Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Kliawku

Wiem już o co chodzi ..u Was jest RG 10 ( menu 6 ..reg.0,2,-3,0 , który system ma uaktywnić nr1 ( menu1 ) czy system 2 ( 2) i regul. temp 5-40 *C ew. chłodzenie ) ) i RT 10 pokojówka ( -10/10 ....menu 2.5 modyfikuje krzywą grzewczą i temp. pomieszczenia w czasie ) ....

ps. to -10 to nie jest wpływ w stopniach *C tylko jakby w tylu krokach ...ale dlaczego nie od zera ?...........

wiesz już co i jak ...rozgryzaj :D to Twój orzeszek :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kliawku

Wiem już o co chodzi ..u Was jest RG 10 ( menu 6 ..reg.0,2,-3,0 , który system ma uaktywnić nr1 ( menu1 ) czy system 2 ( 2) i regul. temp 5-40 *C ew. chłodzenie ) ) i RT 10 pokojówka ( -10/10 ....menu 2.5 modyfikuje krzywą grzewczą i temp. pomieszczenia w czasie ) ....

ps. to -10 to nie jest wpływ w stopniach *C tylko jakby w tylu krokach ...ale dlaczego nie od zera ?...........

wiesz już co i jak ...rozgryzaj :D to Twój orzeszek :lol:

 

"Niezłe" są te sterownik w IVT i Nibe, już widzę typowego użytkownika (nie tak oblatanego jak wy) jak sobie coś będzie potrafił ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem , wiem. :lol:

RG10 i RT10 przerabiałem w instrukcji.

Coś jednak nie pasa. :-?

To -10/+10 na pewno nie jest w stopniach ,a chodzi o przesunięcie.

Następna sprawa to to o czym pisałem wczoraj.

Menu 7.3.1 lub 7.4.1 i ten room-do czego go przypiąć skoro RG10 i RT10 ustawia się gdzie indziej?

 

terplace

Ja juz grzeję 6 miechów i jeszcze nie wszystko wiem-beznadziejna instrukcja. :cry: :cry: :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Niezłe" są te sterownik w IVT i Nibe, już widzę typowego użytkownika (nie tak oblatanego jak wy) jak sobie coś będzie potrafił ustawić.

 

Nie gorsze niż instrukcja przeciętnego telewizora albo nagrywarki dvd. A już na pewno przyjaźniejsze w obsłudze niż wyszukiwarka tego forum :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich na forum. Właśnie się zarejestrowałem lecz 130 stron do przejrzenia to zbyt wiele jak dla mnie do znalezienia odpowiedzi brak czasu niestety więc proszę o wyrozumiałość i pomoc użytkowników PC. Na wiosnę planuję założyć PC do swojego domu: 270m2, ściany 45cm lecz nie ocieplone styropianem, okna plastikowe, grzejniki aluminiowe. Dotychczas grzeję węglem. Będę chciał pozostawić stary system grzejników więc będzie to pompa do modernizacji ogrzewania. Znalazłem już firmę mam dwie pompy do wyboru. Oto link aby ułatwić:

 

http://www.geotherm.com.pl/vaillant.html

http://www.geotherm.com.pl/buderus.html

 

Chodzi mi jedynie o konkrety w jednej maksymalna temperatura na zasilaniu instalacji CO + 62 oC a w drugiej + 65 oC. Chodzi mi głównie o to która z tych dwóch będzie dla mnie lepsza i pewniejsza. Jakość i sterowanie całym procesem ogrzewania.

Druga bardzo istotna dla mnie sprawa to na jakie koszty za ogrzewanie miesięczne mogę liczyć. Z taryfą nocną oczywiście.

Mała działka więc sondy gruntowe a koszty inwestycji ogólnie znam.

W jakim banku najlepiej brać kredyt? czy tylko BOŚ mi pozostaje? Proszę o odpowiedz. Pozdrawiam

 

Na Twoim miejscu jeśli chcesz miec PCi i optymalnie ją wykorzystac w takim systemie zainstaluj zbiornik buforowy, który byłby podgrzewany PCi do temp. np. 40 C. W razie potrzeby podniesienia temp. medium grzejącego dodatkowo zamontuj np. pogrzewacz przepływowy. Ten system pozwoli na zaoszczędzenie kosztów zródła dolnego oraz optymalne wykorzystanie nocnej taryfy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich po krótkiej przerwie.Jestem właśnie po zmianie pompy DZ na Wilo mhi 803 1kw :o .Temperatura Dz podniosła mi się 0 2C,jest teraz na poziomie 4C,czyli juz troche lepiej.Myślałem ,że pompa Dz bedzie za duza,a tu mała niespodzianka..przepływy zwiekszyły się ale dalej brakuje mi troche do minimum wymaganego przez Viesmana,(7,8m3/h a jest 6m3/h)ale chyba dam sobie spokój,bo ta pobiera 1kw i własnie dostałem rachunek za prąd :cry: Zobaczymy jak będzie się zmieniało zuzycie prądu pózniej,bo juz mam taryfe c12a ale niestety jeszcze prad budowlany..

 

tolekk jak zmierzyć przepływy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sys

To zbytnia komplikacja układu i zero,zero,zero :cry: ekonomii w eksploatacji-przektycznie ogrzewanie elektryczne przy wysokim wydatku inwestycyjnym na PC. :cry: :cry: :cry:

 

jaka komplikacja? PCi grzeje bufor w nocnej taryfie i tyle. Pojemnośc trzeba dobrac. Resztę w razie potrzeby załatwia inne żródło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi jedynie o konkrety w jednej maksymalna temperatura na zasilaniu instalacji CO + 62 oC a w drugiej + 65 oC. ...

na jakie koszty za ogrzewanie miesięczne mogę liczyć.

 

Co do wybranych przez Ciebie wykonawcow to jak ktos powiedzial na jakims filmie: "sprzedawca, uczciwy czlowiek" ;-) Maksymalna temperatura PC do ogrzewania nie ma znaczenia, bo oplaca sie ogrzewac jak najnizszymi temperaturami. 40 stopni to juz duzo. Maksymalna temperatura moze sie przydac do c.w.u. ale nie do grzania. Jesli zakladasz, ze bedziesz grzal na 60 stopniach, to lepiej kup zamiast pompy elektryczna grzalke i nia grzej - odliczajac koszt inwestycji w PC bedzie taniej i cieplej. Bez zmiany instalacji wewnetrznej bedziesz mogl liczyc na koszty ogrzewania nieco nizsze niz gdybys grzal samym pradem (grzalka) i bedziesz mial zimno w domu, bo male a chlodne grzejniki nie dostarcza tyle ciepla ile trzeba. Dla dokladnego rachunku przelicz mniej wiecej ile ton wegla zuzywasz rocznie, przelicz opprzez kalorycznosc wegla ile to kWh, kWh przelicz na PLN i podziel mniej wiecej przez 2 lub 1.5 dla Twojej instalacji, a przez okolo 3.5 - 3.7. dla niskotemperaturowej. Bedziesz z grubsza znal koszty grzania. Ze strony

http://81.168.134.211/BAZY/pompa-v2.1.nsf/Pompa?OpenForm

wezmiesz z grubsza proporcje zuzycia pradu w taryfie nocnej i dziennej dla prawidlowo zrobionej instalacji (nie dla Twoich grzejnikow).

Jak myslisz nad inwestycja, to najpierw zastanow sie nad 20cm styropianu, a potem sie martw grzaniem. Jesli chcesz zalozyc pompe, to musisz albo kilkukrotnie zwiekszyc rozmiary grzejnikow, albo lepiej dolozyc podlogowke lub ogrzewanie scienne. Inaczej to nie ma sensu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na Twoim miejscu jeśli chcesz miec PCi i optymalnie ją wykorzystac w takim systemie zainstaluj zbiornik buforowy, który byłby podgrzewany PCi do temp. np. 40 C. W razie potrzeby podniesienia temp. medium grzejącego dodatkowo zamontuj np. pogrzewacz przepływowy. Ten system pozwoli na zaoszczędzenie kosztów zródła dolnego oraz optymalne wykorzystanie nocnej taryfy.

 

 

Aby w rozsądny sposób wykorzystać taryfę nocną zbiornik na niewiele się zda. Przy sporej mocy zbiornik powinien być ogromny (a raczej kilka zbiorników).

Bez sensu jest także pomysł z podgrzewaczem, bo:

- podniesie on i tak temp. o obiegu co wpłynie na wzrost temp. skraplania a więc spadek cop.

- zakładając np. przepływ 2,5m3/h aby podnieść z 40 do 55stC trzeba ze 40kW.[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sys

To zbytnia komplikacja układu i zero,zero,zero :cry: ekonomii w eksploatacji-przektycznie ogrzewanie elektryczne przy wysokim wydatku inwestycyjnym na PC. :cry: :cry: :cry:

 

jaka komplikacja? PCi grzeje bufor w nocnej taryfie i tyle. Pojemnośc trzeba dobrac. Resztę w razie potrzeby załatwia inne żródło

 

Przy mocy 20kW magazynując 5K w zbiorniku 1000l czas podgrzewania (stygnięcia) z taką moca wyniesie jakieś 18min!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myslisz nad inwestycja, to najpierw zastanow sie nad 20cm styropianu, a potem sie martw grzaniem. Jesli chcesz zalozyc pompe, to musisz albo kilkukrotnie zwiekszyc rozmiary grzejnikow, albo lepiej dolozyc podlogowke lub ogrzewanie scienne. Inaczej to nie ma sensu.

Pozdrawiam

 

20cm przy takiej grubej ścianie to przesada. 10 do 12cm starczy. Tym bardziej że okna już osadzone i były by zbyt "ciemne". Co do innych spraw to zgadzam się całkowicie. PCi w takim przypadku nie ma sensu. Nie dość że koszty eksploatacyjne będa wysokie, to mogą być kłopoty z parametrami instalacji (zbyt mała pow. grzejników, zbyt duże opory).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na Twoim miejscu jeśli chcesz miec PCi i optymalnie ją wykorzystac w takim systemie zainstaluj zbiornik buforowy, który byłby podgrzewany PCi do temp. np. 40 C. W razie potrzeby podniesienia temp. medium grzejącego dodatkowo zamontuj np. pogrzewacz przepływowy. Ten system pozwoli na zaoszczędzenie kosztów zródła dolnego oraz optymalne wykorzystanie nocnej taryfy.

 

 

Aby w rozsądny sposób wykorzystać taryfę nocną zbiornik na niewiele się zda. Przy sporej mocy zbiornik powinien być ogromny (a raczej kilka zbiorników).

Bez sensu jest także pomysł z podgrzewaczem, bo:

- podniesie on i tak temp. o obiegu co wpłynie na wzrost temp. skraplania a więc spadek cop.

- zakładając np. przepływ 2,5m3/h aby podnieść z 40 do 55stC trzeba ze 40kW.[/img]

Nie przekreślał bym zupełnie sensu takiej inwestycji. Jednak poszedłbym raczej w kierunku wykorzystania akumulacyjności samego budynku (ściany 45cm grube) niż stosowania dodatkowych buforów.

Dodatkowo zastosowałbym ocieplenie ścian - zmniejszy to zapotrzebowanie na ciepło i tym samym instalacja grzejnikowa będzie mogła pracować na niższych parametrach. II taryfę wykorzystałbym do "podbicia" temperatury w pomieszczeniach o 1-2 st. C, w I taryfie PCi włączałaby się dopiero po spadku temperatury poniżej normy.

Przez 80% sezonu grzewczego pompa ciepła bedzie pracowała na parametrach znacznie niższych od maksymalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiazujac do tematu DZ terplace bardzo mnie zmartwiłeś bo okazało się że źle wykonałem kolektor (złe wypoziomowanie), ale nie dało się inaczej z powodu pochylenia gruntu na końcu kolektora musiałbym się wbić w ziemię ok 4m żeby wyszły odpowiednie spadki. Ale najsmutniejsze jest to że przed wykonaniem kolektora zasięgałem porady w 2 firmach zajmujących się PC, i powiedzieli że mimo wszystko układ da się odpowietrzyć i nie będzie z tego powodu żadnych problemów. I teraz jestem w kropce zastanawiam się czy gdybym dokopał się do miejsca gdzie jest najwyższy punkt kolektora (a jest to dokładnie jego środek i dokładnie wiem gdzie to jest) wstawił tam trójnik i wyprowadził trzecią rurę w pionie na powierzchnię montując tam odpowietrznik problem z odpowietrzeniem by znikł. Szkoda mi tego kolektora bardzo się przy nim narobiłem, dodam że jest to kolektor liniowy 5 nitek po 100 m każda. Może ktoś pomoże rozwiązać ten problem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiazujac do tematu DZ terplace bardzo mnie zmartwiłeś bo okazało się że źle wykonałem kolektor (złe wypoziomowanie), ale nie dało się inaczej z powodu pochylenia gruntu na końcu kolektora musiałbym się wbić w ziemię ok 4m żeby wyszły odpowiednie spadki. Ale najsmutniejsze jest to że przed wykonaniem kolektora zasięgałem porady w 2 firmach zajmujących się PC, i powiedzieli że mimo wszystko układ da się odpowietrzyć i nie będzie z tego powodu żadnych problemów. I teraz jestem w kropce zastanawiam się czy gdybym dokopał się do miejsca gdzie jest najwyższy punkt kolektora (a jest to dokładnie jego środek i dokładnie wiem gdzie to jest) wstawił tam trójnik i wyprowadził trzecią rurę w pionie na powierzchnię montując tam odpowietrznik problem z odpowietrzeniem by znikł. Szkoda mi tego kolektora bardzo się przy nim narobiłem, dodam że jest to kolektor liniowy 5 nitek po 100 m każda. Może ktoś pomoże rozwiązać ten problem ?

 

Może przez przypadek udało ci się wykonać spadki. Wykonaj do końca instalację i napełnij wodą (jak się ociepli). Przegoń większe ilości powietrza wodą wodociągową (przez poszczególne pętle po 10 min dla każdej pętli). Potem włącz pompę obiegową i zobacz czy ruszy (nie musi to być od razu, możesz popróbować kilkanaście godzin, włączając i wyłączając na chwilę, ale kontroluj czy pompa nie jest gorąc bo ją spalisz lub uszkodzisz wirnik). Jeśli to nie zadziała to faktycznie musisz zrobić odpowietrzenie na końcu, bo potem może się okazać, że z przyczyn których napisałem wcześniej oraz np. w przypadku czyszczenia filtra (kiedy dostaje się powietrze) powietrze zostanie przepchnięte do końca wymiennika i tam zostanie.

Nie załamuj się. Połącz do końca instalację w kotłowni, zepnij ją zamiast pompy ciepła i puść pompę obiegową niech chodzi. Nawet 2, 3 miesiące. Jeśli będzie wszysko ok. to ok.

Jak masz przeciwny spadek terenu, powinieneś zrobić studzienkę rozdzielaczową po przeciwnej stronie (ale to jak będziesz budował drugi dom).

Studzienka może być wyżej, bo rozdzielacze można wtedy wyposażyć w odpowietrzniki. Opisz dokładnie co masz zrobione a co planujesz, także jaka moc PCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Aby w rozsądny sposób wykorzystać taryfę nocną zbiornik na niewiele się zda. Przy sporej mocy zbiornik powinien być ogromny (a raczej kilka zbiorników).

Bez sensu jest także pomysł z podgrzewaczem, bo:

- podniesie on i tak temp. o obiegu co wpłynie na wzrost temp. skraplania a więc spadek cop.

- zakładając np. przepływ 2,5m3/h aby podnieść z 40 do 55stC trzeba ze 40kW.[/img]

 

Krzysiek napisał, że ma grzejniki aluminiowe i podejrzewam, że może dołożyc paneli ile mu będzie pasowało. Zatem bufor nie byłby może konieczny, ale pompa musialaby pracowac prawie cały czas. Aby wykorzystac optymalnie taryfe nocna PCi musiałaby byc większej mocy i widzę tu sens zastosowania bufora, ale pod warunkiem, że będzie on na odzdzielnym obiegu. Wygładaloby by to tak iż PCi najpierw ładuje kaloryfery, a gdy zostanie osiągnięta temp. pomieszczeń załancza sie 2 pompa ładująca bufor np. 1000l z ktorego pobiearane by było ciepło dla podtrzymania temp. w dzień. Pomysł z podgrzewaczem raczej nie jest bez sensu, pod warunkiem dobrej automatyki i oddzielnych obiegów. Jednak podgrzewacz byłby raczej awaryjnie stosowany. Przy uladzie bufor , grzejniki PCi będzię pracowała w zasadzie na stałych parametrach.

Wszystko jednak zależy od wielkości grzejników i akumlacyjności budynku.

Ja bym nie przekreślał w każdym razie zastosowania tutaj PC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do poziomowania DZ to ja szczególną uwagę do tego przywiązałem

bo mam z bezpośrednim parowaniem

po prostu ustawiłem poziomice na statywie - koparka kopała a ja pilnowałem co 2 m aby za głęboko nie weszła

jak weszła to dosypywałem ziemi na dno

 

a poziomica laserowa za 60 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc mam zakopane 6 nitek kolektora po 100 mb jedna nitka jest ok bo zmieściła się przed domem i poziom terenu sam podyktował sprzyjające warunki. Natomiast 5 pozostałych nitek jest zakopane w taki sposób że środek ich długości (koniec kolektora) jest wyżej niż początek kolektora. Końce kolektora przechodzą pod ławą fundamentową i znajdują się w pomieszczeniu technicznym, w tym miejscu planowałem zrobić kolektor zbiorczy i odpowietrznik (mam tam wymurowaną taką studzienkę aż do gruntu i w niej chciałem zrobić rozdzielacz z odpowietrznikami)) nic nie stoi na przeszkodzie aby końce tych rur połączyć z kolektorem zbiorczym powyżej końca kolektora ale i tak miejsce gdzie jest środek kolektora będzie wyżej niż miejsce gdzie kolektor przechodzi pod ławą fundamentową i na środku kolektora robi sie syfon. Kolektor jest celowo przewymiarowany i przy moim gruncie jego moc z tego co pamiętam z obliczeń przy sprzyjających założeniach może sięgać nawet 11-12kW. Pompę ciepła mam praktycznie zbudowaną pozostaje tylko jej napełnienie czynnikiem R407C, elektryka i drobna kosmetyka. Szacuję moc PC na 7kW i do -15oC jej moc powinna być wystarczająca przy zapewnieniu komfortu cieplnego w budynku. Budynek narazie w stanie surowym bez żadnych instalacji, wszędzie bedzie podłogówka (i tu już będę mądrzejszy).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...