Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

witam wszystkich mam problem odnośnie izolacji ścian fundamentowych ,na mojej działce w zależności od poziomu wody w rzece występują czasami wody gruntowe robię ściany z bloczków (niewiem może monolit-doradzcie) w jaki sposób prawidłowo zrobić izolację ścian ,słyszałem że nieraz woda gruntowa może wypłukiwać spoiny między bloczkami co osłabia taką ścianę ,wykonawca powiedział że jeżeli zrobi się dobrą izolację to woda nawet się niedostanie do spoin.A więc moje pytanie 1 jak zrobić taką izolację prawidłowo ? 2 pytanie-czy izolacja powinna być zewnętrzna i wewnętrzna czy też tylko starczy jedna 3 pytanie- bloczki czy monolit .

Z góry bardzo dziękuję i zapraszam wszystkich co coś wiedzą na ten temat do odpowiedzi ,bendę bardzo wdzięczny,Rafał

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/50790-%C5%9Bciany-fundament-z-bloczk%C3%B3w-a-woda-gruntowa-jak-izolowa%C4%87/
Udostępnij na innych stronach

1.rapówka na bloczki

2.na to 2xdysperbit

3.steropian naklej

4.na steropian siatkę zaciągnąć klejem (siatką i klejem zejść na ławę ok.10cm)

5.jak dobrze wyschnie 2xdysperbit

6.folia kubełkowa + drenaż (niekoniecznie)

 

i zapomnij o wodzie .

no skoro woda wypłukuje spoinę to chyba budujesz/masz dom w linii brzegowej :roll: :D ; a skoro piszesz
iewiem może monolit-doradzcie
to znaczy, że jeszcze nie popełniłeś tej ściany z bloczków? wtedy lepiej monolit, odpada 1,5,6 a może i połowa 4 przy zastosowaniu styroduru (zakładając, że woda gruntowa powyżej poziomu posadowienia)
no skoro woda wypłukuje spoinę to chyba budujesz/masz dom w linii brzegowej :roll: :D ; a skoro piszesz
iewiem może monolit-doradzcie
to znaczy, że jeszcze nie popełniłeś tej ściany z bloczków? wtedy lepiej monolit, odpada 1,5,6 a może i połowa 4 przy zastosowaniu styroduru (zakładając, że woda gruntowa powyżej poziomu posadowienia)

dzięki za odpowiedz ,jeszcze nie zaczołem robienia ściany fundamentowej,woda u mnie na działce wychodzi raz na 3 lata w zależności od poziomu w rzece myślę i tak o podwyższeniu terenu o około 50cm wtedy napewno nie bendzie jej na działce tylko w ziemi,lecz niewiem jakią zrobić ścianę (z bloczków i tak bym ją zaizolował) czy też monolit? a propo o co chodzi z tym 1,5,6 i ten styrodur.Pozdrawiam Rafał

STOP!!!!!

Żaden DYSPERBIT!!!!

LUDZIE!

Dysperbit nie został stworzony do izolacji pionowej fundamentów. To jest środek do naprawy pokryć papowych na dachach!!!!

Został tylko zaadoptowanty do izoloacji przeciwilgociowych jako odpowiedź na Abizol. Jest masowo stosowany, ale to nie najlepszy pomysł - Dysperbit i Abizol są środkami wodnymi ( i dobrze ), ale niemodyfikowanymi, które ulegają biodegradacji. Powinien zostać zastosowany środek wodny modyfikowany. Jakaś dobrej marki masa szpachlowa do izolacji z prawdziwego zdarzenia.

Musisz sie dowiedzieć jaki typ izolacji powinieneś mieć, a zależy to od rozdzaju obciążenia wilgocią. Jeśli masz wode stojącą ( podniesiny poziom wody gruntowej - chyba o tym pisałeś ) to musisz zrobić izolację typu średniego.

Polecam Izohan Izolbud WL rozcieńczony z wodą 1;1 jako grunt ( żeby wyrównać chłonnośc i szczepność podłoża ), a na niego IZOHAN IZOLBET WM jako właściwą izolację. nakładany wałkiem , a lepiej pacą na grubość od 2 do 4 mm.

Ponadto na WL, tak sam jak na WM można kleić styropian na placki. Jest na tyle gęstoploastyczny i zupełnie nie reaguje ze styropianem.

Zajrzyj na http://www.izohan.pl

 

ŻADEN PRODUCENT HYDROIZOLACJI NIE ZALECA STOSOWANIA FOLII KUBEŁKOWEJ - nie sprawdziła się. I tak dziurawi się przy gwałtownym obsypywaniu fundamentów, a jak dostanie się pod nią woda, to jest nie do wyjęcia. Penetruje wtedy w stronę ściany. Tak są szanse, że po nadejściu suchszych dni odejdzie wilgoć spowrotem w grunt. Przy folii kubełkowej - "pisz Pan przepadło"

no i zaczyna się mętlik a co ty na to odpowiesz janoj czy pokar ma rację czy się uprzesz za swoim a jeszcze jedno pokar izolację robić z dwóch czy jednej strony i czy bloczki czy monolit? Pozdrawiam

Wszystko zależy od warunków glebowo - wilgociowych u Ciebie.

Jeśli masz wodę w gruncie, pal sześć - bolczki i izolacja typu lekkiego.

Jeśli masz glinę i woda stoi - bloczki i izolacja średnia.

Jeśli woda wywiera ciśnienie - monolit, obie strony i izolacja ciężka.

 

Izolacje ( bezzakładkowe ) - różnią się między sobą przede wszystkim ilością oraz grubością warstw.

 

Styrodur - styropian ekstrudowany - jakby sprasowany, wygląda jak pianka w płytach. Typowo do izolacji fundamentów, bo twadry i wytrzymały na urazy mechaniczne.

1 m3 kosztuje około 500 zł. brutto. Dlatego wszyscy stosują EPS 100 - styropian tzw. "twardy" (dawniej Fs 20) po jakieś 140 zł / m3. Ja ceny zawsze podaję brutto.

a propo o co chodzi z tym 1,5,6 i ten styrodur.Pozdrawiam Rafał

no o to:

1.rapówka na bloczki

2.na to 2xdysperbit

3.steropian naklej

4.na steropian siatkę zaciągnąć klejem (siatką i klejem zejść na ławę ok.10cm)

5.jak dobrze wyschnie 2xdysperbit

6.folia kubełkowa + drenaż (niekoniecznie)

 

a co do styroduru to odpada klej z siatka itp, co cenowo będzie zblizone do styropianu i reszty należnych mu warstw

 

jeżeli budynek niepodpiwniczony, a wynika z pytań czy z dwoch stron, że nie to po co bawić się w jakieś cięzkie izolacje skoro może to stać w wodzie (wilgoci) tylko porządne odcięcie poziome ścian fundamentowych

rafal981 - jesli Twój fundament będzie narazony na okresowe działanie wód gruntowych czy napływowych

to (moim zdaniem) zrób go jako monolityczny ( a nie jako murowany)

jesli chcesz izolowac - to zaizoluj dobrym srodkiem a nie namiastką ...

i zgadzam sie z pokarem, ze dysperbit jest srodkiem zastepczym, oraz ze folia kubełkowa jest conajmniej dyskusyjnym rozwiazaniem ...

STOP!!!!!Żaden DYSPERBIT!!!!

LUDZIE!

Dysperbit nie został stworzony do izolacji pionowej fundamentów. To jest środek do naprawy pokryć papowych na dachach!!!!

Został tylko zaadoptowanty do izoloacji przeciwilgociowych

...

...ŻADEN PRODUCENT HYDROIZOLACJI NIE ZALECA STOSOWANIA FOLII KUBEŁKOWEJ - nie sprawdziła się. I tak dziurawi się przy gwałtownym obsypywaniu fundamentów, a jak dostanie się pod nią woda, to jest nie do wyjęcia. Penetruje wtedy w stronę ściany. Tak są szanse, że po nadejściu suchszych dni odejdzie wilgoć spowrotem w grunt. Przy folii kubełkowej - "pisz Pan przepadło"

 

natomiast nie zgadzam sie z tym stwierdzeniem pokara, ze

... Dysperbit i Abizol są środkami wodnymi ( i dobrze ), ale niemodyfikowanymi, które ulegają biodegradacji...

uważam, bowiem ze Abizol jest wysokojakościowym roztwórem asfaltów, żywic i plastyfikatorów a nie jest srodkiem wodnym ...

 

rafal981 - o ile zrobisz szczelny beton na sciany fundamentowe to równiez zgadzam sie z tym co napisał aru

... nie to po co bawić się w jakieś cięzkie izolacje skoro może to stać w wodzie (wilgoci) tylko porządne odcięcie poziome ścian fundamentowych

sądze, ze nie ma sie co rozczulac nad tym, ze beton okresowo będzie mokry ...

 

pzdr

  • 1 month później...
ŻADEN PRODUCENT HYDROIZOLACJI NIE ZALECA STOSOWANIA FOLII KUBEŁKOWEJ - nie sprawdziła się. I tak dziurawi się przy gwałtownym obsypywaniu fundamentów, a jak dostanie się pod nią woda, to jest nie do wyjęcia. Penetruje wtedy w stronę ściany. Tak są szanse, że po nadejściu suchszych dni odejdzie wilgoć spowrotem w grunt. Przy folii kubełkowej - "pisz Pan przepadło"

Dobra ale jak nie folia kubełkowa - TO CO?

I druga kwestia: Mam już pomalowaną ściane Dysperbitem i po ptokach. Teraz chcę kłaść styro - jakie warstwy mają być dalej? Zrozumiałem że:

1) klej +siatka

2) jakaś dobrej marki masa szpachlowa do izolacji z prawdziwego zdarzenia (tylko nie wiem jaka)

3) coś do zabezpieczenia powyższego (tylko nie folia kubełkowa)

 

Ludzie, wiem coraz mniej. Pomocy!

ŻADEN PRODUCENT HYDROIZOLACJI NIE ZALECA STOSOWANIA FOLII KUBEŁKOWEJ - nie sprawdziła się. I tak dziurawi się przy gwałtownym obsypywaniu fundamentów, a jak dostanie się pod nią woda, to jest nie do wyjęcia. Penetruje wtedy w stronę ściany. Tak są szanse, że po nadejściu suchszych dni odejdzie wilgoć spowrotem w grunt. Przy folii kubełkowej - "pisz Pan przepadło"

Dobra ale jak nie folia kubełkowa - TO CO?

I druga kwestia: Mam już pomalowaną ściane Dysperbitem i po ptokach. Teraz chcę kłaść styro - jakie warstwy mają być dalej? Zrozumiałem że:

1) klej +siatka

2) jakaś dobrej marki masa szpachlowa do izolacji z prawdziwego zdarzenia (tylko nie wiem jaka)

3) coś do zabezpieczenia powyższego (tylko nie folia kubełkowa)

 

Ludzie, wiem coraz mniej. Pomocy!

Bardzo dobry środek Ceresit CR166 dwuskładnikowy -nowość lub sprawdzony środek typu HYDROSTOP koncentrat ewentualnie na bloczki

betonowe zaprawa szczelna z HYDROPLASTU

Bardzo dobry środek Ceresit CR166 dwuskładnikowy -nowość lub sprawdzony środek typu HYDROSTOP koncentrat ewentualnie na bloczki betonowe zaprawa szczelna z HYDROPLASTU

 

Ten Ceresit CR166 to na wierzch - kolejna warstwa po zatopieniu siatki, czy jako klej do siatki?

Rozumiem że HYDROPLAST - pod styropian, czyli tam gdzie ja mam teraz Dysperbit.

Jeśli jescze tego nie zrobiłeś to zamów beton wodoszelny. Zabetonuj wszystko w jeden dzień. Drogo ale skutecznie. A reszta(z wyjątkiem izolacji cieplnej) jest nie potrzebna.
  • 1 month później...

Witam

 

Mam dylemat: [tak przeczytalem juz wiekszosc postow na ten temat na tym forum - dylemat sie poglebil ;) ]

 

Architekt proponuje fundament murowany:

SILIKAT 24 + STYROPIAN (zwykły) + BLOCZEK BETONOWY 12

z zewnatrz zaizolowac przeciwwilgociowo bloczek betonowy odpowiednim preparatem.

 

Wykonawca proponuje:

2xSILIKAT 24 lub cokolwiek innego wystarczajaco twardego+z zewnatrz styrodur (styropian ekstrudowany) +odpowiednia masa+folia kubełkowa (tego ostatniego nie jestem pewny ale napewno folia].

 

Kazdy twardo stoi na swoim, i kazdy mowi ze to ja mam wybrac i ja sie bede meczyl z drugim rozwiazaniem. Co gorsza wykonawca nie chce mi dac gwarancji na pomysl architekta ze nie bedzie z tym zadnych problemow (grzyb itp etc) - a na swoje rozwiazanie daje mi gwarancje 5 letnią (na pismie). Rozwiazanie wykonawcy wydaje sie byc drozsze. Poziom wod gruntowych to ponizej metra. Dom parterowy podpiwniczony, piwnica nie bedzie ogrzewana - dlatego chce ocieplic jej sciany. Sciana fundamentowa pod sciane 3W.

 

Błagam pomożcie - co u licha mam wybrac ? U mnie w okolicy na wielu budowach widzialem ocieplanie scian fundamentowych w srodku miedzy bloczkami - to nie jest poprawny sposob wykonania ?

Do stosowania na izolacje pionowe Sika Inertol Igolflex 2 lub PCI Pecimor 2N. Są to bitumy modyfikowane specjalnie do izolacji pionowych, do stosowania nawet przy stałych obciążeniach wodą. Dotego przykleić na ten sam środek Hydromax Styropolu. Jest on produktem nienasiąkliwym <1%, i kierowanym do izolacji pionowych. Załatwia nam też odprowadzenia wody ponieważ posiada specjalne rowki drenażowe. Koszt Hydromaxu to około 290 PLN/m3 netto. Co i tak jest taniej niż styrodur i odpada folia kubełkowa.
  • 3 weeks później...

Śledzę ostatnio różne hydroizolacyjne wątki i też mam coraz większy metlik w głowie.

 

U mnie sytuacja jest trochę inna ponieważ muszę zrobić hydroizolację w starym podpiwniczonym budynku, gdzie fundament wykonany jest z kamieni wapiennych. Obecnie sciany fundamentowe są poważnie zawilgocone. Grunt na działce gliniasty i woda wysoko.

 

Oczywiście planuję drenaż ale i tak trzeba przyjąć, że izolacja powinna być co najmniej typu średniego, a przy tym powinna "dać" wyschnąć ścianie. Dlatego myślałem o folii kubełkowej (położona kubelakmi do ściany) w jakimś stopniu zapewni odprowadzenie wilgoci ale pojawiła się wątpliwość - jaki to ma sens jeśli wszyscy (zakładając izolację średnio- cięzką) pod folią propnują dac masy izolujące plus ew. styropian - przeciez wtedy i tak ściana nie ma szans oddac wilgoci na zewnatrz... ?

 

Dochodzę do wniosku, że nie ma metody która jednocześnie pozwoliłaby schnąć ścianom i dobrze izolować przed wilgocią. Chyba po prostu trzeba zapewnić bardzo dobrą wentylację wewnątrz piwnicy i czekać aż wyschnie...

 

Na razie wciaz czytam i szukam rozwiazania, jesli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał to będę wdzięczny za każda pomoc.

 

Pozdrawiam

Jędrek

Myślałem o osuszeniu ale to trwa (swoją drogą ciekaw jestem jak dugo trzeba suszyć taki fundament po odkopaniu?) trzeba by porządnie zaszalować wykopy + wykombinować jakiś daszek nad wykopem + na dnie od razu połozyć drenaż (i tak jest w planach wiec to nie problem). W sumie na pewno podniesie to koszty. Na dodatek odkopanie całych funadmentów na raz i pozostawienie do wyschnięcia jest co najmniej ryzykowne więc raczej trzeba by po kawałku to robić - a wtedy przed zimą raczej tego nie skończę...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...