Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

w srode wlaczylem pompe. Zadalem jej 21 stopni. Dzis rano bylo kolo 20. Pompa pracowala bez przerwy czyli cos kolo 50 godzin. Mocno spadla temp zasilania dolnego zrodla. zasilanie bylo 0,5 a powrot -1,5. Troche mnie to martwi bo jescze nie ma mrozow a tu takie temp. Z drugiej strony to jest ekstremalna praca bo raczej w normalnym uzytkowaniu nie bedzie chodzic az tyle godzin pod rzad. Co o tym myslicie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

:)

Jaka zadyma ??

Ja będe miał ok.30cm i zadymy nie planuję :D

 

Ja sie obawiam Arturo ze Twoje 30cm bedzie dzialac tak samo jak nasze 7cm bo rurki bedziesz mial w wylewce, a nie w plycie. Cieplo niechetnie idzie w dol, sprobuj zagotowac wode w garnku grzejac go od gory to bedziesz wiedzial o czym mowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam szybkie pytanie.

 

dzis wylewaja mi schody i musze ustalic wysokosc.

 

Ile powina miec grubosci wylewka pod podłogówkę przy Pompie ciepła. Jakie jest min. jakie max.

Przyjałem załozenie 7 cm ( w tym rurki 1,6) czy to jest ok. czy z punktu widzenie uzytkowania pompy jest to optymalne rozwiazanie?

dzieki za pomoc

 

Na pewno już za późno ale wylewkę przede wszystkim trzeba zrobić tak żeby po dodaniu płytek i kleju lub paneli można było normalnie otworzyć drzwi ;-) , a to czy będzie 6, 7 lub 8 cm to podłogówce nie przeszkadza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego ma przegrzewać - przecież jak ktoś ma dom na płycie to płyta się nagrzeje do pewnej temp. powiedzmy 23 stopni i tyle będzie miała. A jak ktoś dołoży sobie jeszcze powiedzmy X wylewki to tylko powiększy sobie akumulator i na dłużej mu ciepełka starczy. po prostu zwiększy mu się bezwładność systemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura w domu się zawsze podnosi jak podnosi się temp na dworze tak samo spada jesli spada na dworze dlatego palimy w piecu:D, no chyba że masz taki system z climatroniciem jak w samochodzie:D, a jeśli nie masz to dochodzi do przegrzania bo masz temp np 23, temp się podnosi a posadzka dalej oddaje ciepło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego ma przegrzewać - przecież jak ktoś ma dom na płycie to płyta się nagrzeje do pewnej temp. powiedzmy 23 stopni i tyle będzie miała. A jak ktoś dołoży sobie jeszcze powiedzmy X wylewki to tylko powiększy sobie akumulator i na dłużej mu ciepełka starczy. po prostu zwiększy mu się bezwładność systemu.

 

Tyle, że czas naładowania takiego akumulatora się wydłuża. Ideałem jest zrobienie takiej grubości wylewki, by w czasie mrozu ładowana była tylko w taniej taryfie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura w domu się zawsze podnosi jak podnosi się temp na dworze tak samo spada jesli spada na dworze dlatego palimy w piecu:D, no chyba że masz taki system z climatroniciem jak w samochodzie:D, a jeśli nie masz to dochodzi do przegrzania bo masz temp np 23, temp się podnosi a posadzka dalej oddaje ciepło

 

Nie do konca. W miare wzrostu temperatury (w domu, czy ogolnie otoczenia) moc podlogowki spada. Bo ta zalezy od roznicy temperatur. Ja aktualnie (przy 0stC na zewnatrz) laduje w podlogi ok 27-28stC. Czyli podloga ma jakies 24stC. I chocby nagle jakims cudem na zewnatrz bylo 30stC to ta podlogowka wiecej niz do 22-23stC powietrza mi w domu nie nagrzeje :)

 

Ekstremalny przypadek to jak ladujesz maksimum (u mnie ok 32stC) i podlogi maja te 27-28stC. Na zewnatrz musialoby nagle byc grubo powyzej zera zeby odczuc przegrzanie. A raczej nie ma u nas takich wahan -20st w nocy i +5st w dzien - no chyba ze mieszkasz gdzies w Suwalkach czy wysoko w gorach :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie obawiam Arturo ze Twoje 30cm bedzie dzialac tak samo jak nasze 7cm bo rurki bedziesz mial w wylewce, a nie w plycie. Cieplo niechetnie idzie w dol, sprobuj zagotowac wode w garnku grzejac go od gory to bedziesz wiedzial o czym mowie :)

Ciepło niechętnie idzie w dół na drodze konwekcyjnej, czyli w cieczach i gazach. Posadzki płynnej zapewne nie masz, a tym bardziej gazowej ;). W posadzce ciepło rozchodzi się na zasadzie przewodzenia w jednakowy sposób we wszystkich kierunkach (do pewnego stopnia, bo niektóre materiały, np. derwno, mogą mieć różne właściwości w różnych kierunkach).

Dużo zależy od tego w którym miejscu będą umieszczone rurki ogrzewania podłogowego. Przy ich położeniu tuż pod powierzchnią posadzki rzeczywiście może być tak, że tylko górna część płyty fundamentowej będzie pracowała jako akumulator ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w nocy naładować , w dzień rozładować..., nic więcej, przesadzona grubość wylewki jest mniej ekonomiczna

Przy podłogówce współpracującej z pompą ciepła nie sposób przesadzić z grubością wylewki. Grubsza wylewka oznacza lepszy odbiór ciepła z pompy ciepła (ta sama ilość ciepła przy niższych temperaturach górnego źródła), a tym samym wyższą sprawność pompy ciepła. Znacznie wydłużają się też cykle pracy pompy ciepła. U mnie przy grubości warstw akumulacyjnych prawie 50cm pompa ciepła do ogrzewania włącza się w dwóch cyklach w ciągu doby. Przy płycie o grubości 7cm ilość cykli w ciągu doby zwiększyłaby się kilkukrotnie.

Nie zauważyłem problemów z przegrzewaniem pomieszczeń w okresach przejściowych.

 

Ekonomia pracy elektrycznego ogrzewania podłogowego różni się od ekonomi ogrzewania współpracującego z pompą ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weźmy czajnik i zbiornik 1000 litrów. Podgrzewajmy go temperaturą 30 stopni. Czy czas nie będzie w obu przypadkach się różnił? Jeżeli w pełni wykorzystamy tanią taryfę, to nawet niewielki spadek sprawności PC pozytywnie nam wpłynie na rachunek. Zawsze powtarzam, od niewielkich różnic w COP, ważniejsze jest dobre wykorzystanie taniej taryfy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weźmy czajnik i zbiornik 1000 litrów. Podgrzewajmy go temperaturą 30 stopni. Czy czas nie będzie w obu przypadkach się różnił? Jeżeli w pełni wykorzystamy tanią taryfę, to nawet niewielki spadek sprawności PC pozytywnie nam wpłynie na rachunek. Zawsze powtarzam, od niewielkich różnic w COP, ważniejsze jest dobre wykorzystanie taniej taryfy.

 

Masz racje. Dlatego ja bede wykorzystywal swoj juz posiadany bufor 1000l grzejac go "ile wlezie" (no moze zrobie jakies ograniczenie w zaleznosci od temperatur na zewnatrz - taki a'la sterownik pogodowy ale wlasnej produkcji) w taniej taryfie, kosztem troche gorszego COPu ale zyskiem w postaci malej ilosci start-stopow no i wiekszego wykorzystania tanszej taryfy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naszła mnie teraz taka myśl. Najwięcej start-stopów w moim przypadku jest w okresie przejściowym. Czy nie warto w tym czasie dołożyć jakiś dodatkowy bufor, który byłby ładowany wyłącznie w taniej taryfie? Jeżeli temperatura by spadła na tyle, że PC już by z taniej wyjeżdżała bufor by się już nie ładował. Ma to jakiś sens?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naszła mnie teraz taka myśl. Najwięcej start-stopów w moim przypadku jest w okresie przejściowym. Czy nie warto w tym czasie dołożyć jakiś dodatkowy bufor, który byłby ładowany wyłącznie w taniej taryfie? Jeżeli temperatura by spadła na tyle, że PC już by z taniej wyjeżdżała bufor by się już nie ładował. Ma to jakiś sens?

 

Jezeli juz bedziesz mial ten bufor - to czemu go w zimie wylaczac? Beda na pewno momenty kiedy pozwoli oszczedzic ta godzine czy dwie pracy w drozszej taryfie. Ostatnio to w "naszym" lokalnym watku rybnickim liczylem z Adiqq. Najwiekszym buforem jest oczywiscie sama podlogowka ale taki bufor 1000l w kazdym 1stC potrafi zakumulowac te blisko 1,2kWh energii. Grzejac go do np. 35stC to do ~28stC czyli w roznicy ~7stC gromadzimy te 8-9kWh. To jest 1-2h ogrzewania, a to moze nas uratowac przed odpaleniem pompy w drozszej taryfie :) Oczywiscie przy non stop -20stC taki bufor nie ma sensu bo dobrze zwymiarowana pompa bedzie chodzic praktycznie 24/h ale te nasze ostatnie zimy to przeciez same skoki temperatur, bardzo czesto powyzej zera.

 

Ja ogolnie widze duzy sens zastosowania bufora, mimo ze wielu instalatorow PC podchodzi do tego sceptycznie. Moim zdaniem zyski beda wieksze niz straty. Szczegolnie jak juz u kogos ten bufor w "kotlowni" stoi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...