Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Nie obawiasz się dużych przebiegów rocznych? bo praca 24/h x 30 =720h na miesiąc.

Pracuje ci poprawnie bez wyłączeń? No oczywiście nie licząc defrostów?

 

No właśnie nie wie jak jest lepiej. Czy działanie na termostacie co powodowało przestoje i pracę pompy na 65hz i zużycie około 18kWh na dobę, czy tak jak teraz na krzywej 24h i 10kWh na dobę? Co jest korzystniejsze dla sprężarki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

No właśnie nie wie jak jest lepiej. Czy działanie na termostacie co powodowało przestoje i pracę pompy na 65hz i zużycie około 18kWh na dobę, czy tak jak teraz na krzywej 24h i 10kWh na dobę? Co jest korzystniejsze dla sprężarki?

 

Praca 24h/doba z najniższą modulacją nie jest idealna dla PC

65Hz to nie jest non stop a lepsze niż minimum Optymalne co coś koło 30--40Hz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wie jak jest lepiej. Czy działanie na termostacie co powodowało przestoje i pracę pompy na 65hz i zużycie około 18kWh na dobę, czy tak jak teraz na krzywej 24h i 10kWh na dobę? Co jest korzystniejsze dla sprężarki?

Ustaw tak, by pompa zużywała jak najmniej energii.

Nie przejmuj się tym jak pracuje sprężarka, bo ona ma w sterowniku algorytmy zabezpieczające.

Jeśli zajdzie taka potrzeba to sprężarka podnosi obroty na jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wie jak jest lepiej. Czy działanie na termostacie co powodowało przestoje i pracę pompy na 65hz i zużycie około 18kWh na dobę, czy tak jak teraz na krzywej 24h i 10kWh na dobę? Co jest korzystniejsze dla sprężarki?

 

Dlaczego wpisujesz taka róznice w poboze pompy,tylko nie mów ze sie sugerujesz podawanymi zuzyciami przez pompe ciepla a nie podlicznik?

Ja yez mam 7kw i chodzac z przerwami na wyzszych obrotach wskazanie pompy oszukuje o 100% w stosunku do podlicznika tym wiecej im na nizszych obrotach chodzi jak bym ciagle bidaczyl na 19hz to by chyba ze 150% rozbieżności miala

Jak Twoj dom dom potrzebuje dziennie np.30kwh wyprodukowanej to jadac na 19hz zuzycie bedziesz mial powiedzmy 10kwh a jadac na 30hz bedzie 9kwh a na sterowniku pompy i tak beda glupoty pokazane.

 

Przeciez po starcie po jakims dwugodzinnym postoju podloga dalej jest ciepla i pompa startujac tylko na chwile sie wkreca wysoko a potem moduluje w dół zawsze jeszcze mozesz wlaczyc tryb cichy i nie pozwoli sie wkrecic ponad 50hz i sobie chodzi wtedy dlugo na optymalnych obrotach.

Tylko termostatu jej nie podlaczaj z jakas kosmiczna histeryza

 

 

Ale juz po tych Twoicj wpisach 0,2 i 0,4 widze ze patrzysz na pompe i dlatego dochodzisz do zlych wnioskow

Pompa 7kw moze Ci nawet na sterowniku pokazac pobor 0,2 a w rzeczywistosci pobiera minimalnie ok.450w

Edytowane przez codix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie od laika - co jest korzystniejsze dla pompy (taktowanie) i dla użytkownika:

1/ ustalenie harmonogramu na cały tydzień z np. codziennymi 2-3 włączeniami pompy po 3-4 godzinny za każdym razem

2/ zmiana krzywej grzewczej - choć dla mnie to "czarna magia" ;-)

I jak ma się zastosowanie obu metod do używania termostatów bezprzewodowych (oddzielnie parter i piętro)

Obecnie, po ok. 3 miesiącach używania, było 1800 startów sprężarki (średnio 22 dziennie) i zużycie prądu na poziomie 1600kWh (w tym było wygrzewanie murów i podłogi). Sprężarka inwerterowa.

Taktowanie chyba za częste, mimo że powiadają, że przy inwerterach nie jest to aż tak szkodliwe dla sprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam grzejniki i np. Panas zaleca swój buforek stal nierdzewna 50L Wpięty równolegle .2 obiegi po za tym defrost zrobi na wodzie jak i zapewni optymalny przepływ.

 

No właśnie rownolegle w przypadku zamontowanych wszędzie głowic , a szeregowo w przypadku ściągnięcia połowy z nich . Teraz zapytanie gdzie będzie większa efektywność pracy pompy czyli niższe koszta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak , mam dom piętrowy 500m2 odliczając piwnice i poddasze 250m2 . Układ pokoi i grzejników taki sam góra/dół czyli lepiej jak piętro zostawię na termostatach skręcone na 20 stopni , a na dole pościągam głowice i tak ustawie krzywa ,żeby było te 22 stopnie . Lepsze wyjście pod pompę ciepła ? Ciekawe z jakimi % oszczędnościami można tutaj liczyć . Zład otwartych grzejników na parterze to 50 litrów czyli dodatkowo odpada w tym przypadku bufor ?

 

Drugie zapytanie może nie w temacie , ale skoro mam nastawy wstępne na zaworach Heimaier (skala 1-15 czyli 10-150litrow / h) to ustawiam pod zapotrzebowanie pokoju 50w/m2 czy pod moc grzejnika na max zasilaniu 45 stopni przy PC ? Przykład 15m2 , a grzejnik 25zeberek przy zasilaniu 45st przy -20 mam 1000w mocy grzejnik , a pokoj wymaga 750w to według skali producenta pod jaka moc ustawic zawór ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe z jakimi % oszczędnościami można tutaj liczyć .

Zład otwartych grzejników na parterze to 50 litrów czyli dodatkowo odpada w tym przypadku bufor ?

Zastosowanie prawidłowo dobranej pompy ciepła to oszczędności rzędu ;

- 40 % do 50 % w stosunku do węgla czy gazu,

Wielkość zładu dobiera się do mocy pompy ;

- 1 kW pompy = 20 l wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już wyżej 1 cal miedź / piony 18mm / podejścia 15mm . Grzejniki po 2m długości .

 

Andrzej ma swoje dane:)

W panasoniku dla pompy 9kw jest wymagany minimalny zlad wody 50l tylko tcap to tak naprawde taka pompa 12kw wiec bym przyjął ok.80l .

I taki zlad musisz przyjac i nie moze byc on pomniejszany o nagle zakrecone grzejniki przez np.glowice termostatyczne.

W panasie jedyna rekomendacja do zalozenia bufora jest ten zlad oraz osiagniecie nominalnego przeplywu wody jeslj tak osiagniesz to niby jest ok.

Ale jest kilka ale szczegolnie przy grzejnikach

1.Zrowniwazenie przeplywow przez wszystkie grzejniki zeby sie nie okazalo ze wiekszosc wody krazy sobie tylko po kilku grzejnikach a na inne ida tylko resztki i wtedy kryzujesz grzejniki i okazuje sie ze nagle nie osiagasz nominalnego przeplywu.

2.Podczas defrostu obiegowka wbija sie na maksa jesli grzejniki sa pokryzowane to niezle szumi po grzejnikach i moze Cie po nocach budzić.

3.Podczas defrostu i tak duzego przeplywu jesli grzejniki sa podlaczone zasilanie i powrot po jednej stronie grzejnika to tak naprawde woda nie leci przez caly grzejnik tylko laduje prawie odrazu z zasilania do powrotu wiec Twoj zlad pomnoejsza sie o 90% pojemnosci Twoich grzejnikòw.

4.To samo podczas grzania tez sa spore przeplywy i przy takim podlaczeniu grzejnikow lub nie pokryzowaniu odpowiednim zaraz szybko nagrzewa sie powrot co powoduje taktowanie a zeby go uniknac trzeba zwiekszac temperature zasilania a wiec koszty ida w gore

5.no i moze jeszcze pare innych ale

Poprostu nie mozesz porownywac podlogowki do grzejnikòw bo to dwie inne bajki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej ma swoje dane:)

W panasoniku dla pompy 9kw jest wymagany minimalny zlad wody 50l tylko tcap to tak naprawde taka pompa 12kw wiec bym przyjął ok.80l .

I taki zlad musisz przyjac i nie moze byc on pomniejszany o nagle zakrecone grzejniki przez np.glowice termostatyczne.

W panasie jedyna rekomendacja do zalozenia bufora jest ten zlad oraz osiagniecie nominalnego przeplywu wody jeslj tak osiagniesz to niby jest ok.

Ale jest kilka ale szczegolnie przy grzejnikach

1.Zrowniwazenie przeplywow przez wszystkie grzejniki zeby sie nie okazalo ze wiekszosc wody krazy sobie tylko po kilku grzejnikach a na inne ida tylko resztki i wtedy kryzujesz grzejniki i okazuje sie ze nagle nie osiagasz nominalnego przeplywu.

2.Podczas defrostu obiegowka wbija sie na maksa jesli grzejniki sa pokryzowane to niezle szumi po grzejnikach i moze Cie po nocach budzić.

3.Podczas defrostu i tak duzego przeplywu jesli grzejniki sa podlaczone zasilanie i powrot po jednej stronie grzejnika to tak naprawde woda nie leci przez caly grzejnik tylko laduje prawie odrazu z zasilania do powrotu wiec Twoj zlad pomnoejsza sie o 90% pojemnosci Twoich grzejnikòw.

4.To samo podczas grzania tez sa spore przeplywy i przy takim podlaczeniu grzejnikow lub nie pokryzowaniu odpowiednim zaraz szybko nagrzewa sie powrot co powoduje taktowanie a zeby go uniknac trzeba zwiekszac temperature zasilania a wiec koszty ida w gore

5.no i moze jeszcze pare innych ale

Poprostu nie mozesz porownywac podlogowki do grzejnikòw bo to dwie inne bajki

 

Mam właśnie nastawy wstępne zrobione pod deltę 10 i moc grzejnika przy zasilaniu 45 stopni , z racji , ze grzejniki jednakowe wszędzie to tez nastawa taka sama . Czy w jakiś sposób da się uniknąć pchania na grzejniki i szumów przy defrostach . Może tu znaczenie ma podłączenie bufora szeregowo lub rownolegle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle tego jest , tyle elementów trzeba zapewnić ,ze chyba odpuszczę ta pompę przy grzejnikach na źródło stałopalne . Znajdź tu instalatora , a do tego ustaw cała instalacje . Głowice to problem kiedyś już ktoś mówił , stary dom to i kocioł zostaje .

 

Pakujesz bufor 50l robisz ovieg pierwotny miedzy buforem a pompa ciepla i robisz obieg wtorny z dodatkowa obiegowka pomiedY buforem a grzejnikami i po klopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...