Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Doczepilbym się do pkt.7 co to oznacza bo wg mnie to powinno być wliczone w montaż bo zawór 3 drogowy masz wliczony w pkt.17 lub pkt.17 nie ma prawa być.

 

Myślę, że tabelka to standard i w zależności od sytuacji / budynku firma dobiera akcesoria. Pkt. 17 jest bez ceny czyli nie ma go w ofercie ( to jest chyba opcja w przypadku instalacji mieszanej ), pompa jest już w PC o ile dobrze pamiętam, zdecyduję się na dodatkową grzałkę w zasobniku CWU ( kosztuje niewiele i podnosi tem. wody aby zlikwidować bakterie ).

 

Firma wykonała już trochę instalacji, sporadycznie udzielała się na forum i ma tu przynajmniej 1 zadowolonego użytkownika. Instalator odradzał mi sterowanie temperaturą w każdym pomieszczeniu termostatami, twierdzi że mogę osiągnąć podobny efekt regulacją na listwie, do drabinek w łazience proponował zasilanie z CO + grzałkę z prostą regulacją aby korzystać z taniej taryfy. Wydaje mi się że to raczej plus, bo teoretycznie, jeśli sprzeda więcej rzeczy / dodatków tym więcej zarobi a w jego przypadku tak nie jest.

 

Czekam jeszcze na 2 wycenę z okolic, i jak najszybciej muszę podjąć decyzję bo 4 kwietnia muszę złożyć papiery aby skorzystać z 25% dofinansowania na PC.

Zależy mi też na dobrze zrobionej instalacji, nawet jeśli nie będzie super tania - moje nerwy też kosztują.

 

A tak na marginesie na co trzeba zwracać uwagę, na jakich elementach instalacji firmy próbują oszczędzić kosztem jakości systemu ? Była mowa np. o otulinie papierowej, o co chodzi ? Na co zwrócić uwagę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była mowa np. o otulinie papierowej, o co chodzi ? Na co zwrócić uwagę ?

Chodzi o standardową rurę do klimatyzacji w białej cienkiej otulinie. Nie nadaje się to do pompy ciepła bo nie jest odporna na wysokie temperatury i przez małą grubość powoduje większe stratu ciepła.

Niech instalator chociaż na grubszą rurę założy grubą kauczukową otulinę HT. Dobrze jest zabezpieczyć rury mechanicznie z zewnątrz. Z pewnością będziesz musiał za to ekstra dopłacić...

Nibe Split.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ punkt nr.7 to zawiera,którego de facto nie pownno być bo oba punkty powinny zawierać się w punkcie nr.6

 

Przynajmniej ja bym tego żądał i zrezygowałbym z tej firmy gdyby nie przystała na to ale sadzę,że przystanie bo myślała,że załapała jelenia :)

 

ale Ty szukaj,szukaj...jesteś majętnym inwestorem i dajesz się robić za owce do strzyżenia to być łyknął jak pelikan jak to zrobiłeś z vieśkiem :)

 

Ale nie każda inwestycja jest dla idiotów ;)

 

Arturo skąd ty wiesz co zawiera punkt nr 7? Dodatkowo nie wiem czy potrafisz czytać ale pozycja 17 nie jest uwzględniona w tej akurat ofercie ;)

Widać że chyba sam robiłeś tą ofertę ;)

Co do strzyżenia wiesz każdy wybiera świadomie i na co go stać.

Mogłem zrobić całą instalację swoimi pracownikami ale po prostu nie mamy czasu na takie głupot.

Jeśli "owca" wydaje swoje zarobione pieniądze to chyba sprawa owcy? Czy ty chcesz decydować o wszystkich potencjalnych inwestorach i ich portfelach ?

Wydaje mi się że ty obrażając ludzi i uchodząc za mędrca tego forum po prostu podnosisz sobie swoje mizerne EGO

Edytowane przez szukaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakich przypadkach pojemność wodna CWU może przekroczyć 100 litrów?

 

a w jakich jest mniejsza od 100l. (w przypadku pc)

zdaje się że coś tam instalujesz więc nie zadawaj pytań z zakresu pierwszego dnia praktyki

tu masz jeszcze zaworek który ułatwia serwis naczynia o ile w ogóle wiesz na czym polega

http://www.afriso.pl/pl/16,katalog-produktow/3141,2897,2-x-gw-g-frac34.html

dwa takie zaworki i już jesteś droższy o stówę od niedouczonej konkurencji :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturo skąd ty wiesz co zawiera punkt nr 7? Dodatkowo nie wiem czy potrafisz czytać ale pozycja 17 nie jest uwzględniona w tej akurat ofercie ;)

Widać że chyba sam robiłeś tą ofertę ;)

Co do strzyżenia wiesz każdy wybiera świadomie i na co go stać.

Mogłem zrobić całą instalację swoimi pracownikami ale po prostu nie mamy czasu na takie głupot.

Jeśli "owca" wydaje swoje zarobione pieniądze to chyba sprawa owcy? Czy ty chcesz decydować o wszystkich potencjalnych inwestorach i ich portfelach ?

Wydaje mi się że ty obrażając ludzi i uchodząc za mędrca tego forum po prostu podnosisz sobie swoje mizerne EGO

 

też uważam że ta wypowiedź kolegi Artura jest chamska i nie obiektywna zwłaszcza patrząc na jego spartaczoną instalację pc - szkoda że sobie nie potrafił doradzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o standardową rurę do klimatyzacji w białej cienkiej otulinie. Nie nadaje się to do pompy ciepła bo nie jest odporna na wysokie temperatury i przez małą grubość powoduje większe stratu ciepła.

Niech instalator chociaż na grubszą rurę założy grubą kauczukową otulinę HT. Dobrze jest zabezpieczyć rury mechanicznie z zewnątrz. Z pewnością będziesz musiał za to ekstra dopłacić...

 

do tych otulin można kupić u producenta farbę albo okleić systemową folią ale nie jest to niezbędne bo te otuliny maja zamkniętą strukturę i nie chłoną wilgoci jak ten biały szajs

http://www.k-flex.pl/produkty/pokrycia-i-powloki/powloka-k-flex-color

 

co ciekawe rura cu chłodnicza jest tańsza z tą szajsowatą otuliną - więc kupując rurę bez otuliny już za samą rurę płacisz wiecej

Edytowane przez mkm silesia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jestem nowy na tym forum. Zainteresował mnie temat pomp ciepła typu powietrze-woda.

 

Użytkuję piąty rok dom, który ogrzewam ekogroszkiem, ale ze względu na to że piec się trochę ostatnio psuje i obsługa tego typu ogrzewania do czystych nie należy myślę o zmianie sposobu ogrzewania.

 

Możecie spojrzeć fachowym okiem i spróbować ocenić czy pompa powietrzna sprawdzi się w poniższych warunkach?

 

- położenie domu: kujawsko-pomorskie

- powierzchnia użytkowa domu: parter+poddasze 120 m2 + piwnica 46 m2

- kubatura domu: parter+poddasze 302 m3 + piwnica 103 m3

- grzejniki stalowe dwupłytowe: parter+poddasze 8,08 m2 + piwnica 3,12 m2

- brak podłogówki

- dom ma 5 lat, cały ocieplony styropianem 20 cm, piwnica też tak samo ocieplona aż po samą ławę

- poddasze ocieplone, okna dachowe ROTO

- okna dwuszybowe, na parterze wszędzie rolety zewnętrzne zamykane na noc,

 

Temperaturę na piecu trzymam dość wysoką (wymogi pieca), ale zaworem mieszającym mam ustawione teraz około 42 stopnie na wyjściu CO. Przy takiej temperaturze grzejniki i tak mamy skręcone termostatem średnio na poziom 3 - 4 w skali 1-6 lub skręcamy zupełnie w ciągu dnia lub w nocy bo jest za ciepło przy aktualnych temperaturach w nocy około 0 stopni. Piwnica użytkowana teraz tylko okazjonalnie jako pralnia / siłownia.

 

Piec bierze mi w sezonie jedną tonę węgla na 2 miesiące grzania (szedł bardzo równo przez cały sezon).

Poza sezonem z wygody CWU ogrzewam elektrycznie ze sterowaniem czasowym. (chociaż kilka miesięcy, w których można zapomnieć o węglu)

 

Myślicie że powietrzna pompa da radę jako jedyne źródło? Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi i opinie.

 

Andrzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identyczna sytuacja, czyli wszystko w domu jest na prąd.

Pompa Neuratherm.

Powierzchnia grzewcza 135m2. Rachunki za prąd:

- listopad, grudzień - 230 zł

- styczeń, luty - 350 zł

 

Niedaleko mnie sąsiad ma zainstalowaną polską PC z kolektorem pionowym. Jego skrzynka elektryczna ma "okienko" więc widać z zewnątrz wskazania licznika elektrycznego. Pompę instalował w sierpniu, jesienią ja uruchomił. Moja pompa pracuje drugą zimę, a jego licznik przegonił mój miesiąc temu.

 

 

Markus gdynia jaką masz pompę gruntową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Myślicie że powietrzna pompa da radę jako jedyne źródło? Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi i opinie.

 

Andrzej.

 

Mysle ze da rade. Nie wiem jakie masz warunki ale ja bym sie wpial w istniejaca instalacje i piec zostawil na wypadek mrozow i innych nie przewidzianych. Wiem ze pompa nie powinna byc w pomieszczeniu z weglowym piecem bo ram syf ale takie hybrydowe rozwiazanie bedzie ok. Mialem tak zrobic u siebie ale zostala tylko pompa i kominek ktorego prawie nie uzywam. Dom 230 m, 15 cm na scianach 30 na skosach, wszystko na prad w domu, zuzycie roczne 4800kWh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy osoby z większym doświadczeniem mogą rzucić okiem na tą ofertę, nie wiem czy jest dobra / zła / taka sobie ?

 

Jeśli macie lepsze, sprawdzone firmy to poproszę o informacje

 

http://pics.tinypic.pl/i/00768/tqcs1aojup1b_t.jpg

 

Witam,

 

Jeżeli szuka Pan sprawdzonego wykonawcy polecam kontakt z jednym z autoryzowanych instalatorów współpracujących z marką Buderus. Ich wyszukiwarkę można znaleźć na stronie http://www.buderus.pl/kontakty/autoryzowani-serwisanci.html. Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania.

Pozdrawiam,

________________________________

Konsultant marki Buderus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie co do umiejscowienia względem stron świataj ednostki zewnętrznej pompy powietrze - woda

 

mam możliwość ustawienia na północno-wschodniej ścianie budynku, będzie wówczas mocno osłonięta od słońca oraz od wiatru - odległość między jednostkami wewn. i zewn. to 3 metry (praktycznie minimum do rur chłodniczych)

 

druga możliwość ustawienia na zachodniej stronie budynku, wówczas częściowo wystawiona na słońcu - odległość między jednostkami wewn i zewn wyniesie ok 8 metrów. (blisko optymalnych 7 metrów)

 

Witam,

 

Usytuowanie parownika pompy ciepła na zewnątrz budynku nie powinno być w odległości większej niż 30 metrów od skraplacza oraz należy również pamiętać o zachowaniu odpowiedniej odległości od okien, ze względu na szum wydzielany przez urządzenie. Dodatkowo należy zachować ok 6 metrów wolnego miejsca przed parownikiem, gdyż wszelkiego rodzaju przeszkody mogą powodować zwiększenie poziomu hałasu. Natomiast usytuowanie parownika według kierunku świata nie jest istotne dla pracy pompy ciepła.

Podsumowując zalecany jest montaż parownika przy budynku w odległości 40cm od ściany, jak najdalej od okien.

Chętnie odpowiem na ewentualne pytania.

Pozdrawiam,

 

________________________________

Konsultant marki Buderus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Prześledziłem uważnie wątek ( tak od 2013 roku ;-) )

i proszę o podpowiedź i rozwianie moich wątpliwości.

Jestem w trakcie budowania swojego domku (aktualnie idą ściany zewnętrzne) Parterowy bez użytkowego poddasza z garażem dwustanowiskowym w bryle - pow. użytkowa 126m2).

W założeniach co i cwu było zasilane za pomocą pieca na pellet i dodatkowo kominek bez rozprowadzania bardziej dla atmosfery.

Nie postawiłem jeszcze kominów. Coraz bardziej skłaniam się do zmiany decyzji i zainstalowania PC PW.

Jednak mimo to myślę o zabezpieczeniu domu w alternatywne źródło zasilania (czyli pewnie kominek o którym wspominałem).

Jakie rozwiązanie alternatywne/awaryjne do użytkowania sporadycznego będzie najlepsze?

1.Sam kominek?

2. Kominek z płaszczem wodnym wpięty w instalację?

3. Kominek z rozprowadzeniem ciepłego powietrza wpięty w instalację rekuperatora?

Tylko 1 i 3 rozwiązanie nie zapewni mi cwu (może wtedy grzałki).

 

Drugi temat to podłogówka.

Najłatwiej gdyby podłogówka i tylko podłogówka była jako element grzewczy w domu (prostsza instalacja), natomiast:

dwa pokoje dziecięce plus nasza sypialnia mają po ok. 13m2 każdy. Szczególnie pokoje dziecięce po zastawieniu ich meblami łóżkiem, biurkiem, jak to u dzieci może dywanik, czy nie lepiej zastosować tam dobry grzejnik (jaki?) zamiast podłogówki?

Z praktyki jak to wygląda u Was? Nie chciałbym, żeby nagle okazało się, że w pokojach dziecięcych jest zimno bo podłogówka zasłonięta.

Z góry dziękuję za fachowe odpowiedzi.

Pozdrawiam - Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inwestycja w kominek dla "zabezpieczenia" to przeinwestowanie. Chyba że lubisz palić drewno dla "klimatu".

 

Ja dla zabezpieczenia (żony, bo też się boi, że PC nie da rady) zamontuję piecyk na gaz (oficjalnie do CWU) PB z butli 11kg. 1500 zł za nowe części i temat zabezpieczenia z głowy. Względnie tanio, czysto... Do tego biokominek w salonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Chyba że lubisz palić drewno dla "klimatu". Ja dla zabezpieczenia (żony, bo też się boi, że PC nie da rady) zamontuję piecyk na gaz (oficjalnie do CWU) PB z butli 11kg. 1500 zł za nowe części i temat zabezpieczenia z głowy. Względnie tanio, czysto... Do tego biokominek w salonie.

Przyznam się, że ten klimat lubię (nigdy kominka nie miałem - a kiedyś ogniska, palenie w piecu dziadków zawsze lubiłem), oczywiście sporadycznie a nie na codzień, ale właśnie w moich rozważaniach chodzi czy można to jakoś rozsądnie połączyć i nie przeinwestować, a mieć awaryjnie alternatywę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się, że ten klimat lubię (nigdy kominka nie miałem - a kiedyś ogniska, palenie w piecu dziadków zawsze lubiłem), oczywiście sporadycznie a nie na codzień, ale właśnie w moich rozważaniach chodzi czy można to jakoś rozsądnie połączyć i nie przeinwestować, a mieć awaryjnie alternatywę.

Może dlatego lubisz, bo nie musiałeś się z tym zmagać. Ale ekonomicznie nie ma podstaw do instalacji kominka, szczególnie z płaszczem czy dustybucją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...