Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Najpierw chcę powiedzieć , że PC powinna grzać i co i cwu .(..)

Poza tym uważam , że producent PC powinien na takie sytuacje mieć gotowe receptury np. ta PC + do tego to i to tak połączone (rysunki techniczne instalacji) . Wtedy byłoby wszystko jasne. Trudno , żeby klient borykał się ze wszystkim sam.

całkowicie się z Tobą zgadzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Gdyby to chciało działać (ekonomicznie) to byłaby to genialna sprawa - w jednym urządznieu CO, CWU i wentylacja.

Zwracam jedynie uwagę, że wykorzystanie tych urządzeń jest sensowne tylko jak masz wentylację mechaniczną BEZ rekuperacji.

 

No tak - to jest oczywiste. Właśnie chodzi o to, że jak się już wyda kilkadziesiąt tyś na CO i pompę ciepła to żeby nie wydawać kolejnych kilkunastu (a nawet kilkudziesięciu) na wentylację z rekuperatorem.

 

Zastanawiam się czy zysk energetyczny z urządzenia typu FLM albo DHP-VENT będzie dodatni jak się uwzględni zapotrzebowanie na energię tego urządzenia. A może by tak zrobić samemu takie coś na kanale wywiewnym? Ale pytanie jak? Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ, że rezygnując z reku wybierasz świadomie temp. powietrza nawiewanego do domu dajmy na to 0st.C (zakładamy sprawne GWC). W zależności od usytuowania anemostatu możesz poczuć powiew chłodu. Osobiście wstawiłbym reku. Poza tym rozbudowanie instalacji PC o omawiane rozwiązania to potencjalne źródło kłopotów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ, że rezygnując z reku wybierasz świadomie temp. powietrza nawiewanego do domu dajmy na to 0st.C (zakładamy sprawne GWC). W zależności od usytuowania anemostatu możesz poczuć powiew chłodu. Osobiście wstawiłbym reku. Poza tym rozbudowanie instalacji PC o omawiane rozwiązania to potencjalne źródło kłopotów.

 

Ale właśnie moduł FLC ma zastąpić rekuperator. I biorąc pod uwagę, że producent zapewnia w danych technicznych, że to jest moduł przeznaczony do PC, to powinno działać prawidłowo. Tylko pytanie jak to jest w praktyce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ, że rezygnując z reku wybierasz świadomie temp. powietrza nawiewanego do domu dajmy na to 0st.C (zakładamy sprawne GWC). W zależności od usytuowania anemostatu możesz poczuć powiew chłodu. Osobiście wstawiłbym reku.

 

Żadnego GWC. FLM ma działać jak komin tylko, że stabilnie no i ma odzyskiwać ciepło. Nawiew powietrza przez nawiewniki ścienne albo okienne w pomieszczeniach czystych. Czyli podejście takie jak od wielu lat stosują miliony jak nie miliardy ludzi na całym świecie. Rekuperator i GWC to wynalazek ostatnich lat, jak narazie stosunkowo mało popularny. Na pewno nie jest prawdą ze jest niezbędny. Właściwie to jeszcze nigdy nie przebywałem w domu z rekuperatorem a za to przebywałem w wielu z nawiewnikami okiennymi i było bardzo komfortowo.

 

Poza tym rozbudowanie instalacji PC o omawiane rozwiązania to potencjalne źródło kłopotów.

Jakie kłopoty? Bardzo jestem ciekaw jakie mogą być złe strony takiego FLM/DHP-VENT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to wg mnie największy minus proponowanego rowiązania.

cyt: Średnio w roku temperatura glikolu na wejściu do pompy ciepła dzięki zastosowaniu modułu FLM może wzrosnąć nawet o 2-4°C, a to przekłada się na wyższą sprawność pompy ciepła

Natomiast w reku odzysk masz, pewny, rzędu nastu st.C. Patrze na to rozwiązanie trochę sceptycznie-ale wszystko co nowe budzi emocje- jak kiedyś PC.

 

Jest to również „koło ratunkowe” dla użytkowników pomp ciepła, gdzie z jakichś względów wielkość kolektora gruntowego jest niewystarczająca, aby odpowiednio zasilić pompę ciepła

to uzasadnienie to już przeginka! Albo instalacja jest prawidłowo obliczona do OZC budynku albo prowizorka.

Dodam jeszcze jak to sobie wyobrażam

Went. mech. uruchamiam w określonych godz. (latem -noc; zimą dzień, godz. południowe). Zakładając omawiane rozwiazanie, celowym wydaje się uruchamianie wentylacji nocą, podczas pracy PC (przynajmniej tak używam PC-w taniej taryfie). Wtedy jest najzimniej, czyli nawiewamy zimne powietrze.

To takie sobie moje przemyślenia w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

przeczytalem tu sporo, ale i tak to nie dalo mi odpowiedzi warto instalowac PC czy nie?

 

Jestem zupelnie zielony w tym temacie, ale juz mam projekt domu i za 2 miesiace ruszam z budowa. Znalazlem w sieci kilkanascie opinii i sa bardzo rozne, tu jednak widze jest sporo osob kompetentnych i mogacych pomoc w podjeciu decyzji. Wiec do rzeczy.

 

- Dzialka: 3000 m2.

- Ogrzewanie: wodne podlogowe w calym domu (na to juz sie zdecydowalem).

- Glebokosc studni do wody (ok 30m, dziwne, chociaz do jeziora niecale 200m).

- Powierzchnia domu po podlodze: 185 m2.

- Projekt tu: http://www.domnahoryzoncie.pl/pl/index.php?s=56&a=128&sid=4 (zamiast garazu pomieszczenie mieszkalne).

- Lokalizacja: Warmia i Mazury

- Dom bedzie budowany z prefabrykowanych plyt keramzytowych.

 

Jaka dokladnie pompe ciepla (model) o jakiej mocy warto zastosowac?

Strasznie nie lubimy upalow latem. Slyszalem, ze w jakis sposob latem PC moze tez chlodzic pomieszczenia. Czy trzeba do tego instalowac wentylacje mechaniczna z odzyskiem ciepla?

 

Przepraszam, ale nie znam sie na rzeczy i dlatego bardzo prosze o rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-działka wystarczająco duża aby zrobić kolektor płaski - tanio i pewnie niezależnie opd warunków gruntowych

- ogrzewanie połogowe do pompy ciepła znacznie różni sie od tego co układają łahudraulicy. Tak z gruibasza to gęściej układa się rurki , a pętle są równej długości nie więcej niz 80m dla fi 16 mm.

- wbrew pozorom przy jeziorze najtrudniej o studnię i tak ma być bo inaczej by jezioro uciekło :) Taka głębokośc wyklucza pompę studnia-studnia a i żelaza na mazurach w wodzie pewnie od groma 1mg/l albo i więcej.

- mazury to V strefa a warmia to chyba jednak cieplej? jeśli jednak mazury to jesteśmy ziomale :)))

 

na podstawie samej powierzchni trudno określić precyzyjnie moc pompy, ale nie sądzę abyś oszczędzał na izolacyjności. W każdym razie jeśli tradycyjny w kwestii wentylacji to ok.8kW łącznie z ciepłą wodą , ale z zasobnikiem z mamką. Przy czym 8 oznacza moc dla jakich -15C. Jak cieplej to i tak będzie jej więcej :(

Jak z wentylacją mechaniczną i rekuperatorem ( czyli z odzyskiem ciepła z powietrza wywiewanego) to i 6 kW styknie.

Chłodzenie? Jak kolektor poziomy to i pompa ciepła nie potrzebna. Wystarczy niewielki dodatkowy wymiennik który będzie chłodził podłogówkę i oddawał ciepło do gruntu. To tzw. chłodzenie pasywne. Ogólnie nie można przesadzać bo zbyt zimna posadzka to dyskomfort , a nawet mozliwośc roszenia czyli wykraplania wilgoci. 2-3 C poniżej oczekiwanej temp powietrza zupełnie wystarczy. Wentylacja nie ma jak widzisz żadnego wpływu na pracę pompy latem.

Modele, firmy , wykonawcy to nie u mnie. To już każdy swoim rozumkiem :) i portfelikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-działka wystarczająco duża aby zrobić kolektor płaski - tanio i pewnie niezależnie opd warunków gruntowych

- ogrzewanie połogowe do pompy ciepła znacznie różni sie od tego co układają łahudraulicy. Tak z gruibasza to gęściej układa się rurki , a pętle są równej długości nie więcej niz 80m dla fi 16 mm.

- wbrew pozorom przy jeziorze najtrudniej o studnię i tak ma być bo inaczej by jezioro uciekło :) Taka głębokośc wyklucza pompę studnia-studnia a i żelaza na mazurach w wodzie pewnie od groma 1mg/l albo i więcej.

- mazury to V strefa a warmia to chyba jednak cieplej? jeśli jednak mazury to jesteśmy ziomale :)))

 

na podstawie samej powierzchni trudno określić precyzyjnie moc pompy, ale nie sądzę abyś oszczędzał na izolacyjności. W każdym razie jeśli tradycyjny w kwestii wentylacji to ok.8kW łącznie z ciepłą wodą , ale z zasobnikiem z mamką. Przy czym 8 oznacza moc dla jakich -15C. Jak cieplej to i tak będzie jej więcej :(

Jak z wentylacją mechaniczną i rekuperatorem ( czyli z odzyskiem ciepła z powietrza wywiewanego) to i 6 kW styknie.

Chłodzenie? Jak kolektor poziomy to i pompa ciepła nie potrzebna. Wystarczy niewielki dodatkowy wymiennik który będzie chłodził podłogówkę i oddawał ciepło do gruntu. To tzw. chłodzenie pasywne. Ogólnie nie można przesadzać bo zbyt zimna posadzka to dyskomfort , a nawet mozliwośc roszenia czyli wykraplania wilgoci. 2-3 C poniżej oczekiwanej temp powietrza zupełnie wystarczy. Wentylacja nie ma jak widzisz żadnego wpływu na pracę pompy latem.

Modele, firmy , wykonawcy to nie u mnie. To już każdy swoim rozumkiem :) i portfelikiem.

 

 

hydrol,

 

Dziekuje bardzi! Nieco wyjasniles mi, ale wciaz mam pytania :oops:

 

Dzialka jest formalnie na Mazurach, ale do Warmii mam ze 300m, czyli na granicy, ok 30km od Olsztyna :D

 

A teraz pytania:

 

1) Czy sa jakies sprawdzone porzadne firmy w naszych stronach, ktore potrafia zrobic podlogowke, optymalnie wspolpracujaca z pompa ciepla?

 

2) Zrodzil sie mi tu pewny pomysl, byc moze bardzo glupi, ale mowie. A co, jak wykonac fundamenty ze stropem grzewczym Legalet. Jak pompa ciepla bedzie wspolpracowac z tego typu rozwiazaniem? Sa jakies przeszkody (oprocz kosztow)?

Czy moze inaczej... np... wykonac fundamenty a-la Legalett (tylko bez stropu Legalett) i wtopic ogrzewanie wodne w strop. Tzn. powinno to spowowodowac, ze plyty fundamentowe beda akumulowac cieplo i nie beda oddawac go do ziemi.

 

3) Z tego, co wyczytalem w sieci, doszedlem do wniosku, ze z moca pompy ciepla lepiej niedosadzic niz przesadzic :) bo zaduza moc bedzie pozerac rzekome oszczednosci, a przy mniejszej mocy w bardzo zimne dni mozna rozpalic kominek. No i tu znowu mi na mysl ten Legalett przychodzi, bo tam jest opcja wykorzystywania cieplego powietrza z kominka do ogrzewania plyt fundamentowych.

 

Tzn dla mnie na pierwszym miejscu jest oszczednosc energii elektrycznej, bo za kilka lat z pewnoscia zdrozeje, no jestem gotowy zainwestowac nieco w przyszle oszczednosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do użytkowników pomp CK, ostatnio podłączyli mi taką pompę i jestem bardzo rozczarowany możliwościa sterowania jej pracą. Jak widomo sprawność pompy zależy od temperatury dolnego źródła ( na którą nie ma się wpływu) oraz temperatury jaka pompa ma osiagać. I tu mój zawód. Spodziwałem się że tą temperature sie ustawia a tutaj kiszka. Ustawia sie tylko temperature jaka się chce mieć w domu a pompa pompuje ciepełko w góre i w góre az tą temperature osiagnie. Jak ją zmusić do pracy na określinych (korzystnych ze wzgledu na COP) warunkach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przeca można....

Możesz sobie ustawić temp. GZ (wyświetlacz na sterowniku PC) jaką sobie życzysz. CK zasadniczo ustawia na 40 st.C. Taki ustaw to raczej na -20! Ja sobie przestawiam w granicach 35-40st. A o strawności PC w tym przypadku decydować będzie delta T pomiędzy DZ a GZ. Ustawiając wskazaną temp. możesz sobie tak sterować ze PC bedzie chodziła tylko na I biegu. Samym programatorem pokojowym ustawiasz tak aby biegała tylko np. w taniej taryfie. Osobiście twierdze że możliwości ustawień są wystarczające i banalnie proste. W instrukcji masz dużo więcej info do zabawy. Ale po co-przeca ma być ciepło i o to biega :D

To akurat piskuś-ciekawsze to ustawienie samej podłogówki.Kilka razy podchodziłem do tematu i nadal nie jestem zadowolony. Największy problem sprawia mi jej bezwładność. czekać 2-3 dni to jakoś nie mam cierpliwości, a trzeba.Tej zimy bedzie 2 sezon to się pobawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dzialka jest formalnie na Mazurach, ale do Warmii mam ze 300m, czyli na granicy, ok 30km od Olsztyna :D

 

A teraz pytania:

 

1) Czy sa jakies sprawdzone porzadne firmy w naszych stronach, ktore potrafia zrobic podlogowke, optymalnie wspolpracujaca z pompa ciepla?

 

2) Zrodzil sie mi tu pewny pomysl, byc moze bardzo glupi, ale mowie. A co, jak wykonac fundamenty ze stropem grzewczym Legalet. Jak pompa ciepla bedzie wspolpracowac z tego typu rozwiazaniem? Sa jakies przeszkody (oprocz kosztow)?

Czy moze inaczej... np... wykonac fundamenty a-la Legalett (tylko bez stropu Legalett) i wtopic ogrzewanie wodne w strop. Tzn. powinno to spowowodowac, ze plyty fundamentowe beda akumulowac cieplo i nie beda oddawac go do ziemi.

 

3) Z tego, co wyczytalem w sieci, doszedlem do wniosku, ze z moca pompy ciepla lepiej niedosadzic niz przesadzic :) bo zaduza moc bedzie pozerac rzekome oszczednosci, a przy mniejszej mocy w bardzo zimne dni mozna rozpalic kominek. No i tu znowu mi na mysl ten Legalett przychodzi, bo tam jest opcja wykorzystywania cieplego powietrza z kominka do ogrzewania plyt fundamentowych.

 

Tzn dla mnie na pierwszym miejscu jest oszczednosc energii elektrycznej, bo za kilka lat z pewnoscia zdrozeje, no jestem gotowy zainwestowac nieco w przyszle oszczednosci.

 

Ja ok. 10km od Olsztyna i też przymierzam się go grzewczej płyty fundamentowej (niekoniecznie Legalett). Niestety materiałów odnośnie podłogówki w płycie fundamentowej za wiele nie znalazłem, ale podzielę się linkami:

http://www.haraldnet.de/legalett.jpg

tutaj nasz forumowicz: http://forum.muratordom.pl/post2173252.htm?highlight=legalett#2173252

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Jestem na etapie wybierania ogrzewania . Zastanawiam się nad wyborem

pompy ciepła . Chciałbym zasięgnąć Waszych opinii na ten temat . Po pierwsze od eksploatacji , kosztów miesięcznego ogrzewania 100 metrowego domu . Oraz opinii na temat czy pompa ciepła jest naprawdę taka dobra jak ją reklamują . Jeśli ktoś ją ma proszę o podzielenie się opinią na ten temat ! Będę wdzięczny za wszelkie informację ! Z góry dziękuję !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej, nikt nie poda recepty na podjęcie TEJ decyzji. Szczególnie na takie pytanie "opinii na temat czy pompa ciepła jest naprawdę taka dobra jak ją reklamują". Wybór nie jest łatwy i zależny od zbyt wielu czynników zewnetrznych (media, działka) jak i inwestora (kasa, budynek). Rynek zaczyna oferować sporo tego typu produktów. Musisz sam określić czego chcesz, jakie rozwiazania wg Ciebie są optymalne a TO forum pozwoli przedyskutować czy wybrane założenia są słuszne. nt. PC napisano tytaj sporo, poszukaj bo są również koszty eksploatacyjne.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Czy sa jakies sprawdzone porzadne firmy w naszych stronach, ktore potrafia zrobic podlogowke, optymalnie wspolpracujaca z pompa ciepla?

 

2) Zrodzil sie mi tu pewny pomysl, byc moze bardzo glupi, ale mowie. A co, jak wykonac fundamenty ze stropem grzewczym Legalet. Jak pompa ciepla bedzie wspolpracowac z tego typu rozwiazaniem? Sa jakies przeszkody (oprocz kosztow)?

Czy moze inaczej... np... wykonac fundamenty a-la Legalett (tylko bez stropu Legalett) i wtopic ogrzewanie wodne w strop. Tzn. powinno to spowowodowac, ze plyty fundamentowe beda akumulowac cieplo i nie beda oddawac go do ziemi.

 

3 ) Z tego, co wyczytalem w sieci, doszedlem do wniosku, ze z moca pompy ciepla lepiej niedosadzic niz przesadzic :) bo zaduza moc bedzie pozerac rzekome oszczednosci, a przy mniejszej mocy w bardzo zimne dni mozna rozpalic kominek. No i tu znowu mi na mysl ten Legalett przychodzi, bo tam jest opcja wykorzystywania cieplego powietrza z kominka do ogrzewania plyt fundamentowych.

 

Tzn dla mnie na pierwszym miejscu jest oszczednosc energii elektrycznej, bo za kilka lat z pewnoscia zdrozeje, no jestem gotowy zainwestowac nieco w przyszle oszczednosci.

1) Każdy hydraulik jest w stanie to wykonac pod warunkiem że nie tak jak on chce i robił ale tak jak ty mu polecisz. Przepis juz podałem. Mozna robic szczegółowy projekt ale w przypadku tak małego obiektu niewiele to zmieni

2) Poza zbędna drożyzną nie ma przeszkód

3) tak jest bo jak sie szczegółowo policzy to są dosłownie godziny kiedy jest zimniej niz -10°C , a nawwt jeśli to ogrzewanie nawet prądem w I taryfie jest tańsze niż rozbudowa dolnego źródła i pompy do obliczeniowych potrzeb zgodnie z Polską Normą. Problem tylko że mało kto z wykonawców ma taka odwagę. Boja sie późniejszych skarg na niedogrzanie i wolą nawet przewymiarowac wychodząc ze słusznego wniosku że i tak COP nikt nie zmierzy :(

Niedowymiarowana pompa i kominek jako dodatkowe źródlo szczytowe jak najbardzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Jeśli możecie to napiszcie mi jakie będą mniej więcej koszty ogrzewania pompą ciepła 100m domku ?? I jakie muszę mieć warunki , żeby zamontować pompę ciepła i czy potrzebna jest kontrola sanepidu ??? Jeżeli ją montuje to czy firma która to robi musi mieć certyfikat ??? :oops: :oops: :oops: czekam na wszelkie info !!

 

pOZDRAWIAM !! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ok. 10km od Olsztyna i też przymierzam się go grzewczej płyty fundamentowej (niekoniecznie Legalett). Niestety materiałów odnośnie podłogówki w płycie fundamentowej za wiele nie znalazłem, ale podzielę się linkami:

http://www.haraldnet.de/legalett.jpg

tutaj nasz forumowicz: http://forum.muratordom.pl/post2173252.htm?highlight=legalett#2173252

 

 

No to bedziemy prawie sasiadami :D W jaka strone od Olsztyna?

 

Odnosnie podlogowki w plycie fundamentowej, to udalo mi sie znalesc cos takiego:

 

http://www.budownictwopolska.pl/_ai/21/QHs6M9xq0AIY.jpg

 

Płyta fundamentowa z ogrzewaniem

 

To dość nowoczesny system posadowienia budynków jednorodzinnych, który znany jest od około 25 lat, a w Polsce stosowany od 10-15 lat. Rozwiązanie to ma bardzo wiele zalet i jest polecane zwłaszcza przy projektowaniu budynków energooszczędnych oraz pasywnych.

• Umożliwia wybudowanie domu w terenie o bardzo niesprzyjających warunkach gruntowo-wodnych. Wysoki poziom wody gruntowej, podłoże niejednorodne lub o niewielkiej nośności, a nawet wieczna zmarzlina nie stanowią żadnej przeszkody.

• Podwójnie zbrojona płyta fundamentowa grubości 12-20 cm, ułożona na elastycznym podłożu (ze żwiru i styropianu) zapewnia na tyle dużą wytrzymałość i sztywność, że jest odporna nawet na ruchy sejsmiczne (doświadczenia z Japonii), a tym bardziej na powstawanie ewentualnych wysadzin.

• Praktycznie eliminuje roboty ziemne, a więc oszczędza czas i pieniądze. Wystarczy tylko usunąć humus, a na jego miejscu ułożyć warstwę drenażową z zagęszczonego mechanicznie żwiru (ewentualnie grubego piasku lub pospółki). A trzeba pamiętać, że te prace wykonuje się przy każdym sposobie fundamentowania.

• Wyeliminowanie ścian fundamentowych i kłopotów związanych z dostawą potrzebnych materiałów, szczelnością izolacji itp. To także kolejna oszczędność pracy i czasu.

• Wykorzystanie elementu konstrukcyjnego, czyli płyty fundamentowej do ocieplania budynku. To najlepszy przykład idei „dwa w jednym”. Oznacza nie tylko brak grzejników montowanych zwykle na ścianach, ale też również skrócenie czasu potrzebnego do wykończenia budynku. A wszystko to dzięki wyeliminowaniu robót związanych z montażem tradycyjnej instalacji centralnego ogrzewania.

• Ogrzewany fundament płytowy to po prostu ogromny grzejnik o bardzo dużej akumulacyjności cieplnej. Sprzyja to oszczędności energii termicznej oraz umożliwia efektywne zastosowanie ekologicznych systemów niskotemperaturowych jak np. pompy ciepła.

• Gruba 15-20 cm warstwa izolacji termicznej skutecznie chroni budynek przed stratami ciepła przez grunt oraz zapobiega powstawaniu mostków termicznych. Zdarza się to w konstrukcjach typowych podłóg na gruncie nawet z zastosowanym ogrzewaniem podłogowym. Poza tym, wtedy grubość styropianu zwykle nie przekracza 10 cm.

Do ogrzewania płyt fundamentowych najczęściej wykorzystuje się instalacje wodne. To bardzo wygodne rozwiązanie, które może być zasilane w różny sposób dostosowany do możliwości i wymagań inwestora. Mogą być zastosowane pompy ciepła, piece na gaz, olej opałowy, pelety itp. oraz każde inne dostępne źródło energii. Pewnym mankamentem tej metody jest to, że wymaga współpracy architekta, konstruktora o oraz specjalisty od instalacji grzewczych, a o to czasami jest bardzo trudne do zrealizowania.

Kłopotu tego można uniknąć decydując się na wykonanie płyty w systemie Legalett . To opatentowany sposób fundamentowania wykorzystujący zamknięty układ ogrzewania powietrznego, który najczęściej zasilany jest energią elektryczną. Wtedy dokumentację projektową wykonuje firma wykonawcza, a jej koszt jest wliczony w cenę robót. I trzeba zaznaczyć, że projekt wykonywany jest dla każdego klienta oddzielnie, aby fundament można było optymalnie dostosować do istniejących warunków terenowych, układu pomieszczeń w budynku oraz wymagań inwestora.

 

Wiecej tu: http://www.budownictwopolska.pl/Fundament-p%C5%82ytowy-i22p1.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widac, roznica miedzy Legalettem a ogrzewaniem wodnym w plycie fundamentowej polega tylko na tym, ze tam w rurach plynie woda, a w Legalett powietrze.

 

I tu jest ogromny dylemat dla mnie. Nie wiem na co zdecydowac sie.

 

- Po pierwsze primo, nie wiem jakie ogrzewanie fundamentu bedzie tansze w eksploatacji, wodne czy powietrzne (Legalett).

- Po drugie primo, nie wiem, czy PC bedzie bardziej efektywna we wspolpracy z ogrzewaniem wodnym czy z Legalettem. Intuicja podpowiada mi, ze jednak z wodnym.

 

 

Probowalem porownac plusy-minusy kazdego rozwiazania i jakos tak mi wyszlo:

 

LEGALETT (plyta fundamentowa grzana powietrzem).

 

Plusy (to, co mi sie podoba):

+ Szybkosc i latwosc wykonania (wysylasz projekt do Legalett, bulisz i oni to robia i raczej robia dobrze).

+ Mozliwosc integracji systemu z kominkiem, czyli teoretycznie mozna prawie nie zuzywac pradu (prawie, bo wiatraki na prad).

+ Bezawaryjnosc (nawet jak jakas rura peknie, to nic sie nie stanie i system bedzie nadal dzialal).

 

Minusy (to, co sie nie podoba):

- Glosnosc pracy systemu grzewczego

- Koszmarnie wysokie koszty instalacji

- Koniecznosc i tak inwestowac w inne rozwiazanie dla poddasza.

- Slabe mozliwosci regulacji temperatury (szybciej plyte schlodzic czy nagrzac w razie potrzeby jest woda niz powietrzem).

 

 

ALTERNATYWA (plyta fundamentowa grzana woda).

 

Plusy (to, co mi sie podoba):

+ Bardziej sterowalny system (mozna szybcie schlodzic lub nagrzac plyte).

+ Cisza (brak szumow podczas pracy).

+ Jednolitosc (jeden system na parter i poddasze, a za tym idzie mnie ewent. klopotow).

+ Nizsze koszty instalacji.

 

Minusy (to, co sie nie podoba):

- Teoretycznie awaryjnosc (jezeli peknie rura z woda w fundamecie, bedzie to prawdziwy problem).

- Ciezko znalesc wykonawce takiego systemu.

 

 

No i mam dylemat :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...