niciacia 11.01.2007 07:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2007 5 sek. podawania, 5 sek. przerwyW podtrzymaniu rozpalanie co 25 minut chyba przez 15 sek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Vd** 11.01.2007 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2007 5 sek. podawania, 5 sek. przerwy W podtrzymaniu rozpalanie co 25 minut chyba przez 15 sek Zgadza się. Czas podtrzymania na eko-groszku od 30-50min, podawanie 15-25s w zależności od jakości paliwa. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MAC II 11.01.2007 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2007 Ma ktoś podpięty sterownik pokojowy? mam i polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szymciuch 11.01.2007 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2007 Ja mam sterownik pokojowy Euroster 2005 podłączony do kotła Termo-Tech26, ale działa nie tak jak piszą inni użytkownicy forum. Mianowicie gdy w pomieszczeniu jest temperatura powyżej zadanej, regulator wyłącza całkowicie kocioł, a nie tylko pompę CO. Kocioł wychładza się stopniowo, nawet bardzo poniżej temp. zadanej na kotle, aż do momentu gdy temp. w pomieszczeniu spadnie poniżej zadanej na regulatorze pokojowym. Wiadomo że pomieszczenia nie wychładzają się tak szybko i powoduje to że kocioł musi od nowa sie włączyć i grzać aż nie nagrzeje się pomieszczenie. Mam nadzieję że wmirę zrozumiale to napisałem. Więc działając w ten sposób regulator nie jest zbyt ekonomiczny, prawda?? Może ktoś wie jak sobie z tym poradzić?? Chciałem też zapytać jak ogrniczyć temp. CWU. Mam ogrzewacz dwupłaszczowy podpięty zaraz za wyjściem z kotła zasialnia. Ogrzawacz działa grawitacyjnie wiec CWU ma taką temp. jaka jest zadana na kotle, czyli 65C a to trochę za dużo. Jak ją ograniczyć?? Mam też pytanie do Darka z Opola. 120kg. na 14 dni to rewelacyjny wynik. Jaki masz dom , instalacje , izolacje?? Ja mam 210m2 , dom z lat 80 nie ocieplony z zew., starą instalacje w murach i 120kg wystarcza mi na góra 5 dni i w sumie nie wiem czy to dobrze czy źle. Może ktoś się wypowie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pionio 11.01.2007 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2007 ja też bym się chciał dowiedzieć od Darka jaki ma dom i instalację lub czy się nie pomyliłWynik wydaje się rewelacyjny! Sam bym tak chciałJa mam 130m, nieocieplone ściany (nowe okna i ocieplony strop), kaloryfery żeliwne z lat 80-tych i przy obecnych temperaturach na zew. starcza mi 120 kg na 6 dni. (Kocioł DEFRO Eko 17 kW) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Darek Opole 11.01.2007 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2007 Witam! Mam dom nowo wybudowany (pierwsza zima) ściana jednowarstwowa z betonu komórkowego o grubości 36,5 cm odmiany 400, bez docieplenia (Ytong tylko polski). Do ogrzania jest 130 m2 nie licząc kotłowni. Całe ogrzewanie na grzejnikach panelowych DUO z głowicami termostatycznymi, instalacja Hepworth na rozdzielaczach. Duże okna od południa. Wytarzymywało mi od załadunku do załadunku tak: 8 dni, 13 dni, 14 dni, 11, 13, 9. Jeśli chodzi o nastawy, to piszecie że podawanie 5s przerwa 8s, ja mam 10s i 90s, jak mi instalator ustawił na początku 20s na 40s to mi węgiel wywalało do popielnika, jak więc można ustawić 5s podawanie i 8s przerwa cały zasobnik do popielnika wywali??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Vd** 12.01.2007 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 Witam! Mam dom nowo wybudowany (pierwsza zima) ściana jednowarstwowa z betonu komórkowego o grubości 36,5 cm odmiany 400, bez docieplenia (Ytong tylko polski). Do ogrzania jest 130 m2 nie licząc kotłowni. Całe ogrzewanie na grzejnikach panelowych DUO z głowicami termostatycznymi, instalacja Hepworth na rozdzielaczach. Duże okna od południa. Wytarzymywało mi od załadunku do załadunku tak: 8 dni, 13 dni, 14 dni, 11, 13, 9. Jeśli chodzi o nastawy, to piszecie że podawanie 5s przerwa 8s, ja mam 10s i 90s, jak mi instalator ustawił na początku 20s na 40s to mi węgiel wywalało do popielnika, jak więc można ustawić 5s podawanie i 8s przerwa cały zasobnik do popielnika wywali??? Cześć Darek. Spróbuj ustawienia 5s podawania i około 25s postoju. Trudno mi uwierzyć, że kocioł Ci dobrze pracuje na ustawieniach 10/90. Jeśli paliwo wypychane jest do popielnika to proponuje skrócić czas podawania paliwa (nie niżej niż 5 s) lub wydłużyć czas postoju podajnika. Raczej operowałbym jednym z tych parametrów, tzn ustawił bym czas podawania na około 5-7 (10)s a dobierałbym powoli i skutecznie czas postoju podajnika. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Vd** 12.01.2007 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 Ja mam sterownik pokojowy Euroster 2005 podłączony do kotła Termo-Tech26, ale działa nie tak jak piszą inni użytkownicy forum. Mianowicie gdy w pomieszczeniu jest temperatura powyżej zadanej, regulator wyłącza całkowicie kocioł, a nie tylko pompę CO. Kocioł wychładza się stopniowo, nawet bardzo poniżej temp. zadanej na kotle, aż do momentu gdy temp. w pomieszczeniu spadnie poniżej zadanej na regulatorze pokojowym. Wiadomo że pomieszczenia nie wychładzają się tak szybko i powoduje to że kocioł musi od nowa sie włączyć i grzać aż nie nagrzeje się pomieszczenie. Mam nadzieję że wmirę zrozumiale to napisałem. Więc działając w ten sposób regulator nie jest zbyt ekonomiczny, prawda?? Może ktoś wie jak sobie z tym poradzić?? Chciałem też zapytać jak ogrniczyć temp. CWU. Mam ogrzewacz dwupłaszczowy podpięty zaraz za wyjściem z kotła zasialnia. Ogrzawacz działa grawitacyjnie wiec CWU ma taką temp. jaka jest zadana na kotle, czyli 65C a to trochę za dużo. Jak ją ograniczyć?? Mam też pytanie do Darka z Opola. 120kg. na 14 dni to rewelacyjny wynik. Jaki masz dom , instalacje , izolacje?? Ja mam 210m2 , dom z lat 80 nie ocieplony z zew., starą instalacje w murach i 120kg wystarcza mi na góra 5 dni i w sumie nie wiem czy to dobrze czy źle. Może ktoś się wypowie?? Najlepszym rozwiązaniem ograniczenia temp cwu jest zamontowanie pompy cwu i czujki w bojlerze. Czujka dokonuje pomiaru temp i jeśli jest niższa niż ustawiona przez użytkownika daje sygnał do kotła, który włacza pompę cwu aż do momentu, gdy temp cwu będzie równa temp ustawionej przez użytkownika. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelurb 12.01.2007 09:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 Ja mam sterownik pokojowy Euroster 2005 podłączony do kotła Termo-Tech26, ale działa nie tak jak piszą inni użytkownicy forum. Mianowicie gdy w pomieszczeniu jest temperatura powyżej zadanej, regulator wyłącza całkowicie kocioł, a nie tylko pompę CO. Kocioł wychładza się stopniowo, nawet bardzo poniżej temp. zadanej na kotle, aż do momentu gdy temp. w pomieszczeniu spadnie poniżej zadanej na regulatorze pokojowym. Wiadomo że pomieszczenia nie wychładzają się tak szybko i powoduje to że kocioł musi od nowa sie włączyć i grzać aż nie nagrzeje się pomieszczenie. Mam nadzieję że wmirę zrozumiale to napisałem. Więc działając w ten sposób regulator nie jest zbyt ekonomiczny, prawda?? Może ktoś wie jak sobie z tym poradzić?? mam dokładnie teki sam zestaw , sterownik pokojowy + kocioł i działa to właśnie tak jak piszesz , uważam że jest to ekonomiczne, bo jakby sterownik pokojowy wyłączał tylko pompę , a kocioł utrzymywał temperaturę zadaną cały czas to wtedy niepotrzebnie marnowałby paliwo np. wychodzę rano , w domu nagrzane i temperatura spada powoli, wracam po 10 godzinach i wtedy dopiero włącza się kocioł , nie ma sensu aby utrzymywał przez 10 godzin temperaturę zadaną . Nawet potem jak kocioł rozgrzewa sie niemal od zera , to przecież ta gorąca woda nie marnuje się , tylko jest po chwili wtłaczana w instalację więc i tak i tak ogrzewa dom. Jesli chodzi o ciepłą wode, to mam zamontowany czujnik w bojlerze ( był dołaczony razem z " Termo-Techem" w komplecie , mam druga pompę do bojlera, jak temp. wody uzytkowej spada to pompa CO przestaje działać a załącza się pompa CWU , po nagrzaniu wody , znowu działa druga pompa , zaleta to to że woda jest podgrzewana tylko wtedy gdy trzeba a nie cały czas i można na sterowniku kotła ustawić jej temperaturę. Jelsi chodzi o parametry spalania , to żeby kocioł miał odpowiednią moc to musi się węgiel spalać na "kopczyku" wysokim na około 5 - 8 cm. płomień musi być wysoki i rozłożysty , ale ma się spalać spokojnie , bardzo ważne jest odpowiednia ilość powietrza, jak będzie za duży nadmuch to kocioł się niepotrzebnie wychładza, a palący sie wegiel jest rozdmuchiwany a płomień przypomina palnik , i bardzo czesto lubi zgasnąć jak jest zbyt duży nadmuch. Ja mam przysłonę na wentylatorze zasłoniętą na około 90 % i szybkość nadmuchu ustawioną na 1 ( na 6 mozliwych ) . Nadmuch ma być taki aby płomień nie był biały i jaskrawy , ani nie był czerwony , ma być żółty i spalać się spokojnie. Ustawienie nadmuchu i przesłony zależy też od temperatury, np. w lecie gdy ciąg kominowy jest słabszy trzeba dac większy nadmuch , w zimie jak ciąg jest zwykle większy , nadmuch trzeba zdławić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Darek Opole 12.01.2007 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 Cześć Darek. Spróbuj ustawienia 5s podawania i około 25s postoju. Trudno mi uwierzyć, że kocioł Ci dobrze pracuje na ustawieniach 10/90. Jeśli paliwo wypychane jest do popielnika to proponuje skrócić czas podawania paliwa (nie niżej niż 5 s) lub wydłużyć czas postoju podajnika. Raczej operowałbym jednym z tych parametrów, tzn ustawił bym czas podawania na około 5-7 (10)s a dobierałbym powoli i skutecznie czas postoju podajnika. Cześć! 10/90 mam już tak dość długo, nie mam kopczyka, ale nie ma też dołka w palenisku. Przy ustawieniach 5/25 bedzie dostawał około 1/3 więcej węgla niż teraz, napewno tego nie spali. Dlaczego częste podawanie jest lepsze? Więcej chodzi podajnik (wiecej prądu i hałasu)! Pozdrawiam! Może w sobotę zrobię fotki paleniska i je tu wstawię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelurb 12.01.2007 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 ja mam czas podawania 16 sek, czas przedmuchu 44 sekund , poziom wegla w retorcie jest stały , utrzymuje się lekka górka a z talerza spada tylko popiól , ustawiłem to obserwując palenisko i wysokość płomienia , jak płomień malał lub widać było że górka się zapada poniżej retorty to wtedy trzeba dać więcej węgla , a jak już się nie zdążyło wypalać i pozostawał węgiel niedopalony to wtedy trzeba było dac mniej wegla , nie da się podac uniewrsalnego ustawienia, bo to zalezy od rodzaju węgla jego jakości , od ustawień np. nadmuchu , trzeba sobie posiedzieć w kotłowni i popatrzeć jak to się pali i ustwaić metodą prób i błedów , jedyne co się sprawdza to to że czas podawania powinien stanowić około 1/3 czasu przeplania i cały cykl powinien się zamykać w 1 minucie czyli np. 15 s. podawanie , 45 s. przedmuch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Vd** 12.01.2007 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 Cześć Darek. Spróbuj ustawienia 5s podawania i około 25s postoju. Trudno mi uwierzyć, że kocioł Ci dobrze pracuje na ustawieniach 10/90. Jeśli paliwo wypychane jest do popielnika to proponuje skrócić czas podawania paliwa (nie niżej niż 5 s) lub wydłużyć czas postoju podajnika. Raczej operowałbym jednym z tych parametrów, tzn ustawił bym czas podawania na około 5-7 (10)s a dobierałbym powoli i skutecznie czas postoju podajnika. Cześć! 10/90 mam już tak dość długo, nie mam kopczyka, ale nie ma też dołka w palenisku. Przy ustawieniach 5/25 bedzie dostawał około 1/3 więcej węgla niż teraz, napewno tego nie spali. Dlaczego częste podawanie jest lepsze? Więcej chodzi podajnik (wiecej prądu i hałasu)! Pozdrawiam! Może w sobotę zrobię fotki paleniska i je tu wstawię Skoro uważasz, że kocioł nie jest w stanie w pełni spalić paliwa to wydłuż czas postoju podajnika. Niemniej jednak zachęcam do ustawienia parametrów około 5-7s podawania i dopasowania sobie czasu postoju. Przy krótkich czasach lepiej następuje proces spalania, nie dławisz kotła, dojście powietrza jest dobre. Z moich obserwacji wypada to naprawde wiele lepiej. Czasem są problemy z wygrzaniem kotła, na krótkich czasach podawania i postoju takich problemów nie ma. Zużycie prądu nie wzrośnie, wszystko jedno czy podasz 3kg/h paliwa za jednym razem czy podzielisz proces na kilka cykli. Tak czy inaczej musisz dać odpowiednią dawkę do spalania. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Vd** 12.01.2007 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 Ja mam sterownik pokojowy Euroster 2005 podłączony do kotła Termo-Tech26, ale działa nie tak jak piszą inni użytkownicy forum. Mianowicie gdy w pomieszczeniu jest temperatura powyżej zadanej, regulator wyłącza całkowicie kocioł, a nie tylko pompę CO. Kocioł wychładza się stopniowo, nawet bardzo poniżej temp. zadanej na kotle, aż do momentu gdy temp. w pomieszczeniu spadnie poniżej zadanej na regulatorze pokojowym. Wiadomo że pomieszczenia nie wychładzają się tak szybko i powoduje to że kocioł musi od nowa sie włączyć i grzać aż nie nagrzeje się pomieszczenie. Mam nadzieję że wmirę zrozumiale to napisałem. Więc działając w ten sposób regulator nie jest zbyt ekonomiczny, prawda?? Może ktoś wie jak sobie z tym poradzić?? mam dokładnie teki sam zestaw , sterownik pokojowy + kocioł i działa to właśnie tak jak piszesz , uważam że jest to ekonomiczne, bo jakby sterownik pokojowy wyłączał tylko pompę , a kocioł utrzymywał temperaturę zadaną cały czas to wtedy niepotrzebnie marnowałby paliwo np. wychodzę rano , w domu nagrzane i temperatura spada powoli, wracam po 10 godzinach i wtedy dopiero włącza się kocioł , nie ma sensu aby utrzymywał przez 10 godzin temperaturę zadaną . Nawet potem jak kocioł rozgrzewa sie niemal od zera , to przecież ta gorąca woda nie marnuje się , tylko jest po chwili wtłaczana w instalację więc i tak i tak ogrzewa dom. Jesli chodzi o ciepłą wode, to mam zamontowany czujnik w bojlerze ( był dołaczony razem z " Termo-Techem" w komplecie , mam druga pompę do bojlera, jak temp. wody uzytkowej spada to pompa CO przestaje działać a załącza się pompa CWU , po nagrzaniu wody , znowu działa druga pompa , zaleta to to że woda jest podgrzewana tylko wtedy gdy trzeba a nie cały czas i można na sterowniku kotła ustawić jej temperaturę. Jelsi chodzi o parametry spalania , to żeby kocioł miał odpowiednią moc to musi się węgiel spalać na "kopczyku" wysokim na około 5 - 8 cm. płomień musi być wysoki i rozłożysty , ale ma się spalać spokojnie , bardzo ważne jest odpowiednia ilość powietrza, jak będzie za duży nadmuch to kocioł się niepotrzebnie wychładza, a palący sie wegiel jest rozdmuchiwany a płomień przypomina palnik , i bardzo czesto lubi zgasnąć jak jest zbyt duży nadmuch. Ja mam przysłonę na wentylatorze zasłoniętą na około 90 % i szybkość nadmuchu ustawioną na 1 ( na 6 mozliwych ) . Nadmuch ma być taki aby płomień nie był biały i jaskrawy , ani nie był czerwony , ma być żółty i spalać się spokojnie. Ustawienie nadmuchu i przesłony zależy też od temperatury, np. w lecie gdy ciąg kominowy jest słabszy trzeba dac większy nadmuch , w zimie jak ciąg jest zwykle większy , nadmuch trzeba zdławić Szanowny Panie nadmuch nie poprawia ciągu kominowego. Powietrze tylko i wyłącznie poprawia proces spalania, jak sama nazwa wskazuje utleniania. Poprzez nadmierną ilośc powietrza może Pan tylko spowodować większą emisją termicznych tlenków azotu. Zwiększanie nadmuchu ma sens w przypadku spalania paliw ciężko palnych, przykładowo miału czy flotu. Chyba, że Pan rozumuje w taki sposób, że w przypadku większego nadmuchu rośnie ciśnienie w komorze paleniskowej (także rośnie zawirowanie) i spaliny sa wypychane do komina, ale czy dysponuje Pan aż tak szczelnym kotłem? Bo jeśli nie to spaliny będą się Panu wydobywały przykładowo poprzez zasobnik przykotłowy. Druga opcja rozumowania, która mógł Pan przyjąć, to wyższa temperatura spalania w przypadku zwiększonego nadmuchu. Należy jednak pamiętać, że ciąg kominowy spowodowany jest róznica ciśnień barometrychnych pomiędzy spalinami a powietrzem z zewnętrznej atmosfery. Na ciśnienie wpływ ma ciśnienie statyczne, zależne od gęstości czyli od temperatury. Proszę o ewentualne uargumentowanie Pańskiego toku myślenia. Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelurb 12.01.2007 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 to nie są moje wymysły , tylko zacytowałem informacje od producenta mojego kotła , która w całości w oryginale wygląda następująco: . Jak ustawić dobrze kocioł z podajnikiem ? Odp.: Na początek proszę nie zmieniać nastaw fabrycznych sterownika, które często są dobre i nie ma potrzeby ingerować w ustawienia kotła.Bardzo ważną sprawą jest doprowadzenie właściwej ilości powietrza do spalania. Powietrza dostarczyć trzeba w ilości minimalnej zapewniającej pełne spalenie węgla. Wizualnie można to przedstawić tak: Resztki żaru powinny znajdować się na kołnierzu retorty, ale spadać z retorty powinien już tylko popiół. Groszek powinien się palić na retorcie, a nie w jej środku. "Wypalony krater" w retorcie to oznaka zbyt dużego strumienia powietrza. Za duży strumień powietrza wychładza kocioł i powoduje obniżenie sprawności. Ustawienia przysłony wentylatora lub mocy wentylatora trzeba dopasować do warunków zewnętrznych (temperatury). Wentylator (wlot do wentylatora) powinien być przysłonięty czasami nawet w 80 - 90 %. Im temperatura na zewnątrz niższa tym większy naturalny ciąg kominowy, a w związku z tym bardziej ograniczyć należy nadmuch. Spalaniem sterować musi programator kotla a nie ciąg kominowy. Kiedy węgiel dobrze się spala to ogień jest koloru żółtego i rozchodzi się nie tylko w górę ale także na boki. Ogień koloru białego oznacza, że dopływ powietrza jest zbyt duży. Czerwony dymiący ogień zaś jest oznaką, że dopływ powietrza jest za mały. Płomień powinien być stojący. Z retorty nie może buchać jak z palnika. Klasyczny stosunek ustawienia czasu podawania węgla do czasu przedmuchu to 1 do 3. 1. przykład: 10 sekund podawanie węgla/30 sekund przedmuch 2. przykład: 15 sekund podawanie węgla/45 sekund przedmuch Latem stosunek ten może wynosić 1 do 4. Np. 5 sekund podawanie węgla/20 sekund przedmuch. Histerezę ustawić najlepiej na 1 stopień (Ewentualnie 2 stopnie jeżeli nie ma takiej możliwości). Czas, po którym podajnik się włączy pomimo tego, że temperatura nie spadła poniżej zadanej ustawić na 20 minut. Parametry pracy kotła zależne są od wielu czynników (jakości opału, instalacji, standardu budynku,...) dlatego często nieodzowny jest doświadczalny, indywidualny dobór parametrów pracy kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Vd** 12.01.2007 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 to nie są moje wymysły , tylko zacytowałem informacje od producenta mojego kotła , która w całości w oryginale wygląda następująco: . Jak ustawić dobrze kocioł z podajnikiem ? Odp.: Na początek proszę nie zmieniać nastaw fabrycznych sterownika, które często są dobre i nie ma potrzeby ingerować w ustawienia kotła. Bardzo ważną sprawą jest doprowadzenie właściwej ilości powietrza do spalania. Powietrza dostarczyć trzeba w ilości minimalnej zapewniającej pełne spalenie węgla. Wizualnie można to przedstawić tak: Resztki żaru powinny znajdować się na kołnierzu retorty, ale spadać z retorty powinien już tylko popiół. Groszek powinien się palić na retorcie, a nie w jej środku. "Wypalony krater" w retorcie to oznaka zbyt dużego strumienia powietrza. Za duży strumień powietrza wychładza kocioł i powoduje obniżenie sprawności. Ustawienia przysłony wentylatora lub mocy wentylatora trzeba dopasować do warunków zewnętrznych (temperatury). Wentylator (wlot do wentylatora) powinien być przysłonięty czasami nawet w 80 - 90 %. Im temperatura na zewnątrz niższa tym większy naturalny ciąg kominowy, a w związku z tym bardziej ograniczyć należy nadmuch. Spalaniem sterować musi programator kotla a nie ciąg kominowy. Kiedy węgiel dobrze się spala to ogień jest koloru żółtego i rozchodzi się nie tylko w górę ale także na boki. Ogień koloru białego oznacza, że dopływ powietrza jest zbyt duży. Czerwony dymiący ogień zaś jest oznaką, że dopływ powietrza jest za mały. Płomień powinien być stojący. Z retorty nie może buchać jak z palnika. Klasyczny stosunek ustawienia czasu podawania węgla do czasu przedmuchu to 1 do 3. 1. przykład: 10 sekund podawanie węgla/30 sekund przedmuch 2. przykład: 15 sekund podawanie węgla/45 sekund przedmuch Latem stosunek ten może wynosić 1 do 4. Np. 5 sekund podawanie węgla/20 sekund przedmuch. Histerezę ustawić najlepiej na 1 stopień (Ewentualnie 2 stopnie jeżeli nie ma takiej możliwości). Czas, po którym podajnik się włączy pomimo tego, że temperatura nie spadła poniżej zadanej ustawić na 20 minut. Parametry pracy kotła zależne są od wielu czynników (jakości opału, instalacji, standardu budynku,...) dlatego często nieodzowny jest doświadczalny, indywidualny dobór parametrów pracy kotła. Można wiedzieć jaki to producent? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelurb 12.01.2007 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 mam kocioł PWTK Termo-Tech ze stąporkowa , typ kotła Eko-Tech 26 KW. ze sterownikiem teh ST-77 , i regulatorem pokojowym auraton 2005. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szymciuch 12.01.2007 14:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 Ja mam sterownik pokojowy Euroster 2005 podłączony do kotła Termo-Tech26, ale działa nie tak jak piszą inni użytkownicy forum. Mianowicie gdy w pomieszczeniu jest temperatura powyżej zadanej, regulator wyłącza całkowicie kocioł, a nie tylko pompę CO. Kocioł wychładza się stopniowo, nawet bardzo poniżej temp. zadanej na kotle, aż do momentu gdy temp. w pomieszczeniu spadnie poniżej zadanej na regulatorze pokojowym. Wiadomo że pomieszczenia nie wychładzają się tak szybko i powoduje to że kocioł musi od nowa sie włączyć i grzać aż nie nagrzeje się pomieszczenie. Mam nadzieję że wmirę zrozumiale to napisałem. Więc działając w ten sposób regulator nie jest zbyt ekonomiczny, prawda?? Może ktoś wie jak sobie z tym poradzić?? . Nawet potem jak kocioł rozgrzewa sie niemal od zera , to przecież ta gorąca woda nie marnuje się , tylko jest po chwili wtłaczana w instalację więc i tak i tak ogrzewa dom. A czy piec nie pracując i wychładzając się działa w podtrzymaniu, tzn. czy przedmuchuje zapobiegając wygaśnięciu żaru?? Jesli chodzi o ciepłą wode, to mam zamontowany czujnik w bojlerze ( był dołaczony razem z " Termo-Techem" w komplecie , mam druga pompę do bojlera, jak temp. wody uzytkowej spada to pompa CO przestaje działać a załącza się pompa CWU , po nagrzaniu wody , znowu działa druga pompa , zaleta to to że woda jest podgrzewana tylko wtedy gdy trzeba a nie cały czas i można na sterowniku kotła ustawić jej temperaturę. Ja też mam ten czujnik ale nie zamontowany, gdziesię go montuje, czy jest jakaś specjalna wtyczka w boilerze?? I po drugie czy w momencie zatrzymania pompy CWU woda może przechodzić do boilera grawitacyjnie, czy jest jakoś blokowana?? Jeszce jedno Pawelrub, ile pali Ci ten kocioł i jaki dom ogrzewa?? Poizdrawiam wszystkich "groszkomaniaków" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelurb 12.01.2007 15:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 Ja mam sterownik pokojowy Euroster 2005 podłączony do kotła Termo-Tech26, ale działa nie tak jak piszą inni użytkownicy forum. Mianowicie gdy w pomieszczeniu jest temperatura powyżej zadanej, regulator wyłącza całkowicie kocioł, a nie tylko pompę CO. Kocioł wychładza się stopniowo, nawet bardzo poniżej temp. zadanej na kotle, aż do momentu gdy temp. w pomieszczeniu spadnie poniżej zadanej na regulatorze pokojowym. Wiadomo że pomieszczenia nie wychładzają się tak szybko i powoduje to że kocioł musi od nowa sie włączyć i grzać aż nie nagrzeje się pomieszczenie. Mam nadzieję że wmirę zrozumiale to napisałem. Więc działając w ten sposób regulator nie jest zbyt ekonomiczny, prawda?? Może ktoś wie jak sobie z tym poradzić?? . Nawet potem jak kocioł rozgrzewa sie niemal od zera , to przecież ta gorąca woda nie marnuje się , tylko jest po chwili wtłaczana w instalację więc i tak i tak ogrzewa dom. A czy piec nie pracując i wychładzając się działa w podtrzymaniu, tzn. czy przedmuchuje zapobiegając wygaśnięciu żaru?? Jesli chodzi o ciepłą wode, to mam zamontowany czujnik w bojlerze ( był dołaczony razem z " Termo-Techem" w komplecie , mam druga pompę do bojlera, jak temp. wody uzytkowej spada to pompa CO przestaje działać a załącza się pompa CWU , po nagrzaniu wody , znowu działa druga pompa , zaleta to to że woda jest podgrzewana tylko wtedy gdy trzeba a nie cały czas i można na sterowniku kotła ustawić jej temperaturę. Ja też mam ten czujnik ale nie zamontowany, gdziesię go montuje, czy jest jakaś specjalna wtyczka w boilerze?? I po drugie czy w momencie zatrzymania pompy CWU woda może przechodzić do boilera grawitacyjnie, czy jest jakoś blokowana?? Jeszce jedno Pawelrub, ile pali Ci ten kocioł i jaki dom ogrzewa?? Poizdrawiam wszystkich "groszkomaniaków" . po wyłączeniu kotła przez sterownik pokojowy działa on w podtrzymaniu więc nie wygasa , jeśli chodzi o czujnik ciepłej wody użytkowej , to nie wiem jaki masz bojler , ja mam firmy galmet i była w nim taka rurka w którą wkłada się kapilare czujnika , przewód z kapilara podłącza się do sterownika ( ma wolne styki opisane jest to w instrukcji sterownika , na sterowniku trzeba tylko ustawić pompę CWU jako włączoną , a funkcję "stała pompa CWU" wyłączyć, woda nie przechodzi grawitacyjnie , przynajmniej u mnie nie ma takiej mozliwości, ale zawsze mozna zrobić np. jakiś syfon ( takie odwrócone U na rurze do bojlera i też nie przejdzie, pozatym zaraz po tym jak wyłączy się pompa CWU włącza sie pompa CO i woda idzie w instalację, więc nie podgrzewa bojlera. za każdą pompą CO i CWU mam zamontowany też zawór zwrotny , który uniemożliwia np. wysysanie wody z weżownicy bojlera gdy pracuje pompa CO. Kocioł ogrzewa dom 192 m.kw uzytkowej , powierzchnia podłogi 260 m.kw, kubatura około 660 m. sześć. , ściany to porotherm 25 cm + 12 cm. styropianu , na dachu 20 cm wełny. Pali 1 zasobnik na 6 - 7 dni , temperatura w ciągu doby przez 7 godzin dzienna 20,5 stopnia na sterowniku , 17 godzin - na sterowniku nocna 18,5 stopnia. w praktyce jest w domu jakieś 20 stopni cały czas . ( mam jeszcze nie dokończone ocieplenie poddasza zostało jakieś 20 % , więc piętra nie grzeję grzejniki pozamykanie głowicami ustawionymi na 1,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Darek Opole 14.01.2007 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2007 Skoro uważasz, że kocioł nie jest w stanie w pełni spalić paliwa to wydłuż czas postoju podajnika. Niemniej jednak zachęcam do ustawienia parametrów około 5-7s podawania i dopasowania sobie czasu postoju. Przy krótkich czasach lepiej następuje proces spalania, nie dławisz kotła, dojście powietrza jest dobre. Z moich obserwacji wypada to naprawde wiele lepiej. Czasem są problemy z wygrzaniem kotła, na krótkich czasach podawania i postoju takich problemów nie ma. Zużycie prądu nie wzrośnie, wszystko jedno czy podasz 3kg/h paliwa za jednym razem czy podzielisz proces na kilka cykli. Tak czy inaczej musisz dać odpowiednią dawkę do spalania. Pozdrawiam! Dobra ustawiłem 5/50, zobaczę co się będzie działo. Ostatnio pojawił mi się problem z przekraczaniem temp. w podajniku, przy dużym wietrze (teraz mocno wieje) rozdmuchuje mi żar w retorcie, dodam, że komin to Rondo Plus fi 180, szyber na piecu przymknięty do oporu, wentylator też przysłonięty prawie do oporu. Miał ktoś podobne problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Vd** 15.01.2007 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 Cześć.Darek A masz szczelnie zamknęty zasobnik? Sprawdź to.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.