KrRzYs 19.07.2011 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 Podnoszę ciekawy wątek.Skosy lane to rewelacyjna alternatywa dla aktualnie wszechobecnych gips-kartonów.Mam jednak pytanie, może dla kogoś oczywiste, czy takie rozwiązanie niesie za sobą zmianę kubatury poddasza lub konstrukcji dachu? Tzn. czy skosy poddasza są niżej niż alternatyna konstrukcja z wykorzystaniem g-k lub czy więżba dachowa nie ulega podniesieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nysander 25.07.2011 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 czy przy stropie i skosach monolitycznych możliwe jest zrobienie pełnego deskowania wiezby i czy ma to wogole sens i uzasadnienie? czy w takim przypadku wiezba i konstrukcja dachu jest lzejsza niz przy wykonczeniu karton gipsem? czy tak samo jest to liczone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 12.08.2011 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 KrRzYs Najlepszą odpowiedź dostaniesz od architekta/konstruktora. Jeżeli masz w projekcie albo tym bardziej jak chcesz zmienić z k/g. W moim projekcie poszerzono ławy, zastosowano podciągi i dwa słupy żelbetonowe. Zbrojony strop nad poddaszem to przede wszystkim szczelność, większe bezpieczeństwo jak pokrycie odleci, większa ochrona przed włamaniem do domu, większa cisza. Jak zrezygnujesz z okien dachowych. To nie będziesz pisał w wątkach o przegrzewaniu poddasza. Ja zdecydowałem się na okna w ścianach szczytowych. Pomyśl może o okiennicach? Z moich info. Jeżeli chcesz zachować wymiary poddasza, to tak dach podniesie Ci się o wysokość stropu (10-14cm.) U mnie podniósł się o 14cm. Z zewnątrz trudne do zauważenia. Pamiętać jedynie trzeba o podniesieniu kalenicy aby zachować kąt dachu. nysander Pełne deskowanie mam w projekcie. Ono jest po to aby usztywnić więźbę dachową aby mniej "śpiewała". Sens... trzeba rozważyć plusy, minusy i koszty. Ale to już we własnym zakresie i kieszeni Ogólnie poprawnie jest z i bez. Ale też zależy od pokrycia. Przekroje więźby są zależne min. od wagi pokrycia. Ceramika może ważyć 50kg/m2, papa dużo mniej... Znaczenie ma też czy dajesz ciężką wełnę czy lekki styropian, PUR, PIR, XPS, inny... Jak trzeba dużo dźwigać trzeba większe przekroje, jak mało to i małe przekroje. Ale tu Ty wybierasz. Pewne jest jedno jak dasz "chudą więźbę" nigdy na tym nie położysz ciężkiego pokrycia np. dachówki. Krokwie opierają się na murłacie a nie na stropie poddasza. Trzeba pamiętać o wieńcu pod murłatą i zbrojonych słupkami ściankach kolankowych. Powyższe zdanie odzwierciedlają jedynie mój pogląd na opisywane kwestie. Należy pamiętać, że to konstruktor i architekt podpisują się pod projektem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasza 12.08.2011 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 Z zalet - przynajmniej dla mnie to jest też dodatkowa izolacja akustyczna. Kupując działkę 20 km od lotniska sprawdziłem trasy przelotu samolotów, ale nie przewidziałem wojska, które dokładnie nad moim domem zrobiło sobie korytarz treningowy - oczywiście tajny, nie uwzględniony na oficjalnych mapach. 1. samoloty trzeba lubić albo wcześniej mieszkać przy kolej (wtedy to samoloty są ciche). Ja przeżyłem w VB start i lądowanie 120 samolotów w ciągu 150 minut! Takie comiesięcznie wspólne ćwiczenia samolotów z bazy z VB i okolic. One tam bronią największej na świecie bazy morskiej w Norfolk. Dla mnie bajka. Inni się po 3-4 miesiącach przyzwyczaili. 2. ad rem. Policzyłeś ile Cię trumna kosztowała? Izolacja 25 cm styro to niewiele taniej od 30 cm wełny. Drewno jako konstrukcja wyjdzie taniej niż zalanie tego betonem i zazbrojenie. Jakieś inne koszt w związku z obciążeniem były? Czy poza funkcją lepszej szczelności i zapewne akumulacji ciepła dało się coś z tego dodatkowo wycisnąć...? finansowo ...?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 13.08.2011 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2011 Jeszcze tego stropu nie wykonałem. Najprawdopodobniej zostanie wykonana za rok o tej samej porze. Czy strop lany na poddaszu w ogólnym rozrachunku wyjdzie drożej? To zależy. Podanie konkretnych cyfr. Zależny od wyceny zabudowy k/g. Jak i wyceny lanego stropu. Trzeba chyba do tego kosztu doliczyć koszt poprawek przy pękaniu zabudowy z k/g. Postów dotyczących tego problemu jest kilka na forum. Natomiast nie widziałem ani jednego, w którym by ktoś napisał, że mu lany strop popękał. Zaproszony wykonawca za darmo tego nie zrobi. Komfort życia w sypialniach, w których jest prowadzony taki remont jest raczej niski. Miałem okazję mieszkać w mieszkaniu podczas używania gipsu w mieszkaniu, wspomnienia mam raczej traumatyczne Nawet jeśli poprawek dokonujemy we własnym zakresie musimy ponieść koszt materiałów. Kolejna sprawa. Na ile taki remont wystarczy? Wydaje mi się, że od podatności więźby dachowej na ruchy podczas podmuchów wiatru. Lanego stropu to nie dotyczy. Generalnie. Wybranie tego lub innego rozwiązania zależny tak naprawdę od przekonania do stosowanego rozwiązania. Albo je akceptujesz a akceptujesz bo rozumiesz o co w nim chodzi albo dane rozwiązanie nie odpowiada Ci. Jego wady są większe od zalet w konkretnym przypadku. Sądzę, że rozważanie o opłacalności finansowej danego rozwiązania w budowie zależy tylko od wytrzymałości naszego portfela i naszych preferencji. Bo czy jest opłacalne finansowo stosowanie termoizolacji z mat aerożelowych grubości 38mm na dachu po 165zł za m2? Skoro ten sam efekt uzyskamy układając 10cm styropianu albo wełny z lambdą 0,040... Ale.. tu nie chodzi o cenę! Może ktoś ma alergię na kurz, I nie może mieszkać pod dachem z wełną? Znam wśród znajomych taki przypadek. I oni mają zamiast wełny styropian w zabudowie k/g. Są tez perfekcjoniści. Im każda rysa na stropie powoduje roztrój nerwowy! A innym przeszkadza szczekanie sąsiada psa i oni budują z silikatów i nawet nie biorą pod uwagę mniej dźwiękochłonnych materiałów. Preferencje... gusta i guściki. Bez obaw! Nie identyfikuję się z żadnym z powyższych przykładów Mi pasuje najbardziej szczelność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bony2503 04.09.2011 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2011 Witam. Dwa miesiące temu wykonaliśmy skosy wylewane na domu dwuspadowym 13mx9m.Koszty:robocizna-2600zł. (nasza pomoc ekipie przy montażu zbrojenia), beton 2600zł.-13m3, stal -10mm2--ok800kg----2300zł. Deski szalunkowe oraz stemple pozostały ze zbrojenia dolnego stropu. Grubosć płyty na skosach ok.8cm , na płaskim ok 10cm. Na skosy dałem 20 cm ocieplenia styropianu , 2x10cm na przekładkę. Na stryszku 10 cm(2x5cm na przekładkę) na to wylewka betonowa. Przy takim rozwiązaniu można sobie pozwolić na zagęszczenie słupków(tylko 40cm wysokich) pod stolec, oraz zmniejszenie jego przekroju.Pokrycie dachówka. Można sobie porówanać z kosztami wykonania zabudowy z g-k. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Frankopulos 13.09.2011 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2011 Witam, Po przeczytaniu całego wątku mam takie pytanie czy ktoś izolował betonowe skosy wełną mineralną np. TOPROCK? Nie wiem czy izolować styropianem czy wełną. Czy dawać począwszy od warstwy betonu folię paroizolacyjną, potem styropian lub wełnę i zakończyć to folią paroprzepuszczalną. Jeśli styropian to o jakim lambda ? Krokwie mam wysokie na 20cm a między krokwią a betonowym skosem ma być ok.5cm. Ma być bo jeszcze nie postawili mi więźby dachowej. Proszę napiszcie swoje przemyślenia. Pozdrawiam wszystkich budowniczych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 16.09.2011 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2011 (edytowane) Mi architekt zaproponował w projekcie tak: Od dołu.:Tynk c-wPłyta żelbetonowaFolia paroizolacyjnaWełna mineralna DOMROCKKrokwie między nimi wełna jak wyżejSzczelina wentylacyjna 2cmDeskowanie pełneFolia wiatroizolacyjna wstępnego krycia kontrłatyłaty pokrycie dachowe Rozważam dodanie wodoszczelnego dodatku do betonu - tani jest.Nie dawać folii paroszczelnej.Zamiast wełny styropian w siatce z klejem pod krokwiami.Między krokwiami jeszcze nie wiem. Przez ten żelbet wodoszczelny raczej dużo pary nie przejdzie. Między krokwiami w wełnę dużo gryzoni nie powinno iść. W styro chętnie będą szły po to siatka i klej. Weź pod uwagę, że styro marnie izoluje dźwiękowo razem z blachą może być głośno. Wełna jest dźwiękochłonna. Wełna jest, gdzieś czytałem, o jakieś 20% droższa od styro. Przy tych samych parametrach. Trzeba porównać ceny.Ciepło z reguły idzie do góry. Ogólnie na termoizolacji bym nie oszczędzał. Bym zapomniał. Pod żelbetem jest wskazana dobra wentylacja pomieszczeń. Najlepiej mechaniczna. Edytowane 16 Września 2011 przez Raźny d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Frankopulos 18.09.2011 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2011 Rozważam dodanie wodoszczelnego dodatku do betonu - tani jest. Nie dawać folii paroszczelnej. Zamiast wełny styropian w siatce z klejem pod krokwiami. Między krokwiami jeszcze nie wiem. Raźny dlaczego piszesz ,że nie wolno dawać folii paroszczelnej a do betonu dajesz dodatek wodoszczelny ? O co chodzi z tą folią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 18.09.2011 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2011 Źle mnie zrozumiałeś. Nie napisałem, że nie wolno. Uważam, że jeśli dam dodatek wodoszczelny do betonu, jest ta folia nie potrzebnym wydatkiem. Ponieważ traci swoją funkcję. Jak popatrzysz na slupy betonowe mostów na rzekach. Zauważysz, tu odkrywcza myśl!, że mają się całkiem dobrze. (Czytałem, że w środku taka kolumna jest sucha jak pieprz) Taki wodoszczelny beton uważam, ze nie przepuści nie tylko wody, chroniąc przy okazji, zbrojenie przed korozją, ale także pary wodnej. W związku z czym. Migracja pary w strop i ponad nie nastąpi. Wełna w związku z tym nie musi być zabezpieczana przed tą parą. Co więcej betonowy strop ogranicza uważam, że praktycznie do zera ruch ciepłego powietrza do góry. Czyli termoizolacja nie jest "przewietrzana" W przypadku wełny istotne. Najlepszym izolatorem jest próżnia. Brak ruchu "powietrza". Folia pod wełną jest po to aby powoli przepuszczała ww. parę aby spokojnie się skropliła w wełnie i zdążyła sobie odparować za bardzo nie ograniczając deklarowanych właściwości wełny. Pod warunkiem, że zdąży odparować zimą. Czyli wtedy, kiedy zależy nam najbardziej na jej "suchych" parametrach. Latem "prażona ponad 40ma stopniami" pod np. blachą pod nieszczelnym pokryciem w trakcie zacinającego deszczu. Zapewne zdąży odparować przed zimą. Dodatek wodoszczelny ma jeszcze jedna zaletę. Jeśli woda dostanie się pod pokrycie nie przejdzie do pomieszczeń użytkowych pod stropem. Nie narobi potencjalnych szkód. Ekstremalna sytuacja. Wiatr zrywa dach. Deszcz zalewa termoizolację. I co dalej? Mam nadzieję, że tylko czeka się na wysuszenie wełny. A w przypadku styro robimy ponownie pokrycie. Gdybym termo izolował wełną bez dodatku wodoszczelnego, folię był położył pod wełnę. Bo wtedy ma swoje zadanie. Tylko, że dodatek wodoszczelny kosztuje u mnie 10zł do 1m3. I mam go na cały czas trwania stropu. Folia z biegiem czasu traci swoje właściwości. Każdy producent tego nie kryje. A wtedy co się dzieje zimą z wełną nad np. łazienką? Dalej następuje zamakanie wełny coraz na większej powierzchni i dalej... i tak aż do wiosny. Dodajmy do tego cenę wełny. Jak wyliczył Rockwool w Muratorze. Tylko... 25% droższa od styropianu. Ja mam w projekcie 40cm. To ładnych kilkadziesiąt się m3 nazbiera. Wełna ma w dachu dla mnie tylko dwie pewne na 100% cechy na plus. Ale bardzo ważne! Lepiej od styro chroni przed hałasem. Zwłaszcza pod blacho-dachówką. Druga. Dobrze, że styro ma konkurencję to z cenami nie szaleje Trzecia cecha to taka nie do końca sprawdzona na 100%. Gryzonie jej podobno nie lubią. Styro lubią. Ale tu można dać siatkę z klejem jak na cokół. Tylko co na to krokwie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Frankopulos 22.09.2011 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2011 Witam, Rażny dzięki za odpowiedź. Tylko jest mały problem bo ja już skosy mam i dodatku wodoszczelnego nie dodam i mam coraz większe wątpliwości zasadności użycia zaraz za skosami betonowymi folii paroszczelnej. Drążę temat bo za kilka dni będę izolował skosy i muszę jak to się mówi podjąć "słuszną" decyzję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bronia 22.09.2011 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2011 (edytowane) ponawiam ponizsze pytanie czy jest sens dawać droższą membranę pod dachówke gdy skosy sa lane betonowe, i drugie pytanie czy pod styropian kładziony na te pochyle skosy betonowe dawać folie, czy przez to styropian nie będzie spływał? prosze o odpowiedx bo czas gonizamierzam na stropodach lany połozyc folię budowlana, na to 15 cm styropianu i siatka, zastanawiam się czy dawać membranę o jakis lepszych parametrach pod dachówkę czy tez najtańszą, z drugiej strony czy wogóle na membrana jest potrzebna przy lanych skosach? Edytowane 29 Września 2011 przez bronia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 25.09.2011 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2011 Ktoś tu na FM kiedyś napisał, że od B20 jest wodoszczelny... Frankopulos. Jeśli dajesz tylko styro. To sądzę, że folia pod styro nie ma co robić. Jak wełnę to tak. Możesz też zrobić tak jak masz w projekcie. bronia Chyba był dał jakąś lepszą. Dlaczego? Mimo, że dajesz styro jakoś mało??? Tylko 15? Tak masz w projekcie? 30 nie jest przesadą... Folia tzw. wiatroizolacyjna w przypadku nieszczelności pokrycia chroni przed zamakaniem termoizolację oraz więźbę. Drewno nie lubi nadmiernej wilgoci. Oraz mokre zmian temperatur ciepło zimno. Wiesz grzybki i pleśnie... Dlatego tak ważna jest ta szczelina wentylacyjna o której tyle trąbią. Ona właśnie pomaga pozbyć się wilgoci. Zresztą ta folia też wypuszcza parę do góry. Tu folia ma sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 07.10.2011 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2011 U mnie skosy już zalane, czeka mnie ocieplenie.Ja planuje zrobić to tak. Ułożyć więźbę, dać styro na mijankę i między krokwie na to siatka + klej.Pełne deskowanie, papa i na to najprawdopodobniej blachodachówka w przyszłym roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 07.10.2011 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Krokwie też przykryjesz siatką z klejem? Stosowałeś jakieś dodatki do betonu? Beton B 20? Tak z ciekawości pytam. Rozumiem, ze miał konsystencję i nie spłynął Wibrowałeś? Może jakieś refleksje po wykonaniu dla innych? Na co zwrócić uwagę? Co się sprawdziło a co nie? Wrażenia? Fotki?? Papa ma tą zaletę, że np. icopal daje chyba 99 lat gwarancji Także chyba jest, mam nadzieję w czasie objętym gwarancją, bardziej wiatro i wodo szczelna od membran z folii, które chyba jednak szybciej tracą swoje właściwości na dachu. Jak dajesz styropian to raczej nie zależy Ci na jej paro przepuszczalności. Wystarczy szczelina wentylacyjna. Tylko co na to krokwie pod tym klejem? Rozmawiałeś ze swoim Kierownikiem budowy o tym? Kimś innym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 08.10.2011 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2011 Na krokwie siatka nie! Szczelina wentylacyjna będzie między deskami a styro. Więc krokwią nic nie będzie. Beton B20 z betoniarni oni coś tam dodają swojego nie zamawiałem specjalnych dodatków. Konsystencja oczywiście gęsta była a i tak spływał trochę. Najlepsza była by półsucha ale szteter tego raczej nie poda. NIe wibrowałem bo by spłynęło. No i pogoda musi być dobra. Fotki umieszczam w dzienniku. Po co niby paro przepuszczalność od tego jest wentylacja. Przy płaskich dachach i stropach bez skosów daje się styropian i nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
greatplayer 11.10.2011 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2011 Chciałbym kupić dachówkę ceramiczną,czym sie kierować przy wyborze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 11.10.2011 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2011 Chciałbym kupić dachówkę ceramiczną,czym sie kierować przy wyborze ? A co to ma wspólnego z tematem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_bnk 24.11.2011 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 będe ocieplał płyte w poniedziałek najbliższy i cały czas sie zastanawiam ile dac tego ocieplenia . Mam szczelinę miedzy dołem krokwi a płytą około 24 cm . Majster mówi że 2x10 cm styropianu na mijankę w zupełności będzie, że więcej styropianu to tak jakby na kufajkę jeszcze koszulkę ubrać . hehehehena pląską część dachu dawaliście siatkę zbrojeniowa czy sama wylewka. ?? Rozumiem że styropian zwykły - fasadowy EPS 70 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 24.11.2011 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Wiesz ja mam w projekcie 40cm. termoizolacji a strop 12cm. U dachu = 0,.09... Pamiętaj aby bardzo dobrze i dokładnie zabezpieczyć się przed gryzoniami itp. Inaczej usłyszymy się w wątku kuna, mysza, nornica ponoć najgorsze co może Cie spotkać!!! Ewentualnie jakieś ptaszki? Co z foliami? Jakie dajesz i gdzie? Jak z siatką i klejem. Przykrywasz krokwie też czy zostawiasz?Robisz deskowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.