Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kominek z płyt Super Isol


Sunao

Recommended Posts

Zostaw dylatację między wkładem a obudową, nie wiem skąd pomysł że nie pracuje. Kratek na dole tyle samo ile na górze, od dołu w zależności czy od ziemi czy od listwy- 10 do 20cm. Od dekompresji 10 cm. Dwie na dole 17x42 cm, dwie takie same u góry. Dekompresje też zwentyluj dwiema małymi kratkami 17x11cm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Dzięki za szybką odpowiedź.

Dopiero teraz (choć już wcześniej latałem po forach w poszukiwaniu podpowiedzi, ale może co innego skupiało moją uwagę) zauważyłem, ktoś napisał, że zarówno przy wlotach jak i wylotach powinno się zachować zasadę 1 dm2/1 kW. I wszystko niby się zgadza przy dolotach które mi zaproponowałeś, ale wylotem będzie także kanał DGP. Czy w takim wypadku nie powinienem zmniejszyć wielkości kratek wylotowych? A i jeszcze jedno. Zauważyłem, że jesteś zwolennikiem izolowania tylnej ścianki raczej wełną niż płytą. Czy to ze względu na oszczędność czy są inne przesłanki? Jest skuteczniejsza? Jeśli tak to czy izolacja od góry komory dekompresyjnej, co ma zapewnić osłonę w moim wypadku drewnianego stropu i drewnianej belki stropowej, też będzie efektywniejsza (bezpieczniejsza)?

Serdecznie pozdrawiam

Jarek

Edytowane przez Jarek Kowalczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zmniejszyć kratki na własne ryzyko, bo co w wypadku kiedy nie będzie prądu? Większa ilość powietrza przechodzącego przez obudowę sprawi, że turbinie łatwiej będzie pobierać z niej powietrze.

 

Izolacja ściany- wełna po prostu wystarczy.

Dekompresja koniecznie z płyty wapniowo krzemianowej, przy elementach drewnianych dmuchamy na zimne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Panowie mam dwa pytanka.

1. Jak wykończyć kominek z płyty super isol tzn. czy na gołą płytę wystarczy dać grunt i odrazu szpachlować czy np. grunt, siatka(jak do styropianu) na to klej elastyczny i dopiero gips.

2. Jakiej wielkości dać kratki. Starczą 2 razy 11X24 do dekompresji i 2 razy 17X30 w obudowę Jedna na dole i druga na górze?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...

Mam kominek z plaszczem wodnym ktory stoi w rogu

 

http://img41.imageshack.us/img41/7816/komineke.jpg

 

chce go wykonczyc tak jak tutaj:

 

http://www.kominek.wroclaw.pl/userdata/implementation/large/12973540538892.jpg

 

I teraz pytania:

 

  • czy na scianach z tylu i po prawej trzeba tez dac Super Isol (wydaje mi sie, ze tak - 25mm). Sciana boczna i frontowa z plyt grubosci 30mm (tak na stronie producenta jest napisane, ze zalecane 30mm)?
  • Na stronie jest pokazane, ze pila to przycinaja reczna.. Do wyzynarki nozykow do drewna trzeba uzyc?
  • jak duza dylatacja miedzy kominkiem a plytami (juz przy samym wkladzie)?

 

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte_12*

Czy ta oszczędność 5 mm płyty (25 mm!!) coś ci da :confused:

Nie prościej dać wszędzie te 30 mm?

Jeśli chodzi o cięcie, to wystarczyła mi piłka do drewna z drobnymi ząbkami :)

Dla własnego spokoju między wkładem a obudową daj te kilka milimetrów dystansu (będzie dylatacja i dodatkowy wlot powietrza).

Edytowane przez Konto usunięte_12*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kominek z plaszczem wodnym ktory stoi w rogu

 

http://img41.imageshack.us/img41/7816/komineke.jpg

 

chce go wykonczyc tak jak tutaj:

 

http://www.kominek.wroclaw.pl/userdata/implementation/large/12973540538892.jpg

 

 

 

I teraz pytania:

  • czy na scianach z tylu i po prawej trzeba tez dac Super Isol (wydaje mi sie, ze tak - 25mm). Sciana boczna i frontowa z plyt grubosci 30mm (tak na stronie producenta jest napisane, ze zalecane 30mm)?
  • Na stronie jest pokazane, ze pila to przycinaja reczna.. Do wyzynarki nozykow do drewna trzeba uzyc?
  • jak duza dylatacja miedzy kominkiem a plytami (juz przy samym wkladzie)?

Pozdr

 

Może warto by poprawić to przyłacze do komina...

To jakość dziwnie wygląda, jakby na siłę, bez stosownych "luzów" i jakby do upadu.

Rura która wchodzi w trójnik ceramiczny jest chyba zeskosowana, nie wchodzi swobodnie równolegle z zachowaniem właściwych luzów.

Ja bym to przyłącze wykonał inaczej.

 

Na tym etapie warto według mnie na to zwrócić uwagę. Obudowa na takim wkładzie (wodnym) to właściwie kosmetyka.

Edytowane przez bohusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Masz babo placek.

Ja tylko napisałem, że ja bym wykonał to podłączenie inaczej. Napisałem również co mnie drażni i na co bym zwrócił uwagę.

Czyli napisałem:

 

Może warto by poprawić to przyłacze do komina...

To jakość dziwnie

wygląda, jakby na siłę, bez stosownych "luzów" i jakby do upadu.

Rura która

wchodzi w trójnik ceramiczny jest chyba zeskosowana, nie wchodzi swobodnie

równolegle z zachowaniem właściwych luzów.

Ja bym to przyłącze wykonał

inaczej.

 

Na fotce nie widzę dokładnie czy jest redukcja na wkładzie... jeżeli jest to podwyższa wkład i stąd może ten upad... ZBYTECZNY

 

Firma która montowała kominek stwierdziła, że tak jest OK i ciąg będzie.

Tak, tak ciąg będzie, ale głównie nie o to tylko chodzi

Edytowane przez bohusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpowiadałem, to dalszej częsci posta jescze nie było ;-) A, że się nie znam to się pytam ;-)

 

Na górze wkładu dali redukcje (nie wiem po co, moze nie mieli innych rur). Ten spadek też mi się średnio podba.

 

Jeszcze jedno pytanie - jakie mogą być orientacyjne koszty wykonania zabudowy (chodzi mi o mniej więcej robocizne - czy będzie to 500 czy 1500)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte_12*
jakie mogą być orientacyjne koszty wykonania zabudowy (chodzi mi o mniej więcej robocizne - czy będzie to 500 czy 1500)?

Ceny (jak ogólnie wiadomo) są - UMOWNE ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months później...
  • 1 month później...

Witam, mam pytanie, czy do budowy obudowy kominkowej lepiej wykorzystać płyty Krzemianowo-wapniowe np.SUPER ISOL czy Silikatowo - wapienne np. SILCA.Pierwsze mają niższą przewodność cieplną(są lepszym izolatorem) i wyższą odporność cieplną, więc na moje niefachowe oko będą lepszym wyborem. No i tu chciałbym wypowiedzi jakiegoś fachowca, przy jakich przypadkach lepsze jedne od drugich.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Goku ... to jest to samo ... krzemianowo-wapnienne czy silikatowo-wapniowe ...

Różnica jest w cenie, która jest adekwatna do łatwości obróbki tego materiału i jego jakości. Parametry techniczne kilku już obecnie rodzajów tego materiału izolacyjnego na naszym rynku, są na tyle zbliżone do siebie, że nie będą stanowiły dla Ciebie żadnej zauważalnej różnicy ...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...