Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

No racja, ze tam temp dodatnia jest.

Skoro to nie jest najgorzej jeżeli chodzi o temp, to pozostaje tylko pytanie co z ewentualną rdzą.

Wprawdzie te elementy sa robione z bardzo grubych.... nie wiem jak to nazwać, ale solidne są, to jednak po jakimś czasie może skorodować.

Tak sobie myślę, zę może mocna, odporna pompa by dała radę, zęby to wypompowywać jak za bardzo podejdzie?

 

Zaworami wcale nie kręćę. Jedynie latem co jakiś czas zamykam jeden żeby regenerować źródło lepiej (ak fachowcy kazali).

 

pzdr

k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Precyzyjniej, to im wyższa temperatura GZ, tym wyższa temperatura..

 

Święta racja :) Lepiej nie można tego ująć :)

 

Wychodzi na to że pozostałe czujki skoro mają firmowe kable powinny działać dobrze.

Chodzi o pomiary DZ, GZ i CUW wyjście i powrót.

 

łoś to nie ma znaczenia ile one pokazują i tak wszystko działa na różnicach temperatur i szukanie czy któryś czujnik przekłamuje jest moim zdaniem stratą czasu. Inna sprawa, że starsze regulatory miały możliowść dokładnej kalibracji każdego czujnika :) w nowych już tego nie ma :( bo miały być tańsze.

 

Kurm a o tym żwirze poniżej rozdzielaczy nie myślałeś ?

 

pozdr adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki niz poruszacie teraz.

Udalo mi sie "przylapac" moja PCi w stanie gdy nie bylo nikogo w domu i sprawdzic jak szybko wychladza sie zbiornik cwu.

Woda w zbiorniku ma temp. 50*C a po godzinach temperatura byla juz 47,5*C tj. 2,5*C przez osiem godzin wystudzil sie zbironik w pomieszczeniu gospodarczy w ktorym z kolei panuje temp. ok. 19*-20*C.

Jest przy garazu a drzwi do niego sa stalowe ze wsp. przenikania ok. 2,0, pomieszczenie nie jest ogrzewane ale mam tam rozdzielacz podlogowki od parteru, centrala wentylacyjna, PCi, zbiornik hydroforu wody pitnej no i komin od kominka salonowego. Pom. znajduje sie w samym srodku budynku -brak scian zewnetrznych.

To tak dla jasnosci...

 

PCi przez trzy dni (21-24/02/2011) zalaczyla sie 9 razy i pracowala lacznie az 64 godziny, ok. 4 godziny na cwu i ok. 60 godzin na cele co, temp. wewnatrz srednia to 21,5*C i wahala sie +-,25*C w ciagu tych trzech dni za to temp. zewnetrzne byly dosyc niskie, i tak:

21/02 - dzien -8,5*C

22/02 - dzien - 8,5*C

23/02 - dzien - 7*C

24/02 - dzien - 5,5*C

Noc 21/22 -20*C, 22/23 -17*C, 23/24 -18,5*C

Pomiary dokonane pomiedzy godzina 15 21/02 a godzina 15 24/02

 

Wiem chyba dlaczego PCi pracowala az tak dlugo, hm... w poniedzialek, poznym wieczorkiem przez ok. 3 godziny mialem otwarta brame garazowa a na zewnatrz bylo ok. -13*C musialo niezle wychlodzic mi dom -nad garazem mam sypielnie, lazienke i pralnie a obok salon, gabinet i pom. gospodarcze -niezla kicha :(

Spawdzilem jeszcze z podliczniekiem ile zuzylem kWh przez te nieszczesne trzy dni i wyszlo ich 111kWh co daje nam srednia 37kWh na dobe -raczej marnie wychodzi ta trzydniowka.

Energii z gruntu pobralem w tym czasie ok. 277 kWh.

Moj dom zuzyl 388 kWh energii odnawialnej i elektrycznej przez trzy w miare chlodne dni.

Teraz mury od nowa msza sie nagrzac do stalych warunkow, jak widac za bledy/gapiostwo trzeba slono placic.

 

Pzdr.

Edytowane przez piwopijca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

Mam pytanie, nie potrafie dojsc gdzie tkwi problem

pompa ciepła NIBE 8,2 kW, powierzchnia grzania - na parterze w całości podlogówka o pow. ok. 80 m2 + kilka grzejników na poddaszu,

wystartowała 1 października 2010, ale mieszkamy od stycznia 2011, i na pełnych obrotach dopiero od ok. 2 miesięcy.

Dolne źródło pracuje na wejsciu w zakresie od +1 do min -2. W czasie ostatnich długotrwałych mrozów, kilka dni poniżej -10, pompa pracując po ok. 20 godzin na dobę z wyłączonym podgrzewaczem, nie była w stanie dać na zasilaniu temp. wyższą niż 36 stopni, temp. powrotu ok. 30 stopni.

36 stopni na zasilaniu wystarcza jedynie na max. 19 stopni na parterze, na pietrze było w tym czasie ok. 20 stopni, mówiąc krótko pompa bez podgrzewacza nie była w stanie wyciagnąc takiej temp jakiej oczekiwałbym czyli ok. 40 stopni na zasilaniu, to dawałoby ok. 21-22 stopnie na caly dom.

Czy to oznacza ze takich warunkach przy temp. poniżej -10 jestem skazany na podgrzewacz ?

Parametry domu: Do drewniany z bali, grubość 25 cm, góra ocieplona ekofibrem – 25 cm, podłogówka na 12 cm styropianu, 7 obwodów podłogówki, w sumie 450 m, czyli srednio ok. 65 m na obwód, pow. uzytk. domu ok. 140 m2, kubatura – ok. 660 m

Podejrzewam wiatrołap, o pow. 4 m2 z temp. +16 z powodu nieszczelnych drzwi zewnetrznych, gdzie znajduje sie rozdzielacz podłogówki, i gdzie wszystkie obwody podłogówki się schodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żwir pod rozdzielacz jeśli masz jeszcze możlwość wybrania ziemi. Pomysł z pompą jest bez sensu bo zrobisz sobie studnię :) i cały czas będzie napływać. pozdr adam

 

no właśnie nie bardzo, bo studzienka wymurowana, a na dnie beton.

pompka tam była - od wiosny do jesieni i dawała radę.

coś się chyba jednak skopało i jak mrozy pościły i zrobiło sie ciepło początkiem stycznia, to juz nie wypompowała wody - pewnie zdechła. :))

 

 

coś widzę, ze chyba przestanę sie tym przejmować i zacznę zbierać na nowe rozdzielacze żeby wymienić jak je za kilka lat rdza zeżre. ;))

 

pzdr

k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

Mam pytanie, nie potrafie dojsc gdzie tkwi problem

...ciach....

 

to odetnij na jakiś czas wiatrołap i zobacz co się będzie działo.

inna sprawa, ze raczej mało prawdopodobne, zeby przez jeden mały wiatrołap, pompa nie mogła podnieść temp.

 

jesteś pewien ustawień?

jak sterujesz tą pompą?

krzywa grzania z czujnikiem zew, czy czujnik pokojowy, czy jeszcze jakoś inaczej?

 

mam podobną moc pompy - nawet mniejszą, deczko większy domek, temp na DZ również w tych okolicach i 40 stopni nie stanowi problemu (też mniej więcej tyle potrzebuję, żeby mieć w domku około 21.5, ale pompa chodzi coś około 10h dziennie - tylko II taryfa, nawet przy obecnych temp.)

 

pzdr

k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie ostatnich długotrwałych mrozów, kilka dni poniżej -10, pompa pracując po ok. 20 godzin na dobę z wyłączonym podgrzewaczem, nie była w stanie dać na zasilaniu temp. wyższą niż 36 stopni, temp. powrotu ok. 30 stopni.

36 stopni na zasilaniu wystarcza jedynie na max. 19 stopni na parterze, na pietrze było w tym czasie ok. 20 stopni, mówiąc krótko pompa bez podgrzewacza nie była w stanie wyciagnąc takiej temp jakiej oczekiwałbym czyli ok. 40 stopni na zasilaniu, to dawałoby ok. 21-22 stopnie na caly dom.

Czy to oznacza ze takich warunkach przy temp. poniżej -10 jestem skazany na podgrzewacz ?

Parametry domu: Do drewniany z bali, grubość 25 cm, góra ocieplona ekofibrem – 25 cm, .

 

objawy wskazują ewidentnie na to, że przyczyną jest słaba izolacja dołu co powoduje na tyle duże straty ciepła, że przy takich parametrach pracy jak u Ciebie grzejnik podłogowy nie jest w stanie zrównoważyć tych strat...

na górze temp są oki, ale napisałeś, że góra jest docieplona ekofibrem i od razu widać efekt...

podłogówkę do PC liczy się na parametry 35/30 więc nie szedłbym w kierunku podnoszenia temp zasilania (przegrzało by to górę) a w kierunku docieplenia dołu... oczywiście możliwe jest złe dobranie zagęszczenia rurek podłogówki na dole - jeżeli rurek jest ewidentnie za mało ( na podstawie zużycia rury masz rozstaw co ok 20 cm) to masz problem... niech instalator da Ci projekt wg którego robił instalację z obliczoną mocą grzejnika podłogowego i obliczenia zapotrzebowania poszczególnych pomieszczeń ...możesz jeszcze spróbować wyregulować pętle podłogówki na rozdzielaczach w taki sposób żeby przytłumić przepływy na górze, a zwiększyć na dole... może to być pudrowanie trupa, ale może zadziałać ;)

Edytowane przez Sławek...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termometr samochodowy z czujką przyłożony do rury zakłamuje temp - miesza ją z temp otoczenia - podobnie zwykłe termometry.

Przyłóż czujkę do rury i owiń całość pianką do ocieplania rur, a następnie ściśnij dwoma opaskami zaciskowymi, tak by odizolować czujkę od wpływu otoczenia i będziesz miał super dokładne pomiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworami wcale nie kręćę. Jedynie latem co jakiś czas zamykam jeden żeby regenerować źródło lepiej (ak fachowcy kazali).

Ech, fachowcy... Dobrze, że nie kazali odtańczyć co tydzień tańca deszczu nad kolektorem ;-) Możesz sobie odpuścić to zakręcanie, bo nie sądzę, żeby było do czegokolwiek potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam wiatrołap, o pow. 4 m2 z temp. +16 z powodu nieszczelnych drzwi zewnetrznych, gdzie znajduje sie rozdzielacz podłogówki, i gdzie wszystkie obwody podłogówki się schodzą.

Jeśli uważasz, że wiatrołap jest pożeraczem ciepła, to możesz jeszcze poza zakręceniem wiatrołapu ocieplić wełną rozdzielacz w szafce. Da to parę W, ale cudów raczej nie można się spodziewać. Z tego co piszesz, to wygląda na to, że pc grzeje pełną mocą, ale tej mocy niestety zaczyna brakować. Dz jest ok, gz mogło by mieć niższą temperaturę (gęstsze rurki w podłodze), a tego nie zmienisz. Zastanów się, czy nie można wyeliminować jeszcze jakichś strat ciepła w domu, może da się coś jeszcze uszczelnić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objawy wskazują ewidentnie na to, że przyczyną jest słaba izolacja dołu co powoduje na tyle duże straty ciepła, że przy takich parametrach pracy jak u Ciebie grzejnik podłogowy nie jest w stanie zrównoważyć tych strat...

 

I pewnie w tym tkwi przyczyna, odległość rurek w podłogówce 13-15 cm, w łazienkach 10-12, także chyba nie jest źle, w tej chwili na podłogówkę i na grzejniki idzie ta sama temperatura, próbowałem odłączać wiatrołap z układu, ale niewiele to zmieniało, odłączyłem natomiast podłogówkę na dole, i pozostawiłem wyłącznie grzejniki w układzie, 40 stopni na zasilaniu pompa wyciągnęła w ciągu godziny, a pracując juz z podłogówką niestety wszystko wracało do punktu wyjścia, pożyczyłem kamerę termowizyjną i niestety jest trochę mostków termicznych na dole, zwłaszcza na węgłach (dół wyłącznie drewniane bale - 25 cm grubości), a zatem bale do uszczelnienia, i powinno być dobrze, mam nadzieję...

Edytowane przez jareks999
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Od dwóch tygodni mam zainstalowane pompę ciepła firmy Alpha Innotec SWC 100. Mam drobny problem z jej właściwym wyregulowaniem.

Po uruchomieniu pracowała ładnych kilka godzin i temperatura w domu doszła do prawie 25 stopni, po kilku korektach została prawidłowo nastawiona.

Podczas siarczystych mrozów przez ostatni tydzień wszystko było ok temperatura w domu ok 21,5 - 22 stopni. Teraz gdy temperatura na zewnątrz jest znacznie wyższa i na zewnątrz jest w minusie tylko 2-4 stopni, temperatura wewnątrz domu spada do 20 stopni.

W całym domu jest podłogówka, temperatura na zasilaniu wcześniej była ok 35 stopni teraz ok 32 stopnie. Krzywa ustawiona na 29stopni przy -20 stopni, obniżenie temperatury w nocy nastawione na 4,5 stopnia niżej ( od 20.00-5.00 oraz od 9.00 do 13.00)

Dolne źródło waha się od 8 stopni w momencie startu pompy do 4 stopni na zakończenie fazy grzania przez PC.

Grzałki tak ustawione by wyeliminować ich włączanie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Od dwóch tygodni mam zainstalowane pompę ciepła firmy Alpha Innotec SWC 100. Mam drobny problem z jej właściwym wyregulowaniem.

Po uruchomieniu pracowała ładnych kilka godzin i temperatura w domu doszła do prawie 25 stopni, po kilku korektach została prawidłowo nastawiona.

Podczas siarczystych mrozów przez ostatni tydzień wszystko było ok temperatura w domu ok 21,5 - 22 stopni. Teraz gdy temperatura na zewnątrz jest znacznie wyższa i na zewnątrz jest w minusie tylko 2-4 stopni, temperatura wewnątrz domu spada do 20 stopni.

W całym domu jest podłogówka, temperatura na zasilaniu wcześniej była ok 35 stopni teraz ok 32 stopnie. Krzywa ustawiona na 29stopni przy -20 stopni, obniżenie temperatury w nocy nastawione na 4,5 stopnia niżej ( od 20.00-5.00 oraz od 9.00 do 13.00)

Dolne źródło waha się od 8 stopni w momencie startu pompy do 4 stopni na zakończenie fazy grzania przez PC.

Grzałki tak ustawione by wyeliminować ich włączanie się.

 

Moim skromnym zdaniem musisz podbić krzywą grzania tak, żeby przy wyższych temp na dworze, dawała trochę więcej niż obecnie temp na zasilanie.

Technicznie to pewnie trzeba zrobić tak, że zmniejszasz pochylenie, ale podnosisz cała krzywą.

(Sprawdź jakie masz temp zasilania dla "siarczyste mrozy" i potem postaraj się tak zadziałać na krzywą, żeby temp zasilania na siarczyste mrozy została taka jak teraz, a na małe mrozy i okolice 0 podniosła sie.

Nie dużo - zaczynaj od 0.5 - 1 stopień więcej i czekaj 2-3 dni.)

 

Osobiście nie rozumiem tego kawałka:

W całym domu jest podłogówka, temperatura na zasilaniu wcześniej była ok 35 stopni teraz ok 32 stopnie. Krzywa ustawiona na 29stopni przy -20 stopni, obniżenie temperatury w nocy nastawione na 4,5 stopnia niżej ( od 20.00-5.00 oraz od 9.00 do 13.00)

 

Jak przy -20 masz zasilanie ustawione na 29 stopni... to skąd te 35?

Tak z ciekawości pytam.

Poza tym - nie bardzo rozumiem sens obniżania na noc i podnoszenia na dzień.

Podłogówka to ogrzewanie akumulacyjne.

Grzejąc w dzień robisz sobie temp na noc, a w nocy kiedy ogrzewanie nie chodzi, ochładzasz dom na rano i na cały dzień.

Trochę to moim zdaniem bez sensu jest.

To nie kaloryfery, gdzie grzejesz jak jest zimno i w 30 min masz podniesioną temp.

 

Poczytaj może troszke o tym.

 

 

Aha - jak pisze głupoty to sorry, ale tyle się w tym orientuję co sam przerobiłem u siebie.

 

pzr

k

Edytowane przez kurm28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...