racer 15.04.2010 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Zostaw dylatację między wkładem a obudową, nie wiem skąd pomysł że nie pracuje. Kratek na dole tyle samo ile na górze, od dołu w zależności czy od ziemi czy od listwy- 10 do 20cm. Od dekompresji 10 cm. Dwie na dole 17x42 cm, dwie takie same u góry. Dekompresje też zwentyluj dwiema małymi kratkami 17x11cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek Kowalczyk 16.04.2010 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) Dzięki za szybką odpowiedź. Dopiero teraz (choć już wcześniej latałem po forach w poszukiwaniu podpowiedzi, ale może co innego skupiało moją uwagę) zauważyłem, ktoś napisał, że zarówno przy wlotach jak i wylotach powinno się zachować zasadę 1 dm2/1 kW. I wszystko niby się zgadza przy dolotach które mi zaproponowałeś, ale wylotem będzie także kanał DGP. Czy w takim wypadku nie powinienem zmniejszyć wielkości kratek wylotowych? A i jeszcze jedno. Zauważyłem, że jesteś zwolennikiem izolowania tylnej ścianki raczej wełną niż płytą. Czy to ze względu na oszczędność czy są inne przesłanki? Jest skuteczniejsza? Jeśli tak to czy izolacja od góry komory dekompresyjnej, co ma zapewnić osłonę w moim wypadku drewnianego stropu i drewnianej belki stropowej, też będzie efektywniejsza (bezpieczniejsza)?Serdecznie pozdrawiamJarek Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez Jarek Kowalczyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
racer 21.04.2010 11:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 Możesz zmniejszyć kratki na własne ryzyko, bo co w wypadku kiedy nie będzie prądu? Większa ilość powietrza przechodzącego przez obudowę sprawi, że turbinie łatwiej będzie pobierać z niej powietrze. Izolacja ściany- wełna po prostu wystarczy. Dekompresja koniecznie z płyty wapniowo krzemianowej, przy elementach drewnianych dmuchamy na zimne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sepix 25.05.2010 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 Panowie mam dwa pytanka.1. Jak wykończyć kominek z płyty super isol tzn. czy na gołą płytę wystarczy dać grunt i odrazu szpachlować czy np. grunt, siatka(jak do styropianu) na to klej elastyczny i dopiero gips.2. Jakiej wielkości dać kratki. Starczą 2 razy 11X24 do dekompresji i 2 razy 17X30 w obudowę Jedna na dole i druga na górze?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 26.05.2010 04:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 Tutaj są informacje o innych płytach izolacyjnych. Warto poczytać:http://www.owo.pl/60,pl_plyta-izolacyjna-grenaisol-3cm-60x80-cm.html Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sepix 28.05.2010 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 Nikt nie odpowie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
racer 28.05.2010 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 sepix a jakie koła dać do mojego samochodu, 17 cali czy trzynastki wystarczą? A jak będę malował zderzak, to sama farba czy klar też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FR 02.06.2010 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2010 [ moderowano - reklama ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
m4rcin 29.04.2012 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Mam kominek z plaszczem wodnym ktory stoi w rogu http://img41.imageshack.us/img41/7816/komineke.jpg chce go wykonczyc tak jak tutaj: http://www.kominek.wroclaw.pl/userdata/implementation/large/12973540538892.jpg I teraz pytania: czy na scianach z tylu i po prawej trzeba tez dac Super Isol (wydaje mi sie, ze tak - 25mm). Sciana boczna i frontowa z plyt grubosci 30mm (tak na stronie producenta jest napisane, ze zalecane 30mm)?Na stronie jest pokazane, ze pila to przycinaja reczna.. Do wyzynarki nozykow do drewna trzeba uzyc? jak duza dylatacja miedzy kominkiem a plytami (juz przy samym wkladzie)? Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 03.05.2012 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 (edytowane) Czy ta oszczędność 5 mm płyty (25 mm!!) coś ci da Nie prościej dać wszędzie te 30 mm? Jeśli chodzi o cięcie, to wystarczyła mi piłka do drewna z drobnymi ząbkami Dla własnego spokoju między wkładem a obudową daj te kilka milimetrów dystansu (będzie dylatacja i dodatkowy wlot powietrza). Edytowane 3 Maja 2012 przez Konto usunięte_12* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 03.05.2012 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 (edytowane) Mam kominek z plaszczem wodnym ktory stoi w rogu http://img41.imageshack.us/img41/7816/komineke.jpg chce go wykonczyc tak jak tutaj: http://www.kominek.wroclaw.pl/userdata/implementation/large/12973540538892.jpg I teraz pytania: czy na scianach z tylu i po prawej trzeba tez dac Super Isol (wydaje mi sie, ze tak - 25mm). Sciana boczna i frontowa z plyt grubosci 30mm (tak na stronie producenta jest napisane, ze zalecane 30mm)? Na stronie jest pokazane, ze pila to przycinaja reczna.. Do wyzynarki nozykow do drewna trzeba uzyc? jak duza dylatacja miedzy kominkiem a plytami (juz przy samym wkladzie)? Pozdr Może warto by poprawić to przyłacze do komina... To jakość dziwnie wygląda, jakby na siłę, bez stosownych "luzów" i jakby do upadu. Rura która wchodzi w trójnik ceramiczny jest chyba zeskosowana, nie wchodzi swobodnie równolegle z zachowaniem właściwych luzów. Ja bym to przyłącze wykonał inaczej. Na tym etapie warto według mnie na to zwrócić uwagę. Obudowa na takim wkładzie (wodnym) to właściwie kosmetyka. Edytowane 3 Maja 2012 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
m4rcin 03.05.2012 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 Witaj, Firma która montowała kominek stwierdziła, że tak jest OK i ciąg będzie. Co Ty byś poprawił? Czy ta oszczędność 5 mm płyty (25 mm!!) coś ci da Nie prościej dać wszędzie te 30 mm? w sumie prosciej racja dzięki za radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 03.05.2012 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 (edytowane) No Masz babo placek. Ja tylko napisałem, że ja bym wykonał to podłączenie inaczej. Napisałem również co mnie drażni i na co bym zwrócił uwagę. Czyli napisałem: Może warto by poprawić to przyłacze do komina... To jakość dziwnie wygląda, jakby na siłę, bez stosownych "luzów" i jakby do upadu. Rura która wchodzi w trójnik ceramiczny jest chyba zeskosowana, nie wchodzi swobodnie równolegle z zachowaniem właściwych luzów. Ja bym to przyłącze wykonał inaczej. Na fotce nie widzę dokładnie czy jest redukcja na wkładzie... jeżeli jest to podwyższa wkład i stąd może ten upad... ZBYTECZNY Firma która montowała kominek stwierdziła, że tak jest OK i ciąg będzie. Tak, tak ciąg będzie, ale głównie nie o to tylko chodzi Edytowane 3 Maja 2012 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
m4rcin 03.05.2012 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 Jak odpowiadałem, to dalszej częsci posta jescze nie było A, że się nie znam to się pytam Na górze wkładu dali redukcje (nie wiem po co, moze nie mieli innych rur). Ten spadek też mi się średnio podba. Jeszcze jedno pytanie - jakie mogą być orientacyjne koszty wykonania zabudowy (chodzi mi o mniej więcej robocizne - czy będzie to 500 czy 1500)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 03.05.2012 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 jakie mogą być orientacyjne koszty wykonania zabudowy (chodzi mi o mniej więcej robocizne - czy będzie to 500 czy 1500)? Ceny (jak ogólnie wiadomo) są - UMOWNE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Huhrak 25.02.2013 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 Zbudowaliśmy taki kominek , działa już rok , nic nie popękało , ma DGP.Globalnie polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niktspecjalny 25.02.2013 13:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 Zbudowaliśmy taki kominek , działa już rok , nic nie popękało , ma DGP. Globalnie polecam. http://www.varmsen.com/kominki/p%C5%82yta-kominkowa-super-isol Zbudowaliście z kim z żoną, z teściem, z firma itd..Globalnie poleca kto??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
goku22 14.04.2013 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Witam, mam pytanie, czy do budowy obudowy kominkowej lepiej wykorzystać płyty Krzemianowo-wapniowe np.SUPER ISOL czy Silikatowo - wapienne np. SILCA.Pierwsze mają niższą przewodność cieplną(są lepszym izolatorem) i wyższą odporność cieplną, więc na moje niefachowe oko będą lepszym wyborem. No i tu chciałbym wypowiedzi jakiegoś fachowca, przy jakich przypadkach lepsze jedne od drugich.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 14.04.2013 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Witam.Goku ... to jest to samo ... krzemianowo-wapnienne czy silikatowo-wapniowe ... Różnica jest w cenie, która jest adekwatna do łatwości obróbki tego materiału i jego jakości. Parametry techniczne kilku już obecnie rodzajów tego materiału izolacyjnego na naszym rynku, są na tyle zbliżone do siebie, że nie będą stanowiły dla Ciebie żadnej zauważalnej różnicy ...Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 14.04.2013 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Super Izol i Silca, to najczęściej używane, dobre płyty. Rożnica niezauważalna. Z tych dwóch najbardziej lubię....wermikulit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.