Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Czyli obliczając w ten sposób DZ nie popełniamy jednak błędu - dzięki za wyjaśnienie.

 

Tak się właśnie powinno liczyć DZ - według mocy chłodniczej pompy ciepła. Moc grzewcza PC to nic innego jak moc chłodnicza + tyle kW co pobiera sprężarka. Co do strat ciepła (energii) przez sprężarkę - można założyć, że praktycznie wszystko jest i tak oddawane w postaci ciepła - bardzo niewielki procent (może 1, może 2%, może jeszcze mniej) jest oddawane przez sprężarkę i inne rupiecie w PC poza jej obudowę, a reszta kierowana jest i tak do podłogówki. Wystarczy zmierzyć o ile wyższą temperaturę ma obudowa PC od otoczenia - to ciepło jest "tracone" do otoczenia. Z tym że jeśli PC stoi np. w pralni/suszarni, to te "straty" są wręcz pożądane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Czyli obliczając w ten sposób DZ nie popełniamy jednak błędu - dzięki za wyjaśnienie.

 

moim zdaniem uwzględnianie tego błędu jest nie potrzebne do celów projektowych w domu, podam ci dla porównania mam czujnik w swojej pompie wewnątrz pod obudową a cała obudowa jest metalowa i wygłuszona specjalna izolacją grubości 5 cm, a temperaturę mam w środku nad sprężarką max 35c jak pc pracuje 10h non stop, rurę która płynie CWU ze zbiornika akumulacyjnego mam nieocieploną a cwu mam w tem 70+, większą zadymę robią u mnie nieocieplone rury w instalacji niż grzejąca sprężarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki zbiornik do CWU byście polecili? Zależy mi na dobrej jakości i bezproblemowej eksploatacji i oczywiście w miarę przyzwoitej cenie.

 

mogę ci polecić firmę wrocławską Noel robią wymienniki ciepła przepływowe jaki sobie zbiornik buforowy zażyczysz to ci zrobią, pod im jakie chcesz osiągnąć uzyski a dobiorą wszytko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli oznacza to ze lepiej nie klasc za duzo styropianu na stropie ale za to lepiej ocieplic dach

 

@Zieli jeśli chcesz mieć konkretną odpowiedź musisz podać jakieś konkretne dane, jaką chcesz mieć temp na poddaszu kiedy nie będzie tam gości, od tego zależy ile musisz dać ocieplenia na posadzkę na poddaszu, podaj ile masz tam okien i jakie maja współczynniki, podaj ile masz docieplenia w dachu, podaj do jakiej temperatury będziesz chciał nagrzewać te pomieszczenia, podaj czy te pomieszczenia nie znajdują się czasem na garażem, podaj czy wtedy ten garaż masz docieplony od wewnątrz, podaj jak często zamierzasz rozgrzewać te pomieszczenia, te dane maja wpływ na to czy opłaca się tam stale podtrzymywać temperaturę czy grzać tylko jak będzie taka potrzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te pompy EKO z Grudziądza , o których pisał ryba1977 mają sterownik całej pompy za 1200 zł:

http://www.compit.pl/katalog/17-regulatory-do-pomp-ciepla/produkty/pogodowy-regulator-jednosprezarkowej-pompy-ciepla/r324_16.html

Kurcze, juz niewiele potrzeba, żeby zbudować całą pompę DYI:) Trochę żartuję, ale jakby się ktoś uparł, to "mózg" ma za rozsądne pieniądze. I to z rs485, czyli możliwością podłączenia do komputera, internetu ...

Edytowane przez pompiarz
Oczywiscie ryba1977 nie ruba1977, sorry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę ci polecić firmę wrocławską Noel robią wymienniki ciepła przepływowe jaki sobie zbiornik buforowy zażyczysz to ci zrobią, pod im jakie chcesz osiągnąć uzyski a dobiorą wszytko.

 

Dzięki. Czy takie rozwiązanie może mieć jakąś przewagę nad zwykłym zasobnikiem CWU? Będę miał bardzo pojemną podłogówkę i nie przewidywałem bufora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zieli

Kolega "rwxw" ma GZ podzielone na dwa obwody z oddzielnymi obiegówkami. Dół - podłogówka, góra - grzejniki. Obwody pracują równolegle, a okresowy wzrost temperatury grzejników zostaje wymuszony poprzez wyłączenie obiegówki na dole. Pomysłowo, prosto i skutecznie. U niego to się sprawdza [na górze ma trochę zimniej], co nie znaczy jednak, że sprawdzi się wszędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zieli jeśli chcesz mieć konkretną odpowiedź musisz podać jakieś konkretne dane, jaką chcesz mieć temp na poddaszu kiedy nie będzie tam gości, od tego zależy ile musisz dać ocieplenia na posadzkę na poddaszu, podaj ile masz tam okien i jakie maja współczynniki, podaj ile masz docieplenia w dachu, podaj do jakiej temperatury będziesz chciał nagrzewać te pomieszczenia, podaj czy te pomieszczenia nie znajdują się czasem na garażem, podaj czy wtedy ten garaż masz docieplony od wewnątrz, podaj jak często zamierzasz rozgrzewać te pomieszczenia, te dane maja wpływ na to czy opłaca się tam stale podtrzymywać temperaturę czy grzać tylko jak będzie taka potrzeba

myślę że jak by temperatura na górze była w granicach 15*C było by ok, ale może też być mniej pomieszczenia te będą używane sporadycznie może raz w miesiącu może rzadziej, okna dachowe są 2 o współczynniku U=1.1 W/(m2K) pomieszczenia te nie są nad garażem(są nad sypialniami łazienką i częściowo kuchnią) w momencie jeśli będzie ktoś tam spał wystarczy temp. 20/21*C. Pierwotnie zakładałem 15cm ocieplenie stropu i 30 dach na dachu mam dachówkę ceramiczną bez deskowania tylko folia Corotop, teraz myślę że położę 10cm na strop i 30cm dach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zieli

Kolega "rwxw" ma GZ podzielone na dwa obwody z oddzielnymi obiegówkami. Dół - podłogówka, góra - grzejniki. Obwody pracują równolegle, a okresowy wzrost temperatury grzejników zostaje wymuszony poprzez wyłączenie obiegówki na dole. Pomysłowo, prosto i skutecznie. U niego to się sprawdza [na górze ma trochę zimniej], co nie znaczy jednak, że sprawdzi się wszędzie.

właśnie nie wiadomo czy się sprawdzi wszędzie a ja mam za małą wiedzę na temat pomp aby eksperymentować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zieli czy masz pewność, że w przyszłości pomieszczenia te nie będą wykorzystywane intensywniej? Jeśli jest taka możliwość to dałbym i w nich podłogówkę i na razie pozakręcał pętle. Wylewkę w tych pomieszczeniach można zrobić cieńszą z anhydrytu, żeby szybciej się nagrzewały po odkręceniu pętli. Można też ewentualnie założyć siłowniki na zawory i podłączyć do włącznika "goście". Jak się kogoś spodziewasz, to załączasz i ciepełko płynie do pokojów gościnnych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zieli czy masz pewność, że w przyszłości pomieszczenia te nie będą wykorzystywane intensywniej? Jeśli jest taka możliwość to dałbym i w nich podłogówkę i na razie pozakręcał pętle. Wylewkę w tych pomieszczeniach można zrobić cieńszą z anhydrytu, żeby szybciej się nagrzewały po odkręceniu pętli. Można też ewentualnie założyć siłowniki na zawory i podłączyć do włącznika "goście". Jak się kogoś spodziewasz, to załączasz i ciepełko płynie do pokojów gościnnych.

 

Czytajcie uważnie. Poddasze będzie użytkowane rzadko. Jaki sens jest rozgrzewanie posadzki w takim pomieszczeniu na jeden dzień w miesiącu? Te poddasze można spokojnie zrobić nie akumulacyjne i dogrzać czasowo np. nadmuchowo. Ja bym w tym przypadku podłogówki nie robił. Natomiast, jeżeli to by się miało zmienić w przyszłości, położył bym rurki ale nie ruszał bym ich do zmiany przyzwyczajeń. Do tego momentu korzystał bym z wtyczki do gniazdka!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialem uniknac drogiej w montazu podlogowki i zalozyc kaloryfery

Jeśli nie chcesz drogiej podłogówki, to załóż tanią. Daj tam tanią rurkę pex co 10-15cm, byle jaką folię, bo to piętro i wylewkę ze zwykłego betonu (i tak ją musisz mieć) + plastyfikator - coś takiego nie może wyjść drogo - cudów nie ma. Jeśli nie będziesz potrzebował podłogówki na górze, to ją zakręcisz na rozdzielaczu (ewentualnie tak przykręcisz żeby utrzymywała np. 15 stopni), a jeśli będziesz chciał szybko ogrzać na 1 dzień pomieszczenie dla gości, to użyjesz konwektorów elektrycznych. Proste i tanie. Gdy kiedyś będziesz chciał zamieszkać górę, to zrobisz to bez zbędnych przeróbek. Nie mieszaj grzejników z podłogówką, bo nic na tym nie zaoszczędzisz, a tylko pogorszysz działanie całego układu.

Jeśli dasz grzejniki tak jak u mnie bez mieszaczy i grzania ich do wyższych temperatur, to licz się z tym, że będą one słabo grzały. Gdy odizolujesz górę od dołu (ja mam w miarę otwarte przestrzenie), to trudno im będzie dogrzać całość, a i to dogrzewanie będzie anemiczne i w dużej mierze w drogiej taryfie. Gdy dołożysz mieszacz + bufor to wydasz niepotrzebnie pieniądze na pogorszenie układu.

Edytowane przez rwxw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może wyjaśnię że nie mieszkam w Polsce i dom buduję przez internet i telefon więc nie ma możliwości aby jakieś prace wykonał sam

taka różnica wyszła z wyceny którą otrzymałem od firmy sprzedającej pompy ekopower wygląda to tak

bez poddasza

pc ekopower C7kw +softstart+transport 14650zł

kolektor pionowy 2x90m 17000zł

montaż ogrzewania podłogowego 106m2 ułożenie foli rury 2szfki 8600zł

kotłownia z zasobnikiem 300l 5200zł

mont. elekt. uruchom. zaprog 1200zł wszystkie ceny netto suma 46650zł netto

z poddaszem

pc ekopower c9kw 15450zł

kolektor pionowy 3x80m 22000zł

ogrzewanie podłogowe 175m2 14000zł

kotłownia z zasobnikiem 300l 5200zł

mont.elekt.urucho. 1200zł

suma 57850zł netto

czyli wychodzi ponad 10tyś netto różnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście pewności nie mam,że nie będę tego używał częściej ale chodzi o koszty robiąc tam podłogówkę jest to różnica 9tyś netto więc dość dużo kasy

 

jeśli jesteś zdeterminowany i na 100% pewien że najśmielsze twoje plany względem tych pomieszczeń od prokreacyjnych aż po wynajem nie stoją w sprzeczności z założonym obecnie przeznaczeniem tych pomieszczeń to zrób tak jak mówi @liwko ogrzewanie elektryczne - farelka:D, jeśli nie jesteś pewien i będziesz może chciał w przyszłości zrobić tam temp. 21 na stałe albo częściej niż teraz to- podłogówka bez namysłu. Koszta opcji "zrób to sam": szafka podtynkowa 200zł, rozdzielacz np 350zł, adaptery 100zł , 400m rury - 1000 zł, rury kładź do co 15 cm, folia alu 80 zł za 50m2. taśma dylatacyjna 25 m za 25zł x obrys ścian, klipsy 5tki 30 zł za 300 szt. idzie jeden co 30 na prostej i gęściej na zakrętach żeby się rura nie podnosiła, no i flacha dla odwagi i jedziesz z osoba towarzyszącą, jedyny problem możesz mieć przy zrobieniu zasilania do szafki, nie przekraczaj pętli ponad 65m wtedy wyjdzie ci 3 pętle na motek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...