Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dziękuję wszystkim, którzy mi pomogli. Bez wiedzy z forum nie poradziłbym sobie z instalatorem. Wyszło, że jestem specjalistą od pomp (ha, ha, ha). Zwiększyłem histerezę z 2 na 5 (nie wiem co to znaczy), wyłączyłem grzałkę i chyba jest dobrze. Sprężarka włącza się średnio 9 razy na dobę,średni czas przebiegu 6 godzin na dobę. W domu ciepło, co prawda na zewnątrz też - 8 stopni. Pierwszy sezon grzewczy. Jeśli możecie odpowiedzcie, czy takie wyniki są ok?

 

Coś jest chyba dalej nie tak. Histereza 5 wydaje mi się przy podłogówce zbyt wysoka. ... Powodem może tez byc pompa obiegowa c.o. która się nie wyłańcza, która studzi obieg i podaje zbyt częste impulsy na sterownik.

 

Jak zmniejszysz histerezę to będzie się częściej włączało.

 

A pompa obiegowa powinna się wyłączać? Wydawało mi się, że pompy obiegowe gz mają chodzić na okrągło w sezonie grzewczym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Bartbk

oczywisice że nie tylko sterownika ale budowy PC ( jesli nie ma nie może spełniać takiej funkcji to nie da rady chociażby sterownik miał taka mozliwość tym sterować ) ...no jestem trochę zaskoczona że nie można dołożyć HPAC ( wdocznie tylko do 1140 , 1240 , 1330 ....)

myślałam że Nibe już powoli będzie odchodzić od starego designu i będzie montować nowe . Może i tak będzie tylko akurat ta 1245 PC jest taka i tyle .....

A&zb

słusznie zuważył ......pompa obiegowa GZ powinna działać cały czas bo inaczej niemozliwe byłoby prawidłowe zmierzenie temp. wody powracającej z podłogówki ....

histereza metodą prób i błedów można sobie wyregulować samemu ( nie za dużą i nie za małą )

fakt pozostaje faktem że długo chodzi a jest ciepło na zewnatrz ....ale nie wiadomo czy ma wszystko pootwierane ? ( może gdzieś jest słabszy przepływ, może coś jest zablokowane ) może gdyby wiadomo było coś wiecej o instalacji można byłoby się zastanowić co jest żle i można byłoby poprawić ale tak to ciezko powiedzieć o co chodzi . A moze jest duże zużycie cwu i jak jest pobór to i musi dogrzać i częśc załączeń to nie co. a cwu i to w dużej cześci nabija te załączenia ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A&zb

słusznie zuważył ......pompa obiegowa GZ powinna działać cały czas bo inaczej niemozliwe byłoby prawidłowe zmierzenie temp. wody powracającej z podłogówki ....

Pod tym względem wygrywa sterowanie pokojowe - przy nim nie jest potrzebna praca pompy obiegowej "na okrągło".

U mnie pompy obiegowe DZ i GZ starują razem ze sprężarką. Przy mocy pompy obiegowej rzędu 60W w ciągu doby uzbiera się prawie 1kWh (mniej więcej połowa tego, co zużywam w ciągu doby na podgrzanie ciepłej wody przy pomocy pompy ciepła).

 

Jeśli chodzi o komfort, to w tej chwili temperatura u mnie waha się od 21,75 do 22,25st. C przy grzaniu wyłącznie w II taryfie. Zdarzają się oczywiście okresy nieco wyższej temperatury, np. podczas intensywnego gotowania lub pieczenia, ale temperatura nie przekraczała jeszcze 23 st. C.

Nie mam jeszcze niestety podlicznika na samą pompe ciepła :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pompy obiegowe DZ i GZ starują razem ze sprężarką. Przy mocy pompy obiegowej rzędu 60W w ciągu doby uzbiera się prawie 1kWh.

Też mi się wydawało, że praca obiegówki przez całą dobę to rozrzutność i mam tak samo. 1kWh dziennie na obiegówki, to bardzo optymistyczne założenie, u mnie tyle zżerają podczas pracy razem z PC.

Przy moim sterowaniu pokojowym komfort też podobny, cały czas 2-ga taryfa, a temperatura 21.5 - 22.5, chyba że cały dzień świeci słońce, to nagrzewa ponad 23.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze że wszyscy mamy ciepło , 23*C to ja bardzo lubię :)

ale trzeba przyznać że obiegówka trochę W pobiera .

Nibe ma i 1245 i 1245PC ( wbudowany moduł pasywnego chłodzenia ). Trzeba przyznać że to zupełnie inna jakość i wyciszenia i " spakowania " PC

http://www.fulereny.blink.pl/mum/nib.jpg

http://www.fulereny.blink.pl/mum/nib1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez ostatnie dwa dni sprężarka włączała się średnio 4 razy na dobę, pomimo, że histerezę zmniejszyłem do 4 a krzywą zwiększyłem do 1. To już chyba przyzwoity wynik. Martwi mnie jednak, że nadal czas pracy pompy to średnio 8-9 godzin na dobę. Pocieszam się, że jest to pierwszy sezon, dom praktycznie do października był wykańczany. Rzeczywiście w garderobie (30m) i w sypialni (20m) mam ustawioną temperaturę niższą. Czy mam zwiększyć jak w pozostałych pomieszczeniach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie pompa obiegowa to nic takiego :) a jednak pożera czasami dużo kwh. W Luxtroniku jest tzw. opcja optymalizacji pracy tej pompy. Po 3 godz. po wyłączeniu sprężarki pompa obiegowa włańcza się tylko na 5 min co 30 min aby sprawdzic temp. obiegu. W przypadku gdy temp. zewn. będzie wyzsza od docelowej temp. powrotu bedzie pracowac tylko 1 min na 150h.

Więc można ją w pewnych warunkach tak skonfigurowac, że włączy się dopiero wtedy gdy będziemy chcieli 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartbk

to niezle .. :wink: ( nikt nic nie wie ...ja porównam jeszcze wyjscia bo do tamtych pasowało idelanie .. ( no mogą je łaczyć niekoniecznie stawiając na niej )

Ska

nic nie rób , wszystko jest ok ...dom widocznie się wygrzewa ma duzo wilgosci i dlatego ......napisz tylko z ciekawości czy masz w tych pomieszczeniach na scianie pokrętło i tam masz ustawioną temperaturę ( tzn masz siłowniki na rozdzielaczu ) czy nie masz i hydraulicznie masz tak ustawione że jest idelanie tyle co chcesz .( te 18 *C ) ..

Ustawienia są ok ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie pompa obiegowa to nic takiego :) a jednak pożera czasami dużo kwh. W Luxtroniku jest tzw. opcja optymalizacji pracy tej pompy. Po 3 godz. po wyłączeniu sprężarki pompa obiegowa włańcza się tylko na 5 min co 30 min aby sprawdzic temp. obiegu. W przypadku gdy temp. zewn. będzie wyzsza od docelowej temp. powrotu bedzie pracowac tylko 1 min na 150h.

Więc można ją w pewnych warunkach tak skonfigurowac, że włączy się dopiero wtedy gdy będziemy chcieli 8)

 

Jesteś pewny, że ta opcja nie dotyczy cyrkulacji CWU? Bo takie coś znalazłem, ale do sterowania pompką cyrkulacji CWU, a nie obiegówki CO. Ale to od strony usera, może coś więcej jest w instrukcji dla insztalatora ;) Obieg CWU moim zdaniem lepiej sterowac czujnikiem ruchu w łazienkach a nie pompą ciepła... ;)

Szkoda tylko że graficzki nie zrobili takiej ładnej jak nibe - taka niemiecka gniotsja nie łamiotsja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jesteś pewny, że ta opcja nie dotyczy cyrkulacji CWU? Bo takie coś znalazłem, ale do sterowania pompką cyrkulacji CWU, a nie obiegówki CO. Ale to od strony usera, może coś więcej jest w instrukcji dla insztalatora ;) Obieg CWU moim zdaniem lepiej sterowac czujnikiem ruchu w łazienkach a nie pompą ciepła... ;)

Szkoda tylko że graficzki nie zrobili takiej ładnej jak nibe - taka niemiecka gniotsja nie łamiotsja ;)

 

Tak jestem pewien :lol: Pompka cyrkulacyjna to inna bajka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sys

a ja się z Tobą poprzekomarzam :) , jest Nibe 1330 ..i jest ona 60 kW i ponieważ mozna łączyć w kaskadę do 9 jednostek ..więc 60x9 = 540 kW ....

a i jesli chodzi o asortyment to ciekawe kto wygrywa ...może porównamy ? ( tylko żeby wyróżnikiem nie było do ustawienia wewnętrznego i zewnętrznego :)

oczywiscie trzeba przyznać że Alpha przoduje jeśli chodzi o moc jednej PC dużej mocy ...bo są 33 , 108 i 160 kW w zaleznosci od tego czy powietrze czy woda czy glokol )

Ska

rozumiem ....dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A&zb

słusznie zuważył ......pompa obiegowa GZ powinna działać cały czas bo inaczej niemozliwe byłoby prawidłowe zmierzenie temp. wody powracającej z podłogówki ....

Pod tym względem wygrywa sterowanie pokojowe - przy nim nie jest potrzebna praca pompy obiegowej "na okrągło".

U mnie pompy obiegowe DZ i GZ starują razem ze sprężarką. ...Jeśli chodzi o komfort, to w tej chwili temperatura u mnie waha się od 21,75 do 22,25st. C przy grzaniu wyłącznie w II taryfie. Zdarzają się oczywiście okresy nieco wyższej temperatury, np. podczas intensywnego gotowania lub pieczenia, ale temperatura nie przekraczała jeszcze 23 st. C.

 

Przyznam że brzmi cokolwiek sensacyjnie jak dla mnie. Na jakie wartości temperatur czujnika pokojowego masz nastawione włączenie /wyłączenie grzania co?

 

Znalazłem wcześniej: "Mam nastawione progi temperatury: w taryfie nocnej 22st. C, w taryfie dziennej 20,5st.C"

 

Skoro Ci temperatura nie spada poniżej 21,75 st. to do czego służy ten próg 20,5st.C w dziennej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro Ci temperatura nie spada poniżej 21,75 st. to do czego służy ten próg 20,5st.C w dziennej?
Na razie nie mamy jeszcze mrozów. Pompa ciepła na ogrzewaniu chodzi przez kilka godzin w ciągu doby (ile dokładnie nie wiem). W zimie mogę spodziewać się nieco większych wahań temperatury, wtedy niewykluczone, że pompa ciepła będzie włączała się też w I taryfie. Włączy się właśnie po przekroczeniu tego progu (no, chyba, że uznam, że jest za zimno i próg zmienię ;) ).

 

Tylko przypomnę jeszcze raz - akumulacja mojej podłogówki jest bardzo duża. Przy obniżeniu temperatury o 1K oddaje ponad 30kWh energii (to tyle co przy grzaniu pompą ciepła przez ok. 4-5h).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro Ci temperatura nie spada poniżej 21,75 st. to do czego służy ten próg 20,5st.C w dziennej?
Na razie nie mamy jeszcze mrozów. Pompa ciepła na ogrzewaniu chodzi przez kilka godzin w ciągu doby (ile dokładnie nie wiem). W zimie mogę spodziewać się nieco większych wahań temperatury, wtedy niewykluczone, że pompa ciepła będzie włączała się też w I taryfie. Włączy się właśnie po przekroczeniu tego progu (no, chyba, że uznam, że jest za zimno i próg zmienię ;) ).

 

Tylko przypomnę jeszcze raz - akumulacja mojej podłogówki jest bardzo duża. Przy obniżeniu temperatury o 1K oddaje ponad 30kWh energii (to tyle co przy grzaniu pompą ciepła przez ok. 4-5h).

 

Zaraz wyjdzie na to że się czepiam :( , ale nadal nie rozumiem.

 

To znaczy częściowo rozumiem ideę gdy temperatura na zewnątrz jest na tyle wysoka że czas trwania drugiej taryfy (22-6 i 13-15 czyli 10h/dobę, tak?) wystarcza do utrzymania żądanej temperatury wewnętrznej. Pomiędzy 6 a 22 pompa włączy się na maksymalnie 2 godziny 2hx7kW=14kWh. W tym czasie dom odda 16hx1,4kW=22,4kWh. Deficyt wynosi 8,4 czo by oznaczało że temperatura spadnie max o 0,3 st.C. Pomijam tu kwestię bezwładności.

 

W każdym razie, jak przyjdą mrozy, to będzie trzeba niewątpliwie podwyższyć ten próg dla I taryfy. Może należałoby wymyślić sterownik, w którym próg II taryfy jest sterowany czujnikime pokojowym a próg I taryfy pogodówką?

 

Z drugiej strony, skoro akumulacyjność jest tak wysoka, to bezwładność układu też powinna być wysoka i trochę dziwne mi się wydaje, ze przy nastawieniu w drugiej taryfie na 22st.C udaje się nei przekraczać 22,25 st.C???

 

Z czego wynika ta duża akumulacyjność? Z grubości jastrychu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czego wynika ta duża akumulacyjność? Z grubości jastrychu?
Nie jestem aż tak rozrzutny.

Po usunięciu warstwy urodzajnej gleby i wykonaniu ścian fundamentowych konieczne jest zazwyczaj (u mnie też tak było) uzupełnienie przestrzeni pod posadzką zagęszczoną podsypką piaskową. Na to zazwyczaj wylewa się chudy beton, potem idzie izolacja termiczna i jastrych z podłogówką.

 

Mój pomysł na akumulacyjną posadzkę był bardzo prosty. Wyrównanie podłoża i niewielka podsypka, a następnie po kolei : izolacja termiczna z Hydromaxu - wodoodpornego styropianu, warstwa zagęszczonej podsypki piaskowej, chudy beton, izolacja przeciwwilgociowa i jastrych.

W ten sposób mam warstwę akumulacyjną o grubości ok. 50cm, która kosztowała mnie tyle samo, co innych jastrych 10cm.

Taka podłogówka idealnie współpracuje z pompą ciepła, o czym mogę się teraz w pełni przekonać :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mój pomysł na akumulacyjną posadzkę był bardzo prosty. Wyrównanie podłoża i niewielka podsypka, a następnie po kolei : izolacja termiczna z Hydromaxu - wodoodpornego styropianu, warstwa zagęszczonej podsypki piaskowej, chudy beton, izolacja przeciwwilgociowa i jastrych.

W ten sposób mam warstwę akumulacyjną o grubości ok. 50cm, która kosztowała mnie tyle samo, co innych jastrych 10cm.

Taka podłogówka idealnie współpracuje z pompą ciepła, o czym mogę się teraz w pełni przekonać :).

 

Z tym że Hydromax jest dwa razy droższy niż, pozostając w Styropolu, standardowy Strong. No i pewnie musiałeś nim wyłożyć nie tylko spód ale i ściany fundamentowe od wewnątrz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...