Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

ale ja domek bede miał w odległości 30 m od torów

Ło matko!! To jak Wy tam zamierzacie żyć?? Taż to mniej niż ja mam od domu do bramy :o. Może wpisałeś o jedno 0 za mało?? 300m??

Co do silikatów - nie mam pojęcia, a ściany fundamentowe mamy z amerbloków.

Pozdrawiam

30 metrów niestety ale da się spoko nawet mam oddzielone tory laskiem z 20 letnich świerków i i 4 letnich jodełek gęsto tak wiec nic nie widać drogę dojazdową mam przy torach ale w ciągu doby przejeżdża 6 pociągów w tym 4 razy szynobusy lekkie teraz zakupili wiec nawet spoko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

ja też i się trochę boje bo teściu namawia mnie na ceramike i jak nie postawi na swoim to pewnie nie bedzie się odzywał a do wszystkiego się lubi wtrącać. z drugiej strony ma trochę racji bo silikaty strasznie ciężkie.

i trudniejsze w obróbce ... lecz jesli jestes przekonany o słuszności swojego wyboru - buduj z silikatów

 

a amm pytanko ma ktoś linka do wykonywania fundamentów monolitycznych i najlepiej ze zdjęciami szukam po dziennikach budowy ale wszyscy robią z bloczków podobno tansze i lepiej się robi...

nie robiłem zdjęć daw ..

ale w moim przypadku taniej, solidniej i szybciej było wylac fundamenty z betonu, lałem beton prosto w grunt

całość monolit, wykonanie - od wykopów po poziom "zero" - 3 dni

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja domek bede miał w odległości 30 m od torów

Ło matko!! To jak Wy tam zamierzacie żyć?? Taż to mniej niż ja mam od domu do bramy :o. Może wpisałeś o jedno 0 za mało?? 300m??

Co do silikatów - nie mam pojęcia, a ściany fundamentowe mamy z amerbloków.

Pozdrawiam

30 metrów niestety ale da się spoko nawet mam oddzielone tory laskiem z 20 letnich świerków i i 4 letnich jodełek gęsto tak wiec nic nie widać drogę dojazdową mam przy torach ale w ciągu doby przejeżdża 6 pociągów w tym 4 razy szynobusy lekkie teraz zakupili wiec nawet spoko

 

Napisz kilka słów gdzie sie budujesz, też jestem z Sanoka to może ymienimy doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie do BARU, może i błacge ale co to takiego te bloczki "amerblok"

Błahe, nie błahe - w końcu to podstawa Twojego domu :p.

To sa takie bloczki fundamentowe - poszukaj tutaj: http://www.amerblok.pl/. Wejdż w galerię i kliknij na fundamenty - zobaczysz jak to wygląda.

pozdrówka dla wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja domek bede miał w odległości 30 m od torów

Ło matko!! To jak Wy tam zamierzacie żyć?? Taż to mniej niż ja mam od domu do bramy :o. Może wpisałeś o jedno 0 za mało?? 300m??

Co do silikatów - nie mam pojęcia, a ściany fundamentowe mamy z amerbloków.

Pozdrawiam

30 metrów niestety ale da się spoko nawet mam oddzielone tory laskiem z 20 letnich świerków i i 4 letnich jodełek gęsto tak wiec nic nie widać drogę dojazdową mam przy torach ale w ciągu doby przejeżdża 6 pociągów w tym 4 razy szynobusy lekkie teraz zakupili wiec nawet spoko

 

Napisz kilka słów gdzie sie budujesz, też jestem z Sanoka to może ymienimy doświadczenia.

 

Ja dopiero zaczynam w przyszłym roku lub za dwa lata ale te dwa to już mus, po z a tym strasznie jestem niecierpliwy wiec sam nie wiem jak to bedzie. A wjakiej okolicy się ty budujesz?.. bo ja na zabłotcach to jest jak wyjeżdżasz do krosna ta długa prosta i po lewej strony są tory, i gdzieś tak wpołowie tej prostej za przestankiem jest reklama merkury market i tam za torami widzisz żąd świerków dużych to moje :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

czytając muratora dowiedziałem się że:

1) Ławy fundamentowe lane powinny być na chudym betonie lub ewentualnie na folii.

Wykonawcy (2 różnych, poleconych jako dobrzy fachowcy) uważają że nie trzeba, proponują podsypkę z piasku.

2) Pomiedzy ławami a ścianą fundamentową ma być izolacja pozioma, 2x papa na lepiku lub folia. Wykonawcy mówią że nie daje się nic.

3) Ściany fundamentowe powinny mieć zbrojenie przeciwskurczowe i wieńczące. Wykonawcy - zbrojenie wytarczy w ławach, ściany bez zbrojenia.

Jakie Wy macie fundamenty ? Słuchać Muratora czy fachowców ?

Izolacja pionowa ścian fundamentowych (monolityczne) ma być od zewnątrz budynku czy również od wewnątrz ?

Czy ktoś stosował folię kubełkową ? Kiedy warto ją zasosować ?

Czy ktoś może polecić niedrogiego a dobrego kierownika budowy ?

Pozdrawiam,

Jonasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jonasz

1. opowiadanie bajek o wyciekaniu zaczynu cementowego z betonu do gruntu spowodowało, ze niektórzy przestraszeni forumowicze stosowali folie ... - na Twoim miejscu słuchałbym fachowców którzy na codzień wylewaja beton do ziemi i wiedza czy mleczko cementowe odziela sie sie od betonu i ucieka do gruntu ...

chudy beton stosuje sie nie "ot tak" - tylko dlatego, ze napisano na forum -ale z powodu konkretnych warunków gruntowych - a kiedy ? o tym powinien wiedziec autor planu adaptacji projektu do Twoich warunków gruntowych ...

2. o ile całośc ścian fundamentowych dasz rady zrobic idealnie szczelnie - to papę sie daje

o ile nie dasz rady ( wg mnie nie dasz) - w tym wypadku papa jest zbędna

3. zbrojenie przeciwskurczowe daje sie wtedy kiedy przewiduje sie ze beton popęka ... widac projektant zaprojektował tak mocny beton (jaki daje sie na bunkry przeciwatomowe ):), ze teraz w obawie, ze taki beton spęka asekuruje sie siatka ...

przy słabszym betonie i nie odizolowaniu go od gruntu folia beton nie powinien spękać- nawet jak nie jest pielegnowany - on sobie sam pociagnie wode kapilarnie z gruntu

poniewaz mam podobne zdanie na temat izolacji pionowej co Trach mgr inz. budownictwa - który tu kiedys pisywał - zacytuje Tracha - którego jednoczesnie pozdrawiam

 

Ja też tak samo, nie docieplam fundamentu pod ziemią.

 

Teoretycznie gdzieniegdzie (a nawet częściej gdzie niż niegdzie :) ) napotkasz rady, że najlepiej zaizolować styrodurem (albo styropianem FS pod folią kubełkową) cały fundament aż do głębokości przemarzania i całą podłogę na gruncie dodatkowo docieplić w metrowej szerokości pasie wokół obrysu budynku, podwajając tam grubość styropianu.

 

Faktycznie, wtedy to juz byłoby w domu super-super-ciepło. Ale mi wystarczy super-ciepło albo normalnie: ciepło.

 

Oczywiście odcięcie przeciwwilgociowe - 2x a nawet 3x papą - fundamentu (cokołu) od ścian i podkładu od posadzki to całkiem inna para kaloszy i tu nie wolno nic ''zaoszczędzić''.

 

Natomiast straszenie ludzi, że i niedocieplanie i niezaizolowanie bitumami ma zły wpływ na trwałość samego fundamentu - bo zamaka, przemarza i co tam jeszcze - to już jest zwykła demagogia. Beton ma się świetnie w wilgotnym gruncie, no może z wyjątkiem sytuacji w której tę wilgoć stanowią agresywne ścieki albo bagno/torfowisko, bo zbrojenie fundamentu nie lubi zbyt kwaśnego środowiska (zwykła, naturalna kwasowość gleby jest dostatecznie neutralizowana przez zasadowe związki zawarte w otulającym zbrojenie betonie). Ale i tak nie izolujesz przecież fundamentu pod spodem i z obu stron - a zresztą nawet jeśli tak zrobisz ale w całej izolacji zostawisz jedną, jedyną, ćwierćmilimetrową dziureczkę, to i tak przez lata cały fundament zanurzony w wodzie gruntowej nasiąknie nią jak gąbka. Co innego jeśli za ścianą jest piwnica i te trochę wilgoci tu i tam spokojnie odparowuje i nawet nie uwidacznia się na powierzchni ściany. Zresztą fundament nie musi nawet zamakać. On przecież JEST mokry w momencie wykonania i przy właściwej pielęgnacji zachowuje tę wilgotność. Przecież nikt nie będzie po wylaniu ścian fundamentowych albo wybudowaniu ich z bloczków czekał pół roku aż woda zarobowa odparuje i dopiero potem izolował fundament ! To tak przy okazji, bo wątek jest wszak o docieplaniu, choć oczywiście wilgotność wpływa na izolacyjność, więc nie jest to tak bardzo od rzeczy :) .

 

....

 

 

Więc nie przesadzajmy !

 

 

Pozdrawiam -

Andrzej

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam prośbę, otóz zaplanowałem sobie ogrodzenie z drewna sosnowego, które na dniach odbieram od stolarza, problem polega na tym,że nie mam zielonego pojęcia czym to zaimpregnować. Zaznaczam,że nie chciałbym go lakierować. A solarz, który to wykonyje, to człowiek stary i zacny, wykonac potrafi pieknie natomiast doradzić nie ( w tej kwestii)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomasz3211 - albo gotowe srodki oleiste, oleje syntetyczne lub roslinne, pokosty, ropa czysta, ropa nierafinowana - olej skalny

Kubolotku - nie wiem gdzie maja najwiekszy wybór, ele spróbuj jeszcze w Merkurym i w BOZie na Rejtana i w Chemal - Mrozie na

Podkarpackiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. mam w planach - podpisana umowa przedswtepna - zakup działki 15 arów na stoku zachodnim o spadku rownomiernym ok. 6%. Proszę rozwiejcie moje wątpliwości i podajcie swoje opinie na ten temat. Czy taka działka bedzie praktyczna - domek zamierzam wybudowac na szczycie...

 

P.S. kots budował szkielet żelazny z firmą amtech z głogowa????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daw o ile ktos mnie przekona, ze to sie opłaci ... to będe doradzał opatulanie fundamentu nawet od spodu :D i będę zalecał nie 20 czy 30 cm styropianu a 1 m albo 1,5m grubości ...:lol:

jak na razie wierze w dobra izolacje posadzki a promile jakie mi uciekaja w fundament - niech go grzeja na zdrowie aby mi fundamet nie przemarzał w zimie ! :lol:

jednak przez kilka lat czytania tego forum jeszcze nie spotkałem takiego bilansu, który udowodniłby mi ze po ociepleniu całego fundamentu ten koszt zwrócił sie po 20, 30 czy 100 czy 300 latach ...

próbował mnie przekonac jakims bilansem cytowanym z głowy jareko ale okazało sie ze Jego "fachowiec" który robił bilans wzioł pod uwage tylko to co mu pasowało ... czyli nie brał np. strat ciepła uciekajacego przez uchylone drzwi, okna, wentylacje, zetke, dziurki od klucza itp - czyli tam gdzie najwiecej ciepła ucieka ... wiec wychodziły mu cuda

witaj zaly - sam % spadku jeszcze nie jest jakis bardzo dokuczliwy jesli jest równomierny na całej działce ale dojazd do niej w okresie odwilzy - jesli droga jest nie utwardzona moze byc ... lekko kłopotliwy poczytaj temat http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=77332

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przymierzam się do kupna pieca. Chcialbym kupić piec na paliwo stałe.

Ostatnio zainteresowałem się piecem z podajnikiem na eko groszek.

Pytanie czy ktoś użytkuje taki piec i gdzie można w okolicach Rzeszowa kupić ten ekogroszek.

Ewentualnei jakie piece posiadacie i jaką macie instalacje (otwartą czy zamkniętą)

Podobno z piecem na paliwo stałem potrzeba mieć otwartą.

Jeszcze jedna sprawa w kotłowni mam dwa kominy jeden na piec węglowy a drugi na gazowy. Teraz myśle tylko o jednym piecu węglowym, chciałbym podłączyć piec węglowy do komina gazowego w którym jest wkład ceramiczny 13cm. Nie wiem czy ten otwór nie jest za mały do pieca węglowego.

Pozdrawiam i prosze o odpowiedź.

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...