Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napiszcie jeszcze co myślicie o tym cwu ( 2 mamkach ) na poprzedniej stronie ostatni i pierwszy u góry ...chyba, że jesteście zmęczeni...ale taka gimnastyka dłoni nie zaszkodzi , prawda? :) (wiecie , że żartuję - wybaczcie ...dobrze, że JESTEŚCIE :D )

 

Oni i tak nie zrobią z innym bo mają tak i tyle .............albo Ktoś się decyduje albo nie ...

 

Nie widziałem tego więc trudno mi się wypowiedzieć. Radzę raczej nie sugerować się tym co piszą na stronie. Jak zobaczyłem przekłamania w tabeli i rysunek "ukradziony" z innej strony to mam wątpliwości co do ich uczciwości. Jak widać przekaz informacji nie ma dla nich żadnych wartości. Nie twierdzę, że rozwiązanie, które stosują z cwu jest złe, ja go poprostu nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Pompy Eco są Hubomaga Pamar tylko sprzedaje i może dlatego za zgodą pomysłodawcy ( to ich rysunek tak twierdzi Pan Główny z Hubomaga ) pokazał na stronie . Ale ja duzo czytam i w art. też w wielu miejscach jest spotykany.

 

Co ciekawe te rysunki nie są identyczne. Różnica jest w strzałkach na parowniku. W rysunku na Hubomagu jest chyba błąd.

 

A jeszcze.... Pdf-y na Hubomagu wyglądają raczej jak ściągnięte z Pamaru z wymazanym logo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jesteś dokładny :D , ja tak bardzo się nie przyglądałam ...nie wiedziałam , że to jak dwa obrazki obok siebie i zgaduj- zgadula czym się różnią ? ( były i takie trochę podobne ale mniejsze i ich nie brałam pod uwagę )

Przyjrzałam się raz na jeden ( dokładnie ale nie wiem skąd ) a póżniej rzut oka i już .....no zobacz jak pozory mylą .............

 

teraz z ciekawości aż popatrzę i porównam ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ile ciekawych informacji przez okres jak mnie nie bylo:)

dziekuje bonetko ze pytalas o moja sprawe

wymiennik w ecopower jest Thermokey

co do dwoch zbiornikow to moga zastosowac jeden zbiornik ale jest wg nich duzo drozszy niz te dwa mniejsze ktore tez daja rade

 

jak myslisz/icie 120m odwiertow wystarczy czy jednak powinno sie stosowac przelicznik jaki pan z Hubomaga proponowal 1 m domu na 1 m odwiertu?

 

czyli tak jak uwaza terpalce w moim przypadku a8 jest wystarczaja lub maks a9

i mysle ze tym trzeba sie kierowac..z jednym uzytkownikiem ecopower rozmawialem i on ma 9kw na 200m2 i mu wystarcza..wiec mysle ze u mnie moze byc ta mniejsza..

 

troche zmartwil mnie terplace wylapujac te bledy na ppcpomy:p(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ci proponuje bufor do podłogówki to nie korzystaj z jego usług. Ty nie musisz tego wiedzieć i umieć liczyć, ale instalator to powinien umieć policzyć.

np. bufor 200l. Do podniesienia o 1stC temp. w buforze (zakładając brak strat) potrzebne jest 200*4,2=840kJ energii. Czyli tyle energii można zmagazynować w 200l wody przez podniesienie jej temp. o 1stC. To jest 0,23kWh energii cieplnej. Jeśli PCi ma moc 10kW, to poradzi sobie z tym 0,023h, czyli 82s. Natomiast podniesienie średniej temp. wody w podłodze o 1stC, to minimum 1h, czyli 3600s, czyli minimum 43 razy większa pojemność cieplna. Sam sobie odpowiedz na pytanie czy warto magazynować w boforze, tym bardziej, że magazynując zmniejszasz COP z uwagi na podniesienie temp. skraplania.

Ok tylko co jeżeli chcę mieć 3 strefy ciepła w domu (oddzielnie dół, oddzielnie góra i oddzielnie łazienki) wtedy nie da się sensownie ustawić pracy PC w odniesieniu do potrzeb poszczególnych stref w domu. Bez bufora jestem skazany na 1 obieg no góra dwa o ile PC ma możliwość sterowania dwoma obiegami.

To zależy od twoich preferecji. Nikt ci przecież nie doradzi czy lepdszy będzie dla ciebie mniejszy samochód z nadwoziem HB czy KOMBI. Najczęściej starczy zapewne HB, ale czasami przyda się KOMBI.

 

Sorki ale to właśnie nadużycie i wg mnie brak wiedzy - ja mówię że chcę się dostać z punktu a do b, a większość pompiarzy mówi że nie wie jakim samochodem chcę jechać.

Nie ma tak, że starczy czy nie starczy. Nie istnieje tutaj sztywna granica. Mniejsze dolne źródło jest tańsze, ale coś za coś. Za niższą cenę masz mniejszą moc pompy ciepła i niższy COP. Za wyższą cenę masz lepsze parametry. Oczywiście zależność ta nie jest liniowa. Według mnie rozsądna jest taka powierzchnia wymiennika, aby w danym gruncie uzyskać średnią temp. glikolu na poziomie 0stC, co oznacza że przy prawidłowo wykonanym wymienniku od strony "przepływowej" temp. parowania nie będzie niższa niż -5stC. To taj jak z grubością izolacji. Za mało nie dobrze, a za dużo za dużo to już się nie opłaca. Zapewne spotkasz się z opiniami, że zastosowanie ceramiki poryzowanej czy betonu komórkowego przy odpowiednio dużej grubości ściany już starczy i nie trzeba dodatkowo izolować. Ale co to znaczy starczy?........To rzecz względna.

 

Znowu zaklinanie rzeczywistości - co to za informacja, wiem że nic nie jest pewne? Magia? Wg mnie szarlataństwo.

 

Budynki jednorodzinne są budowlami na tyle typowymi, że nie ma sensu wykonywać dokładnych obliczeń. Czy widziałeś kiedyś projekt budynku jednorodzinnego, gdzie były wykonane dokładne obliczenia statyczne, albo projekt instalacji elektrycznej budynku jednorodzinnego gdzie były obliczane, np. maksymalne przewidywane temp. przewodów? Wszystko dobiera się przy pomocy tzw. współczynników. Niestety współczynniki podawane są albo mocno przewymiarowane (dla bezpieczeństwa), albo podawane są ich zakresy, a wtedy ostateczny dobór zależy od doświadczenia tego kto ostatecznie dobiera poszczególne elementy.

 

To po cholerę tyle się mówi o niedowymiarowaniu i na jakiej podstawie prowadzone są dyskusje w tym wątku? Domysły?

 

Poza tym obliczenia są raczej proste tylko na rynku jest totalny brak wiedzy.

Po długich bataliach - wyszło mi że trzeba zrobić projekt podłogówki i zapotrzebowanie na ciepła w domu. Problem jest z dostawcami PC - bo to w jaki sposób dobierają swoje urządzenia i kolektory zakrawa na żart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym obliczenia są raczej proste tylko na rynku jest totalny brak wiedzy.

Po długich bataliach - wyszło mi że trzeba zrobić projekt podłogówki i zapotrzebowanie na ciepła w domu. Problem jest z dostawcami PC - bo to w jaki sposób dobierają swoje urządzenia i kolektory zakrawa na żart.

 

a z tym ja sie musze zgodzic..dla klienta takiego tak jak ktory cos tam na ten temat poczytal ale do wiedzy wielu z WAS do piet nie dorastam:) to kupno to jest zawierzenie sprzedajacemu a niestety producenci/dostawcy dobieraja wg wlasnego widzimisie nie ma jakis jednych regul..czesto slyszalem ze musze zawierzyc ze jest dobrane dobrze i ze dobrze bedzie dzialac..tylko czemu te propozycje miedzy soba tak bardzo sie roznia...

 

tak jak Sasha napisal projekt podlogowki ,zapotrzebowanie na cieplo jestem wstanie sam zrobic ale dobrac PC juz nie do konca:(

w dyskusjach ze spzredajacymi przewijaja sie tak rozne wersje ze wiem juz jedno ONI sami do konca nie wiedza co jak i dlaczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saszka bardzo Cię proszę nie denerwuj się tak .....bo ja się denerwuję , że Ty się denerwujesz . :(

Jesli chodzi o projekt podłogówki to rzeczywiście powinien być robiony jak ktoś chce mieć ą i ę ale to i tak wcale nie znaczy , że wszystko będzie super bo zależy kto robi i ...znowu jakie wzory i współczynniki stosuje ( a wiadomo , że dobre ).

 

Inko

 

Terplace napisał

W tabeli dot. pomp ciepła Ecopower jest przekłamanie. W warunkach -5/40 pompa ciepła ze sprężarką R453 DBE Bristola nie osiągnie 11kW tylko maks. ok. 9,5kW. 11kW to w warunkach 0/40.

 

ja dalej pisałam właśnie ..., że to wcale nie musi być na -5/40 tylko 5/40 ( bo zauważ jak jest pisane na stronie na dole , są odnośniki ale nie ma przy 5 dwóch minusów tylko jeden, czyli jakby było dla 5/40 no bo przeciez nie dla -5/-40 bo to niemozliwe ) bo tylko tak należy to tłumaczyć . Z tym , że też się nie zgadza bo powinno być 0/40. ( 11 kW )

Trzeba do nich zadzwonić i się dowiedzieć dla jakich temp.

 

Tego to już nie rozumiem ..to komuś zrobili 9 kW dla 200 mkw a Tobie się nagle boją . :wink: i proponują 9 kW czy 11 kW do 140 m.kw.

A dlaczego jest tylko 1 ludek ( słownie jeden ) a gdzie reszta ludków ? a listy referencyjne a złota księga instalacji ?

 

Spotkałam się jeszcze z takim stwierdzeniem że, z technicznego punktu widzenia mając dwie PC do wyboru ( takiej samej mocy ) należy wybrać tę , która zużywa najmniej energii elektr. , póżniej ma mniejsze spadki ciśnień a jeśli te są identyczne to tę o większym przepływie. Mówimy o przepływie i o spadkach ciśnienia po stronie żródła ciepła i po stronie grzewczej .

No tak ale to chyba można wyregulować dowolnie , przynajmniej jak chodzi o stronę grzewczą ( odpowiednie regulacje, odpowiednie dł. rur i przekroje ), Bo w kolektorze to raczej odpowiednie rury ( przekroje ) i odpowiedni glikol ( gęstość ) ale .....czy w PC jest coś co to reguluje? np. , że przepływ przez dany element w PC jest taki i nie da rady więcej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok tylko co jeżeli chcę mieć 3 strefy ciepła w domu (oddzielnie dół, oddzielnie góra i oddzielnie łazienki) wtedy nie da się sensownie ustawić pracy PC w odniesieniu do potrzeb poszczególnych stref w domu. Bez bufora jestem skazany na 1 obieg no góra dwa o ile PC ma możliwość sterowania dwoma obiegami.

 

Co rozumiesz przez strefy ciepła? Czy chodzi o zróżnicowaną temp., czy możliwość korekty w czasie doby. Jeśli to pierwszy przypadek to wystarczy regulacja wstępna na rozdzielaczach, a bufor nie ma tu nic do rzeczy (chyba że mówisz o sprzęgle hydraulicznym, z którego zasilane są niezależnie poszczególne strefy). Ale prościej poprostu wyregulować przepływ na rozdzielaczach. Jeśli to drugi przypadek to daruj sobie z uwagi na znaczną stałą czasową regulacji. Regulująć ilość ciepła dostarczanego możesz regulować w sposób ilościowy (przepływ) i jakościowy (temperatura). W zupełności wystarczy regulacja ilościowa. Tak naprawdę to masz tyle stref ile pomieszczeń, ponieważ najczęsciej i tak trzeba wstępnie regulować obiegi.

 

 

Sorki ale to właśnie nadużycie i wg mnie brak wiedzy - ja mówię że chcę się dostać z punktu a do b, a większość pompiarzy mówi że nie wie jakim samochodem chcę jechać.

 

Przecież to ty musisz wiedzień czy jechać rowerem, samochodem, czy polecieć samolotem. I na co cię stać. Wszystkimi tymi środkami możesz dojechać do p. a do p. b. Podejmujesz decyzję czy jesteś w stanie zapłacić za komfort.

 

Znowu zaklinanie rzeczywistości - co to za informacja, wiem że nic nie jest pewne? Magia? Wg mnie szarlataństwo.

 

Źle mnie zrozumiałeś. Nie jest to kwestia, czy coś będzie działało czy nie, tylko jak będzie działało. Pompa ciepła będzie działała z wymiennikiem o powierzchni x jak i 0,7*x. Tylko, że w drugim przypadku osiągnie się mniejszą moc i mniejsze COP. Zresztą jestem ciekaw na jakiej podstawie wybierałeś np. grubość izolacji ścian. Tutaj także nie można powiedzieć, że tyle starczy a tyle nie. Płacisz więcej masz grubiej i lepiej. Oczywiście zwiększanie grubości izolacji opłaci się coraz mniej (to samo w przypadku wymiennika).

 

To po cholerę tyle się mówi o niedowymiarowaniu i na jakiej podstawie prowadzone są dyskusje w tym wątku? Domysły?

 

Właśnie. Są to same domysły, bo komuś coś się wydaje. Wystarczy sobie policzyć kilka wariantów (np. 100% zapotrzebowania, 75% zapotrzebowania i 50% zapotrzebowania) i ocenić różnice w kosztach inwestycyjnych a poźniej i w kosztach eksploatacyjnych. Potem należy zapytać siebie, czy za różnicę przykładowo 3000zł będę się martwił jaka będzie zima i na ile mi się będzie załączała dodatkowa grzałka. Przy budowie domu nie tylko pod uwagę bierze się aspekty ekonomiczne ale, komfort oraz święty spokój. Idąc tym tropem, to można zamiast 300m2, zbudować 150m2, różnica w kosztach będzie kolosalna, a ludzie mieszkają w mieszkaniach po 20m2 i jakoś też żyją. Wymagasz, aby pompiarz podejmował za ciebie decyzję? Czy wymagasz od architekta, aby kategorycznie stwierdził jaki ty chcesz mieć dom? To ty wybierasz to co cię interesuje i na co cię stać.

 

Poza tym obliczenia są raczej proste tylko na rynku jest totalny brak wiedzy.

Po długich bataliach - wyszło mi że trzeba zrobić projekt podłogówki i zapotrzebowanie na ciepła w domu. Problem jest z dostawcami PC - bo to w jaki sposób dobierają swoje urządzenia i kolektory zakrawa na żart.

 

Dokładne obliczenia nie są wcale proste. Tylko po co komu dokładność na poziomie np. 4%. Jeśli ktoś oszacuje zapotrzebowanie 10kW a inny 11kW, to przecież 10%, a w obliczeniach cieplnych i nawet w pomiarach cieplnych to jest mały błąd. Dokładne obliczenia cieplne są skomplikowane, gdyż złożony jest model cieplny budynku. OZC wykonuje się nie po to by ocenić czy potrzebuję 10 czy 11kW, ale czy potrzebuję 10 czy 15, jeśli nie potrafię tego oszacować, z uwagi na nietypowość konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tego to już nie rozumiem ..to komuś zrobili 9 kW dla 200 mkw a Tobie się nagle boją . :wink: i proponują 9 kW czy 11 kW do 140 m.kw.

A dlaczego jest tylko 1 ludek ( słownie jeden ) a gdzie reszta ludków ? a listy referencyjne a złota księga instalacji ?

?

 

dostalem dwa telefonu ale od tego przedstawiciela z wroclawia (pomp ecopower)

z jedny rozmawialem i w sumie on sam sobie dobieral a instalotor to tylko podlaczal i jest zadowolony jutro jeszcze do tej drugiej osoby zadzwonie..

aa i zadzwonie do glownego "szefa" z ostrowa podpytam sie o te temperatury parowania i moze jeszcze On mi da jakies namiary

jak ostatnio z nim rozmawialem to twierdzil ze prawdziwy COP jego pomp siega srednio3,5-4,0 (nnawet te 3,5 by mnie zadowolilo:)no i on jest zwolennikiem przewymiarowywania..:( nie stosuja grzalek zeby w razie czego dogrzewac i chca zeby pompa dzialala do tej minimum -20 (przynajmniej tak mi tlumaczyl powody przewymiarowywania PC..

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terplace

 

wyżej na dole jest takie pytanie ...czy mógłbyś ?

I tak czuję się jakby był dzień dziecka i Ktos zrobił nam duży prezent :D

 

Inko widzisz ...najlepiej samemu sobie dobrać ...tak jak ten Pan ( i ja ).[ dobre sobie nie ;) - to po co Oni są tylko do fizycznego podłączenia? ]

Tutaj rozmawialismy , że max temp. jaką PC musi obsłużyć to -10 -15 *C bo lepiej w te dni dogrzać czymś innym bo takich dni jest mało . ( -20 ) ale jeśli chcesz ?

Zwóć mu uwagę na te temp. parowania ...dla jakich konkretnie to jest ........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oopl :) tam gdzie kort będzie jeszcze o tyle najlepiej , że będzie najbardziej operować słońce bo ani krzaczka :) a swoją drogą to kominek b. ładny , lubię takie formy proste i eleganckie.

 

Inko jeszcze pytałaś o kolektor . Ja bym poczekała na konkretną PC ( moc ) i dopiero do tej mocy dobierała . Kiedyś jak nie umielismy liczyć to rzeczywiście braliśmy tyle co pow. domu ale teraz wiemy , że od mocy chłodniczej i gleby ( u Ciebie nie najlepsza jeszcze zależy w którym miejscu ) zobacz: może nie dokładnie ale powiększysz i odczytasz :

http://www.pgi.gov.pl/mapy/mgp500/MGP500_main.html

 

i jeszcze współczynnik o którym mówił Maniak .( na podłogówkę 0,75 ) .

Zastanowimy się .....najpierw PC

 

Saszka czy już lepiej ? bo martwię się o Ciebie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inko jeszcze pytałaś o kolektor . Ja bym poczekała na konkretną PC ( moc ) i dopiero do tej mocy dobierała . Kiedyś jak nie umielismy liczyć to rzeczywiście braliśmy tyle co pow. domu ale teraz wiemy , że od mocy chłodniczej i gleby ( u Ciebie nie najlepsza jeszcze zależy w którym miejscu ) zobacz: może nie dokładnie ale powiększysz i odczytasz :

http://www.pgi.gov.pl/mapy/mgp500/MGP500_main.html

 

i jeszcze współczynnik o którym mówił Maniak .( na podłogówkę 0,75 ) .

Zastanowimy się .....najpierw PC

 

 

Wg mnie A8 lub max A9 z ecopower..czyli albo 8KW albo 9KW ,o 11kw nie chce slyszec:)

niestety mapy geologicznej nie otworze gdyz jade w tej chwili na modemie a to trwa wieki przy tej predosci:(

u mnie przy wykopach prawie sam piach ale co glebiej np na 10-20m nie wiem pewnie i woda sie trafi i inne gleby

miejscowosc to Borki 8km od Opola

jezeli cos Ci to pomoze..

jezeli mozesz cos na podstawie tych danych mi pomoc w sprawie glebokosci kolektora pionowego bylbym Ci bardzo wdzieczny

jutro zadzwonie do ostrowa i porozmawiam z szefem na tem temp parowania

 

i masz racje placimy kupe pieniedzy za to ze my sami uzytkownicy wyliczamy co potzrebujemy i co ma byc zamontowane taki fajny paradoks:)

 

uzycia wymiennika termokey to dobrze czy nie?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

terplace - w skrócie - bo nie chcę już cytować całego twojego posta bo mój byłby wtedy naprawdę długi :)

 

mówisz że inwestor ma podjąć decyzję - ale jak pewnie wiesz do pojęcia świadomej decyzji potrzebne są informacje i to wiarygodne informacje.

 

Gdyby przyszedł do mnie sprzedawca pomp i rozgraniczył swoją ofertę i pozwolił mi zdecydować to byłoby OK, ale pewnie spodziewasz się jaka jest prawda - mówi mi się co mam kupić nie podając dlaczego.

 

Ja mówię: chcę mieć komfort cieplny i dużo ciepłej wody a od różnych sprzedawców, tego samego w końcu rozwiązania, słyszę różne odpowiedzi. Do tego dochodzą niuanse, o których już nie chce mi się pisać, ale pewnie sie spodziewasz że to kluczowe rzeczy: gwarancja sprawności czy długość kolektora.

 

 

Co do mojego rozwiązania (strefy) to mam uzgodnioną PC z modułem do sterowania dwoma niezależnymi obiegami do podłogówki, a ponieważ ja chcę mieć trzy niezbędny jest bufor.

 

Mam domek z użytkowym poddaszem i bardzo duże przeszklenia na dole więc chciałem mieć następujące rozwiązanie:

- oddzielne sterowania dla porteru

- odzielne sterowanie dla góry

- oddzielne dla łazienek

 

System ma działać tak:

parter

- 100 % temp idzie do łazienek gdzie ma być cieplej - sterowanie z PC

- na RTL obniżam temp na dole

poddasze

-100 % idzie do łazienki i pralni - wiadomo tam powinno być cieplej - sterowanie PC

- na RTL obniżam temp na poddaszu

 

przy "wyregulowaniu domu" i ustawieniu odpowiednich dla nas proporcji temp w tych strefach PC powinna działać już później w pełni automatycznie ponieważ proporcjonalnie będzie rozdzielać temp na pomieszczenia. Rozwiązanie w pełni automatyczne, proste i tanie a co najważniejsze sterowalne czujnikiem z zew który jest na wyposażeniu PC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termokey to najpopularniejsze na rynku ( ciekawe jak duży ?) dobry !

Inko najlepiej by było , żeby Pan Ci wysłał mailem specyfikację co jest w środku w tej PC jakie wymienniki ( wielkość ) czy jest np. ekonomizer

a przede wszystkim jaka mamka w środku mały 140 litrów ale ile mama na zewnątrz ma litrów ?

Poszukam ...........i zorientuję się , ciekawe co Ci powie o tych tem. parowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

terplace - w skrócie - bo nie chcę już cytować całego twojego posta bo mój byłby wtedy naprawdę długi :)

 

mówisz że inwestor ma podjąć decyzję - ale jak pewnie wiesz do pojęcia świadomej decyzji potrzebne są informacje i to wiarygodne informacje.

 

Gdyby przyszedł do mnie sprzedawca pomp i rozgraniczył swoją ofertę i pozwolił mi zdecydować to byłoby OK, ale pewnie spodziewasz się jaka jest prawda - mówi mi się co mam kupić nie podając dlaczego.

 

Ja mówię: chcę mieć komfort cieplny i dużo ciepłej wody a od różnych sprzedawców, tego samego w końcu rozwiązania, słyszę różne odpowiedzi. Do tego dochodzą niuanse, o których już nie chce mi się pisać, ale pewnie sie spodziewasz że to kluczowe rzeczy: gwarancja sprawności czy długość kolektora.

 

 

Co do mojego rozwiązania (strefy) to mam uzgodnioną PC z modułem do sterowania dwoma niezależnymi obiegami do podłogówki, a ponieważ ja chcę mieć trzy niezbędny jest bufor.

 

Mam domek z użytkowym poddaszem i bardzo duże przeszklenia na dole więc chciałem mieć następujące rozwiązanie:

- oddzielne sterowania dla porteru

- odzielne sterowanie dla góry

- oddzielne dla łazienek

 

System ma działać tak:

parter

- 100 % temp idzie do łazienek gdzie ma być cieplej - sterowanie z PC

- na RTL obniżam temp na dole

poddasze

-100 % idzie do łazienki i pralni - wiadomo tam powinno być cieplej - sterowanie PC

- na RTL obniżam temp na poddaszu

 

przy "wyregulowaniu domu" i ustawieniu odpowiednich dla nas proporcji temp w tych strefach PC powinna działać już później w pełni automatycznie ponieważ proporcjonalnie będzie rozdzielać temp na pomieszczenia. Rozwiązanie w pełni automatyczne, proste i tanie a co najważniejsze sterowalne czujnikiem z zew który jest na wyposażeniu PC.

 

Pomimo tego iż jestem inżynierem automatykiem związanym "od wieków" z pompami ciepła to nie rozumię koncepcji sterowania automatycznego o której piszesz, w dodatku z buforem. Może opisowo bez rysunku jest to ciężko wyjaśnić. Wystarczy, że proporcjonalnie ustawisz przepływy na rozdzielaczach, a pompa ciepła będzie kontrolowała temp. wody w instalacji na podstawie temp. zewnętrznej i wszystko będzie ok. Regulując temp. w pomieszczeniu nie koniecznie musisz regulować temp. wody możesz regulować poprzez regulację przepływu (przydławiając te pętle gdzie chcesz mieć chłodniej). Tak to sie robi typowo i wszystko jest ok.

 

Mam tylko nadzieję, że nie zastosujesz zaworów termostatycznych bo będziesz zmieniał opory przepływu, a więc i przepływ przez skraplacz, co zapewne obniży znacznie COP. Po drugie wprowadzi to duże zamieszanie "do sterowania PCi" z uwagi na nastawę histerezy temp. wody w instalacji grzewczej. PCi to nie kocioł i logika sterowania musi być trochę inna. Chyba, że zastosujesz nie bufor, ale sprzęgło, ale to niepotrzebnie komplikuje układ i przy podłogówce jest zbędne, bo regulacji takiej można dokonać manualnie na poszczególnych pętlach i wszystko potem będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termokey to najpopularniejsze na rynku ( ciekawe jak duży ?) dobry !

Inko najlepiej by było , żeby Pan Ci wysłał mailem specyfikację co jest w środku w tej PC jakie wymienniki ( wielkość ) czy jest np. ekonomizer

a przede wszystkim jaka mamka w środku mały 140 litrów ale ile mama na zewnątrz ma litrów ?

Poszukam ...........i zorientuję się , ciekawe co ci powie o tych tem. parowania ?

 

Ekonomizer w typowych PCi można sobie darować, to tylko chwyt marketingowy. Ładna nazwa, ale mało przydatny. W pewnych konstrukcjach układów chłodniczych, przy bardzo szerokim temperaturowym zakresie pracy poprawia on COP układu. Ekonomizer (w zależności od doboru) może zwiększyć COP przy wysokich temp. skraplania, ale zmniejsza przy niskich temp. skraplania (podłogówka). Dodatkowo zmniejsza tzw. kopertę pracy, co oznacza mniejsze uzyskiwane maks. temp. co jest ważne z uwagi na cwu. Ekonomizer np. ekonomizuje COP w układach EVI, gdzie "dodatkowym " wtryskiem czynnika do sprężąrki zwiększa się kopertę pracy sprężarki, aby można było uzyskać wyższe temp. skraplania, przy niższych temp. parowania bez szkody w sprężarce. Taki wtrysk zmniejsza COP, a ekonomizer służy, aby temu przeciwdziałać i nie wtryskiwać do sprężarki gorącego gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...