Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Gość krewetka
Mało tego że nie zbankrutujesz ale jeszcze może wyjść taniej niż nie jedno inne rozwiązanie tylko trzeba o tym wcześnie pomyśleć. Najlepiej na etapie projektu.

 

zapewne tak zrobię, zwłaszcza ze gazu u nas nie ma...

 

dlaczego na etapie projektu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Komin należy wywalić bo to będzie tylko niepotrzebny mostek ciepła. Nie chodzi tutaj o komin do kominka bo to wedle uznania. Powiedz mężowi że szkoda pieniędzy bo i tak nigdy go nie wykorzysta.

W projekcie masz podane zapotrzebowanie na ciepło tego domu. Musisz teraz zdecydować czy tak zostawiasz czy robisz lepsze ocieplenie i zmniejszasz moc PC. Ile osób będzie mieszkać? Wannę dużą planujecie? Prysznice długie czy raczej krótkie?

Edytowane przez Liwko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krewetka

projekt jeszcze nie zamówiony wiec nie wiem jakie jest zapotrzebowanie na ciepło

 

kominek będzie,lepsze ocieplenie tzn jakie? na początku będzie 2+1, po ok roku 2+2, wanna malutka ( tylko dla dzieci) dla nas prysznic ( raczej krótki)

Edytowane przez krewetka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krewetka

nie, nie z agroturystyki rezygnujemy, tzn na działce stoi stary dom, może kiedyś- ale to wtedy może kolektory...

 

dom będzie stal w południowo-wschodniej Małopolsce ( blisko granicy wiec zimy dość mroźne, lato gorące), wejście będzie od strony północno-wschodniej

 

projekt w odbiciu lustrzanym

Edytowane przez krewetka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dom będzie stal w południowo-wschodniej Małopolsce ( blisko granicy wiec zimy dość mroźne, lato gorące), wejście będzie od strony północno-wschodniej

 

projekt w odbiciu lustrzanym

 

Moim zdaniem to lustrzane odbicie w waszym przypadku nie będzie najszczęśliwsze ale nie wiem dlaczego właśnie na nie się zdecydowaliście. Ok, zostawmy to. W waszym regionie faktycznie poszedłbym w pompę grunt-woda. Niedaleko was znajduje się producent PC którą sam posiadam więc nic tylko pojechać i pogadać;)

http://ppcpompy.eu/page15.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Liwko. Uwazam, ze ryzykownym jest odwodzic kogos od wybudowania sobie komina. A co jesli sie kiedys zmienia realia i komin jednak bedzie potrzebny? U mnie docelowo ma byc PC a mimo to kominy mam az dwa.

 

Ja jak większość włascicieli PC komina nie posiadam i dzisiaj zrobiłbym to samo ale w razie wojny;) zawsze można go dobudować. Będzie to ciut bardziej problematyczne ale po co od razu płacić za coś z czego nie będziemy korzystać. W jej przypadku kotłownia ma się znajdować za garażem więc w każdej chwili można go postawić bo tylko trzeba będzie się przez dach przebić. Ja bym nie budował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostalem 1 z 10 wyslanych wycen pomp ciepla co powiecie na ten temat

 

W przypadku Państwa domu (oferta sporządzona została na podstawie

otrzymanych informacji, przy zapotrzebowaniu cwu dla ok. 4 osób) należy zainstalować pompę ciepła szwedzkiej firmy

MEGATHERM. Zirius M2-9 (scroll) to pompa ciepła z bezpośrednim parowaniem

czynnika roboczego w ziemi oraz bezpośrednim skraplaniem w zbiorniku

akumulacyjnym o mocy grzewczej 9,37 kW dla temp.oddawania 0/50 st. C. Pompy

tego typu służą do ogrzewania oraz przygotowywania CWU. Układy grzewcze pomp

ciepła z bezpośrednim parowaniem ze względu na brak wymienników pośrednich

oraz pomp obiegowych dolnego i górnego źródła charakteryzują się najwyższymi

współczynnikami grzewczymi w swojej klasie (sprawność takiego systemu

grzewczego jest większa nawet o 20% w stosunku do innych systemów grzewczych

z pompami ciepła). Systemy pompy ciepła Zirius M2-9 scroll nie wymagają

przeglądów ani serwisowania. W skład zestawu wchodzi: 3 pętle kolektora

ziemnego o dl. 70 m każdy rozkładane w układzie poziomym (głębokość

zakopania ok. 0,8 - 1,0m), pompa ciepła o mocy

grzewczej 9,37 kW dla temperatury oddawania 0/50 st. C, zbiornik

akumulacyjny 500 l z wyposażeniem oraz sterowanie. Dzięki takiemu

rozwiązaniu, ze CWU otrzymuje się jako przepływową, nie ma możliwości

powstawania bakterii Legionella oraz potrzeby wymian anody magnezowej. CWU

może osiągać temp.nawet ponad 70 st C (z samej pompy ciepła) a jej wydajność

wynosi ok. 12 l/min. Koszt zestawu w podstawowej wersji wraz z regulatorem

oraz trzema rurami kolektora ziemnego wynosi 72.800 SEK netto ~ 33.500 PLN

brutto (VAT na

kolektor ziemny wynosi 22%). Zbiornik na etapie produkcji może zostać

wyposażony w dodatkowy wymiennik a służący do współpracy z kolektorami

słonecznymi lub kominkiem z płaszczem wodnym. Cena dodatkowego wymiennika

wynosi 5.400 SEK netto ~ 2.450 PLN brutto. Koszt montażu i uruchomienia

zestawu pompy ciepła do zbiornika wraz z zakopaniem kolektorów ziemnych

wynosi 5.000 PLN brutto. Rurki kolektora

ziemnego rozkłada się w ten sposób, że odległość miedzy nimi wynosi ok. 1m,

a od wodociągu, kanalizacji, ogrodzenia, budynku, należy odstąpić co

najmniej 1,5m. Do zakopania kolektora ziemnego dla zaproponowanej pompy

ciepła jest potrzebna działka o pow. ok. 200 - 250m2. Na terenie zajętym

przez kolektor ziemny nie będzie można posadowić żadnych budowli trwałych

typu wiata, basen, garaż, podjazd (bruk) natomiast można wykonywać wszystkie

nasadzenia. Na naszej stronie przedstawione są zawsze aktualne ceny w SEK

oraz w PLN. Nie wymagamy zaliczek ani przedpłat. Istnieje możliwość zapłaty

za zestaw pompy ciepła w SEK. Na zestaw pompy ciepła jest udzielany 5 letni

okres gwarancji. W opcji za dopłatą (6.500 PLN brutto) zastosowany może być

również sterownik najnowszej generacji z bardzo prostym w obsłudze panelem

dotykowym posiadającym możliwość sterowania pompą ciepła, kolektorem

słonecznym, basenem, kominkiem, krzywymi grzania. Jest on również wyposażony

w regulator pogodowy oraz licznik zużytej energii. Tego typu system

sterowania posiada możliwość monitorowania pracy pompy ciepła za

pomocą sieci internetowej oraz wiele innych ciekawych funkcji jak temp.

komfortowa, urlop itp. Moduł do przesyłania danych za pomocą internetu jest

obecnie w fazie wdrażania. Przewidywany koszt to kwota ok. 500 PLN.

Koszt montażu kotłowni wynosi ok. 3.300 PLN brutto, materiały i robocizna.

Koszt wykonania ogrzewania podłogowego (materiały, folia, rurki, rozdzielacze, szafki rozdzielaczy itp.

wraz z robocizną) wynosi 100 PLN/m2 brutto.

 

Panowie co sadzicie o tej wycenie i tej firmie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne rozsądne rozwiązanie w tych warunkach :)

Widać Twoje doradztwo w każdej dziedzinie jest bardzo celne,gratulacje ;)

Ale rozumiem,niektórzy inaczej pojmują komfort i ekonomię ;)

 

A widzisz Arturo72, gdy ja mam garaż z drugiej strony to słonko rano mnie pięknie wita a latem gdy świeci mocno i go nie za bardzo potrzebuję nie włazi mi po południu za mocno do domu więc nie muszę zasłon zasłaniać by nas nie oślepiało przy oglądaniu TV. To jest według mnie komfort, a o ekonomię dba moja PC i nie muszę się trzymać rygoru pod budowę domu ogrzewanego prądem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co sadzicie o tej wycenie i tej firmie ???

 

Jak rozumiem jest to wycena z Thermogolv ?

 

Jeśli tak jest to cena komfortu i pewności. Jeszcze się nie spotkałem, aby ta PC zamontowana przez tą firmę nie zadziałała.

Siadaj do liczydła i licz, 50.000 zł. na inwestycji się uzbiera.

 

Twoje pieniądze, Twój wybór.

Będzie działać i będzie tanio w eksploatacji.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kany - ja mam dokładnie tę pompę. Nie mam co prawda tego dotykowego panelu sterującego, tylko starszy model (zdecydowanie bardziej ubogi w funkcje). Sama pompa chodzi bez zarzutu. Firma Thermogolv jest bardzo pomocna. Kiedy nie zadzwonisz, to zawsze właściciel Ci pomoże wiedzą. Ja jestem naprawdę bardzo zadowolony z ich PC.Jeśli masz jakieś pytania to chętnie Ci odpowiem.

 

Jej zaletą jest to, że długość kolektora jest zdecydowanie mniejsza niż w pompach glikolowych. Przy mojej małej (696m2) działce rozwiązanie jak znalazł.

Edytowane przez sledz98
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.z500.pl/projekt/z35,Projekt,domu,parterowego,z,przestronnym,salonem,i,duzym,garazem.html

 

kotlownia za garazem, maz chce zostawic komin tak na wszelki wypadek bo nie jest do końca przekonany do PC

 

Na wszelki wypadek przy ogrzewaniu elektrycznym jakim PC niewątpliwie jest to proponowałbym agregat prądotwórczy. Koszt porównywalny do komina, a napędzi PC, jakąś lampkę i czajniczek na gorącą herbatę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podloga drewniana - deska podlogowa wiec sucha zabudowa ewentualnie w lazience co by w stopki cieplo bylo ;)

 

temp zasilnia 35 na kaloryfery to chyba troche malo??? ale jezeli nawet to na ile jej liczyc bo ja to tak obstawialem 55/45 stopni ale z tego co piszesz to chyba powinny byc policzone z jeszcze wiekszym zapasem

 

etam 35 na kaloryfer to i tak bardzo dużo:) u mnie PC PW dół owszem podłogi ale poddasze kaloryfery... i to przewymiarowane największy ma chyba coś 2.3m wysokosc 60 cm. hydraulik chyba się trochę pomylił ale muszę mu tu przyznać plus:) jak do tej pory góra zawsze cieplejsza od dołu a obecnie obcinam temperaturę zasilania ... i zjeżdzam z 35 . od wczoraj zasilałęm 32 stopniam i w pokojach dzieciakow było około 22 stopnie a u mnie w sypialni 20.5 ( skręcone na głowicy termostatycznej którą ma każdy grzejnik) dziś zjechałęm na zasilaniu na 31 C zobaczymy. pompa chodzi teraz w trybie auto więc 24 h i tak zamykam się w 40 kWh przy obecnych temperaturach.Z tym że u mnie to nie temperatury niskie stanowią problem tylko błędy ekip ( w tym przypadku ocieplenie) i WIATR... ten niestety działą najgorzej... jak wieje to czuje po karku siedząc w salonie:( i tu sporo ucieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz ujemne temperatury na rurach, to muszą się one zaszraniać, chyba że je czymś zaizolujesz. To zaszranianie jest bez znaczenia jeśli chodzi o wydajność pc. Zaizolować warto, gdy szron się pojawia podczas działania pc, a topnieje gdy pc nie działa i z rur kapie woda która zbiera się na podłodze/ścianie. Jeśli tylko rury są oszronione, a potem szybko woda z nich paruje i nie kapie, to nie ma się czym przejmować, ale izolacja nie zaszkodzi. Co do układu dz, to sprawdź, czy wszystkie rury mają taką samą temperaturę. Jeśli temperatury nie są równe, to masz zapowietrzoną jakąś sekcję i glikol przez nią nie płynie (płynie wolniej), a dz nie pracuje pełną mocą. Rozwiązaniem jest odpowietrzenie tej niedziałającej sekcji dz. Gorzej. gdy temperatury są równe. Oznacza to, że DZ działa z pełną mocą i nie jest za duże... Jedyną poprawkę którą można wtedy zrobić to dołożenie kolejnej pętli do dz, żeby temperatury były wyższe. Czy się opłaca robić takie zmiany ? Chyba nie, ale trzeba by policzyć ile będzie kosztowała rozbudowa dz, o ile wzrośnie sprawność pc i ile ewentualnie na tym zyskasz. U mnie aktualnie temperatury dz wynoszą 2.9/1.5, więc lepszych pewnie nie uzyskasz i możesz takie przyjąć przy obliczeniach w wariancie optymistycznym. Nie znaczy, że musisz robić rozbudowę dz, bo teraz masz wygrzewanie zimnego domu (tak sądzę po temperaturach gz) i pc pracuje non stop (?) grzejąc ile się da i pobierając ile się da ciepa z gruntu. Później gdy dom się wygrzeje, to zapotrzebowanie na dostarczane ciepło spadnie i może to dz będzie wystarczające i będzie dobrze działać. Grzałek nie włączaj, bo szkoda kasy na prąd.

 

dzięki,

Powiem szczerze że nie wiem jeszcze jak to wszystko sprawdzać, czy są zapowietrzone czy nie, dziś okazało się że dwie nitki na domu są zapowietrzone, pogonię instalatora żeby to sprawdził, bo ja wszystko nadzoruję przez telefon i nie mogę na razie tego sprawdzić w realu,

 

Co do nitek DZ to mam 4 na prawie 600m^2 poszło 470mb rury, nie wiem czy to ok, ale niestety wiecej miejsca już nieb mam :(

rurki w domu już zaizolowane :)

 

Temperatura dz utrzymuje się cały czad tak samo na -2, wejście 17,8 na dom powrót 13,6, ale zapomniałam o najważniejszym dom owszem jest ocieplony 25cm styro, ale jeszcze nie mam zaizolowanego dachu, bo 20.12 skończyli tynkować i na razie wszystko schnie,

 

Pompa chodzi non stop, i jak tak dalej pójdzie to załamie mnie rachunek za prąd, bo mam tylko budowlany, gdyż niestety jest za zimno na zrobienie przyłącza docelowego :(

Czy jakbym ustawiła ją jakoś z przerwami, znacząco miało by to wpływ na temperaturę w domu, i czy dało by się coś zaoszczędzić na prądzie??

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do komina spalinowego w przypadku planowania pompy ciepła, to ja bym sobie odpuścił. Jestem przekonany, że PC i ewentualnie prąd w przyszłości wyprą inne systemy grzania (oprócz gazu ziemnego). Jeżeli kiedyś warto albo trzeba będzie z jakichś powodów zamienić PC na gaz ziemny, komina i tak nie potrzeba, bo nowoczesne kotły mają przewody koncentryczne prowadzone np. poziomo przez ścianę zewnętrzną. Ciągi wentylacyjne są potrzebne jedynie przy grawitacyjnej, jeśli ktoś robi rekuperację, to do wentylacji też komin jest niepotrzebny. Jedyny ciąg jaki bym wybudował to mały niedrogi komin systemowy do kominka i obok niego - dość spory kanał ( powiedzmy 30x80) łączący wszystkie kondygnacje łącznie ze strychem, w którym wygodnie można pociągnąć wszystkie piony: C.O., solary, może woda i kanaliza, prąd, nawiew i wyciąg wentylacji mechanicznej, odkurzanie centralne, TV-SAT, itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...odczytywalem teraz licznik i wyszlo mi ze I taryfa zuwya mi 30% a druga 70% - wychodzi na to ze sie oplaca miec dwie taryfy w moim przypadku.

Od 16/10/2010 do disiaj (03/01/2011) zuzycie srednio- dzienne wychodzi mi prawie 25 kWh/dobe za wszystko.

Powtorze, ok. 215 m2 podlog (ok. 175 m2 uzytkowych)

 

Pzdr.

Ja przy bardzo podobnej wielkości domu mam następujące proporcje całościowego zużycia :

sezon 01.09.2009 - 31.08.2010 : I - 2357kWh, II - 5651kWh (29% / 71%)

01.09.2010 - 04.01.2011: I - 973kWh, II - 1727kWh (36% / 64%)

dla ostatniego tygodnia proporcje są następujące: 27% / 73%.

 

Dla ciekawości od 01.09.2010 oszczędność z posiadania tańszej taryfy wyniosła 323zł, jest to mniej więcej koszt CO i CWU od września. Stanowi to 32% całościowych kosztów za energię(koszt obecny: 1010zł, koszt przy standardowej taryfie: 1333zł - oczywiście całościowe koszty za prąd od września.

Przyjmując ceny prądu z grudnia 2010, w sezonie 09.2009-08.2010 oszczędność z tańszej taryfy wyniosła 1140 zł (40% całościowych kosztów za prąd), również jest to kwota kosztów CWU i CO za ten okres (nie liczę buzowania w kominku :) ).

Przypomnę PC powietrze-woda Altherma.

Edytowane przez 7tonik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...