Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Ja doszedłem, że najlepszym rozwiązaniem sprawy jest pc inwerter . Raz , że siłą rzeczy jest , mniej startów , dwa że jest możliwość zasilania GZ niską temperaturą , co ważne okresach przejściowych.

 

Zdajesz sobie sprawę, że nie każdy ma możliwość zakupu PCi inwerterowej w dobrej cenie.

Za 5-7 lat może zacznę myśleć o inewerterze jak zdrowie i finanse pozwolą chociaż ciężko będzie znaleźć taką, która ma min. moc ok. 1kW a maks. jakieś 6-8kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam .Jak grzejecie wT2 to według krzywej czy termostatu pokojowego.Jeżeli według krzywej to jak ustawiona jest ta krzywa.czy PC pracuje cały czas czy też się wyłącza

W tej chwili w/g krzywej. Z tym że moja krzywa do niczego się nie przyda bo każdy dom potrzebuje innej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdajesz sobie sprawę, że nie każdy ma możliwość zakupu PCi inwerterowej w dobrej cenie.

Za 5-7 lat może zacznę myśleć o inewerterze jak zdrowie i finanse pozwolą chociaż ciężko będzie znaleźć taką, która ma min. moc ok. 1kW a maks. jakieś 6-8kW.

 

Wiem , wiem , też się na początku obiłem nieźle o cenę invertera , ale sobie z tym problemem poradziłem .;).

Demontujesz tą swoją PC , opychasz na znanym portalu , i wtedy do invertera niewiele dokładasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno.

Czy ktoś testował grzanie ciągłe z nastawą na obieg np 30 stopnie a grzaniem z termostatem pokojowym ograniczonym np do 22,5 stopnia?

Która z tych metod jest lepsza/tańsza w użytkowaniu?

 

U mnie się sprawdza , tyle że nie zasilanie a powrót wody z obiegu jest ważny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdajesz sobie sprawę, że nie każdy ma możliwość zakupu PCi inwerterowej w dobrej cenie.

Za 5-7 lat może zacznę myśleć o inewerterze jak zdrowie i finanse pozwolą chociaż ciężko będzie znaleźć taką, która ma min. moc ok. 1kW a maks. jakieś 6-8kW.

 

moja ma bodajże minimalną 1.85...a maksymalną około 8...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

która ma min. moc ok. 1kW a maks. jakieś 6-8kW.

 

 

tyle że nie sama moc minimalna tutaj jest ważna , ale taka minimalna przy Której pc osiąga wysoki COP . Tzn. zależy m.inn. od konstrukcji technicznej danej pc , czyli np w przedziale mocy cieplne 2-6KW będzie realny COP osiągać 5 , a mocy powyżej 6 i poniżej 2 cop będzie np 3,5 .

Ostatnio dochodzę do wniosku że przy inwerterze to raczej trzeba się kierować tą mocą minimalna ekonomiczną , mniej mocą maksymalną . Jednak w Polsce zdecydowana większość sezonu grzewczego przypada na temperatury w okolic 0* , pc zdecydowanie więcej godzin w sezonie pracuje z mocami niskimi , i dobrze aby wtedy pracowała z maxymalnym COP-em .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
U mnie się sprawdza , tyle że nie zasilanie a powrót wody z obiegu jest ważny .

I jak sobie z nim radzisz?Jestem ciekaw, bo u mnie przy krzywej 30/-20 i 15/25 kiedy nagle zrobiło się ciepło, podłoga rozgrzana, zadane w temp.pomieszczeniu osiągnięte, ale nie ponad histerezę-zaczęła się zabawa.Wracało z podłogi ponad 25deg, a krzywa przy 2deg na zewnątrz była niecałe 27deg. Niestety, pompa obniżała temp.zasilania celowo, aby wychłodzić powrót i dążyła do delty (najprawdopodobniej).Musiałem podnieść krzywą na 33deg i czekam aż pozamykają się termostaty i pętle.Inaczej chyba nie da rady wymodulować tak niskiego zasilania.

Jak sobie poradziłeś w takiej sytuacji?

Może mam źle ustawione przepływy.Nie mam jak zmierzyć i ustawić delty zasilanie powrót 5deg na każdej pętli.Teraz robię te ustawienia trochę na ślepo.Mam projekt CO, ale wydaje mi się że grzejąc non stop z termostatami na ścianach takie ustawienia nie zdadzą egzaminu.Instalator OP każe mi rozkręcić cały układ na maksa ile się da i zdać się na automatykę (termostaty). Tutaj na drugiej pompie za bypassem nie poszaleję, bo zaczyna przeciągać pompę obiegową w hydroboxie.Zamiast na 5 dałem na 4.Kiedyś czytałem, że woda przepływając wolniej oddaje więcej ciepła w określony, czasie.

Chętnie posłuchałbym jak to ogarnąć przy mojej instalacji.....

Ten efekt, to taka zmora dobrze ocieplonych domów.

Edytowane przez TwojPan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze według krzywej. W nocy przesunięta w góre a w dzień w dół. Akurat moja zlicza sobie róźnice miedzy zasilaniem a obliczoną temperaturą według krzywej i później to kompensuje.Jak jest bardzo zimno to chodzi całą noc, jak jest cieplej to się wyłącza. Tutaj przykład z ostatniej doby. Piki to grzanie cwu. Schodki to zmiana przesunięcia krzywej.

zasilanie.JPG

Edytowane przez zibizz1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
A może doczekam się w którymś z wątków, jakie powinienem mieć temperatury DZ? I jakie błędy popełniłem podczas wykonywania DZ?

Nie? - tak myślałem, to było do przewidzenia....

 

Odpowiadałem ci kilkakrotnie.Widać, tak jak potrafisz odpowiadać sobie sam i to w tym samym poście, tak nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.

Po raz ostatni napiszę.Posiadanie gruntowej pompy ciepła, dla samego faktu posiadania takiego urządzenia, bez obrazy kogokolwiek, moim zdaniem to totalna głupota. Robi się badanie gruntu,albo przynajmniej zerka na mapy. Jeśli warunki są niesprzyjające nie wykonuje się takiego źródła ciepła. Ale...jeśli ktoś chce wydać ponad 40k tylko po to aby takie urządzenie posiadać nie widzę problemu.

Ciekawe, że w największe mrozy ten wasz wątek o temp.DZ zamilkł....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie jest przeciwskazanie żeby taki ON/OFF w okresie przejściowym włączył sie na jedną godzinę w nocy i wrzucił te 8-10kw raz na cała dobę. U mnie zauwazyłem że od momentu kiedy pompa zacznie grzać do momentu aż termometr drgnie mija 4-6 godzin.

Co do inwertera to z tego co wiem to jego COP wyglada tak:

spr.jpg

 

i uważam że nie ma sensu żeby pracował z mniejszą moca nić 50%. Co prawda na mniejszej mocy temperatury są troszke lepsze więc z tego powodu mamy jakiś tam zysk COP, ale uważam że lepiej żeby pracowała godzine na 70% niż 2 godziny na 35%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadałem ci kilkakrotnie.Widać, tak jak potrafisz odpowiadać sobie sam i to w tym samym poście, tak nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.

Po raz ostatni napiszę.Posiadanie gruntowej pompy ciepła, dla samego faktu posiadania takiego urządzenia, bez obrazy kogokolwiek, moim zdaniem to totalna głupota. Robi się badanie gruntu,albo przynajmniej zerka na mapy. Jeśli warunki są niesprzyjające nie wykonuje się takiego źródła ciepła. Ale...jeśli ktoś chce wydać ponad 40k tylko po to aby takie urządzenie posiadać nie widzę problemu.

Ciekawe, że w największe mrozy ten wasz wątek o temp.DZ zamilkł....

 

Wątek zamilkł bo wszyscy pocieraliśmy rury dolnego źródła:lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie jest przeciwskazanie żeby taki ON/OFF w okresie przejściowym włączył sie na jedną godzinę w nocy i wrzucił te 8-10kw raz na cała dobę. U mnie zauwazyłem że od momentu kiedy pompa zacznie grzać do momentu aż termometr drgnie mija 4-6 godzin.

Co do inwertera to z tego co wiem to jego COP wyglada tak:

[ATTACH=CONFIG]408758[/ATTACH]

 

i uważam że nie ma sensu żeby pracował z mniejszą moca nić 50%. Co prawda na mniejszej mocy temperatury są troszke lepsze więc z tego powodu mamy jakiś tam zysk COP, ale uważam że lepiej żeby pracowała godzine na 70% niż 2 godziny na 35%

 

Mój inwerter na przełomie luty/marzec (temp noc -16/dzień -10) pracował na 85%mocy z COP ok 4,5. Teraz pracuje na 45% (temp noc -3/ dzień 3) COP ok 5. A w ub roku w miesiącach wrzesień/październik COP dochodził do 5,6 a PC pracowała z minimalnym możliwym obciążeniem 10%...

 

także coś mi tu nie pasuje, jakoby inwerter najwyższą sprawność miał przy 50-70%...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadałem ci kilkakrotnie.Widać, tak jak potrafisz odpowiadać sobie sam i to w tym samym poście, tak nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.

Po raz ostatni napiszę.Posiadanie gruntowej pompy ciepła, dla samego faktu posiadania takiego urządzenia, bez obrazy kogokolwiek, moim zdaniem to totalna głupota. Robi się badanie gruntu,albo przynajmniej zerka na mapy. Jeśli warunki są niesprzyjające nie wykonuje się takiego źródła ciepła. Ale...jeśli ktoś chce wydać ponad 40k tylko po to aby takie urządzenie posiadać nie widzę problemu.

Ciekawe, że w największe mrozy ten wasz wątek o temp.DZ zamilkł....

 

zadałem konkretne pytanie w 2 lub 3 wątkach, nie dostałem odpowiedzi...przekleje więc moje pytanie i proszę o konkretną odpowiedź, a nie wodolejstwo jak wyżej...

Problem w tym, że coś tam ci świta, ale nie do końca. Najpierw pada stwierdzenie - że wszystkie DZ są wykonane niewłaściwie, ale specjalnie podajemy zaniżone temperatury. Bez rozróżnienia, co jak gdzie, w jakim warunkach...

Jaki sens ma robienie badań gruntu, skoro robiłem fundamenty (dom podpiwniczony) wiem jaki jest grunt i planowałem DZ zrobić we własnym zakresie poziome. Dodam jeszcze, że spora część mojej działki na której budowałem, była ileś tam lat wcześniej eksploatowana przez pobliską cegielnię. Cegielnię, a nie kopalnię piasku. DZ robiłem we własnym zakresie. Wykop 1,7-1,8m głębokości(minikoparka), każda rura osobno w wykopie, odstęp pomiędzy zasilaniem a powrotem 1m, ostatnia pętla około 0,8m. DZ źródło zrobione tanio, przewymiarowane.

Poproszę szacownego eksperta o wskazanie, gdzie zrobiłem błąd wykonując DZ. I jak mogłem je zrobić lepiej. I jeszcze, jakie powinienem mieć temperatury DZ. W tamtym innym wątku wkleiłem wykres zależności - ale nie doczekałem się odpowiedzi, jaką powinienem mieć temperaturę DZ zakopanego na 1,7-1,8m

o ten post mi chodzi

i może jeszcze dodatkowo proszę o komentarz do wykresu, który wcześniej też był już wklejony. Jak to się ma do moich temperatur

http://solis.pl/var/solis/storage/images/projektowanie_instalacji/instalacje_zrodla/temperatury_gruntu_w_zaleznosci_od_pory_roku_i_glebokosci/250-3-pol-PL/temperatury_gruntu_w_zaleznosci_od_pory_roku_i_glebokosci_imagelarge.jpg

 

i jeszcze może podpowiedź - pisząc, że była prowadzona eksploatacja przez cegielnie, to miałem na myśli że na działce jest glina. Dużo gliny.

Edytowane przez JTKirk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie jest przeciwskazanie żeby taki ON/OFF w okresie przejściowym włączył sie na jedną godzinę w nocy i wrzucił te 8-10kw raz na cała dobę. U mnie zauwazyłem że od momentu kiedy pompa zacznie grzać do momentu aż termometr drgnie mija 4-6 godzin.

Co do inwertera to z tego co wiem to jego COP wyglada tak:

[ATTACH=CONFIG]408758[/ATTACH]

 

i uważam że nie ma sensu żeby pracował z mniejszą moca nić 50%. Co prawda na mniejszej mocy temperatury są troszke lepsze więc z tego powodu mamy jakiś tam zysk COP, ale uważam że lepiej żeby pracowała godzine na 70% niż 2 godziny na 35%

 

Ale to jest przykładowy wykres jakiejś sprężarki , a wykres całej pc już trochę inaczej wygląda .Tutaj tak wykres też inaczej trochę wygląda przy różnych temperaturach DZ .U mnie np PC osiąga najlepsze sprawności jak pracuje w przedziale 1,8-2 kw mocy cieplnej mimo że pc moc nominalna 5,2 kw .

Przy inwerterze raczej chodzi nie o to aby się złączyła i ,, uzupełniła " brak energii w domu , tylko o to aby na bieżąco nie dopuszczała do ,,ubytków " tej energii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...