Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Jakby ktoś jeszcze mógł objaśnić w tym łopatologicznym tonie zależności między ustawieniami sterowników kotłów na ekogroszek, których zdaje się rozmnażają się jak grzyby po deszczu ostatnio. U mnie uże też.

 

1. Jak ustawić parametry u1 - czas podawania opału, u2 - czas do następnego podania opału jeśli:

- za dużo żużla w popielniku, za dużo opału na palniku, z powodu albo złej jakości opału - wtedy parametrami się nic nie wskóra specjalnie, albo jego niedopalenia - wtedy cóż trzeba zmniejszać czas podawania opału czy też lepiej wydłużać u2 ??

2. Z u3 - czas podania przy pracy na podtrzymaniu to stosunkowo prosta sprawa bo można tak zwiększać aż ustalimy jakąś wartość progową - piec zgaśnie.

 

Druga podstawowa kwestia to sposób grzania wiosną, jesienią. Wiadomo producenci każą nam grzać żeby temp. na kotle była minimalnie 60 C. Oczywiście przy takich wiosennych temperaturach to w domu sauna dlatego pojawia się pytanie jak sobie radzić najlepiej ze względu na:

a) zużycie opału -> min

b) temp. w domu - > optimum (u mnie np. 21 C)

c) wygodę (można oczywiście rozpalać codziennie)

 

I tak rozwiązań jest kilka - chętnie poczytałbym prostych (a nie 500000 wzorów) argumentów za i przeciw):

1. ustawiam temp. na kotle na taką jaka mi pasi - w tej chwili 40-45 C; na noc idę do kotłowni zamykam obiegi zostawiam tylko grzanie bojlera; rano włączam i jest ok. Wada: codzienne pilnowanie, niszczenie pieca (czemu można przeciwdziałać robiąc sobie "saune" w domu raz w tygodniu i wypalić te wszystkie związki, smoły itd., pytanie na ile efektywne jest to przeciwdziałanie korozji kotła - nie wiem, ciekawe czy ktoś wie)

2. Piec na zalecone 60 C i termostaty na grzejnikach. Wada straty na rurach doprowadzających - moze niewielkie nie znam się ?? Woda w bojlerze dla mnie zbyt ciepła (korzystamy głównie z prysznica). Większe zużycie opału. Ale jak większe ??

3. Jakiś zawór termostatyczny na wyjściu z pieca, który byłby sterowanly i zamykałby zasilanie na grzejniki dla zadanej temp. np. chcę 40 C bo wiem żę ta temp daje mi w chałupie żądane 21 C. Reszte grzania w bojler - bez sensu w moim przypadku ale gdzieś to ciepło za ceną nieniszczenia kołta trzeba oddać. Czy taki zawór to włąśnie wpsomniany zawór trójdrożny ??

 

Chętnie poczytam jakieś niskomplikowane w sensie braku setek wyliczeń fizyczno-chemicznych wyjaśnień. ;)

  • Odpowiedzi 111
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Jakby ktoś jeszcze mógł objaśnić w tym łopatologicznym tonie zależności między ustawieniami sterowników kotłów na ekogroszek, których zdaje się rozmnażają się jak grzyby po deszczu ostatnio. U mnie uże też.

 

1. Jak ustawić parametry u1 - czas podawania opału, u2 - czas do następnego podania opału jeśli:

- za dużo żużla w popielniku, za dużo opału na palniku, z powodu albo złej jakości opału - wtedy parametrami się nic nie wskóra specjalnie, albo jego niedopalenia - wtedy cóż trzeba zmniejszać czas podawania opału czy też lepiej wydłużać u2 ??

2. Z u3 - czas podania przy pracy na podtrzymaniu to stosunkowo prosta sprawa bo można tak zwiększać aż ustalimy jakąś wartość progową - piec zgaśnie.

 

Druga podstawowa kwestia to sposób grzania wiosną, jesienią. Wiadomo producenci każą nam grzać żeby temp. na kotle była minimalnie 60 C. Oczywiście przy takich wiosennych temperaturach to w domu sauna dlatego pojawia się pytanie jak sobie radzić najlepiej ze względu na:

a) zużycie opału -> min

b) temp. w domu - > optimum (u mnie np. 21 C)

c) wygodę (można oczywiście rozpalać codziennie)

 

I tak rozwiązań jest kilka - chętnie poczytałbym prostych (a nie 500000 wzorów) argumentów za i przeciw):

1. ustawiam temp. na kotle na taką jaka mi pasi - w tej chwili 40-45 C; na noc idę do kotłowni zamykam obiegi zostawiam tylko grzanie bojlera; rano włączam i jest ok. Wada: codzienne pilnowanie, niszczenie pieca (czemu można przeciwdziałać robiąc sobie "saune" w domu raz w tygodniu i wypalić te wszystkie związki, smoły itd., pytanie na ile efektywne jest to przeciwdziałanie korozji kotła - nie wiem, ciekawe czy ktoś wie)

2. Piec na zalecone 60 C i termostaty na grzejnikach. Wada straty na rurach doprowadzających - moze niewielkie nie znam się ?? Woda w bojlerze dla mnie zbyt ciepła (korzystamy głównie z prysznica). Większe zużycie opału. Ale jak większe ??

3. Jakiś zawór termostatyczny na wyjściu z pieca, który byłby sterowanly i zamykałby zasilanie na grzejniki dla zadanej temp. np. chcę 40 C bo wiem żę ta temp daje mi w chałupie żądane 21 C. Reszte grzania w bojler - bez sensu w moim przypadku ale gdzieś to ciepło za ceną nieniszczenia kołta trzeba oddać. Czy taki zawór to włąśnie wpsomniany zawór trójdrożny ??

 

Chętnie poczytam jakieś niskomplikowane w sensie braku setek wyliczeń fizyczno-chemicznych wyjaśnień. ;)

 

 

Pieknie pieknie ...to napisałeś ciekawe co na to panowie instalatorzy....nie moge sie doczekać

Wkład tradycyjny z nierdzewki do kotła atmosferycznego nie nadaje się do kotła kondensacyjnego -patrz post wyżej. Tu nie chodzi o możliwość doprowadzenia powietrza do spalania, a o wyrzut spalin pod ciśnieniem 100 pa + żrący kondensat.

 

Ale to jest nierdzewka kwasoodporna spiroflex taka jak tutaj:

http://www.spiroflex.com.pl/gladkie.html

Czy nie nadaje sie do kondensata?

  • 5 weeks później...
Volder - zawór mieszający? Wyobraź sobie zwykły trójnik(zawór 3d) ,jeden króciec w dół dwa odpowiednio w prawo i lewo.

Z dołu podajesz wodę która za pomocą "języczka"/"kierownicy"(przekręcanej/przesuwanej ręcznie lub automatycznie siłownikiem) zostaje skierowana w lewo lub prawo. Może zostać kierowana równiez jednocześnie i tu i tu, w zależności od typu zaworu (przełączający czy mieszający).

W 4 drogowym dokładasz jeszcze jednen króciec i możesz mieszać między 2 , 3 "drogami".


    Mały, potrzebuje fachowej porady, ponieważ jak mi kociol zeliwny (Buderus) grzeje wode w zasobniku to tez podgrzewa kaloryfery. jest to o tyle niezrozumiale dla mnie poniewaz mam włączana funkcje "lato" czyli ma nie grzac grzejników w ogóle a le grzeje i trace na tym duzo gazu. Co doradzisz w tej sprawie? Z góry dziekuję.

mam włączana funkcje "lato" czyli ma nie grzac grzejników w ogóle a le grzeje i trace na tym duzo gazu. Co doradzisz w tej sprawie? Z góry dziekuję.

 

Nie znam tego kotła, ale może to wina zaworu trójdrogowego, nie przełącza dokładnie?

brak zaworu zwrotnego - pompa powoduje "ciągnięcie" wody na grzejniki przy okazji grzania zasobnika - dość częsty niestety błąd instalatorów.

Druga sprawa tam powinny byc co najmniej 2 pompy jedna na CO a druga (priorytet) na CWU. Jeśli instalator zrobił błąd to mógł zamontować trójnik po niewłaściwej stronie pompy i...będzie ona przewalac wodę mimo założonych zaworów zwrotnych.

Co do ustawien kociołka nie jestem specem od ekogroszku ale serwisant mi ostatnio powiedzial "za regulację biorę 150 netto" tak że sorki ale nie chcę Was wprowadzic w błąd nieprawidłowymi ustawieniami. Zwłaszca że są one zależne m.in. od jakości opłału.

brak zaworu zwrotnego - pompa powoduje "ciągnięcie" wody na grzejniki przy okazji grzania zasobnika - dość częsty niestety błąd instalatorów.

Druga sprawa tam powinny byc co najmniej 2 pompy jedna na CO a druga (priorytet) na CWU. Jeśli instalator zrobił błąd to mógł zamontować trójnik po niewłaściwej stronie pompy i...będzie ona przewalac wodę mimo założonych zaworów zwrotnych.

Co do ustawien kociołka nie jestem specem od ekogroszku ale serwisant mi ostatnio powiedzial "za regulację biorę 150 netto" tak że sorki ale nie chcę Was wprowadzic w błąd nieprawidłowymi ustawieniami. Zwłaszca że są one zależne m.in. od jakości opłału.

 

Dzieki za odpowiedz. Pare dodatkowych szczegulów: mam kociol na gaz plynny, mam trzy pompy CO, CWU i jeszcze jedna nie wiem jak sie nazywa. A zaworu trojdroznego w ogole nie mam. Instalatorzy mi powiedzieli ze musze sobie taki zawór zamontować bo inaczej tak sie bedzie dzialo zawsze. Co o tym sądzisz?

Wystarczą zawory zwrotne przy pompach, jednak nie ukrywam że wskazane byłoby uzycie 3-d z siłownikiem choć to droższe rozwiązanie.

Przy kotłach na paliwo stałe jest wskazany zawór 3-d jako element mieszający podnoszący temperature powrotu i zapobiegający powstawaniu punktu rosy niszczącej kocioł.

a jakie jest wasze zdanie na temat kotłów kondensacyjnych Chaffoteaux & Markury seria Mira Green. Znajomy instalator, który do tej pory głownie pracował na Valliantach mówi że C&M są robione w większości na tych samych częściach.
a jakie jest wasze zdanie na temat kotłów kondensacyjnych Chaffoteaux & Markury seria Mira Green. Znajomy instalator, który do tej pory głownie pracował na Valliantach mówi że C&M są robione w większości na tych samych częściach.

 

Też mam ofertę na kocioł Chaffoteaux & Maury na MIRA GREEN 24kW. Dom 254m2, kubatura 1000m3. 150m2 podłogówki. Poniżej link z rysunkami:

 

http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=70081

 

Chciałbym też się dowiedzieć czy w/w kociołek spełni moje oczekiwania.

  • 6 months później...

napiszcie jeszcze po "ludzku" o kotłach gazowych, bo niedługo musimy takowy kupić. Czy jest jakiś ranking firm, czy da radę powiedzieć, że jakiś piec jest "cacy" a inny "bee". Jaki sterownik lepszy pokojowy, czy pogodowy, czy można je mieć równocześnie i czy to ma jakiś sens

itp.

może zebrać w skrócie pewne inforacje, które pojawiały się na forum o kotłach

U mnie mają zakładać na dniach kocioł Sheera. Instaluje go firma z 25 letnim stażem więc chyba wiedzą co robią. W każdym przypadku wiedzą, że ze mną w razie "chały" jest ostra rozmowa. Tak więc polecili mi kocioł sprawdzony i odpowiedni do moich instalacji.

 

PS. Morał jest jednak taki, że ilu by się instalatorów nie spotkało to każdy z nich będzie miał odmienne zdanie na dane zagadnienie ale i każdy będzie miał w tym rację.

 

Nie da się moim zdaniem wybrać na dzień dzisiejszy kotła THE BEST dla każdego. Po drugie lobby części producentów jest tak duże jak i agresywna reklama, że nawet sprzedawca ma dzisiaj problem z wyborem odpowiedniego kotła.

 

Inna sprawa to fakt, że to co mamy dzisiaj jest jakby nie było dużo lepsze, wydajniejsze i nawet tańsze niż 10 lat temu i dalej. Technika idzie cały czas do przodu i to nie tylko w komputerach czy przemyśle samochodowym ale również w przypadku pieców gazowych.

 

Ja bym się na pewno nie zdecydował na zakup dzisiejszej nowości, która po pierwsze jest okropnie droga a po drugie nie do końca sprawdzona. Trzeba kierować się rozsądkiem i parametrami ale pośrodku a nie tymi wyżyłowanymi. Bo co mi z tego że za chwilę ktoś zrobi kocioł z 112% sprawności skoro będzie on kosztował raz więcej a wydane pieniądze będą się miały nijak do oszczęności poczynionych na tej rzekomej sprawności.

 

Ale się rozpisałem......

 

Pozdrawiam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...