Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Sys, izolacja pozioma wg projektu to 20cm styro duru (żadnych mostków 8) ).

Co do powietrznej PC - dostałem ofertę z ClimaKomfort - na 10.400zł. Drogo.

Sprawność 3,3 przy temp powietrza 20stC.

Czyli lipa :(

Skłaniam się ku kombajnowi.

 

I bardzo dobra decyzją. Pod płytą zakop sobie rury PE 8) [/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Rozpocząłem prace nad opisem mojej instalacji wraz z fotorelacją (na oddzielnej zakładce arkusza ze zużyciem). Zdjęcia umieściłem w galerii muratora (można gdziekolwiek indziej), a do arkusza wrzuciłem linki (insert->image). Zastanawiam się, czy zrobić wspólne miejsce na opis instalacji, czy może dla każdego w oddzielnym sheet-ie (chyba tak by było czytelniej)? Jak myślicie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie tutaj http://forum.muratordom.pl/plyta-fundamentowa,t20852-480.htm

jak zrobił to SZUMI i Rafał

Idea mi się bardzo podoba, wykonanie podłogówki nieco mniej.

 

A co Ci się nie podoba :)

Jak do tej pory nie żałuje wyboru płyty fundamentowej. Szybko, bez mostków, dokładnie i stabilnie. Ale ma też swoje wady: trudno o ekipę, która "czuje temat" i trzeba wszystkie instalacje idące w posadzce mieć rozplanowane wcześniej (chyba że robimy dodatkową warstwę wylewki).

Grzanie takiej płyty pompą ciepła przetestuję w przyszłym roku :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się , że chyba każdy powinien być osobno

Tez mi się tak wydaje, łatwiej będzie to przeglądać

Czemu ten dren nie zdaje egzaminu? :o

Glina jest totalnie nieprzepuszczalna, a ja nie zrobiłem na całej długości grubej piaskowej podsypki, tylko z lenistwa i oszczędności rozprowadziłem gdzieniegdzie ze 3 m3 piachu. Gdy deszczówka wpływa do drenu, to tam gdzie się on kończy na powierzchni wybija źródełko. Pewnie dren nawadnia kolektor (albo jego część), ale ile to daje to trudno powiedzieć, zwłaszcza że mój kolektor jest "lekko" przewymiarowany. Dren może zadziała na wiosnę (chyba że się zatka jedną wielką bryłą lodu) gdy będą ciepłe deszcze, a zimny kolektor, teraz jest odwrotnie, więc na jesień dopływ do drenu zatkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ..jakoś cicho tutaj :wink:

 

Co myślicie o tym ? To trochę stara sprawa ( nie z ostatnich m-cy ) ale nigdy tu nie była omawiana .

To spiralny profil rury przewodowej który pozwala na kontrolowany przepływ turbulentny medium wewnątrz rur kolektora DZ . To w/g znawców jedno z najważniejszych udoskonaleń DZ na przestrzeni 30 lat .

http://www.muovitech.com/folder/pages/muovitech.pdf

 

rada : nie należy podłączać PC pod róznicówkę gdzie są jeszcze inne urzadzenia tzw. wątpliwe np. będące na zewnątrz ( wilgoć ) ...bo inne urzadzenie potrafi ją wysadzić i klops :( nie ma prądu i PC też nie grzeje ...przyjeżdzasz do domu a tu ...zimno :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do praktyków.

Jestem na etapie fundamentów. Chciałbym wykonać wszystkie niezbędne przepusty, coby kucia później nie było.

Planuję PC z poziomym kolektorem gruntowym. Wg jednej z ofert kolektor to kilka pętli, które zbiegają się w studzience z rozdzielaczem. Ze studzienki idą dwie rury do budynku. I pytanie: Jaka powinna być średnica tych rur wchodzących do budynku?

Kolektor przewidziany jest z rur fi 32, a PC ma 8 kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do praktyków.

Jestem na etapie fundamentów. Chciałbym wykonać wszystkie niezbędne przepusty, coby kucia później nie było.

Planuję PC z poziomym kolektorem gruntowym. Wg jednej z ofert kolektor to kilka pętli, które zbiegają się w studzience z rozdzielaczem. Ze studzienki idą dwie rury do budynku. I pytanie: Jaka powinna być średnica tych rur wchodzących do budynku?

Kolektor przewidziany jest z rur fi 32, a PC ma 8 kW

Zależy to od odległosci studni od pompy ciepła. Generalnie im większa średnica tym lepiej (mniejsze opory dla pompy obiegowej dolnego źródła). Realnie fi 32 lub fi 40mm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ze z innej beczki, ale bylo juz wielokrotnie poruszane i chcialbym sprostowac niedomowienia.

Dotyczy pompy ciepla geoTHERM 62/2.

Na stronie 72instrukcji obslugi sa zapisy:

 

 

"9.2  Prace przeglądowePompa ciepła jest tak skonstruowana, że koniecznych jest jedynie niewiele prac przeglądowych:VWS:–  Regularnie uruchamiać ręcznie grupy bezpieczeństwa obiegu solanki i obiegu grzejnego.–  Sprawdzać regularnie filtr zanieczyszczeń w obiegu solanki.–  Regularnie kontrolować ciśnienie w obiegu solanki i obiegu grzewczym.......9.3  Konserwacja i naprawyPompa ciepła geoTHERM firmy Vaillant nie wymaga przeprowadzania żadnych prac konserwacyjnych. ..."

 

 

Zeby nie bylo wiecej glosow o koztownych i corocznych przegladach pomp ciepla.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka powinna być średnica tych rur wchodzących do budynku?

Przepusty można zrobić grubsze z rur kanalizacyjnych, można je potem uszczelnić pianką. Same rury prowadzące ze studzienki do PC powinny mieć co najmniej 40mm. 32 na rury zbiorcze to zdecydowanie za mało. Biorąc pod uwagę cenę rury 40 i złączek, nie widzę uzasadnienia użycia rury 32 jako rury zbiorczej. Jeśli studzienka jest bardzo daleko od PC, to można się ewentualnie zastanowić nad grubszymi. Rury prowadzone w ścianie/podłodze/fundamencie muszą być zaizolowane, bo na ściankach będzie się wykraplać i zamarzać woda, co musisz uwzględnić w średnicach przepustów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Jestem na etapie wyboru taryfy i mam problem jaką wybrać :-? Mam pompę z falownikiem .I teraz tak ,cały październik i listopad utrzymywałem temperaturę 22 st ,sprężarka pracowała z częstotliwością 30-45 hz i pobór prądu był w granicach 750-850 W ,W tym tygodniu chciałem przetestować ją na ile pobiera na większych obrotach więc wychłodziłem dom przez 2 dni (jeszcze nie mieszkamy :) ). Sprężarka przez godzinę pracowała z częstotliwością 120 hz i pobierała 4000 W .Nie wiem czy wybrać system 2 taryfowy i pobawić się podbiciami itp czy zostawić jak jest w systemie jednotaryfowym .Proszę o sugestie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Jestem na etapie wyboru taryfy i mam problem jaką wybrać :-? Mam pompę z falownikiem .I teraz tak ,cały październik i listopad utrzymywałem temperaturę 22 st ,sprężarka pracowała z częstotliwością 30-45 hz i pobór prądu był w granicach 750-850 W ,W tym tygodniu chciałem przetestować ją na ile pobiera na większych obrotach więc wychłodziłem dom przez 2 dni (jeszcze nie mieszkamy :) ). Sprężarka przez godzinę pracowała z częstotliwością 120 hz i pobierała 4000 W .Nie wiem czy wybrać system 2 taryfowy i pobawić się podbiciami itp czy zostawić jak jest w systemie jednotaryfowym .Proszę o sugestie .

Zainstalowałeś droższą (zapewne) pompę ciepła z inwerterem, która najlepiej sprawdza się w systemie jednotaryfowym. Oczywiście będzie pracowała także w systemie dwutaryfowym, tylko nie wykorzystasz w pełni jej możliwości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same rury prowadzące ze studzienki do PC powinny mieć co najmniej 40mm. 32 na rury zbiorcze to zdecydowanie za mało.

 

OK. Dzięki za info.

W dokumentacji PC NIBE znalazłem informacje o średnicy króćców żródła dolnego - podano fi 28 mm. Domyślam się, że jest to średnica zewnętrzna gwintu na który nakręcamy złączkę rury fi 40 mm. Czy tak właśnie jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

margask

Wychodzą dwie miedziane fi28 na DZ.

 

SEBA32

Jesteś pionierem tu na forum jeśli chodzi o PC inwerterową. :D

Proponuję ci takie rozwiązanie. 8)

Taryfę przez pierwszy rok zostaw jako jednotaryfową. :wink:

Na podliczniku jednak nastaw ( nie wiem jaki masz podlicznik) jako dwutaryfowo. :p

Będziesz wiedział na bieżąco z podlicznika ,ile idzie w 1T i 2T , a płacił będziesz za 1T.

Jeśli okaże się ze wskazań , że lepiej 2T to za rok sobie zmienisz. :D

Ja osobiście mam taryfę weekendową i sprawdza się super. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

która najlepiej sprawdza się w systemie jednotaryfowym. Oczywiście będzie pracowała także w systemie dwutaryfowym, tylko nie wykorzystasz w pełni jej możliwości.

Ale tu chyba chodzi o to, żeby osiągnąć komfort przy minimalnych kosztach, a nie o wykorzystywanie możliwości. Taryfa tania to 25gr/kWh, a więc COP nie 4 tylko 8, w porównaniu do taryfy całodobowej. Żadna PC tyle nie daje. Mając 2 taryfy i zużycie koło 80% w drogiej wychodzi się cenowo jak przy całodobowej. Ja bym wziął dwutaryfową (taką też mam) i na pewno drożej nie będzie. Można wtedy w dziennej nastwić np. minimalne dogrzewanie, wykorzystać podbicie w taniej itd. Jak się nie sprawdzi, to po roku zmienić ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...