Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Terplace

Ja mam garaż w bryle i w dodatku ogrzewany podłogowo.

W tej chwili przepływy max poskręcane,ale tak by zapewnić jakis tam przepływ.Rozdzielacz lekko ciepły, a w garażu w tej chwili 8,8C

 

Czy przymkniecie w ten spsób także znaczaco wybiera ciepło z podlogówki?

 

Czy jest wskazane calkowite przymknięcie przepływu?Tylko co z woda w rurkach?

 

cześć Wit :D serdeczne dzięki za pomoc :D

 

ja też już mam w newielkim stopniu otwarty zawór zasilający - aktualnie 1/4 obrotu ale w garażu 13 stopni - myślę, że jeszcze podłoga trochę ciepła zakumulowała ze wcześniejszych ustawień.

 

jak bym całkowicie odciął zasilanie to przy mrozach -10 na zewnątrz w środku uzyskałbym około 6-8 stopni. A tak leciutko otworzę pętelkę i z 10 stopni w garażu będzie optymalnie.

 

Mam w garażu zasobnik na ciepłą wodę więc wydaje się dobrym pomysłem utrzymywanie takiej temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Scianę mam ocieploną 5cm styro a sufit 8cm w garażu

Jak do tej pory wprost pisemnie nikt mi nie odpowiedział,że mogę wyłączyć garaż calkowicie.Od kilku instalatorów miałem sugestie( telefonicznie :) ) by tego nie robić, a jedynie poprzymykać przeplyw.Nie wiem nadal, czy tylko przymkniecie przepływu i tak nie kosztuje sporo ciepła, ktore mógłbym dostarczyć w to miejsce do domu.Czy wtedy mimo wszystko, dużo energii trace na to kontrowersyjne pomieszczenie???

 

ja dałem sobie spokój z całkowitym odłączeniem garażu. jak było -20 stopni na zewnątrz a w garażu ok. 6 stopni zacząłem mierzyć podłogę i wiadomo pod koniec garażu temp. zbliżona do pomieszczenia, ale jak zacząłem się zbliżać do bramy i uzmysłowiłłem sobie że pierwszy rząd rurek idzie i=około 40 cm od kostki przed bramą - a wiadomo mostek termiczny na styku podłoga garażu - podłoga przed bramą kolosalny - to dech mi zaparło.

 

Przy samej bramie garażowej podłoga ok. 0-1 stopnia. Od razu załączyłem zasilanie podłogi. U mnie akurat pierwsze rurki przy bramie idą bezpośrednio z zasilania więc jak delikatnie będzie woda krążyła to nawet to ciepło nie musi dotrzeć do poówy garażu bo tam już napewno nie będzie ujemnej temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wit74, masz trochę pecha. Twój dom, jak to sam słusznie stwierdziłeś, nie jest „dogrzany”, a dodatkowo na zewnątrz temperatura też nie rozpieszcza. To wszystko potrzebuje dużo energii, a co za tym idzie trzeba będzie za ta energie zapłacić.

Moim zdaniem powinieneś:

- „nastawić" PCi na maksymalne grzanie,

- jeśli Twoja PCi posiada grzałkę elektryczną, to „wymuś” jej działanie co najmniej w II taryfie,

- wszystkie „zawory dławiące” otwórz na maksymalny przepływ (może za wyjątkiem garażu)

- niech to wszystko „pochodzi” tak, co najmniej 1 dzień,

- jeśli w jakimś pomieszczeniu temperatura wzrośnie bardziej niż w innych, „zdław” nieco przepływ w tym pomieszczeniu – postępuj tak aż do skutku, czyli do momentu regulacji temperatury i przepływu w każdym pomieszczeniu (możesz "wybrać" te bardziej "strategiczne")

- obserwuj temperaturę (jeśli to możliwe) na poszczególnych sekcjach (pętlach),

- po kilku dniach sprawdź, czy poszczególne sekcje (pętle) nie są zapowietrzone – szczególnie te, w których temperatura jest dużo niższa na powrocie, a nie wynika to z jej długości, lub „szczególnych” wymagań pomieszczenia.

Dopiero jak sytuacja się ustabilizuje wyłącz grzałkę, poczekaj kilkanaście godzin i wtedy zacznij „mieszać krzywymi” w PCi.

 

ja mam 2 pomieszczenia trochę chłodniejsze przez to, że długość pętli wynosi 110-120m (sprawdzałem przy fi16 max. długość to 120m). Zacząłem przymykać obwody gdzie jest cieplej aby uzyskać wyższą temp. w tych 2 chłodniejszych pokojach. Na 11 obiegów okazało się że 9 bardzo mocno musiałem przykręcić. Efekt? Wszędzie temp. taką jaką chciałem. Ale..

 

nie ma róży bez kolców...

 

nagle zauważyłem że pompa zaczęła pbierać zamiast 3KW na godzinę prawie 4KW więc jak sobie policzyłęm w roku robi się niezła kwota. Dlaczego tak się dzieje? Większe opory w instalacji? Napewno zauważyłęm że na zilaniu jest teraz dużo wyższa temp. więc może pompa ma nadmiar ciepłą i nie nadąża z oddawaniem do c.o.? Na domiar złego mimo że pompa c.o. chodzi na III biegu to delta temp. zasilania i powrotu wynosi ponad 10 stopni !!! szkoda przydałoby się mniej, ale co mogę jeszcze zrobić? Zainstalować inną mocniejszą pompę obiegową?

 

Na razie znowu odkręciłem na maxa wszystkie pętle i temp. zasilania mocno spadła i zużycie też. Zacząłem przydłąwiać na razie pomieszczenia gdzie nie potrzebuję aby byo gorąco - garderoba, sypilania, garaż, górna laziena bo jeszcze nie skończona. Tylko że przydławienie 4 pętli spowodowało podniesienie się temp. w jednym pomieszczeniu, drugie jakby nie zareaowało?

 

Może zapowietrzone? Ale gdyby byo zapowietrzone to chyba nie tylko jedna pętla, a wszystkie pętle na rozdzielaczu?

 

Na domiar złego, nie mam na rozdzielaczu zaworu odpowietrzającego. :o Instalator odpowietrzał podłaczając jakąś pompę. Wkleję zdjęcie może ktoś wie jak coś takiego odpowietrzyć? czy to w prawym dolnym rogu to jakiś zawór odpowietrzający?

 

http://foto1.m.onet.pl/_m/f720f51e65c7c0c1cde55cbc568114dd,6,19,0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pompiarzy!

Dziś dostałem wycenę :D

Proszę o komentarze:

Dom z poddaszem użtyk. Pow.całk. 168m kubatura 600m

pompa Nibe fighter 1140 8kW, sondy głebinowe 140m,

całość: dolne źródło+kotłownia+podłogówka+wod-kan=86 tyś.

w rabacie: roczne koszty ogrzewania pompa pokrywa firma.

 

Dla mnie zbyt mała moc PC i jak na 8kW zbyt mała długość odwiertów. :o

Jeśli przyjmiesz roczny koszt ogrzewania około 2k to cena za montaż 84k-nie jest to mało. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartez-k napisał:

Witam pompiarzy!

Dziś dostałem wycenę

Proszę o komentarze:

Dom z poddaszem użtyk. Pow.całk. 168m kubatura 600m

pompa Nibe fighter 1140 8kW, sondy głebinowe 140m,

całość: dolne źródło+kotłownia+podłogówka+wod-kan=86 tyś.

w rabacie: roczne koszty ogrzewania pompa pokrywa firma.

 

Dokladnie to: 168 m powierzchni grzewczej.

odwiert pionowe 110 zl/mb + materiały= 17,5k

pompa Nibe 1140 8kW+ osprzęt(autom.pogod.,pompy obiegowe,podgrzwacz VPA 300/200, zbiornik buforowy, zawór trójdr. grzałka) =31,8k

instalacja hydraul.+materiały+robocizna=8,3k

podłogówka (168m)= 21k

wod-kan 7,7k

wszystko oczywiscie netto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartez-k napisał:

Witam pompiarzy!

Dziś dostałem wycenę

Proszę o komentarze:

Dom z poddaszem użtyk. Pow.całk. 168m kubatura 600m

pompa Nibe fighter 1140 8kW, sondy głebinowe 140m,

całość: dolne źródło+kotłownia+podłogówka+wod-kan=86 tyś.

w rabacie: roczne koszty ogrzewania pompa pokrywa firma.

 

Dokladnie to: 168 m powierzchni grzewczej.

odwiert pionowe 110 zl/mb + materiały= 17,5k

pompa Nibe 1140 8kW+ osprzęt(autom.pogod.,pompy obiegowe,podgrzwacz VPA 300/200, zbiornik buforowy, zawór trójdr. grzałka) =31,8k

instalacja hydraul.+materiały+robocizna=8,3k

podłogówka (168m)= 21k

wod-kan 7,7k

wszystko oczywiscie netto

 

140mb odwiertów za 17,5k netto..... masakra - mi robili mies. temu za dokladnie 50% i naprawdę super fachowa firma i godna polecenia

 

co do pompy i reszty nie mogę sie wypowiedziec, bo posiadam innego producenta

 

podłogówka to rozumiem - oni zapewniają styropian, folie, rurki, rozdzielacze, szafki, układają a następnie wykonują wylewki - wówczas cena 100 jest do przyjęcia, powyżej to już nie, a widzę, że masz 50% więcej

 

podejrzewam, że pozostałe również... więc moja rada, poproś o rabat jakieś 30-40% :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisał:

140mb odwiertów za 17,5k netto..... masakra - mi robili mies. temu za dokladnie 50% i naprawdę super fachowa firma i godna polecenia

 

co do pompy i reszty nie mogę sie wypowiedziec, bo posiadam innego producenta

 

podłogówka to rozumiem - oni zapewniają styropian, folie, rurki, rozdzielacze, szafki, układają a następnie wykonują wylewki - wówczas cena 100 jest do przyjęcia, powyżej to już nie, a widzę, że masz 50% więcej

 

podejrzewam, że pozostałe również... więc moja rada, poproś o rabat jakieś 30-40% :)

 

Daj namiary kto Ci robił odwierty i jak dawno to było.

Ceny idą do góry, ale też zależą od wykonawcy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartez-drogo!

Ja za 220m2 podłogówki z PCi 7/14kW i cwu dałem brutto niecałe70kzł.

Jeżeli CK robi pionowe to fajnie-widać idą z duchem czasu.2 lata temu nawet nie było o tym mowy. Podobno zasadniczy problem przy bezpośrednim parowaniu dla pionowego DZ istniał w czynniku smarującym. Czyżby Neura stworzyła coś nowego? W internecie nic sie nie zmieniło :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartez-drogo!

Ja za 220m2 podłogówki z PCi 7/14kW i cwu dałem brutto niecałe70kzł.

Jeżeli CK robi pionowe to fajnie-widać idą z duchem czasu.2 lata temu nawet nie było o tym mowy. Podobno zasadniczy problem przy bezpośrednim parowaniu dla pionowego DZ istniał w czynniku smarującym. Czyżby Neura stworzyła coś nowego? W internecie nic sie nie zmieniło :cry:

bo mówicie chyba o systemie woda - woda i pionowych studniach, a to CK ma juz dawno w ofercie, o propanie "pod górę" nie słyszałem choć w zeszlym roku montowałem od nich pompę i też interesowały mnie odwierty. Więc moze faktycznie jakaś nowośc :o no , ale to się jutro okaże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przy obecnych temperaturach moja pompa M2-9 nie nadąża w produkcji ciepła i nie daje rady nagrzać całego budynku (ok 210 m2 podłogówki - użytkowej ok 160 m2), a licznik energii wariuje.

 

W związku z powyższym postanowiłem zmniejszyć ogrzewanie na piętrze, żeby zwiększyć temperaturę w obiegach na parterze, a nastepnie sukcesywnie dołączać pojedynczo wyłączone obiegi na piętrze.

 

Czy lepeij taką operację nagrzewania przeprowadzić:

a - zamykając główne zawory rozdzielnika na piętrze ?

b - minimalizując przepływy na powrocie poszczególnych obwodów (np. pół obrotu), a pokrętła regulacji temperatury odkręcone na maksa ?

c - zmniejszajć temperaturę do minimum poprzez przykrecenie regulatorów temperatury na dolocie pętli, a przepływy odkręcić na maks. ?

 

Który sposób jest najskuteczniejszy i wymagajacy najmneij pracy pomy ciepła i pompy obiegowej.

 

Pozdrawiam i czekam na porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...