Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

To drążymy temat pośrednio dalej.

Jeśli wychodzi ze strat ciepła, że wystarczy rozstaw rurek w podłogówce co 20cm, to tak zostawić czy lepiej dać co 15cm i przytłumić przepływ?

 

Jak dasz gęściej to przepływ spadnie samoistnie od dodatkowych oporów. Być może trza będzie zwiększyć ilość pętli (i najlepiej równych i nie za długich). A generalnie im bardziej przewymiarowane gz tym niższą temperaturą (a co zatym wyższym COP-em) ogrzejesz.

Edytowane przez niedowiarek
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

To drążymy temat pośrednio dalej.

Jeśli wychodzi ze strat ciepła, że wystarczy rozstaw rurek w podłogówce co 20cm, to tak zostawić czy lepiej dać co 15cm i przytłumić przepływ?

 

Po co dawać gęsciej aby pózniej tłumic przepływ, czy nie lepiej to obliczyć i dobrac najmniejszą mozliwą temp. zasilania dla temp. obliczeniowej (-22 oC)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co dawać gęsciej aby pózniej tłumic przepływ, czy nie lepiej to obliczyć i dobrac najmniejszą mozliwą temp. zasilania dla temp. obliczeniowej (-22 oC)

Tak zgadza się, ale w obliczeniach bierzemy pod uwagę, że w pokoju będą stały mebelki i zawsze może dojść dodatkowa sofa?

I czy rozstaw 20cm nie jest za duży jęśli chodzi o grzanie akumulacyjne w tańszej taryfie? Ciepło przecież bardziej idzie do góry niż na bok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza się, ale w obliczeniach bierzemy pod uwagę, że w pokoju będą stały mebelki i zawsze może dojść dodatkowa sofa?

I czy rozstaw 20cm nie jest za duży jęśli chodzi o grzanie akumulacyjne w tańszej taryfie? Ciepło przecież bardziej idzie do góry niż na bok.

 

Przez konwekcje do góry, ale przez przenikanie to we wszystkich kierunkach jezeli jest tylko róznica temperatur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asolt. Zanim przegrzejesz zwoje mózgowe przy obliczeniach dla maluxa, mógłbyś zejść do poziomu rachunków i oszacować ile tracę ciepła przez ścianę silikatową 25cmx25m2 do nieogrzewanego garażu. Garaż dostawiony do budynku też z silikatki. Edytowane przez niedowiarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... oszacować ile tracę ciepła przez ścianę silikatową 25cmx25m2 do nieogrzewanego garażu. Garaż dostawiony do budynku też z silikatki.

Dla cegły pełnej U=2,1378 W/m2K.

Więc przy 25 m2 masz straty 53,445 W na każdy 1oK różnicy temperatur między garażem a domem.

Przy 10oC to już kawałek grzejnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam trochę off-topic.

 

Mój podlicznik do pompy ciepła jest sterowany zegarem METRON pcm 05. Niestety zegar od miesiąca szwankuje tzn. nie przełącza mi licznika z I taryfy na II. W odwrotną stronę jest zawsze OK. Pomaga tylko lekkie "klepnięcie" w obudowę zegara. Nie zauważył bym problemu, gdybym nie rejestrował zużycia kWh pompy.

 

Nie wiecie może, co może być przyczyną? Jakiś akumulator (zegar był montowany jako używany), przekaźnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...