Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

no niestety słychać ją - niesie po domu myślę ze ze względu na szytwne połaczenie z rurami miedzianymi. A propos juz kiedys pytałem ale moze ktos zna jakis przewód gumowy w oplocie stalowym którego można by było uzyc.

Podstawa to wytłumiona kotłownia i dobrze tłumiące dzrzi. JA o ile kotłownię wytłumiłem wełną o tyle dałemz drwiami bo kupiłem zwykłe tak żeby pasowały do reszty stolarki. Skonczyło sie na tym że od strony kotłowni okleiłemje styropianem i założyłem tapixcerkę drzwiowa z gąbką. Po drugie pompa mi nie przeszkadza w domu mam kilka innych źródeł dzwięku nocnego - jak np akwarium z filtrami i bąbelkami. Po trzecie teraz ją słysze bo śpię na przeciw pomieszczenia w którym stoi jak sie wyniose na góre to ewnie nie będzie juz jej słychac.

 

Wniosek - trzeba dobrze zaprojektowac kotłownie w której będzie stała PC (lub można wykleic wytłoczkami z jajek :). )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mojej PC w ogole nie slychac :).

 

Jest to zasluga umiejscowienia kotlowni (calkiem "na koncu domu", za garazem), chociaz i tak sie nie udalo uniknac styku z domem i kotlownia ostatecznie graniczy z gabinetem, ale tez samej pompy. PC jest bardzo dobrze wytlumiona - oblozona jaka gabka i innymi takimi ;). I widac, ze to chyba najwiecej daje,bo po otworzeniu pompy troche halasu bylo :).

 

Aha, sama kotlownie mam w ogole nie zaizolowana ani akustycznie, ani nawet (jeszcze) termicznie, tzn. mam zamiar dac styropian na sufit (na gorze mam stryszek) i styropian na sciany w kotlowni i garazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak hałasu nie powinien byc zasługą odpowiedniej lokalizacji kotłowni lecz konstrukcji pompy ciepła.

Na przykładzie NIBE: moduł chłodniczy jest zamknięty w kasecie zaizolowanej dźwiękoszczelnie + izolacja paneli obudowy pompy ciepła. W konsekwencji urządzenie pracuje niezwykle cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden staw nie jest tu dobrym pomysłem. Powód jest prozaiczny - staw zawiera wodę.

Jest to specyficzny homeostat. Im bliżej dna - tym bliżej 4stC. Na identycznej głębokości w gruncie jest około 8stC i to też "z wody", bo z wilgoci zawartej w gruncie. W stawie JEST konwekcja a w gruncie - nie.

To cała tajemnica.

Korzystać z dużego ciepła właściwego wody? TAK! Tylko uciekać od źródła, w którym konwekcja radykalnie zabija samą ideę, czyli stawu.

Adam M.

 

W okresie letnim staw aby mieć temp 4stC musiałby mieć około 15 metrów głębokości. W okresie zimowym stała temperatura 4 st utrzymuje się na głębokości około 2,5m. Aby wykorzystać staw musi mieć on odpowiednią i powierzchnię i głębokość. Spełnienie tych warunkow (w tym wypadku podstawowych) pozwoli otrzymać nam b. dobre źródło ciepła w b. atrakcyjnej cenie, gdyż roboty ziemne ograniczą się tylko do wykonania instalacji w gruncie z budynku do stawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powróce do moich obserwacji i pytania

 

 

2x100m odwiert

rozruch - start 14'C i praca nonstop przez:

po 10h 7'C

po 48h 4'C dom osiaga wewnatrz juz 19'C (1x od budowy) zuzycie prądu osiąga od rozruchu200kWh

po 65h 4'C

 

jak bardzo moze sie obnizyc temp ergolidu z obiegu pierwotnego ?

jak powinna?

 

teraz po 12h przerwy temp wrocila do 14'C

 

ale te 14'C to chyba jest pomiar gdy pompa DŹ nie pracuje? czyli to nie jest temp. jaką otrzymujesz z gruntu

Jeśli po 65 h pracy non stop masz stabilną temp 4'C to niezły wynik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt ogrzewania tej jesieni:

Zakres dat:

2006-10-17 (zmiana taryfy na G12g - weekendową) do 2006-12-19

Zużycie prądu:

337kwh drogiego prądu i 1808 kwh "taniego prądu" razem 2145 kwh w stosunku tani do drogiego 84% !!! rewelacja (na zwykłej taryfie G12 dochodziłem do 70%)

Kwotowo to jest 540 zł.

Teraz tak ogrzewam powierzchnię 200m2. Srednie rachunki w lecie za 2 miesiące 290 zł czyli 540-290 =250 zł za samo ogrzewanie przez te dwa miesiące - letniej zimy.

 

PS

Tym sposobem szacując koszt roczny prądu od momentu przejscia na taryfe G12 (13-01-2006) zamknie mi się w kwocie 3100 zł - 12x150 zł =1300 zł za samo grzanie. Czy się szacunek sprawdzi napiszę za miesiąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Srednie rachunki w lecie za 2 miesiące 290 zł czyli 540-290 =250 zł za samo ogrzewanie przez te dwa miesiące - letniej zimy.

 

PS

Tym sposobem szacując koszt roczny prądu od momentu przejscia na taryfe G12 (13-01-2006) zamknie mi się w kwocie 3100 zł - 12x150 zł =1300 zł za samo grzanie. Czy się szacunek sprawdzi napiszę za miesiąc

 

mam dane wieloletnie zużycia pradu bez ogrzewania.

w półroczu ciepłym zużycie prądu jest ok. 30% mniejsze niż w półroczu zimnym.

 

Stąd energia na samo ogrzewanie w Twoim przypadku może wyglądać jeszcze lepiej :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz przeżyłem 2 zimy tylko (a nawet 3 - tylko wtedy jescze nie mieszkałem - wygrzewanie domu ) no i taryfa była G11 tak więc niemiarodajna. Za ten sam rachunek (540 zł) przy prądzie w taryfie G11 zapłaciłbym równo 800 zł. co roku w lecie mam ok 130-150 zł /mc w letnim okresie. A co do zużycia w okresie zimowym prądu "niegrzejącego" to aż 30% różnicy - dużo - to chyba światełka dłużej włączone rano i wieczorem bo co innego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie - gosciu01 pisze żę ma dane wieloletnie zużycia prądu bez ogrzewania. 30% więcej z ogrzewaniem to byłby miód.

 

dokładnie comiesięczy odczyt licznika od 95 roku,

tyle, że stary dom do rozbiórki ( w 2000 r. ocieplony 10 cm styropianu )

 

... a myślałem, że nie mam żadnych odchyleń :lol: :lol: :lol:

 

Te 30% to różnica maj-wrzesień / październik-kwiecień.

 

ogrzewanie GZ50,

w łazience dodatkowe grzejniki elektryczne ; malutka drabinka oraz dmuchawa, która pracuje podczas kąpieli. Chyba głównie przez to ,ale świało zimą też swoje robi...

 

Dane dotyczące zużycia gazu też mam w exelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woda z wodociągu miejskiego,

kocioł atmosferyczny GZ-50 w hallu, ganku czy jak tam,

powietrze do kotła przebitym otworem z ( prawie ) nieogrzewanej piwnicy.

Tak że mam takie GWC.

CWU ogrzewane GZ-50.

 

Powyżej napisałem, na te 30% ( nie wiem w jakim stopniu ) ma z pewnoscią wpływ dmuchawa 1,5 lub 1,8 kW ( nie pamiętam w łazience załączana pewnie statystycznie 2-3 kwadranse dziennie.

 

no i światełko, które świeci się zawsze ( zegary symulatory ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

No to cześc! mam do Was prośbę: pomóżcie nam wybrac. Dom będziemy budowali w czerwcu, ale już teraz zastanawiamy sie nad doborem pompy ciepła. Im więcej czytam tym większy mam mętlik.Dostaliśmy wstępną kalkulację z paru firm:

1. Climakomfort - Pro D 7/14 Wi za 8000 Euro + pompa powietrzna do c.u.w. za 8000 zł - i tu mam dylemat - pompa jest propanowa to chyba dobrze jak czytałam, ale czy to dobrze, że c.u.w. i c. o . z dwóch różnych pomp? No i chyba trochę drogo, ale z drugiej strony kolektor to tylko 350 m.

2. IVT - Greenline HT+ C7 - z kotłownią za 43000 zł - tu glikol i podobno z czasem trzeba go zmieniac - do tego 600 m kolektora gruntowego ( trochę dużo) lub pionowy za....18000 to już całkiem skucha. Ta pompa przygotowuje wszystko i mam obiekcje. Skoro tak to kiedy ziemia odpoczywa, bo latem też zamierzam się kąpac. płatne są też podobno przeglądy...

3. Nateo Smart 11,8 - też glikolowa, też do wszystkiego kolektor 380 m - skoro propanowy miał 350, a glikolowa pompa ma mniejszą sprawnosc to czemu tak mały kolektor? cena 38000 wiec najtaniej w porównaniu do tamtych i co z ziemią latem?

Żeby nie było tak, że po paru sezonach grzewczych spadnie wydajnosc bo ziemi się wychłodzi? Co Wy na to? Acha i jeszcze jedno: dom ma 140 użytkowej + garaż 16 więc chcemy na dole podłogówkę, a w sypialniach kaloryfery. Jako jedyna Nato nie ma zastrzeżeń co do włączenia w system kominka z płaszczem - rozszeżenie to tylko 500 zł, a ja mam pewnosc że nie zmarznę - mieszkamyw Augustowie..V strefa. Pomóżcie proszę! Kacha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź po prostu co to za zabezpieczenie dodatkowe za 500 zł, bo jak na integrację kominka z niskotemperaturową instalacją jaką jest pc to chyba mało??? Niech wyjaśnią na czym to polega, aby później nie było upssss. Choć u Ciebie, jak dobrze by instalator pomyślał, to można też wykorzystać grzejniki do przejęcia ewentualnej nadwyżki ciepła - grzejniki przejmą, w przeciwieństwie do podłogówki, wodę o temp. 70, czy 80 st.C. Ale za 500 zł to chyba nie da się tego zrobić tak, żeby jednocześnie nie dochodziło do sytuacji, że na poddaszu nagle +25 st.C się zrobi.

Pomyśl jeszcze nad samą podłogówką - nie ma lepszego połączenia z pc, no chyba, że na poddaszu planujesz grube drewno, to wtedy nie ma wyjścia.

Z tego co widzę to chyba IVT dało Tobie najmniejszą pompę - po symbolu wnoszę, że 7 kW. Jak na dom o tej powierzchni, w 5 strefie klimatycznej, to trochę mało. Chyba, że zakładają, że pompa ma pokryć np.70-80% zapotrzebowania na ciepło, a resztę grzałka, co możliwe, bo ta pompa ma już wbudowaną grzałkę. Ważne aby udział grzałki był niewielki, żeby nie włączała się już przy -10, -15 st.C

Jak masz bilans policzony to możesz to sprawdzić, a jak nie to firma na podstawie projektu powinna go określić i dobrać odpowiedni system.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...