Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Kamień kotłowy wytrąca się przy odpowiednio wysokiej temperaturze, a nie wszystkie PC dochodzą do takich parametrów. Kamień kotłowy z danej objętości wody wytrąci się raz i jeśli nie dopuszczamy świeżej wody do zładu instalacji nie będzie miał się już z czego wytrącić.

i prawda i nie. Twardość wody jest przyczyną powstawania kamienia kotłowego. Twardośc może byc węglanowa a węglany intensywnie rozpadaja sie od ok 35C co osiąga każda pompa ciepła . Pozostałe związki z twardości niewęglanowej ( tzw twardości trwałej ) faktycznie osadzają sie w wyższej temperaturze. Wężownica atakowana jest przez kamień od strony wody surowej bo "kaloryferowa" faktycznie pozbawiona jest juz kamienia.

Wszystko więc zalezy jaki rodzaj twardości ma woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jaka macie ustawiona temperature na buforze? Moge ustawiac od powiedzmy 20 stopni do 50. Pytanie, czy ustawienie najnizszej mozliwej temperatury (najwyzszy COP?) ma sens o ile wystarcza na ogrzanie budynku do wymaganej temperatury?

 

Czy tez powininem miec stala temperature na poziomie 35 stopni i regulowac temperature podlogi poprzez termostaty w pokojach (mam 11 odrebnych stref grzewczych? Termostaty beda wowczas czesciej zamykac poszczegolne strefy.

 

Co jest bardziej efektywne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

nie jestem "specjalistą" i za naszym czarodziejem mogę najwyżej nosić teczkę i i to jeszcze 10 kroków za Nim :)

ale

ja bym wybrała to pierwsze bo to chyba na tym polega , żeby ogrzać się jak najbardziej niskotemperaturowo i skoro wystarczy i jest ciepło w domu to po co ustawiać więcej i póżniej obniżać na regulatorach . Tym bardziej , że i tak grzeje ten buforek odpowiedzialny za układ zamknięty co , więc nawet jak tam jest ustawiona jakaś odpowiednia temperatura a pozakręcamy wszystkie grzejniki to i tak załacimy za to ciepło które jest ustawione na Pc mimo , że z powodu zakręconych grzejników w domu będzie zimno.

Jak spadnie temperatura na zewnatrz to i tak sama PC podniesie bo ma pogodówkę i będzie ok!!.

Przepływy w podłogówkach powinny być otwarte na maksa i raczej powinno się mieć odpowiednio ustawioną PC a nie tłumić przepływy . Na regulatorach można regulować np. podbijać w określonych godzinach / tania taryfa/.

Tak .....bym podbijała temperaturę a nie zmniejszała lub zamykała przepływy.

 

Chyba wszyscy pojechali odprowadzać św. Mikołaja bo tak tu .....cicho o zmierzchu ....../ może liczą jeszcze na jakieś prezenty? :D /

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po raz pierwszy na forum ale mam nadzieję się rozwinąć. Do świąt mam mieć wykonaną instalację grzewczą z pompą ciepła Nibe ale nie to jest istotą mojego posta. Zastanawiam się czym wykończyć podłogi przynajmniej w salonie. Zastanawiamy się nad deskami Finnish Parkiet, które są podobno najlepiej przystosowane do ogrzewania podołogowego jeśli chodzi o drewno. Czy ktoś ma doświadczenia z drewnem na ogrzewaniu podłogowym? Proszę o garść doświadczeń.

Pozdrawiam wszystkich

 

Parkiet dwuwarstwowy o grubosci 11 mm - dąb,jatoba,merbau - producent - Biadki i Holzexport.Żadnych szczelin i widocznej pracu parkietu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Androzek i Zając

 

Nie oszukujmy się co egzotyczny to egzotyczny i dąb też jest twardy i mocny , chyba wszystko zależy od rodzaju drewna i od tej .....spodniej warstwy też. Moja koleżanka miała finish parkiet i to nie na ogrzewaniu podłogowym / skusiła się , że nie trzeba tego cyklinować i jest juz gotowe do użytkowania/ , po kilku latach stwierdziła , że to była pomyłka.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może gdzieś w tych 2200 postów było, ale nie chce mi się szukać więc podpytam :D Mam problem, który występuje przy dużym poborze ciepłej wody (np. nalanie pełnej wanny), gdy w zasobniku woda osiąga niską temperaturę. Pompa wyłącza się podczas gdy woda w zasobniku jest niedogrzana. Wyświetlacz pokazuje zadaną temperaturę 47 st., wskazuje grzanie do 50 st. Przy wskazanych 50 st. pompa się wyłącza pokazując komunikat „Brak zapotrzebowania na ciepło”. Tymczasem woda w zasobniku jest ledwo letnia, ma temperaturę ok. 30 st. i nie jest dłużej grzana. Dopiero przy drugim załączeniu się pompy temperatura osiąga wartość zadaną.

W takiej sytuacji oczekiwanie na pełne zagrzanie wody w zasobniku trwa około 45 minut. Przedstawiciel producenta twierdzi, że jest to normalne dla pompy z zasobnikiem dwupłaszczowym. Co o tym sądzicie?

Nie ma tutaj użytkowników IVT? Czy tylko ja mam ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lilusiu :D

 

Ja mam PC IVT ale trzeba przyznać , że jeszcze nie napełniałam na max wanny bo .......mam szambo i na razie się przysznicuję :) i dlatego dla mnie ten problem to nowość!! i do tego "bardzo duuuuży minus "/ kolejny!!!!/ PC IVT :( :( :(

Poczekajmy na Hydrolka. On na pewno coś poradzi a przynajmniej wytłumaczy dlaczego tak jest.

Myślę , że się odezwie wcześniej czy póżniej - cierpliwości. Lepiej żeby WCZEŚNIEJ, bo bezsilność jest najgorsza i czekanie również.

 

Pozdrawiam Cię bardzo gorąco i nie denerwuj się ..........

Może za te moje nerwy to wizyta na konapie u psychoanalityka powinna być na koszt IVT - tylko nie jedna ( byłoby za łatwo , prosto i przyjemnie ) ...co najmniej roczna kuracja :) :roll:

 

Tak czytam ten Twój post:

.... a może gdzieś jest zadane te 50 *C i dlatego nie chce przekraczać tych 50* C . Przecież najwyższa temp. to 65*C i dlatego nie powinno być tej bariery .

Może też trzeba by było ustawić jak zamierzacie się kąpać od razu PC na dodatkową ciepłą wodę - wtedy inaczej grzeje./ jeszcze nie próbowałam u siebie - zajrzę do instrukcji i się zorientuje co i jak /, .

Jest też inaczej jeśli jest wyłączone grzanie wody w drogiej taryfie - zużywa się całą wodę i PC nie dolewa międzyczasie i dlatego póżniej trzeba grzać od 'prawie" zimniej wody - dlatego tyle trwa.

 

Będę myśleć i zajrzę do instrukcji. Chociaż jak tak mówi przedstawiciel producenta że tak "ma" to chyba tak jest .......a może nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lilusiu :D

 

Ja mam PC IVT ale trzeba przyznać , że jeszcze nie napełniałam na max wanny bo .......mam szambo i na razie się przysznicuję :) i dlatego dla mnie ten problem to nowość!! i do tego "bardzo duuuuży minus "/ kolejny!!!!/ PC IVT :( :( :(

Pozdrawiam Cię bardzo gorąco i nie denerwuj się ..........

Może za te moje nerwy to wizyta na konapie u psychoanalityka powinna być na koszt IVT - tylko nie jedna ( byłoby za łatwo , prosto i przyjemnie ) ...co najmniej roczna kuracja :) :roll:

Bonetka jesteś słodka :D Nie denerwuję się zbytnio, bo daję sobie radę, wystarczy na kilka minut przed napełnieniem wanny podnieść temperaturę na 54 st i problem znika, ale takie sterowanie ręczne jest denerwujące. Poza tym firma projektująca rozwiązanie obiecywała zagrzanie wody od napełnienia w 15 minut. Po kilku latach instalowania pomp ode mnie pierwszej usłyszeli o takim problemie. Nie jest to specjalnie inteligentne urządzenie, nie pozwala na zbyt wymyślne urządzenia czasowe. Oprócz tego zdażyło się kilka "awarii" dodatkowo: uszkodzony manometr nabierał wody, brzęczący jakiś sterownik wprawiał całe urządzenie w wibracje i powodował niezły hałas, miszacz czy mieszalnik zwariował i popma grzała wodę w grzejnikach drabinkowych do temperatury zadanej dla CWU :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lilusiu :D

 

dopisałam trochę - poprawiałam poprzedni w czasie gdy pisałaś swój.

 

No teraz ........ to już chyba po mnie przyjedzie "R - ka " .

Ręce opadają!!!! a przecież twierdzą , że każda PC jest sprawdzana przed wysyłką itd.

Myślę , ze zrobiiłyśmy "taką dobrą robotę" w dziedzinie REKLAMY IVT , że ludki będą się pchać drzwiami i oknami aby kupować ich towar.

Napisałam do Szwecji odnośnie beznadziejnych i archaicznych funkcji zegara ale cisza !!! czy myślą , że nie napiszę jeszcze raz z delikatną sugestią , że na pismo się odpowiada tak czy inaczej ?!

Państwo , które szczyci się nowościami , przyznaje nagrodę Nobla w białych rękawiczkach jakoś na Firmę w smokingach i białych rękawiczkach nie wygląda.

No to wkopałyśmy się - trzeba było kupić NIBE.

Dobrze , że jesteś optymistką :D

Przesyłam buziaczki i duuuużo promyczków słońca / w zależności od dnia będziesz wybierać albo więcej albo mniej/ :lol: :lol:

 

wiem już o co chodzi ..przy dodatkowej cwu .. do 55*C podgrzewa sama PC powyżej... do tych 65*C podgrzewa podgrzewacz elektryczny.

 

szejens napsiał:

 

 

Pytałem o to co prawda w Buderusie ale to nie ma większego znaczenia bo to ta sama pompa. Wynika to z tego ze grzanie wody w tej pompie odbywa sie przez oddawanie ciepła z płaszcza zewnętrznego do zbiornika cwu. Pompa grzeje wodę w płaszczu do zadanej temp i potem staje i czeka aż temp. w płaszczu spadnie (podobno o 5 st C) i znów sie załacza, bo nie ma sensu pracować podczas gdy następuje wyrównywanie temp. miedzy płaszczem a zbiornikiem C.U.W. Ten typ tak ma, nie zakamienia sie jak Viessmann ale 45 min to wartość katalogowa grzania wody w zasobniku.

Tu ma rację i niestety grzanie trwa tak długo.

Trzeba wybierać albo będziemy korzystali z dogrzewacza elektrycznego i grzali do 65*C i tej wody starczy albo od nowa i dłuuuuuuugo.

Dobrze , ze Tobie wystarcza 54*C :D tylko trzeba przestawiać ręcznie :evil:

 

Czy masz anodę protektorową czy elektroniczną?

 

Ta sprawa bardzo mnie zaintrygowała i myślę sobie , że to nie chodzi o tę różnicę temperatur /około 5 *C/ jak pisze Szajens...bo tu jest różnica o wiele większa / jest zadane 47 a grzeje do 50 i się wyłącza / a tem wody jest 30 *C więc wniosek z tego , że to nie to .

Rozumiałabym jakby było zadane 47 i grzeje do 50 / bo zawsze jest jakaś nadwyżka nad zadanym wskażnikiem / ale dlaczego nie dogrzewa do tych 47 tylko się wyłącza? dopiero za drugim włączeniem PC grzeje zadaną temperaturę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bonetka wie wszystko :D Zbiornik dwupłaszczowy to tak jak ruska matrioszka : zbiornik w zbiorniku. Jeśli baniak zewnętrzny nie jest duzo większy niz ten zwieszony w srodku to takie zjawisko jest normalne : zimny maluch ogrzewa się ciepłem zaakumulowanym w duzym - pompa ciepła nie nagrzewa wprost ciepłej wody - tylko wodę "kaloryferową" akumulowaną w dużym. Mam taki zbiornik ale u mmnie duzy ma 500 l a zawieszony w nim maluch 160 . Wynika z tego że 340 l gorącej wody ogrzewa 160 l malucha. Przy takiej przewadze nie zauważyłem żadnego dyskomfortu, a zasobnik ładuje się jednym cyklem.

Inną przyczyną problemów może być nagromadzenie sie kamienia wewnątrz malucha - czyli wewnętrznego zbiornika ciepłej wody. Kamień stanowi przeszkodę w wymianie ciepła i wydłuża czas "karmienia" malucha przez zewnętrzną mamkę. Wystarczy wsypać nieco odkamieniacza i będzie jak nowy :o . Chyba że problemy jakie opisujesz były od początku. Wtedy trzeba to polubbic jak wady ukochanego. To jedyna wada takiego układu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hydrolku :D

 

jak to miło , że Mikołaj nie zabrał Cię ze sobą a już się bałam.. :cry: .......

 

Dopisałam w poprzednim poscie jeszcze coś. Przeczytaj jeśli możesz bo to rzeczywiście jest dziwne i to nie koniecznie musi być ten dwupłaszczowy.

PC ma 165 l cwu i 60 litrów co. Czyli , że 60 litrów co. ogrzewa 165 cwu / to z 5 cm dookoła!! tego dużego !/- może ja głupstwa plotę :roll: /w/g postu wyżej to tak by wychodziło /

 

Tu chodzi o to , dlaczego PC się wyłącza za pierwszym razem mimo że woda ma 30*C i dopiero przy drugim włączeniu grzeje.

 

Najgorzej , że żeby obejrzeć anodę trzeba ją odkręcić i zobaczyć ile ma milimetrów diament anody / bo jak około milimetra / to trzeba ja wymienić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 187 cm o 90 kg to jaki Mikołaj by sie porywał? :roll: a który ma taki worek ?

z wykładu kolegi przeddoradzającego zrozumiałem że zasobnik jest dwupłaszczowy. Sterownik sprawdza temperaturę wody w płaszczu zewnętrznym. Osiąga ona zadaną wartość to i nie dzwota że wyłącza. Woda ciepła w wewnętrznym baniaku zdążyła sie zagrzać ledwie do 30C - to nie wina IVT ! - bo to nie temeratura wewnętrznego baniaka steruje wyłączaniem 8) . i załaczaniem sprężarki :o . Woda zewnętrzna dogrzewa baniak sama się chłodzi i ponownie załacza dogrzewając ostatecznie baniaczek w środku. Trochę to skomplikowane ale nie umiem lepiej tego wyjaśnić :cry: Podniesienie nastawy wydłuża czas piłowania sprężarki co skutkuje równiez intensywniejszą wymianą i nagrzewaniem w jednym cyklu.

Protekcja anodowa nie ma tu wielkiego znaczenia bo jej zadaniem jest ochrona przed korozją wewnętrznego baniaczka i nie wpływa na wymianę ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to miło , że coś nie jest winą IVT - przynajmniej jedno.

Duży ogrzewa mały to rozumiem ale odwrotnie! jak ten biedaczyna :roll: ma ogrzać takiego olbrzyma?

 

A teraz takie bardzo proste pytania:

*jak sprawdzić ile stopni ma podłogówka / nie ma termometru na rozdzielaczach , PC sama nie pokazuje takiego wskażnika / położyć termometr na podłodze i dodać trochę +0,5 ;+1 *C żeby wiedzieć ? , powiesić termometr na rozdzielaczu przy wejściu , a może inaczej ? jak?

* wiem jak wyglada zawór trójdrogowy i czterodrogowy mieszajacy ale mam podejrzenie , że u mnie chyba ich nie zastosowano bo czy zwykłe zawory z łapką lub z motylkiem można użyć do mieszania ( kulowych nie ma )/ może tak ale będzie to nieprecyzyjne / ?

*wydaje mi się też , że ponieważ grzejniki są przewymiarowane więc zastosowano identyczna temperaturę na podłogówkę i na grzejniki .

Czy podłoga przy 47*C wyjście co. byłaby bardzo gorąca.? Bo jest przecież wylewka nad rurkami i dochodzi też gres , więc się obniża temperatura , o ile może się obniżyć ?

36,6 ma ludzkie ciało więc dobrze ciepła podłoga ile może mieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie.Tak czytam sobie te wasze wywody na temat pomp że postanowiłem sie dołączyc ze swoim zapytaniem,posiadamy NIBE 1140-15

Dom mamy 260 m2 w tym ok.200 m2 podłogówki wykonany z gazobetonu 24 +12 cm styropianu.Temperatura w domu ok.21 st.Temperatura CW start44st.

stop 47st. , Temperatura zasilania 25,7 (28,1) st. Temperatura zewn. ok 2 st.Temperatura dolnego zródła 5,5 wej 7,1 wyj. jak pracuje pompa jest ok 4 st. różnicy.Dolne zródło to 7 odwiertów po 55mb w odstępach co ok 2,5 m.

DWC wyłączone,zbiornik dwupłaszczowy 500l ( nie ma problemu z ciepłą wodą)

Tryb pracy ZIMA,Krzywa grzania 4.Niestety dodatkowy licznik prądu założyłem dopiero 10 dni temu i zużycie jest na poziomie 290KWh przez ten czas wydaje mi się że to dośc dużo ale może się czepiam prosiłbym o jakieś podpowiedzi od użytkowników pomp NIBE :roll:Na razie mieszkamy w 2 osoby więc nie zużywamy dużo ciepłej wody pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to miło , że coś nie jest winą IVT - przynajmniej jedno.

Duży ogrzewa mały to rozumiem ale odwrotnie! jak ten biedaczyna :roll: ma ogrzać takiego olbrzyma?

 

A teraz takie bardzo proste pytania:

*jak sprawdzić ile stopni ma podłogówka / nie ma termometru na rozdzielaczach , PC sama nie pokazuje takiego wskażnika / położyć termometr na podłodze i dodać trochę +0,5 ;+1 *C żeby wiedzieć ? , może inaczej ? jak?

* wiem jak wyglada zawór trójdrogowy i czterodrogowy mieszajacy ale mam podejrzenie , że u mnie chyba ich nie zastosowano bo czy zwykłe zawory z łapką lub z motylkiem można użyć do mieszania ( kulowych nie ma )/ może tak ale będzie to nieprecyzyjne / ?

*wydaje mi się też , że ponieważ grzejniki są przewymiarowane więc zastosowano identyczna temperaturę na podłogówkę i na grzejniki .

Czy podłoga przy 47*C wyjście co. byłaby bardzo gorąca.? Bo jest przecież wylewka nad rurkami i dochodzi też gres , więc się obniża temperatura , o ile może się obniżyć ?

36,6 ma ludzkie ciało więc dobrze ciepła podłoga ile może mieć?

temperaturę podłogówki sprawdź stosownym termometrem elektronicznym z czujnkiem na kabelku , kupisz w castoramie czy innym dużym sklepie w stolycy ,zainstaluj czujnik przylepcem na rozdzielaczu

http://www.sklep.likor.pl/sklep,2755,,,03,webkupiec,pl-pln,374235,0.html

jeśli masz zawór trójdrogowy to masz też osobną pompę obiegową do podłogówki. Jeśli masz tylko jedną pompę c.o. to temperatura grzejników jest taka sama jak podłogówki.

Czy to dobrze? To kwestia odczuwania komfortu. Normy niemieckie przewidują że maksymalna temperatura posadzki to 28C , której odpowiada maksymalna temperatura zasilania 35C. To za mało na grzejniki , te są dobierane na 55 , no juz w skrajnej sytuacji na 45C. Czyli albo przegrzwanie podłogi i dyskomfort gorącej podłogi , albo grzejniki za zimne i zimno w pomieszczeniach :( .

Podziwiam Twoją dociekliwość , zamęczysz teraz każdego wykonawcę albo nauczysz ich rzetelnej roboty o której prawie nie mają pojęcia :evil:

Okazuje się, że jednak zawsze warto zamówic dokumentację i nie polegać na oku p.Bolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie.Tak czytam sobie te wasze wywody na temat pomp że postanowiłem sie dołączyc ze swoim zapytaniem,posiadamy NIBE 1140-15

Dom mamy 260 m2 w tym ok.200 m2 podłogówki wykonany z gazobetonu 24 +12 cm styropianu.Temperatura w domu ok.21 st.Temperatura CW start44st.

stop 47st. , Temperatura zasilania 25,7 (28,1) st. Temperatura zewn. ok 2 st.Temperatura dolnego zródła 5,5 wej 7,1 wyj. jak pracuje pompa jest ok 4 st. różnicy.Dolne zródło to 7 odwiertów po 55mb w odstępach co ok 2,5 m.

DWC wyłączone,zbiornik dwupłaszczowy 500l ( nie ma problemu z ciepłą wodą)

Tryb pracy ZIMA,Krzywa grzania 4.Niestety dodatkowy licznik prądu założyłem dopiero 10 dni temu i zużycie jest na poziomie 290KWh przez ten czas wydaje mi się że to dośc dużo ale może się czepiam prosiłbym o jakieś podpowiedzi od użytkowników pomp NIBE :roll:Na razie mieszkamy w 2 osoby więc nie zużywamy dużo ciepłej wody pzdr,

jest ekstra. Masz taryfe nocną ? zamów sobie zaoszczędzisz co najmniej 50% . Zuzywasz średno 29kWh/dobę i jeszce marudzisz? dom spory a 12 cm izolacji nie zwala z nóg :( . 2*C to w poblizu średnej temperatury sezonu grzewczego . Wychodzi zatem że za cały sezon zuzywasz ok 5500 kWh. Jak bys miał taryfę nocną to nie przekroczysz 1500 zł. Ile to wyjdzie za m2 w skali całego roku, czyli tak jak w bloku? I to razem z ciepła wodą ? Tanio? Pewnie że taniocha i tak ma być :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hydrolku

bardzo, bardzo dziękuję :D :D

Teraz to...musztarda po obiedzie. :( :( Bo cóż mogę zrobić.? Kłócić się.. nie potrafię . Naskarżyć ...mam skrupuły . Nie jestem asertywna.

Moge się tylko poddać :cry:

Bo co mi pozostało .....mogę jeszcze wziąć kogoś żeby poprawił / ale czy zrobi to dobrze? , dodatkowa kasa bo raczej instutucjie charytatywne PC nie obsługują /

Zapłaciłam za kompleksową usługę i miało być wszystko na cacy. Jak bym Ci powiedziała jakie pieniądze to mógłyś stwierdzić , że nadaje się tylko do szpitala i to raczej do tego...bez klamek .

Nie interesowałam się tym bo myślałam , że jest ok! i wszystko się zaczęło od tego podlicznika i tak pomału ...im dalej w las tym więcej drzew. :cry:

Cóż takie jest życie .......jedni mają szczęście i potrafią egzekwować swoje a inni nie ...... :cry:

 

gsawojtek

 

dlaczego odwierty co 2,5 metra ? minimum to co 5 metrów!

 

Zawiesza mi się komp. i rwie połączenie dlatego tyle razy poprawioane a własiwie usiłowane poprawiić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...