Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Jareko

Ja się z tobą akurat zgadzam, że sens montażu i3 w naszym budownictwie jest dyskusyjny. Podałem tylko rozwiązanie możliwe do wykonania.

balkonowch zastosowac trzeba bylo tasmy 15/5, 15/15 oraz 20/25 - trzy rodzaje tasm na 2300 dlugosci by montaz byl wykonany prawidlowo

Czekaj... Jeżeli mówisz o taśmie między okno a styropian to oznacz to ni mniej ni więcej, że albo spaprany był montaż okna albo ocieplenia (gdzieś brakowało pionu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 948
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

bwojtek - bym zostal dobrze zrozumiany. Nie jestem przeciwnikiem metody i3 !!!. Niestety znam realia. I nawet wspomniana tu przez Ciebie metoda klejenia styropianu do tasmy rozpreznej prawie jest niewykonalna. Chyba ze Inwestor sam bedzie sie tym bawil gdyz jest to dlubaninka na ktora zaden wykonawca nie pojdzie. Poszperam na swojej stronie i zamieszcze zdjecia z montazu gdzie Inwestor uparl sie na takie rozwiazanie i w drzwiach balkonowch zastosowac trzeba bylo tasmy 15/5, 15/15 oraz 20/25 - trzy rodzaje tasm na 2300 dlugosci by montaz byl wykonany prawidlowo

Poza tym podstawowa sprawa. Dlaczego tak usilnie namawia sie na montaz i3? Skoro biora pod uwage sama konstrukcje sciany sama piana jest w 100% materialem wystarczajacym?

Dlaczego nie wspomina sie genezy powstania takiego montazu i do jakich sytuacji zostal on przewidziany? Nie opracowano go dla tradycyjnego budowania - tylko do nowoczesnych konstrukcji z okladzina kamienna gdzie paroprzepuszczalnosc jest wymagana by warstwa ocieplenia welna zaslonieta tylko okladzina kamienna (lub inna) miala mozliwosc oddania wilgoci. Bo paroszczelnosc sama piana gwarantuje a zabezpieczona tynkiem zewnetrznym i wewnetrznym jest wieczna - tylko UV niszczy, powoduje erozje piany - nic innego

nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałam.....czyli dla elewacji na przykład drewnianych to jak najbardziej i3?? a tynkowanej ale właśnie ocieplonej wełna a tynk mineralny lub silikat?

przy okazji widze, że Soudal tez podobne cos robi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bwojtek - to znany i wielokrotnie ukazywany sposob rozmieszczenia warstw, czasem zamiast tasmy pojawia sie tez tasma rozprezna

Pieknie to wyglada na rysunkach i bynajmniej nie neguje samej ideii ale....

WYbraz sobie ze zostawiasz szczeline dylatacyjna miedzy oknem a wegarkiem wykoannym ze styropianu gdyz jest on tworzony warstwa ocieplenia

By sciana miala jedna plaszczyzne i ladnie wygladala musi byc prosta

A tu nagle okazuje sie ze plaszczyzna calej sciany odbiega od pionu kilka centymetrow (moge pokazac dom w ktorym na 1 kondygnacji jest ich raptem 3cm)

I teraz masz okno w pionie zas ocieplenie na drzwiach balkonowych oddala sie od niego o 10mm i masz sytuacje:

- na dole 5mm

na gorze 15mm

Jaka tasme zastosujesz?

od razu 15/15? droga jak cholera i taki montaz wtedy to standard x10

czy bedziesz sie bawil w laczenie 15/5, 15/10, 15/15 ?

Mimo wszystko zanim jakosc budowania sie nie poprawi.....ale co tam

U jednego z Was sciana 3W, zewnetrzna klinkierowa, pieknie wygladajaca ale przy montazu okien okazalo sie ze na 1800 cm oscieznicy "zrobil" sie purchel :lol: niewielki - 20mm. Golym okiem, przed montazem okien niewidoczny - po montazu......echhhh....caly efekt szlag trafil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jareko

 

twoje posty potwierdzają , że sens i3 jest słuszny ,

paroizolacja i paroprzepuszczalność powinna być kontrolowna ,

:D

gdyby taśmy były tańsze to parapety i okna mozna by na nich montować,

nierówności przy węgarkach najlepiej regulować taśmą ,

tylko koszty za wysokie na dzisiaj ,

 

no i tylko w nowych budynkach to ma sens 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz masz okno w pionie zas ocieplenie na drzwiach balkonowych oddala sie od niego o 10mm

Czyli murarz był dupa i ociepleniowcy też... Z tego co wiem to ocieplenie powinno być także klejone w pionie niezależnie od tego jak są wymurowane ściany. Oczywiście są granice absurdu ale nimi powinna się zająć inspekcja budowlana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponawiam swoja prosbe

prosze nie zadawac mi pytan " ktory producent jest lepszy?" gdyz naprawde nie znam ich wszystkich

podobnie prosze nie wysylac mi wycen do weryfikacji czy porownan cen - zrozumcie - kazdy producent ma swoje jakies tam koszty i nie mam szansy ich oszacowac poza tym naprawde mam niewiele czasu by poswiecac go jeszcze na sprawdzanie czy ceny sa z sufitu czy nie

Prosze o wyrozumialosc i zrozumienie

Maile tej tresci pozostawiac bede bez odpowiedzi - wybaczcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy już było to pytanie do Ciebie na forum , mam nadziej ze nie .

Kwestia okna balkonowego wyjściowego na taras . Będę zakładał okna przed wylewkami i różnca w czasie moze być około 1 lub 2 miesięcy i teraz moje pytanie. Czy montować okno balkonowe razem ze wszystkimi , czy lepiej zakładaniem samego okna balkonowego poczekać i założyć je dzień przed lub po wylaniu wylewk. Mam możliwość założenia samego okna balkonowego póżniej ale czy to ma sens , może takie okno można spokojnie zamontować , dodać kilka kotw więcej i podłożyć coś od spodu (cegły lub kliny). Zastanawiam się czy jak je tak powiesze teraz bez wylewki to wstanie dziura i czy okno i czy czekając na wylewki okno się nie wygnie albo dkształci przez to ze tak długo będzie wisieć prawie bez oparcia z dołu.

 

A moze jeszcze podam dane techniczne okna , profil 5-cio komorowy salamander , wysokość okna 2 32 szerokość 2 10 , dzielone na trzy cześci 60/90/60 , niestety bez poprzeczek .

 

pozdr

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przy zamawianiu okien zażyczyłem sobie pakiet szybowy 44.4/16/4. Pan po skonsultowaniu się z zakadem produkcyjnym powiedział mi, że dostanę ramkę 18 mm. Czyli pakiet 32mm a nie 30, bo nie ma w systemie Veka perfectline listwy przyszybowej do pakietu 30mm.

Moje pytanie. Jak zmieniają się parametry szyby jeżeli oddalimy je od siebie. Czy coraz większe oddalanie szyb od siebie nie pogorszy parametrów cieplnych(K) szyby?

Podejrzenia moje wynikają stąd, że nie doliczają mi nic za poszerzanie pakietów szybowych. Pierwotnie w wycenie miała być ramka 10 mm, ostatecznie będzie 18mm w tej samej cenie. A podobno szersze ramki wymagają dopłat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znowu JA.

 

Mam pytanie . W oknie tarasowym płyta balkonowa chodzi w swiatło otwory 7 cm i jest wysoka na 13 cm . Zdjęcie sytuacji poniżej .Widok od srodka domu.

http://www.album.com.pl/polqwe12Q126aBx/249514.jpg

 

Raz wydaje mi się ze ta szerokość 7 cm (w swietle domu ) jest za waska do zamocowania okna , dwa jest za nisko czy mogę podmurować ten kawałek cegłami ( jak na zdjęciu poniżej ) w tedy zyskam rządaną wyskokość otwory ( tak musze bo ma już zamówione okna) .

http://www.album.com.pl/polqwe12Q126aBx/249517.jpg

 

Czy mogę na tak podmurowanej płycie osadzić okno ? A jeśli tak to o czym szczególnie pamiętać .

pozdr

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...