Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam

 

Mam od kilku tygodni pompę M2-9. W jaki sposób wykonac technicznie pierwsze rozgrzanie podłogi.

 

Mam problem polegajacy na tym, ze nie mam na razie żadnego regulatora temperatury zewnętrznej, który mógłby sterować samoczynnym załączaniem pompy obiegowej, więc załącznie pompy obiegowej podłogówki, gdy PC podgrzeję wodę w zbiorniku do zadanej temperatury, moge wykonac jedynie ręcznie.

 

Czy jest sens załączyć pompę obiegową w trybie non stop (ponieważ nie mam mnie na budowie cały czas), żeby pompowała w rurki wodę o temperaturze np. kilkunastu stopni ??

Gdy ustawię wyższą temperaturę na wyjściu w podłoge np 25 stopni, pompa obiegowa szybko wyciąga ze zbiornika całe ciepło i po godzinie lub 2 w podłogę idzie woda o stosunkowo niskej temperaturze, ponieważ PC nie nadąża ogrzewać zbiornika.

Ze względów ekonomicznych nie chciałem załączać dodatkowej grzałki elektrycznej.

 

Może jest jakieś wyjscie z tej sytuacji, np zamknięcie kilku obwodów podłogówki, albo całego pietra, żeby zmniejszyć zużycie??

 

Jak u Was przebiegał proces rozgrzewania ??

Ale zamieszałem :oops:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Takie małe,wstępne podsumowanie po roku uzytkowania pompy Nibe Fighter 1240 10 kW( przepraszam Bonetko myslałem,że jest 8,5 kW ).Dom 223 m po podłodze,wszędzie podłogówka,ściana Ytong 36,5,okna 1.0.Od listopada 2007 do listopada 2008 zuzyłem prądu za 3350 zł na wszystko a muszę dodać,że mam 140 punktów świetlnych - głównie LED i halogeny energooszczędne ( swietlówka ) a w łazienkach rozpusta halogenowa oraz 25 odbiorników prądu ( płyta,suszarka,2 tv,3 kompy itp,itd)

W tym roku w zasadzie okres bez grzania to 3 miesiące ,oczywiście zima jak każdy widzi czyli nie zima.W czasie "niegrzaniowym" zużycie prądu kosztowało mnie około 170 zł na miesiąc ( w tym CWU ).Ponadto taryfę "weekendową' mam od 21.sierpnia tego roku a wcześniej "budowlankę".Wychodzi,że miesięcznie prąd kosztował mnie ok.280 zł,jęsli przyjmiemy,że 280-170 to orientacyjny koszt grzania średniomiesięczny to 110 zł.Temperatury to 24 C w łazienkach,21,5 w salonie i 20 - 21 w innych pomieszczeniach .Nadmieniam,że przejście na taryfę weekendową spowodował,że za 2 ostatnie miesiące płacę 650 zł a nie 890 jak wynikałoby ze zwykłej taryfy ( ENEA )

Dokładne dane pompy - ilość włączeń,czas pracy opublikuję w styczniu za cały rok 2008.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś słyszał o pompach NATEO? Tańsze od innych - ale czy dobre?

 

Kobieta zmienną jest - najpierw zdecydowana na NIBE teraz na IVT greenline... ehhh.

 

Wstyd przyznać się ale nie udaje mi się policzyć zapotrzebowanie na energię... Próbuję wyliczyć sama- bo mi uparcie chcą dać 16 kw na 250 m2 - i 4 osoby. No ale w końcu musze jakoś ten algorytm załapać ;)

 

A i niestety - ścienne to kosmos cenowy - więc na poddaszu będą grzejniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Androżku :) nie szkodzi :)

 

Jesień :) ..rzeczywiście nic o nich nie wiadomo ..ale tak; zmienili teraz designe i nazwali smart + ( 5 lat gwarancji ) ....przedtem były inne smart ( inny wygląd sterownika , 3 lata gwarancji ) a wcześniej jeszcze inne obudowy jeszcze inny wygląd sterownika ( bez zasobnika ) .

Można sterować przez komputer, można zażyczyć sobie panel zewnętrzny ( i sterować z innego pomieszczenia- designe niczego sobie :) ). Proponuję poprosić ich o instrukcję obsługi oraz o konkretne symbole części składowych i będzie wiadomo co i jak .... .poprosić o listę referencyjną i dowiedzieć się jak działa u innych. Trzeba przyznać , ze ta ich duża instalacja 500 kW z 2001/2002 r robi wrażenie.

Pamiętaj o dobrym policzeniu grzejników na mniejszą temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie małe,wstępne podsumowanie po roku uzytkowania pompy Nibe Fighter 1240 10 kW( przepraszam Bonetko myslałem,że jest 8,5 kW ).Dom 223 m po podłodze,wszędzie podłogówka,ściana Ytong 36,5,okna 1.0.Od listopada 2007 do listopada 2008 zuzyłem prądu za 3350 zł na wszystko a muszę dodać,że mam 140 punktów świetlnych - głównie LED i halogeny energooszczędne ( swietlówka ) a w łazienkach rozpusta halogenowa oraz 25 odbiorników prądu ( płyta,suszarka,2 tv,3 kompy itp,itd)

W tym roku w zasadzie okres bez grzania to 3 miesiące ,oczywiście zima jak każdy widzi czyli nie zima.W czasie "niegrzaniowym" zużycie prądu kosztowało mnie około 170 zł na miesiąc ( w tym CWU ).Ponadto taryfę "weekendową' mam od 21.sierpnia tego roku a wcześniej "budowlankę".Wychodzi,że miesięcznie prąd kosztował mnie ok.280 zł,jęsli przyjmiemy,że 280-170 to orientacyjny koszt grzania średniomiesięczny to 110 zł.Temperatury to 24 C w łazienkach,21,5 w salonie i 20 - 21 w innych pomieszczeniach .Nadmieniam,że przejście na taryfę weekendową spowodował,że za 2 ostatnie miesiące płacę 650 zł a nie 890 jak wynikałoby ze zwykłej taryfy ( ENEA )

Dokładne dane pompy - ilość włączeń,czas pracy opublikuję w styczniu za cały rok 2008.

 

jak dla mnie rewelacyjne rachunki :D

 

androzek wcześniej byłeś na taryfie jednotaryfowej g11 czy dwutaryfowej g12 - rozumiem że teraz masz dwutaryfową weekendową g12w? jest tam jakaś stałą opłata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś słyszał o pompach NATEO? Tańsze od innych - ale czy dobre?

 

Kobieta zmienną jest - najpierw zdecydowana na NIBE teraz na IVT greenline... ehhh.

 

Wstyd przyznać się ale nie udaje mi się policzyć zapotrzebowanie na energię... Próbuję wyliczyć sama- bo mi uparcie chcą dać 16 kw na 250 m2 - i 4 osoby. No ale w końcu musze jakoś ten algorytm załapać ;)

 

A i niestety - ścienne to kosmos cenowy - więc na poddaszu będą grzejniki.

 

raczej bym się skłaniał do 12KWh - no chyba że masz słabiutko zaizolowany dom

 

napisz ile stropianu w ścianie, podłodze, ile wełny na poddaszu, z czego ściany,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jack_2000 - u mnie jest tak: 25 porotherm+12 styropian, dach 15+5 wełna; podłoga - będzie (jeszcze nie ma) - folia + 2x po 5 cm styropian. Górna warstwa z ekranem.

 

dól 160 metrów - podłogówka

góra 90 m2 - grzejniki

 

A jeszcze mi poradzono bym strop między dołem a poddaszem wyłożyła styropianem (czyli na suficie) - bo na górze nie będzie styropianu.

 

Bonetko - Nateo - wizualnie cudo - elegancka czarna, cały front przeszklony, sensory... Wszystko schowane nic nie widać... wygląd nowoczesny - tańsza od IVT... Jednakowoż trudno było znaleźć więcej niż jedna osobę której to położyli - a położyli dopiero teraz więc informacji brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesień ta najnowsza szata to nowość i nic dziwnego , ze dopiero jedna osoba ma ale chodzi o te starsze ( przecież skoro otworzyli w 08 ( chyba ?) nowy zakład produkcyjny ( czy linię ) to chyba handlują ?? ) w tej nowej ten sterownik jest jeszcze wzbogacony o inne funkcje ale dopóki nie będzie instrukcji sterownika z + i bez plusa to nie będzie wiadomo ani co ma ( co potrafi i jak ? ) ani czym się różnią ( co dołożyli w stosunku do starego ) .

ps. gdybyś zdobyła instrukcję i zechciała mi przesłać ( pdf ) byłabym wdzięczna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam od kilku tygodni pompę M2-9. W jaki sposób wykonac technicznie pierwsze rozgrzanie podłogi.

 

 

Czy jest sens załączyć pompę obiegową w trybie non stop (ponieważ nie mam mnie na budowie cały czas), żeby pompowała w rurki wodę o temperaturze np. kilkunastu stopni ??

Gdy ustawię wyższą temperaturę na wyjściu w podłoge np 25 stopni, pompa obiegowa szybko wyciąga ze zbiornika całe ciepło i po godzinie lub 2 w podłogę idzie woda o stosunkowo niskej temperaturze, ponieważ PC nie nadąża ogrzewać zbiornika.

Ze względów ekonomicznych nie chciałem załączać dodatkowej grzałki elektrycznej.

 

Może jest jakieś wyjscie z tej sytuacji, np zamknięcie kilku obwodów podłogówki, albo całego pietra, żeby zmniejszyć zużycie??

 

Jak u Was przebiegał proces rozgrzewania ??

Ale zamieszałem :oops:

 

Pozdrawiam

 

u nas zanim unormowala sie temperatura to kilka dni non stop PC chodzila

wg mnie musisz poscic pompe obiegowa caly czas , mieszacz np ustaw na 2 i czekaj...

regulator pokojowy podpialem dopiero jakies dwa miesiace po podlaczeniu PC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozecie mi powiedziec jaka realnie jest max odległość - przy kolektrorze płaskim - studzienki od wejścia do budynku?

 

chodzi o kolektor 1500mb i wszystko wskazuje na to, ze studzienka zbiorcza musi byc ok 30 m od budynku. Nie da sie tak poteznym kolektorem zblizyc do budynku bardziej. Czy sa tutaj jakies reguły?

 

10 pętli po 150 m rozprowadzamy w idealnym terenie na gleb 1.50m. Idealny bo bagnisto-wodnisty. Niestety ma to swoje potezne wady, bo wykop i ukladanie to koszmar. rury 40mm.

 

Za wszelkie wskazowki bede b wdzieczny.

 

PS. te 2 rury od studzienki do kotłowni powinny isc w izolacji chyba? tez w odstępie ok 1m? Tutaj jak to wygląda?

 

Wykop kolosalny, wymagajacy tez wielkiej strategii zeby to sie nie zawalilo i nie zatopiło:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam od kilku tygodni pompę M2-9. W jaki sposób wykonac technicznie pierwsze rozgrzanie podłogi.

 

 

Czy jest sens załączyć pompę obiegową w trybie non stop (ponieważ nie mam mnie na budowie cały czas), żeby pompowała w rurki wodę o temperaturze np. kilkunastu stopni ??

Gdy ustawię wyższą temperaturę na wyjściu w podłoge np 25 stopni, pompa obiegowa szybko wyciąga ze zbiornika całe ciepło i po godzinie lub 2 w podłogę idzie woda o stosunkowo niskej temperaturze, ponieważ PC nie nadąża ogrzewać zbiornika.

Ze względów ekonomicznych nie chciałem załączać dodatkowej grzałki elektrycznej.

 

Może jest jakieś wyjscie z tej sytuacji, np zamknięcie kilku obwodów podłogówki, albo całego pietra, żeby zmniejszyć zużycie??

 

Jak u Was przebiegał proces rozgrzewania ??

Ale zamieszałem :oops:

 

Pozdrawiam

 

u nas zanim unormowala sie temperatura to kilka dni non stop PC chodzila

wg mnie musisz poscic pompe obiegowa caly czas , mieszacz np ustaw na 2 i czekaj...

regulator pokojowy podpialem dopiero jakies dwa miesiace po podlaczeniu PC

 

Witam

 

Wczoraj wieczorem odciąłem pięterko i zadziałało, tzn. PC nadąża podgrzewać zbiornik zanim pompa obiegowa zużyje cały zapas ciepłej wody przy temp wody wpuszczanej na poziomie ok 25 stopni. Zostawiłem więc wszystko na noc, zobaczymy jakie dzisiaj będą tego efekty i będę eksperymentowało dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TomcioB

Nie masz w sterowniku programu osuszania podłogi? :o

 

Niestety sterownik z PC Zirius jest bardzo ubogi i umożliwia jedynie ustawienie zadanej temperatury w centralnej części bufora.

Żadnych dodatkowych ustawień i opcji jak np. wygrzewanie jastrychu tam nie ma.

Wszystkie dodatkowe ustawienia i parametry pracy musi więc przejąc jakiś sterownik zewnętrzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozecie mi powiedziec jaka realnie jest max odległość - przy kolektrorze płaskim - studzienki od wejścia do budynku?

 

chodzi o kolektor 1500mb i wszystko wskazuje na to, ze studzienka zbiorcza musi byc ok 30 m od budynku. Nie da sie tak poteznym kolektorem zblizyc do budynku bardziej. Czy sa tutaj jakies reguły?

 

10 pętli po 150 m rozprowadzamy w idealnym terenie na gleb 1.50m. Idealny bo bagnisto-wodnisty. Niestety ma to swoje potezne wady, bo wykop i ukladanie to koszmar. rury 40mm.

 

Za wszelkie wskazowki bede b wdzieczny.

 

PS. te 2 rury od studzienki do kotłowni powinny isc w izolacji chyba? tez w odstępie ok 1m? Tutaj jak to wygląda?

 

Wykop kolosalny, wymagajacy tez wielkiej strategii zeby to sie nie zawalilo i nie zatopiło:)

 

Ja od studzienki do budynku mam 10m a dalej do sterownika około 4m.

 

Rury od studzienki do kotłowni idą w izolacji a na zewnątrz dodatkowo w fi160 i to jeszcze zapiankowane.

 

http://www.softlan.poznan.pl/Public/PC_1.jpg

http://www.softlan.poznan.pl/Public/PC_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozecie mi powiedziec jaka realnie jest max odległość - przy kolektrorze płaskim - studzienki od wejścia do budynku?

Jak na mój gust, to jeden pies jaka będzie odległość, byle by przekrój tych rur "magistrali" był odpowiednio duży. Przy kolektorze poziomym, będzie to po prostu dodatkowy kawałek kolektora (choć mało wydajny).

PS. te 2 rury od studzienki do kotłowni powinny isc w izolacji chyba? tez w odstępie ok 1m? Tutaj jak to wygląda?

Moim zdaniem wystarczy odpowiedni odstęp miedzy nimi (minimum ten 1 metr) i tyle. Izolację bym sobie podarował, chyba że ta "magistrala" będzie zakopana płycej, niż reszta kolektora.

 

PS. Zakładam, że chodzi o kolektor glikolowy (rozmiar i studzienka zbiorcza na to wskazują).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no widzisz nie do końca bez izolacji. Nie wiem jak u innych producentów pomp to wygląda ale przy mojej jak sprężarka jest na zewnątrz, to nie da rady jak tylko to dobrze zaizolować bo tymi rurami płynie ciepła woda do podłogówki.

Dlatego napisałem, że moja opinia dotyczy kolektora glikolowego. Tam studzienka jest "elementem pasywnym". Od niej do budynku leci ten sam glikol co w kolektorze...

PS. Napisałem swoją opinię właśnie dlatego, że zauważyłem iż Ty sugerujesz się własną instalacją z PC bezpośredniego parowania. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...