Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Wiem , że jesteście kreatywni i macie przeróżne idee. Dlatego mając do rozwiązania pewien problem zwracam się do was o pomoc :)

Dom jednorodzinny 3- kondygnacje. Pow. grzewcza ok 700m2. Zapotrzebowanie cieplne ok. 32 kW.

Rozkład:

 

1. Piwnica- 6kW pow. grzewcza 230 m2

2. Pareter 12 kW pow. grzewcza ok. 230 m2

3. Poddasze 13kW pow. grzewcza ok. 240 m2

+ 1 kW c.w.u.

 

Zadanie polega na tym, że:

1. Suma kosztów nie może przekroczyc 100 tyś zł ( PC i wymienniki, ew. kolektory słoneczne)

2. Mamy ograniczone możliwości gruntowe ok. 7 ar

3. Koszt wiercenia to min. 110 zł/mb

 

Liczę na waszą pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dT

czy to jest roznica temp CO kiedy sie wlaczy i wylacza pompa ?

 

dT GZ to różnica temperatur na wejściu i powrocie CO w ustabilizowanym stanie pracy PC. 8)

 

sorki ze z taka pierdolka ale mozesz mi powiedziec gdzie znajde te odczyty ? w jakim menu ? nie kojarze cos tego chyab ze inaczej sie nazywa

 

tak mi jeszcze przyszlo do glowy z tym wychladzaniem podlogowki

moze pompka obiegowa za szybko pompuje ? ma ona jakies tryby pracy lub biegi jakeis ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem , że jesteście kreatywni i macie przeróżne idee. Dlatego mając do rozwiązania pewien problem zwracam się do was o pomoc :)

Dom jednorodzinny 3- kondygnacje. Pow. grzewcza ok 700m2. Zapotrzebowanie cieplne ok. 32 kW.

Rozkład:

 

1. Piwnica- 6kW pow. grzewcza 230 m2

2. Pareter 12 kW pow. grzewcza ok. 230 m2

3. Poddasze 13kW pow. grzewcza ok. 240 m2

+ 1 kW c.w.u.

 

Zadanie polega na tym, że:

1. Suma kosztów nie może przekroczyc 100 tyś zł ( PC i wymienniki, ew. kolektory słoneczne)

2. Mamy ograniczone możliwości gruntowe ok. 7 ar

3. Koszt wiercenia to min. 110 zł/mb

 

Liczę na waszą pomoc :D

 

Czyżby zbyt trudne zadanie:(??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Liczę na waszą pomoc :D

 

Czyżby zbyt trudne zadanie:(??

 

dopiero przeczytałem.... wiec na szybko

 

wg mnie... wydać następująco:

25k na docieplenie (bez tynków i GK na poddaszu)

zmniejszy to zapotrzebowanie do powiedzmy 16kW

ciepłe okna - mogą być fixy - 10k

zmniejszamy do 12-13kW

 

za 65k spokojnie możesz wykonać DZ - 3*90 = 30k

pompa 12kw = 25k

instalacja + osprzęt = 5k

 

 

poza tym 110pln/mb to nieporozumienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dopiero przeczytałem.... wiec na szybko

 

wg mnie... wydać następująco:

25k na docieplenie (bez tynków i GK na poddaszu)

zmniejszy to zapotrzebowanie do powiedzmy 16kW

ciepłe okna - mogą być fixy - 10k

zmniejszamy do 12-13kW

 

za 65k spokojnie możesz wykonać DZ - 3*90 = 30k

pompa 12kw = 25k

instalacja + osprzęt = 5k

 

poza tym 110pln/mb to nieporozumienie

 

Nie sadzę że uda się zejśc do 20W/m2 w 4 strefie i przy nieosłonietym budynku. Cena 110 jest min. w tym rejonie.

[/code]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Kupilem

 

http://cgi.ebay.co.uk/AIR-SOURCE-HEAT-PUMP-OIL-GAS-BOILER-REPLACEMENT-11-9KW_W0QQitemZ330302428593QQihZ014QQcategoryZ42234QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

 

Chodzilaby fajnie.. gdyby nie to, ze po zadeklarowaniu temperatury wody powyzej 43 notorycznie error 03 tj. release temp over heated alarm i trzeba zdjac zasilanie bo inaczej sama sie nie pozbiera.. straszana lipa bo sprzedawca deklaruje temperatury 55-60st i automatyczne wylaczenie przy 60 na powrocie obiegu wody, wedlug biednej instrukcji po ostygnieciu powinna sama ruszyc a przedewszystkim nie powinien byc to alarm..

 

co myslicie, wyzylowana za bardzo?? mam ja podlaczona do zbiornika 300l, maszyna ma 12kw wiec moze to nie rewelacyjna konstrukcja (to tylko na probe) ale wedlug zalozen powinna przynajmniej "chodzic" wiec pytanie czy warto taki zlom rozbudowywac.

 

poniewaz mam drugi zbiornik 300l to wpadl mi pomysl polaczenia wezownic w szereg tak zeby zbiornik A podajacy ciepla wode byl pierwszy od zasilania a drugi B pobierajacy zimna wode drugi czyli jakby na powrocie wezownic. woda w w zbiorniku A dogrzewa sie szybciej a wzbiorniku B wolniej czyli jesli umieszcze czujke na powrocie obiegu wody czyli za wezownica zbiornika B ustawie na np 30 to temperatura wody w zbiorniku A powinna spokojnie osiagnac wartosc zblizona do temp czynnika na zasilaniu nie nokautujac mi pc. dla rozjasnienia (nie wiem jak wstawic rysunek ;/ ) od strony wody uzytkowej zbiornik B jest przedzbiornikem zbiornika a co daje dwie korzysci, wstepne podgrzewanie wody w przedzbiorniku B i dochlodzenie czynnika na powrocie. Dodam, ze pc ma wymiennik rura w ruze w przeciwpradzie. Chcialbym uslyszec czy teoretycznie ma to sens za nim zaczne ciac ;) Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Kupilem

 

http://cgi.ebay.co.uk/AIR-SOURCE-HEAT-PUMP-OIL-GAS-BOILER-REPLACEMENT-11-9KW_W0QQitemZ330302428593QQihZ014QQcategoryZ42234QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

 

Chodzilaby fajnie.. gdyby nie to, ze po zadeklarowaniu temperatury wody powyzej 43 notorycznie error 03 tj. release temp over heated alarm i trzeba zdjac zasilanie bo inaczej sama sie nie pozbiera.. straszana lipa bo sprzedawca deklaruje temperatury 55-60st i automatyczne wylaczenie przy 60 na powrocie obiegu wody, wedlug biednej instrukcji po ostygnieciu powinna sama ruszyc a przedewszystkim nie powinien byc to alarm..

Producent deklaruje odpowiednią moc pompy ciepła przy określonym przepływie wody (2,84 t/h). Przy takim przepływie dt wynosi 2 - 5K w zależności od temperatury zewnętrznej. Czy masz wystarczający przepływ ? Najłatwiej go potwierdzić właśnie przez dt. Jeżeli jest większe od 5K, to tu masz przyczynę problemów. Do tej konstrukcji zamiast podgrzewacza z wężownicą lepiej zastosować zbiornik dwupłaszczowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie... wydać następująco:

25k na docieplenie (bez tynków i GK na poddaszu)

zmniejszy to zapotrzebowanie do powiedzmy 16kW

ciepłe okna - mogą być fixy - 10k

zmniejszamy do 12-13kW

 

za 65k spokojnie możesz wykonać DZ - 3*90 = 30k

pompa 12kw = 25k

instalacja + osprzęt = 5k

 

poza tym 110pln/mb to nieporozumienie

 

Nie sadzę że uda się zejśc do 20W/m2 w 4 strefie i przy nieosłonietym budynku. Cena 110 jest min. w tym rejonie.

Nie podałeś istotnych szczegółów. Ja je znam z PW ;).

Dom jest w stanie surowym otwartym.

piwnice posadzka na gruncie + styropian + wylewka ogrzewania podłogowego,

piwnice - ściany trójwarstwowe : beton + styropian + cegła,

parter - ściany dwuwarstwowe : porotherm + styropian

poddasze użytkowe - ścianki kolankowe jak na parterze, dach wełna mineralna,

na poddaszu dwie duże mansard + 6 lukarn,

wentylacja grawitacyjna - 17 przewodów wywiewnych zgrupowanych w dwóch potężnych kominach + kanał dymowy kominka + 2 kanały do kotła c.o.

Celowo nie piszę o grubościach ocieplenia, bo można je jeszcze zmienić, ale jak pisze sys35 do 20W/m2 raczej trudno będzie zejść.

 

Po takim uzupełnieniu macie jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sys35

to finansowe perpetuum mobile. :lol: :D :roll:

 

ale wykonalne:). Zapomnialem dodac, że te 7 ar możemy przeznaczyc na wymiennik gruntowy, pod odwierty znajdzie się oddzielne miejsce.

To może ułatwi trochę:)

 

A może dwie jednostki mniejszej mocy. W tym jedna z wymiennikiem poziomym. Łatwiej będzie także z przygotowaniem cwu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak pisze Henok: Sprawdź przepływ i zastosuj zbiornik dwupłaszczowy (a najlepiej z mamką).

Jak się doczytasz to ta PCi ma ok. 12kW ale przy temp. powietrza 20stC. Przy 2stC ma 7kW. Jak masz takie problemy teraz, to przy wyższej temp. będzie tylko gorzej, bo wzrośnie moc PCi.

 

A i jeszczo jedno. Maksymalna temp. osiągana przez PCi to 55stC, ale przy temp. powietrza 20stC. Przy niższych temp. parowania temp. maksymalna ma prawo być ograniczona z uwagi na:

- tzw. kopertę pracy sprężarki,

- zbyt duży spręż (szczególnie przy r410A) - czyli róznicę pomiędzy ciśnieniem skraplania i parowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...