposrednio przeklada na cene. Jesli cos jest tansze NIE MOZE byc tak samo dobre, ale on idzie na latwizne biorac do oceny tylko to jedno - czesto zwodniczo nieprawdziwe - kryterium jakim jest cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zbierałem oferty dostałem też ofertę z firmy O.....S na pc ciepła tzw SOPEL LODU. Ten pan też zaręczał,że to będzie działać i będę zadowolony. Znam też domy gdzie przez oszczędności położono tanio bo żadko podłogówkę i teraz dogrzewają zimą w kominku bo co mają mówić? BO CHCĄ.

 

Ja mam co 20, strefy ok 0,5 m co 10 przy oknach do podłogi, w łazienkach co 10 . Zasilanie nigdy nie przekracza 35*po ok 4-5 h pracy w zależności od temp zewn.. Mógłbym mieć niższe ale to wiązało by się z większą ilością start/stopów lub gdybym miał mniejszą PC. Wg producenta mojej sprężarki obniżenie GZ o 5* spowodowało by wzrost COP o ok.10%. Co przy moim zużyciu na CO dało by ok 200kWh oszczędności na sezon czyli obecnie ok. 80 zł. Jeśli zmniejszyłbym rozstaw do 10 cm zasilanie nie spadłoby na 30* tylko może o 2. Koszt tego zagęszczenia to 800mb rury x tylko 2,5 = 2000, Większe rozdzielacze i szafki dodatkowy 1000zł.Razem 3000/80=37,5 lat w praktyce pewnie pow 50. Lepiej tą kwotę przeznaczyć na lepsze ocieplenie. Co do mocy podłogówki to przy rozstawie 20 cm można wyciągnąć ok 40 W/m2 przy zasilaniu ok. 35* nie przekraczając 26* temp podłogi. Taką moc będę potrzebował dopiero poniżej -25,-30*. Jak podłogówka jest spieprzona to nawet jak dasz co 5 cm i w miedzi też może być zimno. Można oczywiście zagęścić ale proporcjonalne do zapotrzebowania poszczególnych pomieszczeń na ciepło.

 

Większość drewno min 14mm ok. 70 %częściowo przyklejone, reszta płytki. Również dywany po 3-4m2 w 3 pokojach meble do podłogi itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnice biorą się z silników prądu stałego, nowszej konstrukcji sprężarki no i dużo lepszych wymienników.

To po co pisać o wyższości jednej marki nad drugą, co robią niektórzy? Ważne są konkrety czyli użyte podzespoły. Chyba, że jakaś firma ma nietypowe, chronione patentem rozwiązania, które mają wpływ na jej wydajność.

Edytowane przez tomekwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co pisać o wyższości jednej marki nad drugą, co robią niektórzy?

 

A to ja nie wiem. Gdybym się kierował stricte ekonomią, wolałbym Skodę od Audi - technologia zasadniczo ta sama, tyle że z opóźnieniem, różnią się głównie wykończeniem. No ale samochód to przede wszystkim komfort, a czasami hobby, kaprys, itd., decyzje podejmuje się emocjonalnie. Ale kocioł? Różne są zboczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liwko ma rację...Mardor, masz strasznie przewymiarowane, jak na parametry twojego domu...

Może masz rację. Ale na forum piszę od pół roku i o przewymiarowaniu dopiero się dowiedziałem gdy świadomie wsadziłem kij w mrowisko taniości. Dlaczego nikt z szanownych forumowiczów nie raczył tego wcześniej stwierdzić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak to faktycznie G/W powinny byc bardziej wyrownane cenowo aczkolwiek gdzies musza byc roznice... bo co G/W osiagnely szczyt mozliwosci

i ulepszen technicznych? Moze jeszcze nie :)

 

Wlasnie chodzi o to ze nie zawsze szczyt mozliwosci technicznych to jest optimum dla uzytkownika. Moze daloby sie wyciagnac 10, 20, 30% wiekszy COP - ale kosztem napakowania mnostwa elektroniki, czujnikow i innych gadzetow. 10, 20% - super, tylko ryzyko awarii rosnie kilkukrotnie, a koszty naprawy i wyzszy koszt zakupu moga znacznie przekroczyc te zyski. Dokladnie tak jest z opisywanymi przez Liwko lodowkami - mamy teraz szmery bajery w nich, po dwie sprezarki, elektroniczne sterowanie, kostkarki, a nawet internet i telewizor - tylko wymienia sie je po 5-10 latach, a nie po 50-ciu jak lodowki ZSRR. I mimo ze tamte zapewne braly wiecej pradu to jak sobie policzysz koszt zakupu nowoczesnych 5-10 lodowek, a eksploatacje jednej lodowki ZSRR to i tak na tej ZSRR bedziesz duuuuuuzo do przodu :)

 

Dlatego ja wole swoja pompe - nawet jakby sterownik w niej padl to moge sie wpiac kabelkami zasilajacymi bezposrednio w sprezarke + pompke DZ i CO i wszystko bedzie dzialac prawidlowo! :) Nie potrzebuje zadnej elektroniki zeby ta pompa dzialala. I to jest w niej najlepsze :)

 

Pompa p/w zawsze bedzie drozsza od gruntowej - musi miec jednostke zewnetrzna, wentylator, zdecydowanie bardziej kumaty sterownik i zabezpieczenia. Jednostka zewnetrzna pracuje w skrajnych warunkach (temperatura -20 do +50 i skaczaca wilgotnosc), pompa gruntowa przy niej to ma jak u pana boga za piecem bo stoi caly czas w pomieszczeniu z temperatura 20stC, DZ zawsze ma 0-10stC, GZ zawsze ma 30-50stC - moze wlasnie dlatego jest prostsza konstrukcyjnie, bo warunki w jakich dziala sa bardzo lagodne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wszędzie co 10 i cieszę się bo jest dobrze.

 

Placisz tylko wiecej za pompowanie tego przewymiarowanego DZ i GZ. Jakie masz pompki i na ktorych biegach pracuja (ile Wat zzeraja) ? Rozstaw rurek w GZ powinien byc dobrany w zaleznosci od zapotrzebowania na cieplo danego pomieszczenia - robi sie to OZC + Audytorem CO. Robienie wszedzie co 10cm to przegiecie paly - nie dosc, ze wymaga to pozniej konkretnej regulacji i przykrecania rotametrow (czyli zwiekszania oporow) to powoduje wlasnie wyzsze zuzycie pradu na pompke CO. Ja grzeje trzy poziomy JEDNA pompka CO ktora zuzywa 60W :) Rozstawy mam od 7cm w lazienkach, przez 12-20 w pokojach, po 30cm w przedpokojach do 40-50cm w piwnicach. Wszystkie rotametry otwarte na full (w ogole moglbym ich nie miec), wszedzie temperatura jaka sobie w OZC ustawilem - tj. w sypialniach chlodniej, w laznienkach cieplej etc. I tak to sie powinno robic, a nie "wszedzie 10cm". Jak jeden pokoj potrzebuje 1000W, a drugi 500W i sa takiej samej wielkosci - to po co chcesz ladowac do tego mniejszego 2 x przewymiarowany grzejnik ? Bzudra!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę bądzmy bardziej wyważeni w swych wypowiedziach

szczeg z podsumowaniem typu bzdura

ja mam zagęszczone na 10cm .

a efekt cieplny [i przy okazji sterowanie grzania domu jest prymitywnie proste]

choć zdaję sprawę że w innym domu mogloby to nie wypalić

te waty pompki może nadrobisz większą sprawnością pompy

? ja pokoję mam deską 15mm polożone na podłodze to wolałem uciekać w kierunku przewymiarowania i niższej temp zasilania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...