Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mój inwerter na przełomie luty/marzec (temp noc -16/dzień -10) pracował na 85%mocy z COP ok 4,5. Teraz pracuje na 45% (temp noc -3/ dzień 3) COP ok 5. A w ub roku w miesiącach wrzesień/październik COP dochodził do 5,6 a PC pracowała z minimalnym możliwym obciążeniem 10%...

 

także coś mi tu nie pasuje, jakoby inwerter najwyższą sprawność miał przy 50-70%...

 

A czym mierzysz ten COP, osobny ciepłomierz, czy z oprogramowania w pompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Mój inwerter na przełomie luty/marzec (temp noc -16/dzień -10) pracował na 85%mocy z COP ok 4,5. Teraz pracuje na 45% (temp noc -3/ dzień 3) COP ok 5. A w ub roku w miesiącach wrzesień/październik COP dochodził do 5,6 a PC pracowała z minimalnym możliwym obciążeniem 10%...

 

także coś mi tu nie pasuje, jakoby inwerter najwyższą sprawność miał przy 50-70%...

 

Wykres sprawności da warunków ATI a wykres sprawności pc dla danych warunków temperatur DZ i GZ to dwie różne rzeczy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno.

Czy ktoś testował grzanie ciągłe z nastawą na obieg np 30 stopnie a grzaniem z termostatem pokojowym ograniczonym np do 22,5 stopnia?

Która z tych metod jest lepsza/tańsza w użytkowaniu?

 

U siebie mam narazie wyłączony termostat , a może inaczej ustawiona taka temepratura aby termostat nigdy nie wyłączył pompy i aby działała pompa cały czas.

 

Czemu ?

 

Jak pompe wyłączy termostat to później zanim się włączy o wielkość histerezy (zapewne 0,5 albo 1 stopień) to w dobrze ocieplonym domu może minąć nawet kilka (naście) godzin. W tym czasie najszybciej spadnie temperatura podłogi , szybciej niż temperatura powietrza i komfort cieplny wyraźnie się obnizy.

 

jedynie działanie nonstop nie pozwoli wychłodzić podłogi ..

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zdaję sobie sprawę że każdy dom potrzebuje różnych ustawień KG. Ja grzeję w 1T przy KG -15/31 +15/28 modulacja sprężarki w granicach 22-24Hz i mam ponad 24 C i cały czas ciepłą podłogę czyli jak dla mnie pełen komfort.Pokoje sypialne przykręcone na rotametrach.

Przez 2 tygodnie miałem podłączony sterownik pokojowy i komfort cieplny i finansowy znikł.Owszem tem. pomieszczeń 24C ,ale zimne podłogi.Jak pompa dostawała sygnał ze sterownika to do osiągnięcia zadanej temperatury pracowała z modulacją 60-65Hz , a zużycie prądu 2razy większe jak przy KG , Mam pod licznik to moglem obserwować ..Dlatego pytam o przykładowe KG grzania w 2T i czas pracy PC i modulację w tanich godzinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie mam narazie wyłączony termostat , a może inaczej ustawiona taka temepratura aby termostat nigdy nie wyłączył pompy i aby działała pompa cały czas.

 

Czemu ?

 

Jak pompe wyłączy termostat to później zanim się włączy o wielkość histerezy (zapewne 0,5 albo 1 stopień) to w dobrze ocieplonym domu może minąć nawet kilka (naście) godzin. W tym czasie najszybciej spadnie temperatura podłogi , szybciej niż temperatura powietrza i komfort cieplny wyraźnie się obnizy.

 

jedynie działanie nonstop nie pozwoli wychłodzić podłogi ..

 

Właśnie działanie non stop zapewni lepszy komfort, A jak z kosztami różnią się jakoś dużo? (procentowo).

Pytam dlatego, że przymierzam się do zakupu pompy do mojego domu.

Stoję przed dylematem wyboru.

T-CAP 1 fazowy 9 KW aby pędzić więcej w II taryfie czy słabsza jednostka 9 KW, która będzie chodzić jak będzie potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan

 

jedynie działanie non stop nie pozwoli wychłodzić podłogi ..

Sporo czasu, na dojście do tego wniosku potrzebowałeś.Mówiłem ci o tym na początku sezonu grzewczego.

Ale i tak muszę cię zmartwić.Niebawem dojdzie do tego, że pompa nie będzie mogła pracować non stop.A przynajmniej tak jak wskazuje KG albo tak jak byś sobie tego życzył ;) A jeśli będzie, to będzie to zbyt kosztowne. Wtedy też, zrozumiesz dlaczego w tak ciepłych domach, które zużywają ok 20-35 kWh/m2*rok, dobrze jest posiadać termostaty.A na okresy przejściowe, np.klimatyzację.Nie tylko do chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo czasu, na dojście do tego wniosku potrzebowałeś.Mówiłem ci o tym na początku sezonu grzewczego.

Ale i tak muszę cię zmartwić.Niebawem dojdzie do tego, że pompa nie będzie mogła pracować non stop.A przynajmniej tak jak wskazuje KG albo tak jak byś sobie tego życzył ;) A jeśli będzie, to będzie to zbyt kosztowne. Wtedy też, zrozumiesz dlaczego w tak ciepłych domach, które zużywają ok 20-35 kWh/m2*rok, dobrze jest posiadać termostaty.A na okresy przejściowe, np.klimatyzację.Nie tylko do chłodzenia.

 

Przecież pompa NIGDY nie będzie działała nonstop , bo po pierwsze są duże różnice temperatur a domy to nie durszlaki i jeśli krzywa wyliczy że w nocy jest potrzebne 30 stopni a rano już 25 stopni to woda tak szybko się nie wychłodzi i wtedy wyłącza się spręzarka i działa sama tylko pompa obiegowa aż temperatura spadnie poniżej zakładanej i wtedy znów właczy się sprężarka.

Zapewne też nie na długo po podniesienie temperatury podłogi o 1-2 stopnie nie jest to coś "wymagającego" dla pompy , więc później znów będzie działała sama pompa obiegowa

 

Rozwiązaniem jest grzanie czasowe właśnie , bo podłoga jest bardziej wychłodzona i przyjmie więcej ciepła , albo praca ciągła i pogodzenie się z właczaniem , wyłączaniem pompy co jest dla mnie normalne ...

 

Nie musisz się tak martwić o mnie.

Tak jak pisałem na razie sprawdzam i testuje i tyle ..

 

Na razie "zlokalizowałem" już skąd te wrażenie zimna w domu.

Okazało się że mam całkowicie nieszczelne drzwi wejściowe i w mrozy miałem szron na drzwiach od wewnatrz.

Ta nieszczelnośc pięknie mi chlodziła podłogę i ogrzewanie jak i wychładzała cały dom (anemostat wywiewny w wiatrołapie).

 

Jak usuną mi problem to wtedy spróbuję wrócić do grzania tylko w II taryfie , tym bardziej że duże mrozy (u mnie do -22) już mineły ...

 

Dla mnie lekko wyższe koszty nie są wielkim problemem , ale jesli okaże się że przy grzaniu tylko w II taryfie nie odczuwam zbytnio różnicy to nie będę widział sensu aby działała cały czas ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim układzie o grzaniu w II taryfie zapomnij. Tylko i wyłącznie krzywa i grzanie non-stop. Ja bym ustawił -15/29 // 15/22 i zobaczył jak to wygląda.

 

to co proponujesz u mnie? mam do zagospodarowania 22 cm. Plan był taki że ułożę 3 x 5cm styropianu i 7 cm wylewki. Może lepszym rozwiązaniem będzie 2x4 cm i 1x5 cm i na to 9cm wylewki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co proponujesz u mnie? mam do zagospodarowania 22 cm. Plan był taki że ułożę 3 x 5cm styropianu i 7 cm wylewki. Może lepszym rozwiązaniem będzie 2x4 cm i 1x5 cm i na to 9cm wylewki ?

 

Na dzień dzisiejszy doradziłbym grubsza wylewkę a mniej styropianu by grzać jak najwięcej w taniej taryfie. Ja jednak mam cienką wylewkę (na parterze max 5cm) i strasznie nie narzekam. Druga sprawa, że nie ma za bardzo przesadzać z grubością wylewki - opcja z tanią drugą taryfą dziś jest ciekawa ale co bedzie za 2-3 lata nikt nie wie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej konstrukcji podłogi nic innego nie wymyślisz. Pozostaje wyłącznie grzanie na niskich temperaturach non stop. Jak byś nie robił to zgromadzisz energii na max 1-2 godzin. U mnie jest pod nogami 35 cm betonu i to starcza gdzieś na 6 do 8 godzin. Potem robi się nieprzyjemnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 19 cm styropianu 0,36 plus 6 cm anhydrytu. Na podłodze podkład pod panele na OP i panele 10 mm.

Podłoga nigdy nie jest ciepła ani zimna (odczuwalnie) w łazienkach gdzie są płytki przy dużych mrozach i grzaniu w 2 taryfie temp podłogi faktycznie się mocniej waha i nie wyobrażam sobie takiego grzania gdyby w całym domu były płytki na podłodze. Wszystko oczywiście zależy od oczekiwań/wymagań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co proponujesz u mnie? mam do zagospodarowania 22 cm. Plan był taki że ułożę 3 x 5cm styropianu i 7 cm wylewki.

Może lepszym rozwiązaniem będzie 2 x 4 cm i 1 x 5 cm i na to 9 cm wylewki ?

Poczytaj temat ; http://forum.muratordom.pl/showthread.php?337393-Grzanie-PC-PW-w-II-taryfie/page2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...