Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

U mnie rurki w podlodze sa rozlozone co 15cm a w lazienkach co 10cm. W domu praktycznie jednakowa temperatura we wszystkich pomieszczeniach na danej kondygnacji. Nie wiem co mogolby "poprawic" wykonanie u mnie projektu i jakies roznicowanie gestosci rurek. Niskotemperaturowa podlogowka wodna ma zdolnosc w pewnym zakresie do samoregulacji. W zimniejszych pomieszczeniach jest oddawane wiecej ciepla niz np w tych ogrzanych przez zyski bytowe czy sloneczko.

Oczywiscie kazdy dom jest inny i jesli np masz jakies duze przeszklenia w salonie czy jakies inne elementy, ktore moga w istotny sposob "zaburzyc" rozklad temperatur w domu, to taki projekt na pewno nie zaszkodzi.

 

No tak, zgadzam się w zupełności. Szef Ecopolu próbował przekonać mnie, że nieważne jest moje całkiem niskie projektowe obciążenie cieplne (4,9kW/147mkw.) i trzeba wszędzie układać rurki co 10cm, a łazienki i strefy brzegowe co 7,5cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecane w takich przypadkach jest 6,5kW - to trochę dziwne :-) - i dogrzewanie grzałką, także w przypadku pompy gruntowej.

 

Proszę: tu są brytyjskie zalecenia doboru pomp ciepła z ubiegłego roku:

 

https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/48327/5045-heat-pump-field-trials.pdf

 

Ze strony 74:

 

http://i39.tinypic.com/hx85f9.jpg

 

Czyli jak pompa ma moc 100% i większą, to wtedy mniejszy COP??

To jakiś błąd jest, chyba że tam nie mają taniej taryfy :-) W Polsce też pokutuje przekonanie, żeby pompę mniejszą dobrać niż potrzebna i grzać grzałką jak zimno. Zamiast dobrać większą i grzać w taniej taryfie :-D

 

Taktowanie można wyeliminować czy to w sterowniku (odstępy między włączeniami, ustalone godziny grzania w taniej taryfie, różnica temperatur przy włączeniu i wyłączeniu), czy poprzez bufor albo podpięcie do podłogówki. Wydaje mi się, że to głównie jest problem konfiguracji.

 

 

Tak sądzę - no nie wiem, czy się nie zapędziłem, ale ci co grzeją tylko w taniej taryfie mają ciut większe pompy ciepła i sobie to właśnie chwalą. Jak ktoś nie ma taniej taryfy, to chyba też nie jest taki problem, że COP zaraz spadnie o 20%. Może ktoś mnie oświeci w tej kwestii? :-)

 

Nie możesz wzorować swojej instalacji na tym wykresie (ze strony 75 a nie 74) i Angolach bo jest to przykład under size HP dla domu w Londynie i temperatury ......... -4. Taka to u mnie podobno była dziś w nocy. W Londynie rzadko noce w zimie są poniżej zera a rekord zimy to -21st w 1975 roku.

Niech policzą tą pompę dla -20. W ogóle nich kupią taką co pracuje do -20.

 

Londyńczyk idzie do marketu patrzy na PC PW i sprawdza A2/W35 a jak jest A-7/W35 to już z zapasem ho ho. U Nas powinni dawać A-14/W35 lub z zapasam A-21/W40. Nie wspomnę, że w ogóle te dane całkowicie oderwane są od ekonomi i cen prądu oraz pracy. Jakbym zarabiał 3x więcej niż teraz a miał tą samą cenę prądu/kWh to też bym się nie bił o te 100h grzałki. A jakbym musiał zapłacić za przewymiarowanie PC gruntowej i DZ więcej o 25% stawki pracy angielskiej ... to tym bardziej bym się o te 100h grzałki nie bił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np u mnie oszczednosci z trtulu korzystania z taniej taryfy dla PCi to kwota w okolicach 1400 zl rocznie.

 

Przyznam, ze nijak nie potrafię sobie tego "ogarnąć" - wszak różnica, to około 0,2zł za 1kWh, przy cenie całodobowej około 0,6zł za 1kWh (upraszczając).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Nas powinni dawać A-14/W35 lub z zapasam A-21/W40. .

 

A która PCi gruntowa pracuje "w takich" (na takich) parametrach ? - bo puki co to zagadnienie(dobór PCi) dotyczy gruntowych PCi.

 

Pompy powietrzne żądzą się trochę innymi zasadami doboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np u mnie oszczednosci z trtulu korzystania z taniej taryfy dla PCi to kwota w okolicach 1400 zl rocznie. Dla mnie biedaka nie do pogradzenia. :)

 

A w stopce ma :

Sezon grzewczy 2012/2013 - 1350 zł przy zadanej temp. w domu 22*C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, ze nijak nie potrafię sobie tego "ogarnąć" - wszak różnica, to około 0,2zł za 1kWh, przy cenie całodobowej około 0,6zł za 1kWh (upraszczając).

 

Pomoge Ci, wszak to wyzsza matematyka ;)

 

Moja pompa rok do roku na cele CO+CWU zuzyla 5930 kWh z tego 98% w taniej taryfie. Prad jednotaryfowy kosztuje u mnie 59 gr a prad w taniej 31 gr. Roznica to 28 groszy. Biore pod uwage 5700kWh (odejmuje 4%, bo roznica jednotaryfowy/droga jest tez tego rzedu co jednotaryfowa/droga) i przemnazam przez ronice rzeczonych 28gr co daje kwota 1593 zl. Odejmuje od tego 10% na lepszy COP przy pradzie jednotaryfowym i otrzymije kwote 1435 zl rocznie.

Ogarniasz teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bo to liczenie dokładnie takie jak w przypadku porównania wartości odżywczych masła i margaryny - wynik zawsze korzystniejszy dla strony, która te badania zleciła.

 

Uczciwe byłoby zliczenie całej ilości kWh zużytej przez dom, kwotę którą zapłacono i przeliczenie tego na zużycie I taryfowe - dopiero tak można porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bo to liczenie dokładnie takie jak w przypadku porównania wartości odżywczych masła i margaryny - wynik zawsze korzystniejszy dla strony, która te badania zleciła.

 

Uczciwe byłoby zliczenie całej ilości kWh zużytej przez dom, kwotę którą zapłacono i przeliczenie tego na zużycie I taryfowe - dopiero tak można porównać.

 

A po co przez 'cały dom'? Co Ty jasiek jesteś, że grzejesz suszarką do włosów i TV? Pyxis Ci ładnie to wyprowadził, jak masz problem ze skumaniem tego to ....:bash::bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co przez 'cały dom'? Co Ty jasiek jesteś, że grzejesz suszarką do włosów i TV? Pyxis Ci ładnie to wyprowadził, jak masz problem ze skumaniem tego to ....:bash::bash:

 

Tylko dla wyjaśnienia - tak abyś kumał.

II taryfa jest tańsza, ale I jest droższa od jednotaryfowej.

 

Nie neguję, że można życie sobie tak zorganizować, że większość czynności "energożernych" przenosi się na tani prąd - zawsze jest coś za coś.

To są tylko "wyliczenia osobnicze" i zawsze jest tak, że własnych rozwiązań będziemy bronić jak niepodległości - i słusznie, bo w większości przypadków są one korzystne - co wcale się nie przedkłada na dogmat, że dla wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dla wyjaśnienia - tak abyś kumał.

II taryfa jest tańsza, ale I jest droższa od jednotaryfowej.

 

Nie neguję, że można życie sobie tak zorganizować, że większość czynności "energożernych" przenosi się na tani prąd - zawsze jest coś za coś.

To są tylko "wyliczenia osobnicze" i zawsze jest tak, że własnych rozwiązań będziemy bronić jak niepodległości - i słusznie, bo w większości przypadków są one korzystne - co wcale się nie przedkłada na dogmat, że dla wszystkich.

 

Z moich doswiadczen z pradem domowym dwutaryfowym wynika bardziej, ze zeby wyjsc na bytowym lediwe "na zero" trzeba sie naprawde "postarac" i dzialac wbrew zdrowemu rozsadkowi. Zeby stracic na 2 taryfach, to juz ewidentnie dzialac na wlasna szkode unikajac taniej taryfy. :)

 

BTW: CZekam na Twoja reakcje na moje obliczenia. Czy po prostu przemilczysz sprawe, bo nie po nosie? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, zgadzam się w zupełności. Szef Ecopolu próbował przekonać mnie, że nieważne jest moje całkiem niskie projektowe obciążenie cieplne (4,9kW/147mkw.) i trzeba wszędzie układać rurki co 10cm, a łazienki i strefy brzegowe co 7,5cm.

 

A potem w pomieszczeniach o stratach całkowitych do 100-200 W (sa takie pomieszczenia) skrecac rotametry do minimum. Inwestor niech płaci za przewymiarowanie tam gdzie nie jest konieczne, to nie problem wykonawcy a jego zysk. A jezeli nie widac róznicy to po co przepłacac jak mówi reklama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A potem w pomieszczeniach o stratach całkowitych do 100-200 W (sa takie pomieszczenia) skrecac rotametry do minimum. Inwestor niech płaci za przewymiarowanie tam gdzie nie jest konieczne, to nie problem wykonawcy a jego zysk. A jezeli nie widac róznicy to po co przepłacac jak mówi reklama.

 

Jesli wykonawca bierze od mb rury w podlodze, to jakis seshns moze i sie znajdzie (tzn bedzie na zgrzewke czy dwie piwa), ale jesli od m2 podlogi, to juz nie bardzo. Cena rury alupexa smieszna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie rurki w podlodze sa rozlozone co 15cm a w lazienkach co 10cm. W domu praktycznie jednakowa temperatura we wszystkich pomieszczeniach na danej kondygnacji. Nie wiem co mogolby "poprawic" wykonanie u mnie projektu i jakies roznicowanie gestosci rurek .

 

W działaniu nic, w kosztach inwestycji i owszem. O zwiekszonych oporach na instalacji nie wspomnę (zuzycie energii przez pompy obiegowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...