Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Klimaw

dopiero zauważyłam o co pytasz .( jak zwykle przeleciałam :( )

podejrzewam , ze nr stopinia nie odpowiada rzeczywitej wartosci ...-1 to podłogówka a -2 grzejniki ..moze znaczyć zupełnie dowolnie to tylko nr. a może być obnizoone na podłogówkę bardziej a na grzejniki mniej ( tam musi lecieć więcej )

to tak jak w liczeniu kolektora ze współczynnikami

0,65 i 0,75 Przy grzejnikach , sprężarka musi dostarczyć więcej mocy żeby zagwarantować np. 50C więc jej udział jest większy w ogólnej produkcji ciepła przez PC a przy podłogówce mniejszy .

ps.

to raz w roku ...nic się nie stanie ...wszystkiego sobie odmawiać ..eee :wink:

ja szczupły człowiek i słodycze uwielbiam :D ( tylko pyszne, nie każde 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

To nie tak. :cry:

Numer stopnia odpowiada dokładnie wartości rzeczywistej , bo to jest to jedyne pokrętło na panelu w nibe i trzeba go skręcić w lewo , a przesunięcie wyświetla się na wskaźniku cyfrowym , więc musi być dokładne. 8)

Ja na chłopski rozum obstawiał bym -1 dla podłogówki i +2 dla grzejników , a nie -2 , ale może się mylę lub źle rozumuję. :evil:

 

Zobaczcie tutaj-strona 8 w środku strony:

http://www.biawar.com.pl/index.php/download-document/89-fighter-1140-instrukcja-instalacji-i-obslugi.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przecież chyba można sobie ustawić np. -1 .....czy tylko -2 ?...

odnosnie grzejników to oczywiście masz rację że wyższa ta ta na plusie ( teraz spojrzałam na Wasze krzywe...przedtem sadziłam że to umowne oznaczenie ) ..ale też możesz wybać +1 albo +2 ..........chyba nie musi być na +2 koniecznie ...po prostu jest krzywa 0 i mniej ( -) i więcej (+) i ustawiasz sobie jak chcesz .....

właściwie jest to przesunięcie krzywej grzania w górę lub w dół od krzywej 0 ...no dobrze ..to ile tam można ustawić ? ..tylko w ramach tych 1, 2 /-1-2 ? ...to u nas lepiej bo mozna dowolnie ..i +6 i -8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

phoenix

Przez 4-5 miechów od uruchomienia miałem na 0 ale jestem mocno ciekawski i kombinuję. :D

Przestawiłem zgodnie z instrukcją (po przeczytaniu jej chyba po raz 100) na -1 i co??????? :roll: :o :roll:

Ano PC pracuje całkiem inaczej.Mocno spadła ilość załączeń na dobę.

Miałem około 15 a teraz ( testuję dopiero 4 dni te -1) mam około 10.

Niby malutkie niewinne pokrętełko i nikt tego nie rusza ,a ja widzę , że mocno wpływa na pracę PC. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba u Was nikt tego nie ustawia .,..u nas jak najbardziej ..i tylko takie przesunięce w dół ( np. -5 powoduje że PC by się nie załączyła w drogiej taryfie ) .....my tyle razy o tym przesunięciu krzywej pisaliśmy .....to właśnie to ...o taką ilość stopni jak pisałeś ( dokładnie +1 czy -2 od krzwej bazowej 0 )

 

Klimaw ..ale Wy też tak możecie ..tam jest w każdą stronę po 10 *C ...czyli do -10 i +10 ...............czyli jak u nas ........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przesuneicia krzywej w tanich taryfach swoja droga...

chodzi o stale ustawienei krzywej

to powiedzcie mi jaka jest roznica

 

krzywa ustawiona na 4 a pokretlo -1

krzywa ustawiona na 3 pokretlo na 0

 

bo wydaje mi se ze zadna, dlatego pytam po co zalecaja na -1 jak mozna krzywa sobei na stale obnizyc ?

chyba ze wtedy tez pompa inaczej cos tam przelicza np stopniominuty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to jest równoległe przesunięcie krzywej to niestety nie jest obojetne czy bedzie 0 czy -1 .......bo ....0 leci normalnie jak leci ..a -1 powoduje , że przy wszystkich temp. zewnętrznych będzie leciało o 1 stopień mniej dla całej krzywej ......czyli niezależnie od temp. zewnetrznych jest cała przesunięta w dół ....jak w dół to nie ma bólu ale jak w górę to za to wyprodukowanie dodatkowego ciepła trzeba zapłacić .......( gdyby było np. +2 )

to coś takiego obrazowo // tylko bardziej pochylone

 

u Was mniej widać bo one są łukowate u nas bardziej strome linie proste

..i jeszcze nie znaczy to że przecież w którymś punkcie nie moga się spotkać rózne punkty z róznych prostych i przesunięć ....

 

jeszcze to , ze ta instrukcja napisana jest beznajdziejnie ..sformułowanie przestawić albo na -1 albo na -2 sugeruje że jest tylko taka regulacja a nie żadna inna . Czy nie lepiej było napisać ...jest regulacja w górę i w dół -10/+10 i mozna sobie to dowolnie ustawiać ....dla przykładu podajemy jak kształtuje się krzywa przy -1 i +2 i proponujemy nie dokonywać dużych przesunięć ..i nie na długi okres czasu ( szczegónie + ) bo tzn. że krzywa jest ustawiona nieodpowiednio do zapotzreb. budynku i wymagań inwestora ( np. za nisko ) i należy ją zmienić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

phoenix

Otwórz tego pdf-a z linku powyżej i przypatrz się krzywym grzewczym. 8)

One sie przesuwają pod kątem 45*(135*) do osi X.

Spróbuj wzrokowo przesunąć o jeden np.krzywą z 2 na 3.

One nijak się nie nałożą. :roll: :roll: :roll:

Dlatego jest chyba to zakichane pokrętło , bo jakby było to samo , to po co ono by było-tylko szpeci wyświetlacz. :cry:

Przesunięcie oczywiście krzywej , a nie temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terplace

Faktycznie cos tam szumi w tej pompce DZ (przy okazji pompka GZ rowniez szumi) wiec pewnie zapowietrzenie jest przyczyna tego mojego wysokiego dt.

 

 

Jak szumi to zle. Pewnie pompa obiegowa sie zapowietrza i przestaje pompowac glikol. Przy zapowietrzeniu nabijanie cisnienia nie likwiduje problemu. W instrukcji:

http://www.mmsolar.pl/pdp/pompy/Instrukcje_IVT/pol/Instrukcja_IVT_Greenline_DE_14-40_POL.pdf

 

na stronach 50-51 napisane jest jak dobrze odpowietrzyc DZ, przesadzili troche z beczka 100l, wiadro 20l od biedy wystarczy. Trzeba to robic sekcja po sekcji, az przestana leciec bombelki i piana, dolewajac roztworu glikolu do wiadra. Po odpowietrzeniu i napelnieniu instalacji mozna ja zamknac i nabic cisnienie. Wtedy wystarczy mala ilosc wody lub roztworu glikolu.

 

Co do cisnienia, to w instrukcji do pompy obiegowej powinno byc podane minimalne cisnienie z jakim obiegowka moze pracowac, aby zapobiegac kawitacji na lopatkach jej turbiny. W interesujacych nas temperaturach zazwyczaj pol bara, a na pewno 1 bar wystarczy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak szumi to zle. Pewnie pompa obiegowa sie zapowietrza i przestaje pompowac glikol. Przy zapowietrzeniu nabijanie cisnienia nie likwiduje problemu. W instrukcji:

 

1. Tak jak napisałem wcześniej. Zwiększenie ciśnienia zawsze ułatwi odpowietrzenie z uwagi na inną ściśliwość cieczy i gazu. Przy większym ciśnieniu jest poprostu objętościowo mniej gazu w stosunku do cieczy.

 

2. Dz powinno być tak wypoziomowane, aby nastąpiło samoczynne odpowietrzene. I tak należy je zrobić, a jak tak nie jest to jest źle.

 

3. Układ powinien być odpowietrzony przed zalaniem glikolem.

 

4. Sposób przedstawiony w tych materiałach jest dobry, ale dla źle wykonanego układu na tyle zapowietrzonego, że pompa dz nie może "ruszyć przepływu".

 

5. Dla układu wykonanego dobrze, sposób taki nic nie da z uwagi na zasysanie powietrza pompą oraz gazy rozpuszczone. Po takiej operacji ilość gazu powietrza będzie i tak dość duża.

 

6. Układ taki nie uchroni przed zjawiskiem wydzielania się gazów w wyniku reakcji chemicznych, parowaniu gazów rozpuszczonch oraz dyfuzji tlenu do układu przez powierzchnię rur. Dlatego układ powinien być wykonany jak w pkt. 2, tak aby ostatatecznie odpowietrzenie nastąpiło samoczynnie, tzn. tylko przy pomocy pompy obiegowej dz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Dz powinno być tak wypoziomowane, aby nastąpiło samoczynne odpowietrzene.

 

Niestety nie zawsze jest to mozliwe. Wez np. kolektor spiralny, gdzie z definicji rura lezy na rurze i w zasadzie co petla robi sie maly syfon. Nie ma sily powietrze bedzie zostawac i samo nie ucieknie. Co wtedy ? Nie stosowac spiralnych ? Oczywiscie opisujesz ideal, ale jak zwykle rzeczywistosc nie zawsze jest idealna i wtedy trzeba sobie jakos radzic nie wykopujac wszystkiego.

 

3. Układ powinien być odpowietrzony przed zalaniem glikolem.

 

Przed zalaniem glikolem dobrze jest przeplukac rury, to prawda, ale po co dokladnie odpowietrzac (choc na pewno nie jest to bledem) skoro napelniajac moze sie przez przypadek zapowietrzyc ? Potem i tak trzeba wypchnac wode az zacznie leciec roztwor glikolu i na koniec gdy juz DZ jest napelnione odpowietrzac przez dluzszy czas az zniknie piana i male babelki. Jesli ich od razu nie ma to jest super.

 

4. ... ale dla źle wykonanego układu na tyle zapowietrzonego..

Patrz kolektor poziomy, zwlaszcza spiralny.

 

sposób taki nic nie da z uwagi na zasysanie powietrza pompą

Ktora ? Pompa pomocnicza jest calkowicie zanurzona w beczce (wiadrze) a obiegowka podpieta do napelnianego obiegu.

 

6. Układ taki nie uchroni przed zjawiskiem wydzielania się gazów w wyniku reakcji chemicznych,...

 

Majac w instalacji DZ cisnienie, sladowe ilosci gazow i powietrza powinny wyleciec przez odpowietrzniki. Transport ich powinna zapewnic sama pompa obiegowa, ktora nie ruszy jednak duzych korkow powietrznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie zawsze jest to mozliwe. Wez np. kolektor spiralny, gdzie z definicji rura lezy na rurze i w zasadzie co petla robi sie maly syfon. Nie ma sily powietrze bedzie zostawac i samo nie ucieknie. Co wtedy ? Nie stosowac spiralnych ? Oczywiscie opisujesz ideal, ale jak zwykle rzeczywistosc nie zawsze jest idealna i wtedy trzeba sobie jakos radzic nie wykopujac wszystkiego.

 

Jest to możliwe bez większych problemów wykonawczych. Tylko się trzeba pochylić nad problemem. Każdy myśli że wykonanie wymiennika to zakopanie i już i będzie dobrze.

Nie ma także takich problemów ze spiralnym.

Do ideałów trzeba dążyć, choć wykonanie obiegu z odpowiednimi spadkami nie jest jakimś niewiarygodnie wielkim wyzwaniem niemożliwym do spełnienia. Jeśli kogoś rzeczywistość w danej dziedzinie przerasta to nie powinien się za to brać. To samo dotyczy instalacji wewnętrznej (np. podłogówki).

 

 

Przed zalaniem glikolem dobrze jest przeplukac rury, to prawda, ale po co dokladnie odpowietrzac (choc na pewno nie jest to bledem) skoro napelniajac moze sie przez przypadek zapowietrzyc ? Potem i tak trzeba wypchnac wode az zacznie leciec roztwor glikolu i na koniec gdy juz DZ jest napelnione odpowietrzac przez dluzszy czas az zniknie piana i male babelki. Jesli ich od razu nie ma to jest super.

 

1. Dlatego że odpowietrzyć na wodzie jest łatwiej.

2. Dlatego aby zakopać wymiennik pod ciśnieniem i zostawić na próbę (aby w razie jakby co nie tracić glikolu i zanieczyszczać gleby). I mieć pewność że wszystko jest ok. zamim wleje się kosztowny glikol.

3. Dlatego aby nie rozpuszczać gazów w glikolu i nie "aktywować inhibitorów korozji" poprzez przepuszczanie w układzie otwartym.

 

Patrz kolektor poziomy, zwlaszcza spiralny.

 

Jedną z zalet kolektora spiralnego jest jego łatwiejsze odpowietrzanie, tylko trzeba wiedziec jak to zrobić. Może niektórym to się wydawać dziwne ale tak jest.

 

Ktora ? Pompa pomocnicza jest calkowicie zanurzona w beczce (wiadrze) a obiegowka podpieta do napelnianego obiegu.

Doskonały sposób na napowietrzanie, jak w akwarium albo w oczku wodnym.

 

Majac w instalacji DZ cisnienie, sladowe ilosci gazow i powietrza powinny wyleciec przez odpowietrzniki. Transport ich powinna zapewnic sama pompa obiegowa, ktora nie ruszy jednak duzych korkow powietrznych.

 

Jeśli pompa nie ruszy to układ jest wykonany źle, znaczy że ma duże syfony. A jak ma syfony to resztki powietrza zgromadzą się w syfonach. Miałem do czynienia ze źle wypoziomowanymi układami dz, w których po manualnym odpowietrzeniu następowało notoryczne samoczynne zapowietrzanie (niestety była to samodzielna twórczość inwestora). Jeśli syfony są duże i niefortunnie dobrany jest punkt odpowietrzenia układu, to taki układ nie odpowietrzy się nigdy, albo jego samoczynne odpowietrzanie będzie na tyle długie, że może dojść to "znacznego poturbowania wirnika pompy" co doprowadzi do spadku jej wydajności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Miałem do czynienia ze źle wypoziomowanymi układami dz, w których po manualnym odpowietrzeniu następowało notoryczne samoczynne zapowietrzanie (niestety była to samodzielna twórczość inwestora).

 

A jakich zasad nalezy przestrzegać przy układaniu kolektora poziomego aby niedochodziło do samoczynnego zapowietrzania ?? W którą stronę powinien być spadek ?

 

Myślałem aby samodzielnie zakopać kolektor a tylko firmie zlecić zalanie glikolem i podłączenie pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...