alagor 11.03.2006 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 Mieszkamy pół roku domu z porothermu na ciepłej zaprawie,na wiosnę zostało nam tynkowanie i nie wiemy czy ocieplać styropianem, czy to coś da, a jeśli tak to jaka grubość , no i jaki tynk zewnętrzny polecacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gracz 11.03.2006 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 podstawowe pytanie się nasuwa - jakiej grubości są te Wasze ściany zewnętrzne z porothermu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Cypek 11.03.2006 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 Już widziałem (sąsiad) ocieplał teoretycznie 1 warstwówkę 50 cm styropianem 10 cm. Dzine, ale prawdziwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciekg 11.03.2006 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 stan surowy otwarty i wszystko wskazuje ze optymalnym bedzie ten dom docieplic !!! ok 10 - 15 cm styropianu lub welny WNIOSEK: buduj z tego co najtansze i zdrowe - np. silikatowa cegla i ocieplaj ok 20 cm a i nie zapomniej o styropiania na podluzu - min. 20 cm i welnie w dachu c. 30 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lazik 11.03.2006 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 A na koniec poczytaj elementarz.MSPANC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ubek 11.03.2006 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 Mieszkamy pół roku domu z porothermu na ciepłej zaprawie,na wiosnę zostało nam tynkowanie i nie wiemy czy ocieplać styropianem, czy to coś da, a jeśli tak to jaka grubość , no i jaki tynk zewnętrzny polecacie My też mamy poroterm 44 na ciepłej zaprawie, ale jeszcze nie mieszkamy. Skoro Mieszkacie już pół roku (w tym zima) to Podzielcie się Waszymi odczuciami odnośnie izolacyjności taich scian. Planujemy pomieszkać rok i podjąć decyzję o dociepleniu (nie więcej niż 5 cm wełny - grubość ścian wzrośnie ponad miarę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ubek 11.03.2006 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 stan surowy otwarty i wszystko wskazuje ze optymalnym bedzie ten dom docieplic !!! ok 10 - 15 cm styropianu lub welny WNIOSEK: buduj z tego co najtansze i zdrowe - np. silikatowa cegla i ocieplaj ok 20 cm a i nie zapomniej o styropiania na podluzu - min. 20 cm i welnie w dachu c. 30 cm Chmmm ... my mamy 13 cm na podłożu i 25 cm wełny ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tadzel 11.03.2006 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 Ja mam sciany z porothermu 44 na zaprawie ciepło... otynkowany tynkiem tradycyjnym podłoga 10 cm styro strop ocieplony styro 10 cm dach nie ocieplony piec CO ustawiony na temp wody on 30 stopni off 40 stopni temp w całym domu 17stopni narazie nie mieszkam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gourmand 12.03.2006 05:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Nie ocieplisz dziś, to ocieplisz jutro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lee 12.03.2006 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 skoro chcecie ocieplac sciany jednowarstwowe 44cm to oczymzescie mysleli jak ten materiał został zakupuiony.przeciesz to bez sensu, trzabyło wybrac jaki silikat, albo max i docieplic a nie taki drogi pustak w dodatku 44cm ile ta sciana bedzie miec grubości, jak wkosciele z 17 wieku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
areq 12.03.2006 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Ja tam bym ocieplał te 44cm porothermu minimum 20cm styropianu ) Po to ten porotherm jest tak gruby,by nie było go trzeba później ocieplać. Ale zrobisz jak uważasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kebuz 12.03.2006 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Witam.Budowa z porothermu 44 lub 38 a potem docieplenie nie ma sensu i jest to błąd. Masz wtedy scianę dwuwarstwową tak jak protherm 30 + 10 cm ocieplenia. Daliście się skusić reklamą lub innym czynnikom i nie zachowaliście zimnej krwi przy wyborze materiału na ściany. Jak masz dużo kasy to buduj 3 - warstwową i możesz drabinę oprzeć lub dzieciak grać w piłkę na ścianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qgiel 12.03.2006 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Mieszkamy pół roku domu z porothermu na ciepłej zaprawie,na wiosnę zostało nam tynkowanie i nie wiemy czy ocieplać styropianem, czy to coś da, a jeśli tak to jaka grubość , no i jaki tynk zewnętrzny polecacie Przede wszystkim odpowiedź sobie na pytania : a/ czy tej zimy w domu było Wam zimno ? b/ czy koszty ogrzewania do akceptowalnej temperatury wewnątrz, są dla Was zbyt wysokie ? Tegoroczna zima jest mroźna,zatem da się to wiarygodnie ocenić. Zróbcie sobie rachunek kosztów i zysków. Ile bedzie kosztować tynkowanie ( myślę tu o tradycyjnym cementowo-wapiennym ) Waszego domu, a ile docieplenie ( skoro będzie taka konieczność, to moim zdaniem min 8 cm styro )? Teraz należy ocenić, o ile zmniejszą się straty cieplne przez ściany po dociepleniu i jaka bedzie w związku z tym oszczędność na ogrzewaniu ? Znając cenę docieplenia i oszczędności na ogrzewaniu, zestawiasz te wartości ze soba i oceniasz ile czasu inwestycja w docieplanie będzie się zwracała ? Ja bym w każdym razie przeprowadził taką procedurę, aby podjąć jakąś decyzję. Całkiem prawdopodobne, że nie potrzeba Wam docieplania........jeśli dom zostanie otynkowany, to zamkną się wszelkie szczeliny w murze i czynniki zewnętrzne nie będą oddziaływały bezpośrednio na ścianę, co podniesie jej izolacyjność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ubek 12.03.2006 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 skoro chcecie ocieplac sciany jednowarstwowe 44cm to oczymzescie mysleli jak ten materiał został zakupuiony. przeciesz to bez sensu, trzabyło wybrac jaki silikat, albo max i docieplic a nie taki drogi pustak w dodatku 44cm ile ta sciana bedzie miec grubości, jak wkosciele z 17 wieku. Taaa... Tak to już jest. Na początku wydawało się że bedzie taniej i prościej wybudowac porzadną ściane jednowarstwową. Później jednak ta myśl o docieplaniu, bo wskaźniki dla ścian jednowarstwowych i dwuwarstwowych są inne ... Powracająca myśl, ze po dociepleniu moze być lepiej (tu cieplej) ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew Rudnicki 12.03.2006 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Ścianę jednowarstwową z Porothermu 44 wybierają inwestorzy obawiający się że im pieniędzy nie starczy na zakończenie budowy.Wówczas tynkowanie zewnętrzne warto przesunąć na koniec, po pracach instalacyjnych i wykończeniowych.Jeśli wtedy będą pieniądze - ocieplić 6-10cm wełny i tynkować n.p. tynkiem sylikatowym.Jeśli pieniędzy będzie za mało - położyć zwykły tynk cementowo wapienny, a docieplić dopiero za 10 lat.W przypadku konieczności zamieszkania w zimie przed otykowaniem, trzeba jednak pionowe szpary m. pustakami zaszpachlować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lee 12.03.2006 11:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Zbigniew co ty piszesz!sciane jednowarstwową wymyslono poto zeby nie trzabyło ocieplac, robic 3 warstwóaki a nie zeby rozkładac czas budowy na kilka lat.Koszty takiej ściany nie sa małe , przeciez same pustaki na 1m2 wychodzą ok.85zł do tego zaprawa ciepłochrona ok 3 tyś na sredniej wielkości dom. Jak to przeliczysz to starczy ci na jakis max lub silikat i docieplenie go+klej z siatką , bez tynku ktory mozna zrobic za pare lat.Przy takiej scianie traci sie na powieszchni użytkowej,czasami te 10 czy 15cm to juz dużo.Dla mnie bez sensu jest stwierdzenie zeby kupic poroter i docieplic np.za 5 lat a tym czasem mozemy mieszkac.Przeciez w domu ocieplonym z klejem bez tynku tez mozna mieszkac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alago 12.03.2006 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Mamy ścianę poroterm 44 na ciepłej zaprawie.Dzięki za wasze rady, myślę że jednak chyba nie będziemy ocieplać, tym bardziej że ta zima nie była taka zła. Ogrzewamy gazem i za pół roku głównie okres zimowy( do połowy lutego) kosztowało nas niecałe 2 tys. zł i dogrzewanie kominkiem (drewno ok 200zł). Temperaturę utrzymywaliśmy na poziomie 21,5-22 w dzień, 19-20 w nocy. Mam nadzieję że samo otynkowanie też jeszcze trochę zaizoluje ścianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ubek 12.03.2006 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Mamy ścianę poroterm 44 na ciepłej zaprawie. Dzięki za wasze rady, myślę że jednak chyba nie będziemy ocieplać, tym bardziej że ta zima nie była taka zła. Ogrzewamy gazem i za pół roku głównie okres zimowy( do połowy lutego) kosztowało nas niecałe 2 tys. zł i dogrzewanie kominkiem (drewno ok 200zł). Temperaturę utrzymywaliśmy na poziomie 21,5-22 w dzień, 19-20 w nocy. Mam nadzieję że samo otynkowanie też jeszcze trochę zaizoluje ścianę. Jaka powierzchnia domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ubek 12.03.2006 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Ścianę jednowarstwową z Porothermu 44 wybierają inwestorzy obawiający się że im pieniędzy nie starczy na zakończenie budowy. Święte słowa Wówczas tynkowanie zewnętrzne warto przesunąć na koniec, po pracach instalacyjnych i wykończeniowych. Jeśli wtedy będą pieniądze - ocieplić 6-10cm wełny i tynkować n.p. tynkiem sylikatowym. Właśnie tak myslę zrobić. Jeśli pieniędzy będzie za mało - położyć zwykły tynk cementowo wapienny, a docieplić dopiero za 10 lat. W przypadku konieczności zamieszkania w zimie przed otykowaniem, trzeba jednak pionowe szpary m. pustakami zaszpachlować. Chmmm, no czy ja wiem, kupa roboty a efekt - dom w ciapki ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew Rudnicki 12.03.2006 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 ... sciane jednowarstwową wymyslono poto zeby nie trzabyło ocieplac, robic 3 warstwóaki a nie zeby rozkładac czas budowy na kilka lat. Jak to przeliczysz to starczy ci na jakis max lub silikat i docieplenie go+klej z siatką , bez tynku ktory mozna zrobic za pare lat. Przy takiej scianie traci sie na powieszchni użytkowej,czasami te 10 czy 15cm to juz dużo. Ściana jednowarstwowa to jednak ściana zimna, powodująca znaczne koszty ogrzewania, ale jednak zdrowa i tańsza od 2-warstwowych. Koszty ogrzewania ostatnio rosną szybko, więc trzeba mieć w perspektywie niezbędność ocieplenia takiej ściany. Tak, więc Lee masz rację najlepiej robić od razu ścianę 2- lub 3-warstwową (jeśli ma sie pieniądze). Rozwiązanie z rozłożeniem na etapy (oddzielenia w czasie) ocieplenia i tynkowania jest złe. Będzie droższe i tragiczne w wyglądzie. Brygada wiedząc, że nie będzie tynkować położy ocieplenie nierówno. Te nierówności wyjdą dopiero przy tynkowaniu. A suma ceny za odrębne ocieplenie i tynkowanie będzie wyższa o 30%. Utrata powierzchni użytkowej ? Tylko w niewielkim stopniu. Raczej tracimy na powierzchni ogrodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.