Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Klejenie paroizolacji


wosk

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 70
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Nie mam żadnych kosmicznych technologii. Taśm akustycznych czy na butylu.

Sprawdziłem tylko dwa kleje dedykowane do folii. Zależy mi na szczelności budynku bo muszę spełnić wymagania dopłat z NFOŚiu.

Jak według Ciebie zachować szczelność połączenia sufit ściana dla sufitów w 100% podwieszanych?

Na akrylu między płytą a ścianą?:jawdrop:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka to ma być szczelność? Paro czy wiatro szczelność? I jedną i drugą szczelność uzyskasz klejąc do profila UD taśmę akustyczną lub taśmę butylową. A folię przyklej do profila UD taśmą coromix firmy Corotop i masz 100% szczelności i wiatro i paro. A swoją drogą to jaka nieszczelność występuje gdy nie zastosuje się ani taśmy akustycznej ani taśmy butylowej? Będzie tam dziura na palec? Jakaś szczelina? Będzie tamtędy wiać czy co?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze rozumiem że folie cormix kleimy od góry profila UD a folie akustyczną miedzy ścianą a częścią przyległą profila do ściany?? Tak jak na rys?

[ATTACH=CONFIG]297767[/ATTACH]

A folię dajesz od góry? Bo jeśli pod płyty od dołu to folię klei się do profila od dołu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za pomoc. Poprawiłem rys ;-)

[ATTACH=CONFIG]297788[/ATTACH]

Ok. już lepiej. ;)

 

...jeszcze sprawa nazewnictwa. Folia to folia. Taśma akustyczna to rodzaj taśmy samoprzylepnej z gąbki. Gąbka podobna (lub identyczna) z tą stosowaną w chłodnictwie - taśma neoprenowa. Coromix jest taśmą dwustronną do klejenia folii do profili, muru, belek drewnianych itp. A do sklejania na zakładach brytów folii dobra jest taśma jednostronna Coromix. Coromix i Corofix firmy Corotop to dobre, mocne taśmy. Warte swojej ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wszystko jasne. Pozostaje jedynie wybranie dobrej paroizolacji.... Czesze to forum i wygrywają folie z ALU, rozumiem że o gramaturze ok 150g/m2, tu ceny idą wykładniczo w górę.... Rom masz jakiegoś faworyta wśród paroizolacji? Edytowane przez CzarnyIwan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apropo klejenia folii do ściany (już otynkowanej) to przetestowałem dwa materiały:

 

 

Ściany mam w dwóch materiałach:

Cementowo-wapienny Baumit MPI25

[ATTACH=CONFIG]297473[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]297474[/ATTACH]

 

gipsowy Kreisel 651L

[ATTACH=CONFIG]297471[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]297472[/ATTACH]

 

Test krótki, ale w miarę jednoznaczny. OT300 na tynku gipsowym wchodzi w jakąś reakcje. Rozmiękcza tynk i jest nieprzyczepny. Na cementowo wapiennym jest lepiej, ale przyczepność do folii pe i tak gorsza niż denbraven.

Test po 48h.

jak bardzo potrzebujesz kleju to sprawdź jeszcze to:

 

10178100_1024944227522372_8551701127927791869_n.jpg?oh=ddf1b32b04fe4fe64f9fee5708632083&oe=5542195F

 

10897070_1024944147522380_5024646332001716472_n.jpg?oh=d2da7a7ffc2d050625bdeb05603e8a37&oe=55272B8F&__gda__=1430083557_afb6be7ebd2a40ff1c78261d47d9dfee

 

10857904_1024944144189047_4718084313909047682_n.jpg?oh=c28aabdc2f676f52f915ca7662942156&oe=55430756&__gda__=1429636668_b6e6b2ccb3adc1e9555b915c3692b7ec

 

Przy paroregulatorze proclima się sprawdzało. Nie wiem jak się klei do folii PP.

 

1554553_938025936214202_3119456379081243749_n.jpg?oh=13ef6ebb0bc2b0991c642f094be2c02e&oe=55383BBD

 

1461209_938026006214195_1920195259341186648_n.jpg?oh=af3d9d1ea5674c9e6066b8ce8f6957dd&oe=55289D79

 

10620712_928568790493250_997622898393587840_n.jpg?oh=864976cb94b6ddc6e4c3fef075534ecd&oe=5534C3EC

 

10612747_938026066214189_5654012438067116725_n.jpg?oh=21204f5ad57fd957b94e410d3abb310c&oe=552649A2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wszystko jasne. Pozostaje jedynie wybranie dobrej paroizolacji.... Czesze to forum i wygrywają folie z ALU, rozumiem że o gramaturze ok 150g/m2, tu ceny idą wykładniczo w górę.... Rom masz jakiegoś faworyta wśród paroizolacji?

 

Jedna z najlepszych to Isover Stopair. szerokości 2,7 i 3.0m a przez to wychodzi mniej łączeń. Cena około 2.30zł/m2

Zwykła żółta z atestem np. marma - 2m szerokości to wydatek około 1.30-1.60zł/m2

No i folie z napylonym aluminium. - 1.5m szerokości (tylko!!!) i ceny od 2zł/m2 do??? Widziałem taką za 9zł/m2

 

Paroregulatory to wydatek około 8-15zł/m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

folię przyklej do profila UD taśmą coromix firmy Corotop i masz 100% szczelności i wiatro i paro.

 

Nie byłbym tego tak pewien :sick:

 

Swoją drogą ciekawe jak Twoim sposobem skutecznie uszczelniasz narożniki... :bye:

 

Apropo taśm dwustronnych to porównywałem:

coromix firmy Corotop

Eurovent DUO

DUOTEC ze sklepu folnet.pl

 

Wygrała Eurovent Duo...

 

...swoją drogą to jaka nieszczelność występuje gdy nie zastosuje się ani taśmy akustycznej ani taśmy butylowej? Będzie tam dziura na palec? Jakaś szczelina? Będzie tamtędy wiać czy co?

 

Oczywiście że będzie wiać nawet jak nie będzie dziury na palec tylko taka na igłę w kilku miejscach i po długości...

 

Folie żółtą z atestem 0,2mm w hurtowni można dostać za około 0,85zł/m2. Według mnie jest w zupełności wystarczająca.

 

ps. nie dostałem tego SOUDALA do folii na czas i nie przetestowałem

 

Mam też inne zdanie co do sklejania folii na zakładach. Uważam, że taśma dwustronna Eurovent DUO jest niezastąpiona. Ma swoją grubość i jest żelowa. Zakłady klei się na profilu. Całość jest później dociskana przez płytę. Tu nie ma mocnych żeby była jakaś nieszczelność...

 

Ceny klejów to około:

OT300 600ml 26zł

Den Braven 300ml 23zł

SOUDAL 310ml 26zł (nie testowałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie byłbym tego tak pewien :sick:

 

Swoją drogą ciekawe jak Twoim sposobem skutecznie uszczelniasz narożniki... :bye:

 

Apropo taśm dwustronnych to porównywałem:

coromix firmy Corotop

Eurovent DUO

DUOTEC ze sklepu folnet.pl

 

Wygrała Eurovent Duo...

 

 

 

Oczywiście że będzie wiać nawet jak nie będzie dziury na palec tylko taka na igłę w kilku miejscach i po długości...

 

Folie żółtą z atestem 0,2mm w hurtowni można dostać za około 0,85zł/m2. Według mnie jest w zupełności wystarczająca.

 

ps. nie dostałem tego SOUDALA do folii na czas i nie przetestowałem

 

Mam też inne zdanie co do sklejania folii na zakładach. Uważam, że taśma dwustronna Eurovent DUO jest niezastąpiona. Ma swoją grubość i jest żelowa. Zakłady klei się na profilu. Całość jest później dociskana przez płytę. Tu nie ma mocnych żeby była jakaś nieszczelność...

 

Ceny klejów to około:

OT300 600ml 26zł

Den Braven 300ml 23zł

SOUDAL 310ml 26zł (nie testowałem)

 

Hmm... na igłę... Czyli teoria balonika. Jedna dziurka i cała ta para wodna nic innego nie będzie robiła tylko z gwizdem będzie przeciskała się przez tą szczelinę? A jak masz zamiar rozwiązać sprawę paru tysięcy dziur w paroizolacji zrobionych przez wkręty? Na obecnej budowie poszło przeszło 7tys wkrętów! To 7000 dziur!!! A co sądzisz o tym że producenci wełny mineralnej (np. Rockwool) i ekofibru w ogóle nie zalecają a wręcz odradzają stosowanie paroizolacji? jak to się ma do Twojego ortodoksyjnego podejścia do paroizolacji? Uważasz że inżynierowie z takiej firmy jak Rockwool mylą się? A co z foliami już fabrycznie dziurawymi czyli paroregulatorami? Dajesz folię z dolnej półki, taką trochę lepszą niż do okrywania mebli przed malowaniem (85groszy za m!) ale stosujesz kosmiczne dodatki takie jak taśmy żelowe...

 

...a znane jest Ci prawo fizyki według którego latem para wodna ma odwrotny ciąg? czyli zamiast z pomieszczenia na zewnątrz to chce wejść od zewnątrz do pomieszczenia? Napotykając na przeszkodę w postaci szczelnej folii zaczyna się wykraplać i zawilgaca wełnę? dlatego niektórzy dają paroregulator za ciężkie pieniądze. Ostatnio kładłem taki za 10zł/m2 On ze swej natury jest przepuszczalny... To dopiero był drogi "wkręt" inwestora!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria Blower Door Test. Tam gdzie mozna nieszczelnosci sie minimalizuje. Wzdluz profili w miejscu wkretow jest przyklejona tasma DUO. Jest gruba i zelowa. Jak wkret ja przewierci to plyta dociska i calosc jest wystarczajaco szczelna.

Folia nie jest najtansza. To zwykla zolta z atestem 0,2mm ktora dostalem w dobrej cenie. Taka sama mozesz kupic za 1,2zl/m2 albo i wiecej.. Mozna dac tansza typ200 ;) z tym ze tam nie ma gwarancji grubosci.

Co do wilgoci wewnatrz - od tego jest wentylacja mechaniczna.

Co do wilgoci na zewnatrz to problem o ktorym mowisz dotyczy zwlaszcza skosow, pelnego deskowania z papa i slabej wentylacji miejsc nad ociepleniem.

Folie musialem dac szczelna bo w przyszlosci planuje wykorzystac poddasze jako uzytkowe.

Dalbym taka za 10zl za m2 to dopiero mialbym problem z wilgocia...

Ps. Po co cytujesz post jak odpowiadasz bezposrednio pod nim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(..)

Co do wilgoci wewnatrz - od tego jest wentylacja mechaniczna.

Co do wilgoci na zewnatrz to problem o ktorym mowisz dotyczy zwlaszcza skosow, pelnego deskowania z papa i slabej wentylacji miejsc nad ociepleniem.

Folie musialem dac szczelna bo w przyszlosci planuje wykorzystac poddasze jako uzytkowe.

Dalbym taka za 10zl za m2 to dopiero mialbym problem z wilgocia...

Ps. Po co cytujesz post jak odpowiadasz bezposrednio pod nim?

 

Dobrze jest cytować bo jak ktoś się wciśnie z odpowiedzią to wtedy nie wiadomo o co chodzi, a po drugie jak ktoś usunie post to właśnie w cytacie zostaje ślad.

 

Jesli chodzi o odwrócenie prężności pary w kierunku do pomieszczenia to takie zjawisko występuje latem. Zimą para z pomieszczenia chce wydostać się na zewnątrz. By nie zawilgocić wełny daje się folię. Folia jest opóźniaczem. Nigdy nie będzie na 100% szczelna dla pary ale szczątkową ilość - ta która przejdzie przez tą nieszczęsną szczelinę na igłę itp - dalej jest odprowadzona poprzez wełnę, szczelinę wentylacyjną lub membranę do atmosfery. Folia zatrzyma na tyle dużo pary że wełna nie zawilgoci się. Ale latem zjawisko się odwraca. Para większą prężność ma na zewnątrz i wnika - a raczej che wniknąć do środka pomieszczenia. I napotyka szczelną folię. Następuje letnie zawilgocenie wełny. Oczywiście wartości tego zawilgocenia są bardzo małe, wręcz pomijalne ale "uczuleni" na to inwestorzy by to zjawisko złagodzić stosują paroregulatory. Dlatego wymyślili folię za 10zł/m2 A że cena wysoka? Pewnie wyszli ze założenia że normalny inwestor jej nie kupi a nawiedzony wyda każde pieniądze by ją mieć.

 

Ale z tego co widzę to nie chodzi o paroszczelność tylko o test szczelności - Blower Door Test. Jak wiatr przenika przez płytę g-k? jak wiatr przenika przez szpachlówkę? Jak wiatr przenika przez akryl w narożniku??? Bo przecież blower door test to pompowanie budynku powietrzem i pomiar ile tego powietrza uciekło. Więc którędy to powietrze ma uciekać? Jedyne miejsce dla powietrza to widzę przy przepustach czyli kable i wentylacja. Ewentualnie rury od napowietrzana kanalizacji. jeszcze raz powtarzam - żaden wiatr nie przedostanie się przez płytę g-k, żadem wiatr nie przedostanie się przez szpachlówkę spoinową przy ścianie jeśli będzie jeszcze to wszystko uszczelnione akrylem! Akryl jest szczelny dla wiatru! Płyta g-k jest przezroczysta dla pary wodnej. Dla pary jest minimalnym opóźniaczem i para przelatuje przez nią jak przez sitko ale nie powietrze. A w blower door test chodzi właśnie o powietrze. Dla mnie to pomieszanie pojęć. paroszczelność to co innego i wiatroszczelność to też co innego.

Edytowane przez Rom-Kon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś poruszę inny problem dot klejenia paroizolacji. Mianowicie zakładając że buduję sufit podwieszany na konstrukcji krzyżowej do tego przyklejam paroizolacje ( tak powlekaną z warstwą aluminium) oraz dwie warstwy płyt GKF. I teraz problemo primo: Chciałbym w tym suficie umieścić pkt świetlne, coś na kształt halogenów (jak na rys) oraz 4 głośniki sufitowe. Montaż jednego i drugiego wymaga doprowadzenia przewodu sygnałowego/zasilania (to nie problem- taśma corotop ;-)) oraz pozostawienia miejsca na ich instalację. Zostawiając otwory w płycie GK docieramy do paroizolacji... i właśnie. Co dalej?? Zrobienie otworu wielkości średnicy głośnika czy źródła światła nie wchodzi w grę. Czy macie jakieś pomysły jak wytworzyć rodzaj czapki / wklęśnięcia w paroizolacji by pomieścić coś co wchodzi mocno w głąb zabudowy??

 

 

 

przechwytywanie_77_32.jpg

Edytowane przez CzarnyIwan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...docieramy do paroizolacji i jak większość możemy ją przedziurawić na wylot (raczej nie wskazane) albo zamontować - zrobić puszkę.

 

Puszka pod "halogen" LED denko z folii. Pod zwykły halogen trzeba denko zrobić z materiału odpornego na wyższą temperaturę.

 

7954_673930155957116_875974076_n.jpg?oh=f61f3a9682a5e06d6607a92391d4ff22&oe=5524AAF6

 

Tak to wygląda po foliowaniu

 

942315_673930372623761_279012018_n.jpg?oh=de60c95af3705c327293dee37acbd817&oe=55292976&__gda__=1432142121_86628c8b0112b4c74be286bcf6105d6b

 

A pod głośnik puszka zrobiona z wiaderka - tu z wiaderka po kwaszonej kapuście ;)

 

10351955_1031897400160388_723900487103579431_n.jpg?oh=dae67f70618a092b6c423b62817b1908&oe=552A6296

 

Cały album tu na moim Facebooku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...